Scorito-algemeen

1 2 ... 504 ... 606 607
Platje

Ai.. keeper van Espanyol ook corona.. doe dan maar een hattrick voor de Tomas

Fiepke

Lekker dan... Die had ik in de basis staan. De Thomas in ieder geval al doelpuntje.

Deze week ook maar eens verdiepen in tennis. Speel ik nooit aan mee (volg ik beperkt), maar toch eens proberen. Iemand tips waar op te letten (dus niet namen van spelers)? Loting lijkt me logisch en en kwaliteiten op ondergrond. Verder?

Ab Normaal

'@Sniekey
Niks. Iedereen kan van iedereen winnen.
Gewoon op gevoel spelen.

Platje

De loting is wel belangrijk idd, een D-speler die in de 1e 3 rondes bijv. tegen Nadal op RG moet sla ik over en eigenlijk ook alle B en C . Daarnaast vind ik het zelf wel prettig, zeker tijdens corona, om te kijken hoe de voorbereiding is gegaan en om te kijken of hier eventueel wat verrassingen inzitten die een paar goede wedstrijden hebben gespeeld. Ik zat al een beetje te kijken en zag wel een aantal spelers die in november voor het laatst hebben gespeeld, dat is wel lastig met het 1e toernooi van het jaar. De ondergrond inderdaad ook, gravelspelers neem je nu niet

Verder, alleen als ik tijd heb, zoek ik op internet naar wat tips/outsiders en zijn van wat oud-tennisers. Ook zijn er wel filmpjes te vinden met wat voorspellingen maar die duren altijd wat langer

Laatst gewijzigd
Rad

Ja die voorbereidingen ken ik.. regelmatig gehad dat ik van alles heb bestudeerd (factoren die hierboven al zijn aangegeven) en dan na ronde 2 m'n halve selectie incl. captain al naar huis is.

Ab Normaal

'@Rad
Precies dat bedoel ik. Inclusief de pick van experts die er direct uitvliegen.
Uitgezonderd Djoko, Medvedev en Zverev kan op dit moment, de top 50 gewoon van elkaar winnen.
Ook corona zegt niet zoveel.
Shapovalov had corona en wint vervolgens met zijn land de ATP cup.

Platje

Natuurlijk is tennis heel lastig te voorspellen en ik heb ook weleens dat er gelijk veel uitvliegen maar ik heb wel het gevoel dat het vaker loont om niet zomaar wat namen aan te klikken en vooral bij de C en D wat verder te kijken dan alleen de ranking

Fietsbel

De Keijzer wordt geschat op 2.5 miljoen. Zoals verwacht, totaal onrealistisch.

Peli

Om een keeper met nul eredivisiewedstrijden achter zijn naam èn het risico dat hij zijn basisplaats weer kwijtraakt voor 2.5M in het spel te plaatsen, slaat idd werkelijk nergens op.
Niet dat ik de keeper van FC Utrecht zou overwegen, maar toch....

Ab Normaal

Zeker wel, vooral bij RG en Wimbledon.
Maar bij de AO is dat veel lastiger. Hardcourt is een ondergrond waar vrijwel alle spelers wel op kunnen spelen en bovendien is het een van de eerste toernooien van het jaar na de enige vakantiebreak van de spelers.

Je kunt er vooraf weinig van zeggen. Kijk de uitslagen van de laatste jaren er maar eens op na.
Her gebeurd vaak dat een spelers die in de weken ervoor goed presteert er direct in ronde 1 uitvliegt of juist na twee nederlagen doorstoot tot de 4e ronde.

Neem spelers als Ruud of Hurkacz, en zo kan ik er uit die categorie nog wel een paar noemen. Je kijkt niet raar op als ze de KF halen, maar ook niet als ze er in de eerste ronde uitvliegen.

Van Djoko en Medvedev weet je wel dat ze ver komen. Inmiddels ook wel van Zverev. Nadal is al een twijfelgeval, die heeft geen tegenstand gehad na zijn blessure.
Maar wat te zeggen van de heren Tsitsipas, Rublev, Berrrettini?
Of de categorie daar onder?
Wie kan er zeggen buiten de top 3 wie gegarandeerd ver gaat komen en waarom?
Ik ben er van overtuigd dat niemand dat kan. Daarom zeg ik: op gevoel spelen. Niets erger dan dat je gevoel zegt een bepaalde speler te kiezen maar dat je dat niet doet omdat iemand anders hier vol overtuiging zegt dat je speler A moet hebben en dat vervolgens speler A er snel uitvliegt en jouw speler ver komt,

Scoritop

Ik neem de keeper van Utrecht ook niet, maar 2,5 mln is inderdaad niet realistisch. Zoals hierboven vernoemd nog geen eredivisiewedstrijd gespeeld. Dezelfde prijs als de 2e keeper was in mijn ogen reëel.

