Pff Goffin ook gelijk weer een break om zijn oren. Die had ik ook echt beter verwacht, maar was eerste ronde al door het oog van de naald tegen Haasse , dus had gehoopt dat ie nu een makkelijke partij zou hebben.... Zul je zien dat die rare Monfils straks heel ver komt in dat deel van het schema.
Doe voor het eerst mee met de tennis spellen op scorito, wil toch serieus werk gaan maken van de scorito index.
1e ronde ging redelijk, helaas mijn d speler (Vesnina) verloren.
2e ronde gaat voorlopig prima, mijn d spelers Verdasco(C), Monfils en Sakkari zijn in ieder geval al door.
De wielerspellen zijn in ieder geval een stuk uitdagender, dan deze invuloefening.
Mijn poule kan de prullenbak ik, heb dit keer echt teveel m'n oren laten hangen naar de loting en niet het team genomen dat ik in eerste instantie had. Merk dat door die verrekte puntenwaardering/captainfactor ik te krampachtig probeer om het juiste gaatje in het schema te vinden. Op die manier lukt het zelden, vervolgens zie ik de mensen die ik in eerste instantie had heerlijk ballen en de eerste paar rondjes overleven (wat daardoor dubbel plezier op zou leveren).
Ook ik stoor me toch wel een beetje aan de gefrustreerd overkomende opmerkingen. Ik begrijp dat dit spelformat niet dicht te timmeren valt met een voorspel-model en daardoor snel tegen kan vallen (ook ik betrap me soms er op dat ik een beetje boos wordt op spelers die niet presteren 'naar hun kunnen' ). Maar c'est ça. Scorito bepaalt, jij betaald (en de index is minder heilig dan we soms denken :P).
Ja, Wesley. Niet zo gek toch?
We spelen een spelletje waarbij je 10 spelers uit 128 opties hebt moeten kiezen. Binnen het huidige systeem waren er van die 128 maar een stuk of 20 echt het overwegen waard. Vervolgens hoop je dat die 10 die jij hebt gekozen het goed gaan doen en hoop je dat die andere 10 die ook interessant waren er snel uitvliegen. Dat zijn immers de spelers die de concurrentie heeft, waardoor je boven hun kan eindigen. Die andere 108 zijn vervolgens wat minder interessant, enkel wanneer ze tegen één van die 20 plausibele opties spelen.
Mijn berichtje was niet positief, maar ook niet echt zeurend of overdreven lijkt mij... ik begin met een 'Aiii', geen gevloek, geen uitroeptekens, etc. Verder zijn er wel meer die dit doen. Bijvoorbeeld het berichtje van Ab Normaal had ook zomaar van mijn toetsenbord kunnen komen :p
Maar goed, ik zag al aan komen dat de kans op een break groot was en hoopte dus dat ze bij 3-3 zouden stoppen. Maar ik vond het niet oneerlijk ofzo dat ze nog speelden, enkel jammer (mede omdat het redelijk willekeurig is tot hoe laat ze doorspelen). Heb je zelf Thiem ofzo?
Achteraf was het pakken van Tsitsipas misschien niet zo handig, maar ai wat kan die jongen al goed tennissen zeg. Misschien was dit een Grand Slam of een jaartje te vroeg, maar die kan denk ik een mooie toekomst tegemoet gaan.
Neen ik heb geen Thiem, heb het voordeel aan Djokovic gegeven in de keuze tussen die 2. Ach mss ga ik ook wel nog zo fanatiek komen als ik eens meer meegedaan heb aan Scorito Tennis maar voorlopig zie ik het echt als bezighouding en fun en ook een reden om meer tennis te kijken dan vroeger. En iedereen wil wel hoog eindigen dus ik begrijp je reactie wel.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.