Scorito-algemeen

1 2 ... 71 ... 606 607
Pietje Precies

Even ter indicatie, wat voor puntenaantal hoort er op dit moment bij een score van 94%? Oftewel, hoeveel punten heb je tot nu toe behaald @Lance?

JapieJapo

Ik sta op 91% met 2825 punten op plek 581.
En straks hopelijk hoger door captain Keys.

Flater

Ik heb bij de mannen nog Nadal, Zverev, Djokovic en Cilic over, waarbij ik vooral Zverev de volgende ronde niet zie overleven. Maar met een beetje geluk kan ik nog steeds alle halve finalisten hebben daar. Bij de vrouwen heb ik Halep, Keys en Kasatkina waardoor ik Keys gelukkig captain kan maken voor de komende ronde. Ik verwacht overigens dat deze 3 vrouwen ook naar de halve finale zullen doorgaan..

Ik sta nu op 96,1% met 2975 punten op plek 254.

Starlynk

2695 punten is genoeg voor 84% (plek 1032). Ligt allemaal nog redelijk dicht bij elkaar dus. Stel Keys verliest en ik maak Nadal kopman (en die wint wel), dan heb ik die 300 punten al weer goed gemaakt. Maar als Keys nog een rondje wint, zoals de verwachting is, dan lopen de mensen met Keys wel zo ver uit dat mensen zonder Keys hen eigenlijk niet meer kunnen bijhalen. Belangrijke ronde dus.

BarryE1

'@Starlynk Keys was echt een no-brainer hoor, de Uran van Roland Garros. Even zonder gekheid. Qua loting was het natuurlijk prima en ik was nog wat optimistischer v.w.b. de partij tegen Osaka. In dat deel van het schema overigens ook "gewoon" gekozen voor Svitolina. Dat het dan in ronde 3 zo verloopt is wel een hele gelukkige samenloop van omstandigheden, ook wel enigszins kenmerkend voor vrouwen-tennis. Daarnaast was de positie op de ranking ook een factor voor mijn keuze en uiteindelijk ben ik vooral speelsters gaan elimineren. Vervolgens komt er, naar mijn mening vooral bij de vrouwen, gewoon een dosis geluk bij kijken v.w.b. de C en D speelsters. Het moet net allemaal zo uitpakken zoals bij Keys. Mijn D-speelsters lagen er bijvoorbeeld in de 1e en 2e ronde uit, dus ja, zo kan het ook gaan.

Edit: overigens op 99,7% op plek 22 met 3310 punten. Keys ontbreekt nog bij best een aantal teams dus kan wellicht nog iets stijgen. Overigens vrij bizar dat Keys nu 1200 oplevert (of niks) en dat in relatie tot het totaal.

Laatst gewijzigd
Starlynk

'@BarryE1: ja die puntentelling is echt een manco aan die tennisspellen van Scorito.. Zowel de punten worden meer, als de captain factor, wat gewoon inhoudt dat de eerste rondes niet belangrijk zijn en de resultaten van je A/B spelers ook amper, zolang je maar een C/D speler hebt die ver komt. 1200 punten is echt waanzin. Als Nadal het toernooi wint en je hebt hem als captain in de finale, dan heeft ie maar liefst 1010 punten gepakt.. Nog minder dan Keys in 1 rondje dus.

Pietje Precies

Hm, oké, mijn positie is minder uitzichtloos dan ik dacht. Met een overwinning van Kasatkina kan ik dan vermoedelijk nog best leuk stijgen, want niet super veel mensen hebben Keys / die staan toch al ver boven me dus dat maakt niet zoveel meer uit. Het gaat meer om het verschil wat je dan pakt ten opzichte van mensen met Nadal als captain. Blijkbaar staat een paar honderd punten voor een behoorlijke sprong in %.

En dat puntenaantal wat je (C en D) captain binnen kan halen is echt bizar. Ik heb nog wat contact met Scorito gehad, maar kwam niks nieuws of spannends uit. Het is afwachten wat ze er na de sportzomer mee gaan doen.. dus dat zal qua spellen pas WK darts & Australian Open zijn.

Starlynk

'@Pietje: Kasatkina wel lekker om als captain te spelen nu ja. Baal er nu wel van dat ik uiteindelijk Garcia heb genomen ipv Kasatkina, maar goed, daar doen we nu niks meer aan :p

Heb alleen nog Schwartzman, Cilic en Sharapova als niet A-spelers over en die durf ik alle drie geen captain te maken, tenzij iemand me hier kan overtuigen ;)

Pietje Precies

Sharapova zou kunnen als je het prima vindt om het risico te nemen. Die blijft wisselvallig in haar prestaties en is misschien niet de favoriet, maar heeft wel een ronde rust gehad en kan op een goede dag Muguruza prima verslaan. Schwartzman en Cilic lijken me onverstandige keuzes.

