Scorito-algemeen

1 2 ... 73 ... 606 607
Jori

bij mij de grap is dat ik laatste 2 rondes 2 succesvolle c'tjes heb geselecteerd en nog steeds "maar" op 87%, om aan te geven hoe dramatisch mijn selectie is en tegelijkertijd zo belangrijk die captains zijn...

Zou het echt vet vinden als ze er een soort topcoach van zouden maken, en dan in elke ronde een "winterstop" erin zouden gooien, met captain factor enkel x2 en voor iedereen hetzelfde.

Als captain Schwartzmann! als hij er nog in staat iig :p

Laatst gewijzigd
Pietje Precies

Qua Bernal:

https://twitter.com/scorito/status/1002216742553358337

Platje

6 miljoen over voor 10 renners en maar 2 klassementsrenners van de 'top 8'.. Dat wordt een lastige puzzel ☺

Jori

D. Martin kan je alvast afstrepen ;)

Edit: Scorito: Budget wordt een stuk hoger ten opzichte van de Giro. En die waardes zijn allerminst definitief

Laatst gewijzigd
Casey

Bernal voorlopig 3.5 miljoen? Haha

W A U W

hartstikkebedankt

Haha wauw oke, benieuwd wat het budget en de prijzen dan gaan zijn; zij hebben een paar renners aangeklikt en dan nog 6 miljoen over voor 10 man :P

Nibs komt er wel in voor 4 mil iig en Porte is wel heel stevig geprijsd in dit voorbeeld, voor 4,5 overwegen velen hem niet eens waarschijnlijk.

Jori

Bernal is niet zo duur als je de extra's bekijkt.
Dat team sky de team tijdrit wint, lijkt me niet zo gek. Dan heeft hij ws het wit (anders Moscon en 1 puntjes extra) en iets als Froome ofzo hetgeel, dus 14 puntjes die je iig tot en met rit 8 kunt houden. Rit 9 op de kasseien moet ik nog maar zien, daar kan alles gebeuren en is hij nog niet echt op voorbereid(?).
Bovendien vond ik hem in de kleine rittenkoersen vaak wel met zijn neus vooraan eindigen van groepjes en deklasseert hij iedereen in Californië, ook wel imponerend.

Porte is wel favoriet volgens de bookies (zonder Froome), maar komt in mijn ogen te vaak iets tegen en die bergaf finishes lijkt me al helemaal dat je je hart vast houdt met Porte.

Movistar boys zijn wel pittig geprijsd met betrekking tot de weinige zekerheid die je ervoor terugkrijgt, al kunnen die net zo goed voor de Yates/Chaves rol van de giro gaan. Ergo, heb er wel zin in!

wesley1983

De prijzen die te zien zijn al lijken alweer goed te kloppen met hun capaciteiten. Net zoals de Giro waar ze echt in verbeterd zijn dan voorgaande rondes, dan wordt het terug wat geluk hebben dat je juist degene kiest die in betere vorm is. Nog eens goed kijken naar het rittenschema hoeveel heuveletappes erbij zijn, dus of je Valverde nodig hebt of niet, verder benieuwd hoe Alaphilippe, Kwiatkowski, ... geprijsd gaan zijn mss ter vervanging voor die ritten want vind Valverde toch heel duur met al Quintana en Landa bij Movistar die voor een klassement gaan. Bernal voor 3.5 mil. vind ik ook niet goedkoop als knecht voor Froome. Net onder de 4 mil. zullen renners zijn als Uran, Yates, Mollema, Kruijswijk, Zakarin, Majka,... die dan mss toch interessanter kunnen zijn omdat die voor eigen rekening rijden.
Verder benieuwd ook naar de sprinters, heb er ook zin in!

Laatst gewijzigd
kasjaar

God zeg wat wordt die TDF dalijk een enorme puzzel. En denk trouwens niet dat Team Sky zomaar 1,2,3 die ploegentijdrit wint. En dit kan bij Mobistar toch niet goed gaan? 3 kopmannen?

