Scorito-algemeen

1 2 ... 74 ... 606 607
Starlynk

Maar liefst 25 renners van 3m of meer. Hoop dat ze het zo houden, dan wordt het echt keuzes maken!

Flater

Ik heb een beetje lopen spelen en geprobeerd een team samen te stellen, maar dat is niet te doen met dit budget. De sprinters zijn allemaal nogal duur, maar je zal er toch best wel een aantal nodig gaan hebben aangezien er zomaar 9 sprint etappe's kunnen zijn. Gaat een flinke puzzel worden.

zeewolde

TJ voor 1 miljoen.
Laat die discussie maar weer losbarsten !

dazzler2120

'@zeewolde kan met de pleogentijdrit zomaar het geel pakken, daarna is het aftellen totdat hij hem verliest ;)

ditisdavid

Moeilijkste Scorito ooit denk ik?

Jori

Meer dan eens gaan teampunten belangrijk worden, je kan immers hooguit 7 klassements en 7 sprinters selecteren, als je al velen duren links laat liggen.
Hoewel ik ook erg blij wordt van de 750.000 categorie, zie ik toch een boel interessante renners tussen!

@starlynk: Echt bedankt, toch wel leuk om er nu alvast aan te beginnen!

Laatst gewijzigd
hartstikkebedankt

Bij de 750K renners zitten hele goede renners maar ook renners die heel moeilijk in te zetten zijn en waarschijnlijk minder punten gaan halen (ook door verkeerd inzetten) dan teampuntenrenners.

Edit: in de verhaaltjes over puntentrui en AK is Groenewegen nog 3,5 miljoen (nu 4) en Ewan 3 miljoen (nu 3,5) en Fuglsang 3 (nu 2,5). Ik vind eigenlijk ook wel gezien alle sprintgeweld dat 3 miljoen genoeg is voor Ewan; ook Cavendish zou wel 2,5 miljoen mogen zijn van mij.

Laatst gewijzigd
ditisdavid

'@Jori
Punt is alleen dat teampunten zeer onzeker zijn met zoveel toppers. Zeker gezien er weinig etappes zijn waar Sagan kan uitlopen op de sprinters in het puntenklassement.

Starlynk

'@harstikkebedankt: Ewan is dit seizoen wel echt heel goed en stabiel. Voor mij een must-have sprinter voor 3,5m :)

hartstikkebedankt

Tour is wel altijd weer een ander verhaal maar hij is wel snel dit jaar idd. Het is allemaal moeilijk in te schatten, iemand als Matthews kan maar zo gemiddeld niet hoger komen dan een 8e plek in de sprints.

Jori

'@ditisdavid: Zeker waar! Al is etappe 5 en met name 6 waar hij toch wel kan toeslaan, werd in 2015 daar 4e, achter Valvuillermoz, D. Martin en Valverde.
Maar extra reden waarom ik vooraf bijv. Jungels en Majka extra interessant vind. En mss ook wel Zakarin en Kruijswijk

Maar ik heb vooral een neiging om mijn team maar direct vol met sky te gaan gooien, als Rowe echt 500.000 is, zie ik niet in hoe je daar een slechte aan kan hebben :p Al was de policy dat knechten minstens 750.000 kosten, dus dat gaan ze ws wel veranderen

Laatst gewijzigd
Starlynk

De knechten van de 3 grootste kanshebbers worden altijd minimaal 750k idd. Ik neem aan dat Sky daar wel onder zal vallen.

Matt89

Dank voor het delen van de link. Wat gaat de Tour een enorme puzzel worden zeg. Ik ben zelf niet zo gecharmeerd van zo veel renners boven de 3M. Voordeel is dat het veel meer puzzelen wordt (althans vóór de Tour), nadeel is dat de geluksfactor daardoor nmm hoger wordt (vallen je duurste mannen uit dan ben je de pineut). Bij lagere prijzen van renners zullen de team wellicht meer op elkaar lijken maar kan je je in de dagopstellingen meer onderscheiden -> meer kans om je te onderscheiden als 'volger van het wielrennen'. Het lukraak aanklikken van bekende namen kan iedereen en in de Tour kan dat best prima uitpakken ;)

dspiky

Nu is de pagina wel definitief dichtgegooid, met een leuk berichtje voor de gebruikers van dit forum...

Flater

Hallo Wielerflits, we lezen mee. Nog een weekje wachten...