Ik ga het gokje op Kasatkina wagen. Alleen niet best dat ze gisteren haar Airbnb heeft moeten inruilen voor een hotel... ze ging er zelf blijkbaar vanuit dat ze er al wel uit zou liggen :p

Valvuillerdemoz

Echt wat een spel! Na de eerste twee ronden nog maar 2 spelers uitgeschakeld. Keurig op weg naar het bekertje.
Vliegen er in ronde 3 ineens 6 uit en in ronde 4 zelfs 7!
Nu alleen nog Nadal, Thiem, Zverev en Cilic over en bij de dames alleen nog Halep. 😭
Enige captainkeus die nog wat kan opleveren is Cilic. Zelfs op save gaan spelen heeft ook geen enkele zin meer. Wanneer begint de Tour?

Laatst gewijzigd
Pietje Precies

Eerst het WK, Valvuillerdemoz!

Starlynk

Tsjongejonge, ze maken er wel weer een echte WTA-pot van zeg. Putintseva mag serveren voor de set op 5-3.. Keys komt terug tot 5-6, 15-40.. Setpunten weggewerkt en nu een tiebreak.

Thiem zeer solide de eerste set binnen gehengeld met 6-4. Wordt een zware dobber voor Zverev.

Jori

EDIT: NVM verkeerd gelezen

Iig is de eerste set binnen

Laatst gewijzigd
Pietje Precies

Dan edit ik mijn berichtje ook wel even ;)

Wat een nare tussenstanden! :(

Laatst gewijzigd
Starlynk

Ja, helaas ;)

kasjaar

Na in ronde 2 zelfs nog kort in de top 10 te hebben gestaan ben ik nu afgezakt naar 60% doordat ik in in ronde 3 en 4 in totaal 14 van mijn spelers ben verloren. Twee keer foute captain gekozen waar ik 1 keer zelfs nog de punten van Verdasco had kunnen krijgen. Nu denk ik maar safe op Nadal en dan nog zo'n 10% stijgen maximaal.

Twijfel ook nog om eventueel Sharapova captain te maken, maar Muguruza is ook erg in vorm..

BarryE1

Misschien doet Zverev wel een Zverevje en pakt ie Thiem nog in de 5e set!

Starlynk

Misschien ja, als ze nog zouden doorspelen nadat Thiem de eerste 4 sets gewonnen heeft :p

Ab Normaal

Ziet er belabberd uit voor Putsintseva.

Jori

'@ab Normaal: Als 't een mannenpartij was, wel. Maar nu kan het in mijn ogen nog steeds alle kanten op, al zie ik wel nu een klein voordeeltje voor Keys :p

Ik voorspel een rebreak, in tiebreak verliest Keys, om vervolgens de 3e set met 6-0 te winnen

Oh nvm, al afgelopen. Captain punten iig binnen!

Laatst gewijzigd
Starlynk

En klaar ;)

Starlynk

1120 mensen met Keys als captain, en nog 149 mensen die Keys wel hebben maar blijkbaar iemand anders een betere captain vonden :p

Pietje Precies

Je overdrijft wel een beetje Jori. Zeker in de eerste rondes zijn er bij de vrouwen vrij veel logische uitslagen geweest en uiteindelijk staan er ook 'gewoon' 7 toppers in de kwartfinales en 4 toppers in de halve finales.

BarryE1

Hopelijk een overwinning voor Kasatkina, weinig mensen in de huidige top 10 die haar geselecteerd hebben. Al zou dat wel betekenen dat ik de volgende ronde Keys tegen Kasatkina heb en daar vermoedelijk een captain uit moet kiezen.

Jori

'@pietje: Zeker waar, al hebben er best wat curieuze partijen tussen gezeten qua score verloop, oa de partij Sakkari-Kasatkina. De uitslag dat Kasatkina wint klinkt logisch, maar 6-1, 1-6 en dan weer opeens 6-3 is toch wel het beeld wat ik ervan heb :p

Nu maar hopen dat Cecchinato nog wat verder komt, vraag me echt af of uberhaupt 1 iemand hem heeft :p

Kasatkina tegen Keys durf ik denk ik nog wel Keys als captain op te stellen. Daarentegen lijkt me de power van Stephens wel te veel voor Keys, maar nog maar even afwachten

1 2 ... 71 ... 606 607

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.