Ik wil Gotze er graag in hebben gezien het in het middensegment bij de middenvelders een redelijke loterij is wie het goed gaat doen. Aan de andere kant zal Gotze met zeker niet alles gaan spelen. Twijfel dus over Gotze eruit met nog een mindere middenvelder en die vervangen door 2 zekere spelers uit dat middensegment, bijvoorbeeld Siem de Jong en Flemming/Streek/Vloet.
'@Reneetje: Nog over die besparing. Ik bekijk het altijd zo: Je hebt 2 keepers, 5 verdedigers, 6 middenvelders en 5 aanvallers.
Daarvan gebruik je dus elke ronde beide keepers, minimaal 4 verdedigers (bij 3-4-3), minimaal 4 middenvelders (bij 4-3-3) maar meestal toch al snel 5 (bij 3-4-3 of 4-4-2), en minimaal 3 aanvallers (bij 4-4-2). Dan heb je dus nog 1 verdediger, 1/2 middenvelders en 2 aanvallers over.
Verdedigend kun je je dus bijna niks veroorloven met blessures/spelers die naar de bank verdwijnen, dus daar is eigenlijk geen ruimte voor een besparing of gok. Die moeten gewoon alle 5 goed zijn. Als je daar 2 pechgevallen hebt en maar 3 spelende spelers overhoudt wordt het al snel heel moeilijk.
Op het middenveld heb je dan wat meer keus, maar ik denk dat de meeste teams al snel 3-4-3 zullen spelen. Dan heb je dus 1 middenvelder en 1 aanvaller op de tribune. Je hebt natuurlijk 6 middenvelders, dus daar is de kans het grootst dat je met blessures te maken krijgt. En middenvelders roteer je net wat makkelijker dan aanvallers. Mocht je in de aanval met pech te maken hebben kan je altijd nog op 4-4-2 terugvallen.
Als je dus budget wilt besparen en een goedkoop gokje wil wagen dan is op zich de aanval daarvoor de beste plek, en één middenvelder kan ook nog wel. Maar voor iets meer geld heb je toch al snel een betere speler. En met 15 speelrondes te gaan tot de winterstop is het toch wel lekker om met 18 goede spelers te beginnen.
Ik heb nu 750k basis spelers voor op de tribune.
Als Gotze altijd basis speelde en die maffe Duitser niet steeds 5 of 6 spelers wisselde had ik hem en meer PSV spelers, nu nog maar 2. Ajax en Utrecht vier. Feyenoord drie, AZ 1, rest 1x Fortuna, 2x Eagles en 1x NEC
Budget technisch had ik wel wat extra kunnen gebruiken 😜😜😜😜😜
Saglam had ik vorig seizoen en staat bij mij op de zwarte lijst. Was helemaal niks toen.
Moet wel zeggen dat ik niet verwacht dat Willem II degradatie voetbal moet spelen en in dat spel paste Saglam wat minder. Daarnaast is Tresor ook weg. Maar dat is voor mij niet voldoende om hem van de zwarte lijst te halen.
'@Karperdrol: Pep rouleert inderdaad veel, behalve op twee posities (keeper en Dias). Ik heb die twee spelers meegenomen. De rest sla ik over, ondanks dat ze veel doelpunten maken. Er zijn zoveel spelers die daar kunnen scoren namelijk. Ik dan liever een Lukaku en Ronaldo waarvan ik weet dat ze de meeste doelpunten zullen maken.
Ben ik de enige of hebben jullie ook het gevoel dat het budget in Spanje veel lager is dan de andere landen. Ik weet uiteraard dat het daadwerkelijke budget lager is (maar bijv. geen Haaland/Lewandowski die ik in Duitsland makkelijk beiden kan nemen) maar ik heb hier echt een stuk meer moeite om tot een aardig team te komen dan de andere landen
Ik twijfel vooral nog tussen Sylla (Utrecht) en Akman (NEC). Heb maar 2 Fc Utrecht spelers en denk dat die het dit seizoen goed gaan doen. Heb 4 Feyenoorders omdat ze zo goedkoop zijn, maar wil eigenlijk 1 Feyenoorder minder, maar wil deze alle 4 wel denk ik. Iemand tips: Bijlow, Trauner, Til en Jahanbaksh
Raducanu is toch een erg mooi gokje geweest! Na een erg slecht 2020 dit jaar weer 3x boven de 90% met tennis, alleen RG was dramatisch! Alleen het wielrennen dit jaar weer andersom, 2x rond de 50% en 2x rond de 75% terwijl dit vorig jaar allemaal boven de 95% was.. doel is om weer eens een geheel jaar goed te presteren!
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.