Scorito-algemeen

1 2 ... 64 ... 608 609
YungNikopolidis

Na een spannende Giro kom je er wel weer achter hoe saai het tennis-format op Scorito eigenlijk is. Denk dat 'invuloefening' inderdaad het juiste woord is voor het spel.

Goed, tot nu toe ronde 2 overleefd. Buzarnescu en Monfils (c) door, en niemand uitgevallen op Ostapenko in ronde 1 na. Vanaf ronde 3 gaat het wel spannend worden doordat spelers 'tegen elkaar' moeten en deelnemers de afweging moeten maken om een C of D speler als captain te kiezen.

Laatst gewijzigd
wesley1983

Ik kan ook kwaad zijn op mezelf dat ik Berdych gekozen heb, maar dat ben ik niet omdat ik hem met de loting die hij had blindelings opnieuw zou kiezen vooraf. Had de kans om tot in de kwartfinale te geraken wat ik niet veel C-spelers vooraf zag doen. Volgens mij is dit gewoon tegenslag voor degene die hem gekozen hebben. Verder benieuwd hoe ver Sakkari bij de vrouwen en Coric bij de mannen nog geraken.

Jori

Tja, mijn simpele regel is: Maak een vrouw pas captain als je als het vertrouwen bent verloren in de mannen.
Harde manier vorige grandslam geleerd helaas met Bencic (C) vs Khumkun (oprecht, als je V. Williams verslaat, hoe kan je dan hier zo mistasten?!)

Meeste kans om te winnen? Cornet! Gelukkig geluisterd en voor Monfils gekozen.
Ook wonderbaarlijk hoe Simon uit de dood is herrezen. Eerste set dik verloren, 2e set break achter, Fysiootje op de baan en hoppa, 3 sets op rij eventjes winnen. De inhalator van Froome kan hier een puntje aan zuigen!

Qua selectie neem ik mezelf wel Buzarnescu en Nishikori ipv Cibulkova en Kyrgios kwalijk, maar gezien de ongelukkige tijdsframe kan ik er wel mee leven. Buzarnescu uberhaubt de geplaatste status gemist (!!) en Kyrgios natuurlijk de blessure. Cornet en Berdych waren logisch, enkel pech dat ze niet voorbij ronde 1 en 2 komen. Verder heb ik qua selectie Ka. Pliskova die ik zeker niet optimaal vind, (Garcia oa die een betere gravel speelster is) maar die zit er nog steeds in, dus er klagen over klinkt al beetje vreemd

Laatst gewijzigd
Starlynk

Buzarnescu idd wel leuk voor die eerste 2 rondes, maar nu tegen Svitolina die in mijn ogen de topfavoriet is bij de vrouwen.

Dat zoveel mensen Berdych hadden verbaast me wel enigszins, want zo logisch vond ik die keuze niet, gezien zijn matige vorm dit jaar + 1e ronde tegen een Fransman. Denk dat veel mensen zich te veel hebben laten leiden door een gunstige loting. Als je dan puur op kwaliteiten gaat invullen wie je verwacht dat er wint en dat doortrekt tot de finale, komt zo iemand heel ver en lijkt het een no-brainer. Die fout had ik ook gemaakt bij de Australian Open, dus heb nu in mijn selectie de getoonde vorm wat zwaarder mee laten tellen dan de loting. Spelers met meer verloren dan gewonnen partijen op gravel dit jaar kwamen er bij mij sowieso niet in. Had alleen voor Martic een uitzondering gemaakt en dat is dan gelijk mijn eerste (en tot nu toe enige) uitvaller ;)

Pietje Precies

Tegelijkertijd is (met de verbeterde indeling) twee rondes winnen al een mooie prestatie voor een D-speler. Maar ze zal er nu waarschijnlijk wel uitvliegen.

Schwartzmann was eigenlijk wel een mooie voor mijn poule geweest, gezien ik verder enkel Nadal uit dat kwart heb. Zodoende was de uitschakeling van Coric door Schwartzmann dan nog iets aangenamer geweest. Al hoop ik eigenlijk dat Coric vandaag een Bencic'je doet.

kasjaar

'@pietje, volgens mij is een Bencic'je een topspeler uitschakelen en dan de wedstrijd erna verliezen tegen een makkelijkere tegenstander. Wat zou betekenen dat hij Schwartzman uitschakelt en er daarna uitvliegt. Lijkt me niet heel positief voor jou ;)

Pietje Precies

Ik had er ook 'vandaag' bij staan. Dus ik hoop dat Coric er vandaag (verrassend) uitvliegt. Maar goed Kohlschreiber komt eigenlijk niet in aanmerking voor de kwalificatie van 'topspeler', dus de vergelijking met Bencic op de AO is inderdaad matig.

