Scorito-algemeen

1 2 ... 500 ... 606 607
Pim96

Tahiri was nooit zo'n puntenkanon toch? Kan je net zo goed Madsen nemen als je een Heerenveen middenvelder wil. Danilo kan wel interessant zijn, maar toch flinke concurrentie met Openda en Fredriksen. Ihatarren mag me verbazen ;)

Brobbey zie ik niet zo snel Haller uit de basis spelen. Toch zal ik door de komst van Brobbey ook Haller minder snel erin klikken. Dan eerder zekerheid met Tadic.

Maarel

Wat mij opvalt hier is dat iedereen altijd heel geheimzinnig is en terughoudend doet over tips aan anderen. Waarom is dat? Ja oke, ik snap dat je de beste tips niet met de hele wereld wil delen. Maar laten we eerlijk zijn, hoe veel mensen lezen hier nou mee? Hebben wij er met zijn allen niet veel meer aan om elkaar te helpen en hier gewoon concrete namen te noemen? Ten opzichte van de hele Scorito community hebben wij daar met zijn allen profijt van. Bovendien heeft iedereen hier toch zo'n sterke eigen mening dat niet klakkeloos alle suggesties van anderen over worden genomen.

Ik zal aftrappen voor Topcoach Eredivisie. Spelers die je niet mag missen in mijn ogen? Tadic, Gakpo, Timber. Daarnaast zijn er wmb ook een heel aantal spelers zeer interessant geprijsd omdat ik ze eigenlijk hoger zou inschalen; goudhaantjes. Dan denk ik aan Mwene, Sugawara, Doan, Maulun, Uldrikis. Mis ik nog mensen? Wat zijn jullie tips?

Doe hier je voordeel alvast mee, hopelijk doet goed voorbeeld volgen!

Peli

Ik heb al heel wat tips uitgedeeld. En trouwens met liefde ook, hoor 😁👍🏼
Maar meer in de vorm van vraag/antwoord/discussie, i.p.v. "Deze spelers mag je niet missen. En deze spelers zijn mooie buitenkanjes."
Dus d.m.v. discussie vind ik het afentoe wel leuk om mijn mening over bepaalde spelers en/of tactiek toe te lichten.

Maar...... De puzzel zal natuurlijk vooral door jezelf gelegd moeten worden.

Laatst gewijzigd
Punct

Alles wat je opnoemt is slim - behalve PSV. Twee problemen: Drommel is zwak en Schmidt is onnavolgbaar.

Neem bijv. Doan, speelt 7x basis en haalt 668 punten voor 2,5m. Dan ga je toch voor Jordy Bruijn?
Mwene scoort toevallig drie keer achter elkaar maar met Drommel op doel zullen ze regelmatig een tegentreffer blijven krijgen. Kies dan voor het Twente van Unnerstall, bijv. Hilgers voor 2m.
En Gakpo heeft nog geen enkel seizoen meer dan 22 wedstrijden in de basis gestaan. Karlsson is veel logischer voor dat geld.

Klein tipje van mijn kant: de makkelijk scorende Max de Waal is erg goedkoop en ik zie niet veel concurrentie in Zwolle. Die gaat samen met de herstelde Clement wel voor een paar goals zorgen. Ze moeten ook wel daar aan de IJssel.

KissMyAce2.0

Darfalou gemist?

Punct

Neuh ;)

Darfalou zal de diepe 9 worden, De Waal komt van nature meer vanuit het middenveld, als klassieke Ajax-10.

Peli

De Waal scoorde 9 goals in 20 duels in de KKD. Maar de eredivisie is andere koek. Zo goedkoop vind ik die 1.25M dus niet, voor een speler die nog alles te bewijzen heeft.

Ab Normaal

Hij stond niet alle duels in de basis.
9 goals is dus zeker niet slecht. Al ben ik eens dat hij nog alles te bewijzen heeft.
5e aanvaller blijft voor mij Oeratmagoen.

Peli

Als 5e aanvaller is De Waal sowieso te duur. Die 500K (of misschien zelfs 750K) kan je prima elders besteden, lijkt me.

Laatst gewijzigd
Fiepke

Oeratmangoen goed geprijsd voor de rol die Ab Normaal schetst. Prima keuze. In de 750K categorie zijn nog een aantal van dat soort spelers, waarbij het vooral de vraag is of hun ploeg stappen gaat zetten de 2e seizoenshelft. Bij de 1 miljoen een paar degelijk keuzes (veelal basisspeler, weinig gele kaarten, maar ook weinig tot geen goals/assists).

