Scorito-algemeen

1 2 ... 51 ... 606 607
wesley1983

Heel veel geluk zelfs, als je naar de nummer 1 kijkt van deze ronde. Hij haalt 8700 punten, haalt uit 3 van zijn duels voordeel uit het incident tussen Ricciardo en Verstappen en de daaropvolgende safetycar + brokstokken op de weg. Verder heeft hij geluk dat Hulkenberg uitvalt want had Ericsson tegen hem gezet. Enigste zinnige duel dat hij had was Alonso tegen Gasly.

Pietje Precies

Gelukkig gaat geluk zich wel redelijk uitfilteren over het seizoen, maar het zal in deze sport (helaas) en dus met dit spel altijd een grote rol blijven spelen. Al valt daar tot op bepaalde hoogte natuurlijk ook rekening mee te houden, op in te spelen, etc.

Hopelijk na vandaag hier dus geen posts meer met het woord 'zekerheidje' erin :p

Starlynk

3 van mijn coureurs uitgevallen vandaag en ik baal nu al dat ik mijn twijfels over Gasly niet heb doorgezet... Gelukkig won Alonso nog wel van Magnussen, heb ik iig nog 900 puntjes :p Flink gezakt, maar de loterij kan uiteraard volgende week weer de andere kant op doorslaan.. We blijven lootjes kopen!

Ceramiche Ariostea

Mensen met teveel punten niet te vroeg juichen Perez, Magnussen en Stroll zijn nog under investigation vanwege onrechtmatig DRS gebruik

Starlynk

Oh doe Stroll maar 5 plekken penalty :p

Jori

Zeker geen kans dat ze Perez nog achter Grosjean plaaten he? verder eens met starlynk, uiteraard, 5 is precies genoeg ;)

Pietje Precies

Jammer (/ maf) dat je nu enkel nog de duels van jouw 5 coureurs kunt zien.

Ik zou best graag ook van alle andere coureurs hun match-ups willen zien.

Starlynk

'@Pietje: ik kan je de duels van Verstappen, Ocon, Alonso, Gasly en Grosjean aanleveren als je die nog niet hebt ;)

Thijmen1411

'@Pietje Er is ook een virtual safety car waarbij iedereen een vaste deltatijd heeft waar ze niet overheen mogen komen, waardoor de verschillen tussen de coureurs gelijk blijven. Echter was er gisteren zoveel debris op de track dat het verstandiger was om alle coureurs dicht bij elkaar te hebben zodat de marshalls dit weg konden halen. Een safety car gooit de race vaak helemaal om, maar dat maakt het vaak wel een stuk spannender. Teams moeten heel snel een beslissing maken om wel/niet de pits in te duiken. Ook houden teams er op sommige tracks rekening mee dat er een safety car kan komen in hun bepaling van een strategie. Bij de keuze om Bottas zo lang door te laten rijden gisteren, had het team waarschijnlijk, naast het feit dat hij een groot genoeg gat moest hebben t.o.v. de Red Bulls om een pitstop te kunnen maken, ook in het achterhoofd dat er nog een safety car aan zou kunnen komen, doordat dit vorig jaar ook meerdere keren gebeurde.
Ik vind het dus juist een erg interessant aspect van deze sport.

Pietje Precies

Edit:
Oké die opmaak fixen is een ramp en kost veel tijd. Nadeel is erg lange posts....

----
Het voegt zeker een tactisch element toe, maar tegelijkertijd vind ik het toch vooral wel erg sneu dat een safety car nodig is om het weer (enigszins) spannend te maken. Ik kan me zo gauw ook geen sport bedenken waar zoiets vergelijkbaars plaatsvindt. Enkel bij wielrennen heel sporadisch zo'n spoorwegovergang.

Ik snap dat ze inderdaad iedereen dichtbij elkaar willen hebben met het oog op opruimen, maar daarna zou je er toch voor kunnen kiezen dat je om beurten mag herstarten in plaats van allemaal tegelijkertijd... precies de tijdsverschillen van voor de safety car aanhouden zal erg lastig zijn, maar het lijkt mij best prima benaderbaar.

Raikkonen (zonder Ricciardo, Magnussen, Grosjean en Gasly):
Räikkönen Hamilton 1400 punten
Räikkönen Bottas 1300 punten
Räikkönen Vettel 1200 punten
Räikkönen Verstappen 800 punten
Räikkönen Alonso 500 punten
Räikkönen Ericsson 500 punten
Räikkönen Hülkenberg 500 punten
Räikkönen Leclerc 500 punten
Räikkönen Ocon 500 punten
Räikkönen Pérez 500 punten
Räikkönen Sainz 500 punten
Räikkönen Sirotkin 500 punten
Räikkönen Stroll 500 punten
Räikkönen Vandoorne 500 punten
Räikkönen Hartley 400 punten

