Inmiddels een vaste basis elftal neergezet. Basis is geheel uit top 25, wissels zijn nu niks of niet veel bijzonders.
Wel bijzonder dat de waarde van de spelers omhoog gaat en het budget omlaag. Totaal niet realistisch met de wereld waar wij in leven. Budget of blijft gelijk of gaat licht omhoog.
Scorito slaat hier de plank toch echt mis….
Ik hoor links en rechts om me heen (collega's, vrienden) toch wel aardig wat geluiden van mensen die ernstig overwegen zowel Tadic als Haller buiten hun selectie te laten.
Haller kan ik, ook met het oog op de komst van Brobbey, wel in komen. Die overweeg ik zelf namelijk ook niet om in mijn team te klikken.
Maar Tadic is i.m.o. toch wel een musthave, ongeacht zijn hoge prijs. Ligt toch "gewoon" weer keurig op schema om zijn totaal aantal punten van vorig seizoen te evenaren.
Of staar ik me nu blind op hem??
Tadic klik ik er elk jaar blind in. Maar dit moment twijfel ik toch wel een beetje. Zeker als je 3 of misschien zelfs 4 Ajacieden wil, is 6 miljoen wel veel. Zonder Tadic kan je een voorhoede samenstellen met bijvoorbeeld Gakpo, Karlsson en Openda. En dan houd je nog wat geld over voor een goede middenvelder.
Maar waarschijnlijk durf ik het ook niet aan zonder Tadic en staat hij er uiteindelijk gewoon weer in.
De 1e zeizoenshelft had ik geen Tadic (vond 7.0M toen echt wel teveel van het goede), maar wel Haller.
Hoewel Haller er statistisch gezien natuurlijk een uitstekende eerste helft van het seizoen op heeft zitten, baalde ik toch afentoe stevig dat ik Tadic niet had. Of allebei, want Klaassen was natuurlijk een totale mispeer.
Maar zowel Tadic als Haller gaat me qua budget niet lukken de 2e seizoenshelft. Daarnaast is Brobbey op weg naar Amsterdam, wat onherroepelijk voor minder speelminuten voor Haller gaat zorgen (net wat vaker wissel tegen de 'kleintjes' en sneller gewisseld worden gedurende de wedstrijd).
En dus vind ik zelf Tadic wel (bijna) een zekerheidje. Heerlijk om zo'n speler te hebben die je altijd zo, hup, blind je opstelling in kan klikken (en dan ook nog eens captain kan maken, in 9 vd 10 wedstrijden).
En dan naast Tadic een keuze maken uit Openda en/of Karlsson en/of Gakpo.
Al heb ik ernstige twijfels bij Gakpo. Zonder twijfel veruit de beste voetballer van deze 3 en rete-effectief, maar.... Ik vertrouw Schmidt niet met z'n gerouleer en Gakpo zelf ook niet helemaal, met z'n blessurgevoeligheid de afgelopen 1,5 jaar.
Kijk maar eens naar vorig seizoen + 1e helft van dit seizoen (dit was echt een eye opener voor me):
Karslsson nagenoeg alles gespeeld (maar in 2 wedstrijdjes van de 52 niet meegedaan)
Openda nagenoeg alles gespeeld (maar in 1 wedstrijd van de 52 niet meegedaan)
Gakpo heeft er van de 52 wedstrijden maar 36 meegedaan.
Ik zit meer met de vraag of ik Gravenberch (viel tegen eerste seizoenshelft) of ga ik voor Berghuis. Als middenveld had hij ongeveer 1.550 punten gehaald in de eerste seizoenshelft en speelt altijd wel. Til heb ik al en ik ben niet heel gek op alle opties. Met Berghuis en Til samen wordt het wel echt puzzelen.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.