Dalmau, Darfalou en De Waal zullen in ieder geval een serie wedstrijden krijgen om zich te laten zien / minuten te maken. Met een beetje geluk pakken ze ook hun doelpuntje en/of assist mee en je pakt nog wel wat punten.

Voor KKD, Spanje en Duitsland m'n teams voor dit weekend rond. Vooral naar het wedstrijdprogramma gekeken, maar zou me niet verbazen als mijn elftallen er daar behoorlijk anders uit gaan zien i.v.m. eerste seizoenshelft.

Scoritop

Ik vind Doan inderdaad geen handige keuze. Daarentegen is Mwene best een leuke optie. Ook al krijgt PSV veel goals tegen, hij scoort ook zijn goals. Maar blijft hij staan of gaat Teze hem straks uit de basis spelen?

Oratmangoen had ik de eerste seizoenshelft. Speelt altijd, maar dat is het dan ook. Weinig goals of assists. Als 5e aanvaller kan je ook 250k besparen door bijvoorbeeld Kabangu of Doodeman te nemen.

Ab Normaal

Maar spelen Kabangu en Doodeman?
Dat vind ik wel belangrijk. De ervaring leert dat je in de tweede seizoenshelft meer spelers nodig hebt door blessures en schorsingen dan in de eerste.
Zeker nu ook met de vele corona besmettingen. Dat wordt ook een beetje een loterij.
Dat mijn 5e aanvaller nauwelijks scoort of assists geeft vind ik geen probleem. Als hij maar speelt. Als het goed is gebruik ik hem toch weinig.

Laatst gewijzigd
Peli

Kabangu heeft Wriedt als concurrent voor de spitspositie. En laatstgenoemde zijn ze deze winter aan het proberen te verkopen. (Vandaar ook Kabangu's basisplaats de laatste 2 potjes voor de winterstop, vermoed ik. En dat deed hij allerminst onverdienstelijk) Dus dat zegt wel iets over de kansen van Kabangu. Daarnaast kan hij ook als buitenspeler en op 10 uit de voeten.
Doodeman speelt momenteel bij Cambuur. Maar die zie ik wel weer naar de bank verhuizen, zodra Sambissa weer fit is.
Allebei dus geen absolute zekerheidjes.

Laatst gewijzigd
Pim96

'@Maarel Vergeet niet dat er ook een forumpoule is vaak. Mensen willen deze uiteraard ook winnen. Tevens zijn alle namen die je noemt eigenlijk tussendoor ook wel benoemd op Doan na. Ik ben het met Peli eens dat het leuker is om in discussie te gaan dan namen te droppen.

Doan had ik eerst ook in gedachte. Echter was zijn blessure slecht getimed. Met de vorm die hij liet zien kon hij best meer basisplekken krijgen. Krijgt Madueke het echter op zijn heupen en wisselt Schmidt weer veel, dan ben je de lul met 2.5 miljoen.

Doodeman twijfel ik over. Sambissa gaat misschien geblesseerd richting de Afrika Cup. Vraag me af hoe hij daar van terugkomt. Dan zou Doodeman best kunnen blijven staan. Risico blijft het zeker. Wat betreft Kabungu: zouden ze niet een extra spits halen als Wriedt weggaat?

Scoritop

Het zijn beide geen zekerheidjes, dat klopt. Maar ik vraag me af hoe erg ga je je 5e aanvaller nodig hebben? Vorig seizoen had ik Danzell Gravenberch en die zat sporadisch op de bank (in mijn team) en speelde zelf bijna nooit. Je kunt dan altijd nog 4-4-2 of 3-5-2 gaan spelen als een van je spitsen geblesseerd raakt.

Pim96

Het is inderdaad een keuze die je kan maken. De aanvaller zou wel de enige zijn die ik als weggooier zou overwegen. Verdediger heb je sowieso een goede tribune speler nodig.

Peli

'@Scoritop
Volledig met jou eens. Daarom ga ik ook 100% zeker een 500K als 5e aanvaller kiezen.
Gewoon als absolute "weggooier", die je in 99% van de gevallen niet nodig ga hebben. Want precies zoals je zegt, in geval van nood gewoon van formatie wisselen.

tunix

Even een lijstje van strafschopnemers. Toch altijd een belangrijke extra factor in topcoach. Wijzig of vul de lijst gerust aan.