Jori

met een machine van Kwiat, Froome, Poels, Moscon, Thomas en mss nog wel Kiryenka en Castroviejo is het meer de vraag of Bernal er niet keihard uit het wiel wordt gereden en gelost :p Bmc zonder oa een Dennis maar met bijv. Bohli, Bevin, Porte zie ik het niet echt bolwerken en ook sunweb lijkt me niet bij krachten, hoewel ik die ook zeer goed inschat(Dumoulin, Matthews, Kragh, Kelderman). Verder Qs en met name Movistar lijken me gewoon echte motoren te kort te komen om 1e te worden. Al is het eerst nog definitieve selectie afwachten :p

BarryE1

'@Jori Het team met de grootste machine wint niet altijd. Bij team BMC krijgt deze discipline vaak bijzondere aandacht. Sunweb heeft laten zien dit ook zeker te kunnen, met o.a. de genoemde namen (Matthews, Kragh, Dumoulin, Kelderman) tegen de machine van Sky.
https://www.procyclingstats.com/race/world-championship-ttt
Waarmee ik overigens niet wil aangeven dat Sunweb of BMC in mijn ogen dé favoriet is, maar dat er naast Sky meer kanshebbers zijn.

ditisdavid

Tja was te verwachten dat de Tour een enorme puzzel ging worden gezien de volledige wereldtop start. Want ook in de sprints verwacht ik de duurste tien renners allemaal voor minimaal 3 miljoen met dit veld (en qua klassementsrenners kosten er ongeveer 12-14 zoveel vrees ik). En met zoveel toppers zijn er zowel voor de sprints als voor de bergen als qua teampunten amper koopjes vrees ik. De Vuelta daarentegen lijkt me een extreem matig veld te gaan hebben.

Laatst gewijzigd
hartstikkebedankt

'@david

Op de voorlopige startlijst van de Vuelta staan nu al: Valverde, Landa, Uran, Aru, De la Cruz, Kwiatkowski, Zakarin, Buchmann, Mas, Nibali, I. Izagirre, Kruijswijk, G. Bennett, Kelderman, S. Yates, Chaves, MA Lopez, Caruso en Van Garderen. Dat valt wel mee dan toch?

Pietje Precies

Het scheelt wel dat Scorito heeft aangegeven dat het budget in de Tour ook een stuk hoger zal zijn.

Maar dit wordt misschien wel het sterkste deelnemersveld ooit (?) als je meeneemt dat op alle terreinen praktisch de gehele wereldtop aanwezig is. En die wereldtop tegenwoordig best wel breed is!

Laatst gewijzigd
Starlynk

'@hartstikkebedankt: Het is natuurlijk wel de vraag wie van die mannen ook daadwerkelijk de Vuelta uit gaan rijden voor een klassement en wie zich alleen warm komen trappen voor het WK..

Laatst gewijzigd
hartstikkebedankt

'@Starlynk, tuurlijk maar dit noem ik geen 'extreem matig veld'. Bovendien zullen sommige ploegen geen genoegen nemen met even warmtrappen.

Ab Normaal

'@hartstikkebedankt
Ik vind het wel een matig veld als ze komen voor een veredelde trainingsrit.
Het gaat mij er om wat het deelnemersveld is dat voor de knikkers komt.

Imbatido

Als je creatief bent met URL's kan je overigens alle waardes van de Tour al vinden, en zelfs al met je team beginnen haha =D

elstupidoloco

'@imbatido
Help ons even 😜

Starlynk

https://www.scorito.com/CyclingManager/teamselection/index?marketid=99

Lekker secure site Scorito :p

dazzler2120

'@imbatido :') Hoelang zal het duren voordat ze de pagina verbergen / op niet publiek zetten?
Interessant om zo de prijzen in de gaten te houden!

Filipo

Haha vrij handige jongens hier

hartstikkebedankt

Haha lachen man! Fuglsang, Majka en I. Izagirre hebben wel een leuk prijsje vooralsnog terwijl sprinters echt drama zijn, 4 toppers is echt weinig (waarvan 1 Sagan) maar heel veel meer gaat niet eens lukken met dit budget

Laatst gewijzigd
Starlynk

Haha Scorito leest hier blijkbaar mee want het is dicht gegooid :p

EDIT: oh nee, nu toch weer niet..

Laatst gewijzigd
Yskoud

Ik heb screenshots gemaakt van alle renners en prijzen. Zal ze wel posten als de site offline gaat. Ik zat al even te puzzelen en dit lijkt echt onmogelijk.

1 2 ... 73 ... 606 607

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.