Scorito-algemeen

1 2 ... 511 ... 606 607
Ab Normaal

Post is weg, dus nog maar een keer:

Op verzoek ook een Ab-alyse van het dames schema. Aangezien ik het dames tennis minder volg dan het heren tennis is het de vraag hoe waardevol het is…

Het eerste kwart is een enorm zwaar kwart.
In sector 1 van dit kwart bevinden zich de, in mijn ogen, twee beste speelsters van de wereld.
Barthy kan zich rustig in het toernooi spelen met drie redelijk eenvoudige potjes.
Haar tegenstandster in de vierde ronde zal naar alle waarschijnlijkheid Osaka zijn.
Ook Osaka heeft 2 redelijk gunstige wedstrijden maar krijgt het in ronde 3 lastig met Bencic of de in form Anisimova.
Ik vind Osaka extreem lastig in te schatten. Ze lijkt fit en speelt ogenschijnlijk zonder druk, maar heeft wel echt een lange pauze achter de rug en de vraag is of het heilige vuur momenteel echt in haar brandt.
In de onderste helft van dit kwart zitten als hoogst geplaatste Sakkari en Jabeur. Die laatste heeft recentelijk nog opgegeven maar is mits fit de grote favoriet in mijn ogen voor de kwartfinale. Pegula moet in ronde 3 een te nemen horde zijn en het is nog maar de vraag of ze in ronde 4 Sakkari treft, die dan eerst langs Sasnovich moet.
Voorspelling: Barthy (maar ben niet zeker)-Jabeur. Halve finalist: Barthy
Dark horse: Amanda Anisimova en Alexandra Sasnovich
Tegenvaller: Maria Sakkari

Kwart twee zal redelijk voorspelbaar verlopen verwacht ik.
Krejcikova gaat weinig problemen kennen met de andere geplaatste speelsters in haar sectie Ostapenko, Azarenka en/of Svitolina.
Haar tegenstandster in de kwartfinale wordt de winnares van het vierde ronde gevecht tussen Gauff en Badosa. Die laatste komt daar heel gemakkelijk, Gauff gaat nog een hele kluif krijgen aan Keys, van wie ze eerder deze week verloor.
Voorspelling: Krejcikova-Badosa. Halve finalist: De Tsjechische neemt revanche voor de verloren finale van vannacht en wint in 3 zwaarbevochten sets.
Dark horse: Madison Keys
Tegenvaller: Elena Svitolina en Sofia Kenin.

Kwart drie is een zeer interessant kwart met veel mogelijkheden.
Geplaatste speelsters zijn: Kontaveit, in vorm. Collins, vaak onder de radar maar altijd gevaarlijk. Mertens, nooit slecht maar haalt zelden de kwartfinale. Rybakina. In grootse vorm, maar recent opgegeven. Was dat uit voorzorg? Halep. Grand Slam winnares, terug van veel blessureleed en speelt goed. US Open winnares Raducanu. Kan dus niet uitgevlakt worden, maar werd deze week van de baan geveegd door Rybakina. Zidansek, gaf dit weekend geblesseerd op en heb geen idee waarom.
En als laatste Muguruza. Vind ik vaak onvoorspelbaar. Als je denkt dat ze in vorm is en ver kan komen stelt ze teleur en andersom. De interessante ongeplaatste speelsters zitten vooral bij Kontaveit in het schema.
Voorspelling: Rybakina-Halep. Halve finalist: Vind ik een 50/50 gok. Ze hebben 3x eerder tegen elkaar gespeeld. 2x won Halep close in 3 sets, 1x won Rybakina na opgave Halep. Ik gok dat Halep na een uitputtingsslag net ietsje fitter blijkt te zijn.
Dark Horse: Shelby Rogers en Clara Tauson
Tegenvaller: Emma Raducanu

Kwart vier tenslotte vind ik ook interessant. Al zijn de meeste speelsters daar minder in vorm.
Swiatek en Kasatkina staan ze lekker te raken. Zij zullen normaal gesproken de degens kruisen in ronde drie waarna de winnares mag aantreden in ronde vier tegen Pavlyuchenkova.
De onderste sector ligt wat mij betreft volledig open.
Reekshoofd Sabalenka is afgereisd met 2 nederlagen in de tas. Ze boft met een eenvoudige loting en de vierde ronde zou zeker tot de mogelijkheden moeten behoren, maar daarna zou het wel eens over kunnen zijn. Haar tegenstandster in ronde 4 zou volgens het schema de weer wat opgeleefde Kerber moeten zijn. Dan moet ze wel voorbij US Open finaliste Fernandez en dat zal een dubbeltje op zijn kant worden.
Voorspelling: Swiatek-Fernandez. Halve finalist: Swiatek.
Dark Horse: geen.
Tegenvaller: geen.

