Scorito-algemeen

1 2 ... 570 ... 606 607
BrackenRidgeCycling

Dan heb je dus 1 dure speler op de bank? @Dannyco

VincentK

GP / F1: Heeft iemand weleens uitgerekend of het uitmaakt welke klasse coureurs je welke factor meegeeft? Ik kan mij moeilijk voorstellen het toewijzen van factoren aan klassen gemiddeld exact in balans is. Alles voor races zonder sprintrace.

Laatst gewijzigd
R. D.

ik geloof nooit dat je hoge ogen gaat gooien met een zwakke bank. Al krijgen ze maar 50% vd punten ik denk dat daar wel het verschil gemaakt gaat worden. Gek genoeg heb ik nog altijd het elftal staan wat ik weken geleden bij elkaar gepuzzeld heb. Ik ben er eigenlijk wel tevreden mee.

Mijn bank in ronde 1 kost 10M en ik heb 16 spelers van 16 verschillende landen.

Boasson en Hagen

Bondscoaches:
Ik heb voor 16 landen hun vorm uiteen proberen te zetten in een Excel tabel. Ik heb de 10 laatste wedstrijden van ieder land bekeken en daarop de Scorito puntentelling per speler toegepast. Dat wil zeggen (min)punten voor speeltijd, doelpunten, assists, gele en rode kaarten, winst, gelijkspel, de nul houden en 2 tegendoelpunten krijgen. Pinchhitterbonus niet meegenomen en penalty's missen en stoppen ook niet.

Het zegt niet alles, sommige spelers hebben afgelopen tijd nauwelijks gespeeld (bijvoorbeeld een Lukaku, Joao Felix of Bijlow) en je moet ook zeker geen landen met elkaar gaan vergelijken (andere tegenstanders). Maar je krijgt wel een beeld van spelers die regelmatig spelen en stiekem een doelpuntje meepakken. Doe ermee wat je wilt.

https://1drv.ms/x/s!Auh0CNstZiCtgjfYzLXG7cRo74du?e=4jSaoM

fysiokevin

Het lukt mij niet om mensen een pm te sturen om te sparren over het bondscoach- en het wk spel. Weet iemand of dit een vaker voorkomend probleem is?

Ab Normaal

'@Boasson en Hagen
Ziet er top uit. Thanks!

Karperdrol

Weinig wielerflits bondscoaches...
Ik ben aan het puzzelen, maar de verdediging vind ik toch de lastigste linie. Je gokt natuurlijk op de 0, maar dan betaal je al gauw 3,5 a 4miljoen, die ook nog eigen puntjes kan pakken.
Hoe duur is jullie 5e verdediger?

Boasson en Hagen

Hebben we ook een subleague?

KissMyAce2.0

500k @Karperdrol

KissMyAce2.0

Herstel 1.25m

Ric

'@karperdrol

De pingelnemer van een land toevallig?

Ab Normaal

Bij mij 750k. Een verdediger die in zijn laatste 10 interlands 6x scoorde.

CRL

Geweldig @Boasson! En als ze hier (https://bulinews.com/news/15305/predicted-world-cup-lineups-how-teams-line-qatar) nou ook nog 's gelijk hebben met hoe de basisteams er uit gaan zien, kun je compenseren voor de verschillen in speeltijd in de afgelopen 10 wedstrijden (totaalscore delen door aantal gespeelde wedstrijden).

KissMyAce2.0

Benieuwd tegen welke landen dat was Ab

Karperdrol

'@ric, heb jij die gevonden?

@Ab Normaal ja, dat is een goede maar denk je niet dat die tegengoals zwaarder wegen?

Platje

'@CRL Depay speelt niet maar staat er wel in.. ik twijfel dan gelijk aan de betrouwbaarheid van deze opstellingen

Desondanks een bruikbare link, thanks :)

Ab Normaal

'@KmA
Hahaha, ja, dat wil je niet weten :)
Maar als je een fatsoenlijke wilt ben je toch al gauw 2M kwijt en hij gaat toch op de bank zitten. Al zou een basisplaats tegen Tunesië nog tot de mogelijkheden behoren….

