Scorito-algemeen

1 2 ... 507 ... 608 609
Ab Normaal

Hopen dat Scorito dan ook de deadline aanpast naar zaterdag

Platje

'@Ab tot nu toe hebben ze dat nooit gedaan.. zal me niks verbazen als het nu weer niet gebeurd (wat eigenlijk nergens op slaat natuurlijk)

Pim96

'@Ab Osaka vind ik wel een flinke gok. Je A speler kwijt raken in ronde 3 is geen pretje. Schat Barty dan wat stabieler in. Wat betreft kwart van Swiatek. Sabalenka is heel erg aan het worstelen met haar opslag de laatste periode. Dit heeft haar afgelopen wedstrijd ook genekt. Fernandez denk ik niet een groot probleem voor Swiatek. Kasatkina wel erg lastig in deze vorm. Zelf ga ik denk ik ook voor Swiatek

RTankink

'@Chef83 heb ergens voorbij zien komen dat Monfils' deelname aan de Australian Open een twijfelgeval is, maar dat heb ik in geen enkel ander nieuwsbericht bevestigd of ontkend zien worden. Kortom: vooralsnog onduidelijk hoe het met hem gaat.

Pim96

Monfils nieuws: https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://rmcsport.bfmtv.com/amp/tennis/adelaide-a-quelques-jours-de-l-open-d-australie-monfils-abandonne-sur-blessure_AV-202201120262.html&ved=2ahUKEwitrYC67Kz1AhV8if0HHbHGAfoQFnoECB8QAQ&usg=AOvVaw3m57Tp9kw_W-OC2ZbxFRqo

Er staat vooral dat de prognose nog niet duidelijk is, maar het weinig geruststellend lijkt. Dat de komende uren duidelijk zal moeten worden of hij al dan niet mee kan doen met de Australian Open

RTankink

Dat zou jammer zijn. Die is om wat voor reden dan ook in de D gegooid en heeft tot aan de 4e ronde een loting om van de dromen.

Alhoewel, waarschijnlijk pakt iedereen Monfils omdat zo'n hoge rank in de D zit dus zoveel voor- of nadeel levert het dan ook niet op.

Laatst gewijzigd
Fietsbel

Loting maakt de C-spelers wel interessant. Daar wil ik er wel meer van.

Ab Normaal

Vind je? Welke dan? Ik vind er twee bovenuit steken en dan 3 die het uitmaken voor mijn laatste plek.
Maar zo geweldig vind in het allemaal niet.

Peli

KNVB heeft het verzoek van PEC afgewezen.
Er wordt (vooralsnog) dus gewoon gevoetbald in Zwolle morgen.

Laatst gewijzigd
Pim96

Ik vind de vrouwen niet heel erg uitgemaakte zaak. C en D ben ik wel zo goed als uit. A en B juist niet.

In de A categorie zie ik alleen Barty als zekerheid. Osaka valt voor mij af want ronde 3 tegen Barty. Sabalenka slechte reeks achter de rug. Sakkari vind ik geen A speler dus die valt sowieso af. Krejcikova niet denderend spelend. Muguruza zo onzeker als de pest altijd. Dan hou je nog Swiatek over die het prima doet, maar of ik die bij favorieten schaar hmm

De B categorie onzekerheid door blessure. Jabeur wat klachten? Rybakina die op heeft gegeven? Alleen Badosa gaat bij mij in principe mee. Daarnaast Jabeur, Rybakina, Halep (opeens bij de les?) En Kontaveit op de nominatie. Heel twijfelachtig dus nog....

Ab Normaal

De Ab-alyse van het herenschema:

Als aanvoerder van het eerste kwart mag Djokovic proberen zich de geschiedenisboeken in te slaan.
De loting is hem zeer gunstig gezind. Eigenlijk zijn er geen noemenswaardige obstakels die hem de weg naar de kwartfinale kunnen versperren.
Zijn tegenstander bij de laatste 8 zal er wat meer moeite voor moeten doen. In dat stuk bevinden zich de onberekenbare Fognini, de voor Djoko bewezen sta-in-de-weg Carreno Busta, coming man Alcaraz of de zeer solide Berrettini. Die laatste is licht favoriet maar heeft een tricky opener tegen Nakashima.
Voorspelling: Djokovic-Berrettini. Halve finalist: Djokovic.
Dark horse: Sebastian Korda. Talentvolle, constante speler die gestaag stijgt en dicht bij een diepe run in een Grand Slam is.
Tegenvaller: Cameron Norrie. Is vorig seizoen onder de radar naar de 12e plaats op de wereldranglijst geslopen, maar was tegen het einde van het seizoen duidelijk over de piek heen en is het nieuwe seizoen ook niet goed begonnen.