**STRAFSCHOPNEMERS**

Ajax - Dusan Tadic (A) / Sébastien Haller (A)
AZ - Jesper Karlsson (A)
SC Cambuur - Robin Maulun (M)
Feyenoord - Orkun Kökcü (M)
Fortuna Sittard - Mats Seuntjens (A)
Go Ahead Eagles - Justin Bakker (V) / Luuk Brouwers (M)
sc Heerenveen - Henk Veerman (A)
Heracles Almelo - Rai Vloet (M)
NEC Nijmegen - Jordy Bruijn (M)
PEC Zwolle - Bram van Polen (V)
PSV - Cody Gakpo (A)
RKC Waalwijk - Alexander Büttner (V)
FC Groningen - ?
FC Twente - Ricky van Wolfswinkel (A)
FC Utrecht - Simon Gustafson (M) / Anastasios Douvikas (A)
Sparta - ?
Vitesse Arnhem - Loïs Openda (A)
Willem II - ?

Boasson en Hagen

Nou wat tips dan, ik zet weer vol in op een sterke basis; dat heeft me voor de winterstop een top 500 notering opgeleverd.

Voor mijn 2e keeper ga ik gokken op Mous, ik lees van allerlei Heerenveen fans dat hij een veel betere indruk maakt dan Mulder, die bovendien niet wordt verlengd.

Voor de winterstop geluk gehad met Mwene die toen nog goedkoper was, maar ik ga nu voor iets meer zekerheid met Boscagli. Sugawara ook lekker, vooral wanneer hij rechtsbuiten speelt.

Berghuis als middenvelder verhoogt zijn potentie, daarnaast De Wit en een twijfel tussen Gravenberch/Kökcu. Botos als leuke joker (staat vaak spits). Van den Belt als tribuneklant, hoop ik eigenlijk niet nodig te hebben.

Voorin Tadic en Gakpo voor de nodige vuurkracht en Balk (krijgt steeds meer speeltijd) en Lidberg als koopjes ter compensatie. Lidberg heeft nog 0 goals als spits maar heeft tot nu toe alle wedstrijden gespeeld, op een schorsing na.

Bewust geen Afrika Cup gangers gekozen, bij elke Topcoach rekening mee gehouden.

Ab Normaal

Nou, Heracles Rai Vloet lijkt me niet.
Zonder te controleren De Koers, ben je zeker van diegene die je noemt? Köckü bijvoorbeeld?

Peli

'@Boasson en Hagen
Je weet dat de Afrika Cup alweer is afgelopen zodra je je definitieve team voor de 2e seizoenshelft door moet geven hè (?)

Correctie: De finale (en wedstrijd om plek 3) zijn 1 dag na het verstrijken van de Scorito TC transferdeadline.
Wat dus betekent dat je met een beetje pech 1 speelronde geen gebruik kan maken van bepaalde spelers.

Laatst gewijzigd
tunix

Als bron de website trandermarkt.nl gebruikt. Hier wordt aangegeven dat Rai Vloet dit seizoen 2 strafschoppen heeft genomen. Op deze gegevens heb ik mij gebaseerd. Het kan zijn dat de genomen strafschoppen afwijken van de huidige strafschopnemers. Daarom zou ik de rest hier willen vragen om de lijst te wijzigen / aanvullen. De lijst kan gewoon gekopieerd worden. Alvast bedankt!

Baskeee

Rai Vloet zit vast (iig het laatste nieuws?) ivm die dodelijke aanrijding dus is er niet bij (niemand weet voor hoe lang). Dus verwacht wordt dat iemand anders bij Heracles de pingels zal nemen.

Laatst gewijzigd
Boasson en Hagen

'@Peli
Klopt inderdaad, maar met nieuwe coronavarianten, inreisbeperkingen en quarantaineverplichtingen, Afrikaanse horrortackles, overbelaste spelers die nauwelijks winterstop hebben gehad en ploegen waarbij de puzzelstukjes opeens op hun plek vallen ten koste van bepaalde spelers neem ik denk ik geen risico.

Met een Salah, Mané, Mahrez of Hakimi zou ik de gok wel durven nemen (bij de buitenlandse topcoaches), maar voor de meeste spelers zijn prima gelijkwaardige alternatieven te vinden waar voor mij dan de voorkeur naar uit gaat.

Ab Normaal

'@BenH
Dan zou ik alleen niet de plaatsvervanger voor de Afrikaanse spelers kiezen. Want evengoed wisselt de coach ze toch terug en dan zit je daar mee te kijken.

1 2 ... 500 ... 606 607

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.