Een klapper ga je met Keys niet meer maken denk ik. Haast iedereen boven je zal haar hebben. En lijkt me dat grote meerderheid haar capt. Hetzelfde geldt voor Monfils. Je gaat meer stijgen als ze eruit vliegen en je hebt ze niet gecapt dan als ze doorgaan en je hebt ze wel gecapt.
In mijn geval heb ik alleen A spelers als goede alternatieven. Voor Monfils zijn dat Nadal en Medvedev.
Als je naar EV kijkt moet je Nadal en Medvedev wel op 90% kans of meer inschatten en tegelijk Mofils op 30% of minder om 1 van de laatste twee captain te maken. 720 X 0,3 = 216 punten (Monfils) en 240 X 0.9 = 216 punten.
Nou geef ik Monfils eerder 40% en de andere twee heren 80%. Dus voor mij wel duidelijk.
Bij Keys zal het een soortgelijke berekening worden al geef ik daar de A dames minder kans dan de A heren.
Of maak ik mss een denkfout met deze berekening?
'@Phoenix het kan zijn dat je met een Keys een denkfout maakt, zij is van de 16% 'maar' door 7% als captain gekozen. Gaan die nu wel voor Keys, kunnen ze je inhalen.. maar of ze dat ook doen is de vraag en hoe ver die al onder je staan.. Monfils had 52 van de 57% captain dus daar gaat het wel op, denk dat er nog genoeg zijn die Monfils als captain zullen maken.. mocht hij winnen kan je alsnog flink zakken, maar anderzijds kan je wat plekken winnen als hij verliest (maar tegenstanders met Sinner/Berretini als captain kunnen je eventueel weer inhalen)
Dan heb je dus de juiste keuze gemaakt! :)
Balen is het altijd als de captain verliest. Helaas telt het zwaar bij deze spellen en telt het ook nog eens zwaarder later in het spel, wanneer en de punten per speler al toenemen en normaal gesproken ook het risico per keuze. Dat vind ik zelf wel jammer, beetje veel én én én.
De Sloddies naar de kwartfinales op 87,4%; toch nog wat beter dan gevreesd. En dat ondanks de uitschakeling van © Halep. Het afhaken van Mertens en Sabalenka gevoegd bij winst van Swiatek, zorgde voor enige verbetering. De enige 3 overgebleven A-speelsters moeten het nu regelen, meer smaken heb ik niet. Barty voor © en zolang Keys vannacht niet wint, lonkt er wellicht toch nog een bekertje.
De mannen zorgen voorkeuzestress. Mijn 4 mannen vannacht / vanochtend allemaal uitstekend gepresteerd en spelen nu onderlinge duels. Voor mij is de © keus Montfils of Berrettini. B favoriet volgens de bookmakers, en heeft toch ook wel de sterkste tegenstanders verslagen. Montfils daarentegen geen enkele set tot nu verloren. En als M wint en ik B captain maak, een diepe duikeling waarschijnlijk. Dilemma, waar ik toch kies voor de jeugd van B (25 versus 35).
Ander pijnpuntje bij de mannen is het verlies van Zverev. Net als Ab heb ik gekozen voor de Griek ipv Nadal. Kan nu de nodige schade gaan berokkenen. Benieuwd hoe dit vannacht en morgenochtend gaat verlopen…….
Ik ga voor Medvedev en Keys.
Monfils heeft weliswaar geen set nog ingeleverd, maar zowel de bedenkelijke tegenstand in eerste 4 rondes als zijn track record tegen Berretini doen mij kiezen voor een A speler als cap. Sinner is ook een optie, licht favoriet tegen Tsitsipas zelfs, maar te weinig 'opbrengst om verschil in zekerheid met Medvedev te compenseren.
Keys geef ik wel meer kan tegen Krejcikova dan Monfils tegen Berretinni. En wil ook niet daar voor safe kiezen met nog twee van die D-opties in deze fase van het spel. (Monfils + Keys)
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.