Het tweede kwart is het lastigst voorspelbare kwart van het schema.
De als derde geplaatste Zverev kan zich warm spelen tegen zijn landgenoot Altmaier, moet zich daarna iets meer inspannen tegen Millman of Lopez en bereik ook daarna zonder problemen de 4e ronde waarin hij het naar alle waarschijnlijkheid mag opnemen tegen Shapovalov. Net hersteld van Corona maar flink huisgehouden tijdens de ATP cup.
In het andere stuk zit Nadal. Sinds begin Augustus heeft Rafa eigenlijk niet meer gespeeld. De laatste weken voorzichtig weer begonnen en zonder noemenswaardige tegenstand heeft hij wat wedstrijdritme op gedaan. Moeilijk te zeggen hoe hij er voor staat. Gelukkig voor hem zal Giron het hem niet lastig maken in het eerste potje.
Dat gaat Kokkinakis wel doen in de volgende pot. De Thaise Australiër is in vorm en presteert vaak goed in Melbourne. Mocht Nadal die lastige horde nemen wacht hem Khachanov en als ook dat lukt, waarschijnlijk de het kan vriezen, het kan dooien Pool Hurkacz.
Voorspelling: Zverev-Nadal. Halve Finalist: Zverev.
Dark horse: Thanasi Kokkinakis
Tegenvaller: Kevin Anderson. Dit jaar gaat hij beseffen dat het over en uit is voor hem op topniveau

Na het lastigste kwart komt het meest interessante kwart. Het derde.
De aanvoerder van dit kwart luistert naar de naam Tsitsipas. Definitief doorgebroken vorig jaar in Parijs en daarna vooral zoekende. Begint tegen Ymer en dat is geen slechte speler. Daarna wacht een trainingspotje en in ronde 3 wacht voor de Griek een echte test. Dimitrov. Omzeilt hij die klip dan is zijn volgende opponent ofwel Bautista of Fritz.
In het andere stuk treffen we de Noor Ruud, de soms tot grote hoogte stijgende De Minaur, Andy Murray en Jannik Sinner. Alle vier zouden ze hun eerste twee potjes wel moeten kunnen winnen.
Dan is het Ruud tegen De Minaur en Murray tegen Sinner.
Voorspelling: Sinner-Dimitrov. Halve finalist: Sinner
Dark horse: Taylor Fritz (omdat Andy Murray geen dark horse genoemd mag worden)
Tegenvaller: Stefanos Tsitsipas

Het vierde kwart is het kwart van de misschien wel beste hardcourt speler ter wereld.
Daniil Medvedev. Na voorgerecht Laaksonen is enfant terrible Kyrgios niet meer dan een lastige vlieg.
Umbert gaat meer tegenstand bieden in ronde 3 waarna onze uitbundige rust veel energie moet aanspreken voor de muur Schwartzmann. Desondanks gaat die muur afgebroken worden.
Zijn tegenstander zal al moe zijn als deze de kwartfinale bereikt heeft.
Rublev, Cilic, Evans en FAA zijn de geplaatste spelers in dit stuk. De hoogst geplaatste, Rublev, heeft nog geen wedstrijd gespeeld dit seizoen vanwege een corona besmetting. De overige drie zijn allen goed in vorm. Een zeer interessant stuk schema.
Voorspelling: Medvedev-Cilic. Winnaar: Medvedev
Dark horse: Maxime Cressy. Een 24 jarige Amerikaan die nu zijn doorbraak beleeft.
Tegenvaller: John ‘marathon man’ Isner. Heeft het niet op dit moment en gaat roemloos ten onder.

Halve finales: Een getergde Djokovic verslaat Zverev en Medevedev ramt Sinner van de baan.
Finale: Djokovic schrijft nog geen geschiedenis want moet weer het onderspit delven tegen Medvedev.

Laatst gewijzigd
Chef83

Die d bij de vrouwen vind ook wel een moeilijke keuze
Denk dat zidansek rogers wel goede keuzes kunnen zijn maar 3e ronde krijgen ze wel goede tegestanders maar die 3e zou ik nog echt niet weten 😁😆

RVH

.

Ketjap Manis

Mooie analyse Ab. Hoe denk je over de dames?

StijnvanA_

Djokovic z’n visum ingetrokken. Die zal furieus zijn

Chef83

Nou ab de ab alyse kan weer opnieuw 😁wel leuk om te lezen 😁😄👍👍👍

Platje

Wordt er dan opnieuw geloot? Anders moeten we maar eens goed in zijn deel gaan kijken, zitten niet echt hoogvliegers bij maar een 4e ronde is zo gehaald voor 1 van die mannen

Laatst gewijzigd
RTankink

Ik las gisteren dit:
"Djokovic is pulled out after the draw is announced, but before Day 1 order of play is released. Current #5 Andrey Rublev would be moved to the 1 line, #17 Gael Monfils would move to Rublev’s line, and #33 Alexander Bublik would move to Monfils’.

Dat zou betekenen Rublev naar de plek van Djokovic in de loting, Monfils naar die van Rublev en Bublik wordt alsnog een seed en komt op de plek van Monfils. Op de plek van Bublik zal dan wel een lucky loser ofzo komen.

Ab Normaal

Eerste kwart ligt dan volledig open.
Over Rublev valt weinig te zeggen.
Vind het raar dat hij daar terecht komt maar goed.

Monfils wordt dan ineens weer een no go.

Lekker inderdaad. Daar gaat mijn ab-alyse.

Laatst gewijzigd
RTankink

Inderdaad. Iemand als Tommy Paul of Lorenzo Sonego wordt zomaar een niet ondenkbare kwartfinalist.

Peli

Die Djokovic hè, de leugenachtige vlegel.

Pom titcock

Nu Djoko out is, is Rublev een must have!?

Platje

Een A-speler is nooit een must-have. Natuurlijk is het fijn om de winnaar te hebben maar dat wordt Rublev niet

RTankink

@superheld Rublev heeft het ook absoluut niet sinds eind vorig seizoen dus een must have wat mij betreft zeker niet.

Ab Normaal

Denk dat Berrettini nu de halve gaat halen als hij van Alcaraz wint.

1 2 ... 507 ... 608 609

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.