Ricciardo (zonder Raikkonen, Magnussen, Grosjean en Gasly):
Ricciardo Hamilton 1600 punten
Ricciardo Vettel 1500 punten
Ricciardo Bottas 1200 punten
Ricciardo Verstappen 1100 punten
Ricciardo Ericsson 900 punten
Ricciardo Leclerc 900 punten
Ricciardo Pérez 900 punten
Ricciardo Alonso 800 punten
Ricciardo Hartley 800 punten
Ricciardo Ocon 800 punten
Ricciardo Sainz 800 punten
Ricciardo Stroll 800 punten
Ricciardo Vandoorne 800 punten
Ricciardo Hülkenberg 700 punten
Ricciardo Sirotkin 700 punten

Grosjean (zonder Raikkonen, Ricciardo, Magnussen en Gasly):
Grosjean
Bottas

2000 punten
meer informatie

Grosjean
Hamilton

2000 punten
meer informatie

Grosjean
Vettel

2000 punten
meer informatie

Grosjean
Alonso

1700 punten
meer informatie

Grosjean
Hülkenberg

1600 punten
meer informatie

Grosjean
Ocon

1600 punten
meer informatie

Grosjean
Pérez

1600 punten
meer informatie

Grosjean
Verstappen

1600 punten
meer informatie

Grosjean
Sainz

1500 punten
meer informatie

Grosjean
Ericsson

1400 punten
meer informatie

Grosjean
Vandoorne

1400 punten
meer informatie

Grosjean
Leclerc

1200 punten
meer informatie

Grosjean
Stroll

1200 punten
meer informatie

Grosjean
Hartley

1000 punten
meer informatie

Grosjean
Sirotkin

1000 punten

Magnussen (zonder Raikkonen, Ricciardo, Grosjean en Gasly)
Magnussen
Hamilton

2000 punten
meer informatie

Magnussen
Vettel

2000 punten
meer informatie

Magnussen
Bottas

1700 punten
meer informatie

Magnussen
Verstappen

1500 punten
meer informatie

Magnussen
Alonso

1300 punten
meer informatie

Magnussen
Sainz

1300 punten
meer informatie

Magnussen
Pérez

1200 punten
meer informatie

Magnussen
Stroll

1200 punten
meer informatie

Magnussen
Leclerc

1100 punten
meer informatie

Magnussen
Ericsson

1000 punten
meer informatie

Magnussen
Hartley

1000 punten
meer informatie

Magnussen
Hülkenberg

1000 punten
meer informatie

Magnussen
Ocon

1000 punten
meer informatie

Magnussen
Vandoorne

1000 punten
meer informatie

Magnussen
Sirotkin

900 punten

Gasly (zonder Raikkonen, Ricciardo, Magnussen en Grosjean)
Gasly
Hamilton

2000 punten
meer informatie

Gasly
Vettel

2000 punten
meer informatie

Gasly
Bottas

1700 punten
meer informatie

Gasly
Pérez

1700 punten
meer informatie

Gasly
Sainz

1500 punten
meer informatie

Gasly
Verstappen

1500 punten
meer informatie

Gasly
Hülkenberg

1400 punten
meer informatie

Gasly
Stroll

1400 punten
meer informatie

Gasly
Alonso

1200 punten
meer informatie

Gasly
Vandoorne

1200 punten
meer informatie

Gasly
Ericsson

1100 punten
meer informatie

Gasly
Ocon

1100 punten
meer informatie

Gasly
Hartley

1000 punten
meer informatie

Gasly
Leclerc

1000 punten
meer informatie

Gasly
Sirotkin

Laatst gewijzigd
Pietje Precies

Poh, heb ik na de winterstop zo gestreden voor een topklassering (nu 190e) met mijn karige budgetje en dan gaat het op de laatste dag waarschijnlijk nog zo door mijn handen glippen....

Ik mis:
Onana
Pasveer
Veltman
St Juste
Kashia
Labyad
Namli
Luuk de Jong
Jakubiak
Ahannach

Tja.

Niels22

Da's een flinke selectie om te missen.

Ceramiche Ariostea

Ik heb zowaar toch nog 11 basis spelers kunnen vinden voor de laatste speelronde

Starlynk

Haha ik heb maar 7 spelers die spelen...

Pietje Precies

Doordat Huntelaar uitviel had ik er uiteindelijk ook maar 7 die punten pakten, echter waren dit wel:
Angelino
Miazga
Mount
Ziyech (C)
Til
Johnsen
Jahanbakhsh

Al met al de schade dus behoorlijk weten te beperken (van 190 --> 265). Voor mij een keurig seizoen, maar volgend seizoen moet ik er in de eerste seizoenshelft weer staan. Daar heb ik het achteraf enorm laten liggen.

