Me too! We staan nog steeds dicht bij mekaar. De volgende ronde even kijken of ik Monfils en Keys nog een keer aandurf. Ik geef Berretini de slight edge. Keys en Krejcikova is lastig in te schatten. Ik heb de wedstrijd van Krejcikova en Keys niet gezien dus weet niet wie de betere indruk maakte.
Zeer zeker onverwacht dat Halep ten onder gaat. Dat wordt de volgende ronde dus al een A-speelster cappen. Heb alleen Pegula nog als niet A, maar die speelt tegen Barty… ik cap Barty. De mensen met Keys kunnen de gok wagen tegen Krejcikova. Acht Keys niet kansloos, echter zul je nu wel de juiste spelers moeten cappen om tenminste nog een duimpje (of hoger) binnen te slepen.
Voor de mannen ga ik voor Monfils. Nog geen set verloren. Ik weet niet of hij het bolwerkt tegen Berretini, maar als het wel lukt dan is een score boven de 90% wel binnen. Nog meer mensen die Monfils cappen?
Keys wordt het inderdaad bij de vrouwen, alternatief is 1 van de A-spelers maar dat verschil is 180 punten mocht Keys verliezen en de A wel winnen..
Bij de mannen weet ik het nog niet zeker. Mocht Fritz winnen van de Griek is dat miss nog een optie maar Sinner speelt tot nu toe ook niet slecht.. Monfils nog geen set verloren maar denk toch dat Berrettini meer kans heeft. Uiteindelijk zal het waarschijnlijk toch Monfils worden
Zelf nog wel in de top 250, maar ben wel benieuwd wat de stand zou zijn als ze de beste 2 uitslagen (of gemiddelde) over de afgelopen 2 edities nemen.. afgelopen jaar een slecht wielerseizoen gehad met de giro en tour in de 50-60% waardoor het al kansloos is
Edit: gelukkig zwaarbevochten zege van Swiatek, Cirstea lang op het lijstje gehad. Viel op het laatste moment af met Anisimova
'@Jasper ik vind de h2h statistieken leuker. Als ik dan kijk naar Thijmen, dan sta ik daar 44-32 achter dus niks op aan te merken hoor! Zijn statistieken van het afgelopen jaar zijn ook niet normaal, echt goed! Maar daarvoor heeft hij ook mooie scores neergezet!
Als ik naar de nummer 2 kijk sta ik weer 49-27 voor. We zitten vaak dicht bij elkaar door de jaren heen maar het vertekent wel iets door de scores van 1 jaar te nemen.
Ik wil ook geen kritiek geven op de Index, vind het een leuke bijkomstigheid maar het zegt niet alles. Er staan er ook genoeg achter mij die mij h2h verslaan
Kun je de hele ranking zien van de index? En zo ja, hoe?
Met mijn al sterk uitgedunde team draai ik een aardig goede ronde op AO. Nu vooral hopen dat Sabalenka en vooral Fritz doorgaan. Captains Pegula en Berrettini in ieder geval door. Op ruim 60% nu nadat ik paar dagen terug nog ergens in de 20% bungelde haha.
Taai rondje. Nog 6 mannen over maar onverwachts Zverev weg en heb ook de hele wedstrijd goede hoop gehouden dat Fritz Tsitsipas eruit zou knikkeren. Jammer maar helaas. Goede captainpunten van Monfils. Bij de vrouwen een bittere pil met het verliezen van Azarenka, nog slechts 3 vrouwen over waarvan 2 A’tjes.
Tot mijn eigen verassing was dit alles toch genoeg om op 93% te blijven. Captainkeuzes in de kwartfinale worden lastig maar cruciaal.
'@Sneaky: op het startscherm ga je naar 'bekijk je scorito cv' (redelijk bovenin, net onder je rankings)
Daarna ga je naar het 'podium' (plaatje van een podium, helemaal onderin)
Daar kan je per onderdeel zien hoeveelste je staat, inclusief de totale ranking
Edit: Marvin was mij al voor
Nog op 96% met 6 mannen over (alleen van de wedstrijd Nadal-Shapo niemand) en 4 vrouwen, de 3 A-tjes en Keys
Captainkeuze zal bepalen of ik een beker ga halen of niet..
Inderdaad jammer dat Fritz niet won, dat waren leuke extra punten geweest. Sinner captain nu betere keuze dan Berrettini of Monfils?
Sabalenka eruit is wel lekker, die had ik niet.. maar net zoals ik zei over Cornet: Kanepi, 36 jaar en nooit verder dan ronde 4 in Australië.. niet te voorspellen sommige vrouwen :)
'@Platje ik zit voor de mannencaptain met dezelfde drie namen in mijn hoofd als jij. Heb zowel Sinner als Tsitsipas dit toernooi meerdere keren zien spelen en het is denk ik een dubbeltje op zijn kant wie die wedstrijd wint. Ook Monfils-Berrettini een lastige om te voorspellen, maar neig toch wel naar Berrettini.
Zijn er mensen die voor Keys gaan?
'@RTankink, ja. Veilige keuzes bestaan niet bij de vrouwen. Barty voelt wellicht zo, maar je ziet het aan de overige wedstrijden: alles is mogelijk. Derhalve kies ik Keys, daar is de grootste klapper te maken voor mij t.ov. de alternatieven Barty en Krejcova.
Bij de mannen durf ik Monfils, Tsitipas en Shapovalov niet aan. Ga daar voor Berrettini of 'veilige' keuze Medvedev.
Als je ziet hoe weinig punten je voor een A captain krijgt, neig ik wel naar Keys. Mocht ze verliezen lever je relatief weinig in omdat er alleen maar A spelers favoriet zijn in de andere partijen (en daarom ook meer A spelers captain gemaakt zullen worden). En als ze wint.. Monfils durf ik niet aan, ik vind die Italiaan te taai ogen.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.