Mertens mooi door! Cilic bijna ook. Maar wat is die Edmund voor fratsen uit aan het halen? Verder lijk ik helaas met Tsitsipas mijn 3e speler te verliezen.

Niels22

Marterer, Zopp of Bemelmans dus in ronde 4, dat was een prima D-keuze geweest...

(Shapovalov kost mij mn Sportpools-titel na een uiterst succesvol 2017)

Flater

Ai, ik was nog aan het twijfelen om Marterer te kiezen als D-speler. Uiteindelijk niet gedaan omdat hij Shapovalov tegen kwam en ik had verwacht dat hij daarvan niet zou winnen. Helaas dus met Shapovalov mijn eerste C-speler verloren, hopelijk vergaat het Edmund en Bertens beter vandaag.

Jori

Zou Safarova weer haar oude vorm terug vinden? Wou haar nog graag meenemen, maar in de voorbereiding maakte ze echt 0 indruk en die vorm was ook alweer 2 jaar geleden. Maar speelt nu prima!

BarryE1

Hoop het wel Jori ;-)

kasjaar

Helaas Shapovalov verloren. Ergens maakt 't me niet veel uit omdat hij toch tegen Nadal kwam. Maar als ik vantevoren beter had opgelet had ik m helaas niet meegenomen, dubbele fout voor mij.

Pietje Precies

Pliskova heeft gelukkig de achterstand nog om weten te buigen en lijkt nu af te stevenen op een makkelijke derde set! :)

Starlynk

En Borna Coric is op de baan hoor. De man die deze ronde evenveel punten voor Team Starlynk kan verdienen als Nadal, Zverev, Djokovic, Goffin, Nishikori, Cilic, Halep, Svitolina, Muguruza, Kvitova, Garcia en Sharapova bij elkaar! Koekoek!

Sharapova eerste set gewonnen trouwens, dat is mooi!

BarryE1

Heb het niet gezien hoor maar Safarova lijkt het een beetje weg te geven. 3 onbenutte breakpoints versus 1 benutte in set 2. Die had het al moeten beslissen. Momentum nu bij Pliskova.

Ab Normaal

Al stress, Starlynk?

Starlynk

'@Ab: nee hoor, team Starlynk is al vaak genoeg van een achterstand terug gekomen :p

Lance Beenstrong

Ik wel in ieder geval. Als mijn D captain er hier uitvliegt wordt 't een lastig verhaal. Zet 'm op Coric!

kasjaar

Ook ik heb coric als captain. Als we hier met z'n allen genoeg hopen komt 't wel goed denk ik ;)

Matt89

Ik begin wel zenuwachtig te worden, haha. Als Coric (C) er uit vliegt zou dat wel pijnlijk zijn. Tot nu toe nog maar één uitvaller met Cornet.

Laatst gewijzigd
Jori

Volgens mij heeft Coric jullie gehoord en heeft hij er een tandje extra bij gezet ;)

Matt89

Volgende ronde wordt al wel lastig met de keuze voor een captain. Een D-speler durf ik al niet meer aan. Monfils moet tegen Goffin, Stosur tegen Muguruza en (hopelijk) Coric tegen (waarschijnlijk) Schwartzmann. Dan wordt het al zoeken naar C-spelers maar ook dat is niet zo makkelijk.

JapieJapo

Keys (c) zie ik nu als beste optie voor captain in ronde 3. Cuevas en Cornet al kwijt. Verdasco tegen Dmitrov durf ik niet aan.

Ab Normaal

Ik ga gewoon weer voor een D.
Puintseva tegen Wang, Strycova tegen Siniakova of Khachanov tegen Pouille. Ben er nog niet uit.

Laatst gewijzigd
kasjaar

Ronde 3 wordt voor mij een beslissende ronde. Heb veel spelers gekozen die hier zware tegenstanders zouden treffen toch wel met 't idee dat deze spelers dan met iets meer risico dan andere spelers wel heel veel punten op zouden leveren. Neig er nu naar om Edmund als captain te nemen maar twijfel nog heel erg.

1 2 ... 64 ... 608 609

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.