Met een fatsoenlijke 5e verdediger moet ik weer concessies doen aan andere plaatsjes.

@Karperdrol
Ach, die tellen ook maar voor de helft en zoveel zullen het er niet zijn.
En zoals ik hierboven al zeg, daardoor kan ik wel sterkere andere verdedigers nemen.

Laatst gewijzigd
Boasson en Hagen

'@Platje
Inmiddels staat Depay er niet in maar Janssen, dus ik vind het een hele handige site.
Mijn team bestaat nu uit louter A en B landen. Uitzondering is een 1 miljoen spits van Australië, gevonden dankzij die site. Durf verdedigers uit goedkope landen niet aan i.v.m. minpunten, gelukkig is bij Wales nog wel wat low-budget kwaliteit op te pikken.

Ketjap Manis

Nu een 3-4-3 staan:
URU
NED, DEN, POR
ESP, CRO, GER, BEL
BRA, ARG, FRA

Bank: IRN, WAL, MAR, POL, GHA
Goedkoopste spelers: keeper 1M, verdediger 1M, middenvelder 2M, aanvaller 1,75M. De kenners herkennen er vast wel een paar ;)

Laatst gewijzigd
Karperdrol

'@ketjap
Ziet er zeer degelijk uit! niemand van Engeland? Kane, foden of shaw?

en is jouw spanjaard zeker van een basisplaats? kan zeker veel punten pakken.

Ketjap Manis

'@Karper Shaw is zeker interessant in die 5-3-2 formatie. Kane heb ik iets minder vertrouwen in tegen de fysiek sterke verdedigers van Wales en Amerika. De laatste wedstrijden heeft die Spanjaard gespeeld, maar ik zie via die link net dat ze daar iemand anders verwachten. Dat is idd iets om nog te overwegen..

Franky122

De spanjaard (als we het over dezelfde hebben) speelt ook niet zoveel bij zijn club en gegeven de lastige poule met Duitsland en de niet sublieme vorm van Spanje vond ik hem toch wel erg prijzig om mee te nemen.

Mijn team tot nu toe is een 1-3-4-3:

ARG
DEN, BRA, ENG
CRO, ARG, CRO, BRA
ARG, FRA, BRA

Bank: DEN, DEN, DEN, SPA, CRO

Toegegeven, het leunt veel op Denemarken en Kroatie, maar daardoor kan ik ook Brazilie en Argentinie meenemen die elke wedstrijd veel gaan scoren hopelijk. Met Frankrijk respectievelijk Belgie als 'favorieten' voor de 1e plek zie ik voor Den en Cro ook wel mogelijkheden voor een upset.

Goedkoopste speler is 2M, duurste is 5m. Geen crybaby in mijn team ;) (stiekem wel FOMO)

Ab Normaal

Ik vind vooral middenvelders het probleem

Valvuillerdemoz

Hier ook een 3-4-3 uiteraard. Middenvelder scoren altijd meer punten dan verdedigers.

ENG
BRA-NED- URU
ENG-DUI-BEL-WAL
ENG-ARG-SPA

BANK: DEN-DEN-ZWI- GHA- AUS

Nou, en dan maar het beste ervan hopen.

Pim96

Middenvelders veel onzekerheid inderdaad, maar dat maakt het voor mij juist makkelijk. Alle onzekere basisplekken vallen af, dan blijf er mooi gezelschap over. Ik moet alleen nog even beslissen of ik een relatief sterke bank wil of "weggooiers die spelen". Denk dat het de 3e ronde ronde wel fijn kan zijn om paar spelers achter de hand te hebben ivm rust geven.

1 2 ... 570 ... 606 607

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.