Die x3 captain vind ik overigens echt een kansloos iets en al helemaal in speelronde 34 wanneer behoorlijk veel mensen een uitgeklede selectie hebben. Als je ziet hoe enorm de top-100 nog door elkaar is gehusseld door wel/niet Jahanbakhsh als captain... terwijl eigenlijk v Ginkel, Lozano en Ziyech betere keuzes waren.

Gewoon lekker iedere speelronde bij x2 houden wat mij betreft.

JimKro

Gefeliciteerd Park! Rest ook mooie scores.

Ik ben blijven steken op 98,2% uiteindelijk. Het was een mooie inhaalrace van 89% tijdens de winterstop. Het zag er even naar uit dat ik nog bij de beste 1% zou komen, maar een hoop uitvallers, het niet hebben van Jahanbakhsh en de mist in gegaan zijn met V Ginkel als captain toen hij niet speelde, heeft me wat plaatsen doen dalen. Verder heb ik het vooral in de eerste seizoenshelft laten liggen met matige keuzes. Dus veel ruimte voor verbetering volgend seizoen.

Starlynk

Uiteindelijk in de laatste ronde (met mijn 7 spelers waarvan er 1 -36 haalde) nog uit de top 100 gedonderd, na toch mooi even 4e te hebben gestaan.. Oh en als ik Jahanbaksh captain had gemaakt ipv Ziyech was ik 70e ipv 158e..... Nou ja, het was mijn eerste seizoen Topcoach... veel geleerd iig en nu al zin in volgend seizoen :)

Pietje Precies

Poh wat een klote spel :p

Ik weet voor 95% zeker dat ik tot nu toe de meest optimale keuzes heb gemaakt (fraai model, bookie odds, etc) en het zit gewoon iedere week tegen :p Die Grosjean is de grootste boosdoener.

Maar goed, als je het duel dan toch verliest kan je ook maar beter gelijk uitvallen... dan stijg je tenminste tegen iedereen in mogelijke punten in de volgende ronde!

Starlynk

Ja, ik begin trouwens steeds meer te denken dat het gewoon mijn eigen fout is. Het is niet voor niets dat sommige coureurs meer interessante duels hebben dan anderen als je puur naar snelheid kijkt. Dat blijken toch de coureurs te zijn die vaker een foutje maken en/of de finish niet halen en daar heb je helemaal niks aan.. 5 redelijk safe duels gekozen dit weekend, 2 gewonnen, 3 coureurs halen de finish niet :p Huilen!

Oh en Match Duel uiteindelijk 15e geworden. Jammer dat het geen top 10 is geworden maar heb in de laatste 10 ronden ofzo gewoon te veel gegokt en per saldo levert je dat een paar plekken verlies ipv een paar plekken winst op :p Volgend seizoen gewoon weer lekker de bookmakers volgen en hopelijk dan wel top 10!

Pietje Precies

Ja, deels eens. Tegelijkertijd houd ik in mijn expected points rekening met hoe groot de kans is dat een coureur de finish haalt (op basis van bookmaker odds). En standaard hebben de Haas'jes een relatief grote kans op uitvallen. Maar desondanks komen de Haas'jes er elke keer alsnog het fraaiste uit :p

Maar goed, de kwalificatie stemt wel hoopvol, want de auto hoort duidelijk wel tot de groep 'best of the rest'.

Ab Normaal

Tot mijn verbazing 1e in de Wielerflits Forum Poule.
Eigenlijk kies ik voor de zo hoog mogelijke punten die enigszins realistisch zijn.
Geen rare duels gekozen tot nu toe. Ieder race wel wat pech en geluk en bonusduel tot nu toe iedere keer gehaald.

Maar kan niet zeggen dat ik nu erg warm wordt van dit spel...

bakfiets

Grosjean kegelt er bij mij ook meteen twee man uit de race. Er komt toch wel veel geluk bij kijken in dit spel.

Starlynk

'@Pietje: Die bookmaker odds zijn vaak wel op team-niveau en mijn punt was meer op coureur niveau. Het is duidelijk niet voor niets dat Grosjean op papier interessantere duels had dan Magnussen...

Ben nu overigens ook aan het kijken of ik data op kan bouwen hoe coureurs/teams presteren in FP1 en FP2 en vervolgens in de race. Aangezien je de keuze van de duels steeds moet bepalen na FP2 en ik me afvroeg in hoeverre het uberhaupt slim is om naar de resultaten van de FP te kijken. Uiteraard nu nog niet voldoende data om iets zinnigs te kunnen zeggen, maar wie weet voor volgend jaar ;)

Pietje Precies

Nee, ik gebruik echt odds op individueel niveau. Dus Grosjean heeft ook in mijn model vaak een lagere kans op uitrijden dan Magnussen. Verder is Magnussen denk ik ook een iets betere coureur en misschien is zijn auto ook wel sterker.

kevinraar

Ik ben gestegen naar 99.8 procent sta op plek 33 heb nog nooit o hoog gestaan I een short o poule

1 2 ... 51 ... 606 607

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.