Halve finales: Barthy wint van Krejcikova en Halep verslaat Swiatek.
Finale: Barthy brengt eindelijk na 44 jaar de titel weer naar Australië

Maar neem het me niet kwalijk als waar Barthy staat uiteindelijk Osaka komt te staan.

oborobo

Ab,hoe zit het met Ons Jabeur?
Heeft opgeven in voorbereidingstoernooi.

Ric

Toch wel een beetje ruk om moeten gokken met
Blessures al dan niet voorzorg opgaves van Monfils, Jabeur, Rybakina.

Chef83

Tja ik blijf ook zitten met rybankina en gael kan er ook nog niks over vinden hoe of fit ze zijn .
Jabeur neemik niet .

RTankink

'@Ab mooie analyse wederom denk ik.

Ik wil wel wat namen droppen voor dark horses en tegenvallers in het vierde kwart eventueel: let op Ann Li bijvoorbeeld. Als Sabalenka dubbele fouten blijft rammen dan is Li zeer zeker goed genoeg om haar in de tweede ronde naar huis te sturen en ook alles wat daarna komt (Vondrousova/Samsonova in R3) en misschien zelfs Fernandez of Kerber in R4 kan ze op een goede dag pakken. Ook Sorana Cirstea kan in de eerste ronde zomaar van Kvitova winnen en dan is de rest van dat gedeelte van de loting ook niet heel ingewikkeld. Kvitova en Sabalenka zouden dan tegenvallers kunnen zijn.

Ben er ook niet van overtuigd dat Krejcikova zomaar Azarenka aan de kant schuift. Azarenka heeft (zeker voor een nr. 24) een loting om van te dromen totdat ze Krejcikova in de vierde ronde mogelijk tegenkomt. Krejcikova blijft in mijn ogen beter op de langzamere ondergronden en een nog frisse Azarenka die goed staat te spelen de laatste tijd is dan een groot gevaar.

Ab Normaal

'@oborob
Rugblessure.
Probleem met al die blessures is dat het onduidelijk is of het allemaal écht heel ernstig is of dat ze vooral geen risico willen lopen met het oog op het Grand Slam.

Ab Normaal

Oh, en even een toevoeging, zie nu pas de qualifiers die ingeloot zijn en dan heeft Barthy de zwaarste van allemaal getroffen met Tsurenko die heel goed staat te spelen. Geen makkelijke openingsronde dus voor Australisch hoop in bange dagen.
@RTankink
ik had Cristea overwogen als dark horse inderdaad. Omdat Kvitova niet geweldig staat te spelen, maar ik verwacht toch ruim goed genoeg om die partij te winnen.

Niels22

Met deze Abalyses moet er toch een WF-er de pool kunnen winnen...

Knap staaltje werk en leuk dat je ons jouw inzicht geeft!

Rad

'@Ab Normaal; Barty nochtans de ábsolute favoriet bij de bookies..

danusz1986

Bruijn uitgevallen pfff

Ab Normaal

Vloet ingevallen pfff

RvhC74

Bruijn en Propper is twee keer nul pffffff

Imbatido

Ik ben ook nog wel benieuwd naar een Ab-alyse van het deel van Djokovic zonder Djokovic.

Platje

Ik hoop maar dat je verwachtingen uitkomen Ab, anders heb je een hoop teleurgestelde medespelers :)

De Kamikaas

.

dvansteenis

Definitief geen Djokovic! Voorlopig alleen Alcaraz in dat kwart maar dat gaan we nog eens opnieuw overwegen vanmiddag.

Sjonge Jonge

Djokovic zijn plaats zal ingenomen worden door een Lucky loser (Caruso) lees ik zojuist, omdat het te laat is om het hele schema nog om te gooien.

Gladiool

Als je alleen Alcaraz in dat kwart ziet, zou ik nog eens goed kijken...

Platje

Idd Gladiool.. Sonego en Paul worden wel erg interessant zo

puntenjager

'@gladiool hij bedoelt denk ik dat hij zelf alleen alcarez in dat kwart heeft en vanmiddag nog verder kijkt of hij nog iemand anders neemt.

@platje Ik heb op dit moment idd Paul en Sonego genomen

Laatst gewijzigd
mentsjov

Ligt het aan mij of kan ik ronde 21 van Spanje niet invullen? Ik schiet direct naar 22...

MarvinG

Ja die ronde is volgens mij in zijn geheel komen te vervallen...

MarvinG

Bij de A mannen steeds meer twijfel tussen Nadal en Tsitsipas. Medvedev en Zverev neem ik sowieso. Is er bij iemand meer bekend over de fysieke status van Nadal momenteel?

puntenjager

'@marving ik heb precies hetzelfde. Ik heb op dit moment Nadal, maar zou ook zomaar die Griek kunnen worden op het laatste moment..

Platje

Spanje vervalt inderdaad.. real speelde een paar weken geleden al voor deze ronde en die was vergeten gok ik

1 2 ... 511 ... 606 607

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.