RvhC74

Het is inderdaad wel erg duidelijk dat de mensen van Scorito totaal zijn doorgeslagen en de realiteit zijn verloren.

Keeper met 0,0 ervaring op 2,5 mln waarderen terwijl je ook keepers hebt van 2 mln en 2,5 mln die beter zijn, bewezen hebben dat ze punten pakken en meer ervaring hebben.

Dit is echt het toppunt van onkunde bij Scorito. Dat begon al bij budget verlaging en prijsstijging van de spelers.

Oftewel de inflatie is 5% en de salarissen gaan met 2,5% achteruit. Waanzin.

Teeke_de_Kapper

.

Kling

Totaal oneens met de reacties hierboven. Scorito verdient juist een compliment voor het krappere budget. Alle toppers bij elkaar klikken kan iedereen. Nu is het veel belangrijker om in te schatten welke spelers hebben onder- of overgepresteerd in de eerste seizoenshelft. En om te bepalen of je voor een oersterk fundament gaat of juist voor meer kracht in de breedte.

Ook de prijs van De Keijzer is 100% te rechtvaardigen. Hij is immers de uitgesproken eerste doelman bij een subtopper in de tweede seizoenshelft. Als ze hem die prijs níet geven, kiest iedereen hem.

Reken maar dat het scherpere budget ervoor zorgt dat fanatieke deelnemers boven komen drijven. Kortom: niet klagen, maar puzzelen.

Laatst gewijzigd
Peli

FC Utrecht is echter, vooralsnog, geen subtopper. Tenminste, ik noem een ploeg die op 10 punten van de top 3 7e staat geen subtopper.

Over het lagere budget ben ik het volledig met je eens.
Maakt het puzzelen alleen maar uitdagender. En inderdaad, op deze manier ga je de echte kenners van de quasi kenners onderscheiden. (Al komt het, naast je parate kennis en inschattingsvermogen, natuurlijk ook aan op gedegen 'onderzoek' doen.)

Laatst gewijzigd
Pim96

Ga je toch door de mand vallen @Peli 🤪

Wel eens met Kling. Echter als je voor hetzelfde geld een AZ of Vitesse keeper kan kiezen dan zal je sneller daarvoor gaan denk ik. Zelfs 500k besparen en een Groningen of NEC keeper kiezen kan dan nog. Denk dat daardoor minder mensen kiezen voor De Keijzer. Je moet als Scorito ook een inschatting van prijs maken waardoor spelers hem zullen kiezen. Had je hem 2 miljoen gemaakt dan waren er misschien meer mensen ingestonken en krijg je meer diversiteit in de teams.

Peli

Haha, zou zomaar kunnen ;-)
Zal sowieso aan moeten poten als ik minimaal m'n score van voor de winterstop wil evenaren.

Kling

Eens Pim, zoals ik me wel vaker in je bijdrages kan vinden trouwens. Twee miljoen was waarschijnlijk de beste prijs voor De Keijzer geweest. Precies om de redenen die je noemt.

Laatst gewijzigd
RvhC74

Met minder budget en qua uitdaging snap ik allemaal wel. Had het budget gelijk gehouden ipv verlagen had je ook een puzzel gehad.

De bedoeling/opzet is echt wel goed maar de manier waarop is niet geheel logisch en realistisch.

Joosten 500k bij Fc Gr naar Cambuur naar 1,5 mln is ook iets typisch en onlogisch. Je zit bij de fc op de bank ben niet goed genoeg en wordt 1 mln duurder???

Peli

Vooral Joosten en De Keijzer niet nemen dan @Reneetje

Ab Normaal

Dat laatste is omdat ie bij Groningen niet speelt, en dus ook geen punten scoort, en hij bij Cambuur waarschijnlijk basisspeler wordt.

Pim96

Ik vraag me alleen wel af of Joosten basis gaat spelen. Hij speelt voornamelijk linksbuiten toch? Kallon is dit jaar goed op dreef en zullen ze niet zo snel wisselen toch? Zal het dan ten koste gaan van Sambissa/Doodeman of toch van onze bonkige spits?

Peli

Kan me niet voorstellen dat ze Uldrikis gaan banken in Leeuwarden.
Joosten wordt gewoon voor de breedte gehaald, lijkt me.

Scoritop

Kallon is momenteel op de Afrika Cup, dus hij zal denk ik wel starten op links. Daarna zal hij het moeten uitvechten met Doodeman. Wat hij normaal gesproken zou moeten winnen

Peli

Doodeman is inderdaad geen hoogvlieger en absoluut vervangbaar.
Maar tot z'n blessure was Sambissa degene die vanaf rechts op de flank speelde en vrij verdienstelijk ook.
Dus ik wens meneer Joosten veel succes, maar het lijkt er in alles op dat hij ook bij Cambuur niet gaat slagen en daar puur als back-up gaat dienen.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 504 ... 606 607

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.