Haha ze hebben het nu dus toch dichtgegooid.

hartstikkebedankt

Haha lol, @Scorito-ers nu jullie toch meelezen maak dan meteen TJ van Garderen wat duurder dan vermijden we zeker een Uran 2.0

Laatst gewijzigd
Starlynk

hahaha we hoeven iig niet meer te twijfelen of Scorito dit topic volgt ;)

TheStrikers

Kan iemand de screenshot delen van de renners. Ik heb het gemist.

hartstikkebedankt

Froome, Quintana, Valverde, Sagan 5 miljoen
Landa, Porte, Kittel, Gaviria 4,5 miljoen
Bardet, Nibali, Groenewegen 4 miljoen
Dumoulin, Bernal, Thomas, Ewan, Greipel, Demare, Matthews 3,5 miljoen
Uran, Roglic, Zakarin, A. Yates, Mollema (?), Cavendish, Kristoff 3 miljoen
Jungels, Fuglsang, Cort, Bouhanni 2,5 miljoen
Pinot, Kruijswijk, Alaphilippe, Kwiat, Poels, Barguil, Colbrelli 2 miljoen

Laatst gewijzigd
Diede34

Mollema is 2,5 ;)

elstupidoloco

Kelderman ook 2 miljoen, mocht iemand hem overwegen.
TJ voor de uran-award.
En stuyven wordt weer de musthave voor 1 miljoen

Laatst gewijzigd
Yskoud

Mooi dat ze meelezen.

Ik vind dat Scorito een beetje de verkeerde kant op gaat. De ontwikkelingen lijken erop te wijzen dat elk spel steeds meer een gokspel wordt in plaats van een spel waar de deelnemers met het beste spel- en sportinzicht de meeste kans maken.
1. Doordat het spel een betaalspel is geworden is de doelgroep een stuk kleiner geworden, de meeste casual deelnemers doen nu niet meer mee. Het aantal deelnemers is veel lager.
2. Het gemiddelde kennisniveau is daardoor veel hoger dan vroeger. Je ziet het ook aan de scores die nu nodig zijn om bij de beste 90% te raken bij wielrennen. Het spel is kennisintensiever geworden
3. Doordat ze ontwikkelaars bij Scorito het blijkbaar vooral leuk vinden om hoge prijzen toe te kennen (of kleinere budgetten) betekend dit een verschuiving van een kennisspel naar een gokspel. Je moet immers hardere keuzes maken.
4. Hogere prijzen (of kleinere budgetten) hebben alleen zin als de keuze van de 20 renners niet al moeilijk genoeg is. Nu zijn er in de Tour wel 20 topklassementsrenners en wel 15 topsprinters aanwezig. Ook zonder budget moet je dus al harde keuzes maken. Het is dus niet nodig om de budgetten te klein te maken of de prijzen zo hoog.
5. Ik merk dat ik zelf steeds meer afhaak als de budgetten omhoog worden geschroefd, ik doe juist mee om dat het een spel van kenners is en niet een gokspel. Al deze trend zich doorzet weet ik niet of ik volgend jaar nog mee doe en dus overstap naar een spel waar de wielerlievefhebbers wel voorop staan.

hartstikkebedankt

Het moet idd straks niet zo zijn dat je maar 4 man van de verwachte top 15 kunt kiezen en 4 sprinters van de beste 12. Helemaal omdat er hier bijvoorbeeld niet echt sprake is van B-sprinters van 750K die top-10 gaan rijden (anders dan in de Giro/Vuelta). Dan is de lol er wel af als een aantal gokjes van 750K of 1 miljoen straks van doorslaggevend belang gaan zijn en je deze iedere dag moet opstellen en al helemaal als 1 of 2 van je toppers uitvallen. Met zo'n sterk deelnemersveld bij de Tour krijg je sowieso al differentiatie in teams. Deze ronde was het volgens mij ook extra leuk geweest als je bijvoorbeeld ook 18 renners kon kiezen.

Laatst gewijzigd
Starlynk

'@Yskoud: Eens met je observatie dat het gemiddelde kennisniveau is gestegen, maar niet helemaal eens met je conclusies. Volgens mij moet je juist wel de prijzen hoog maken om de spelers met een hoger kennisniveau wat te kunnen bieden.

Iedereen met een beetje kennisniveau klikt Sagan in zijn poule en als je teveel van dat soort must-haves hebt dan is er ook weinig lol aan. Kijk, vroeger in een pouletje met collega's, dan kon je als "kenner" nog verschil maken om Sagan er in te klikken terwijl Hans van de administratie voor Degenkolb koos omdat ie toch wel verschrikkelijk veel etappes in de Vuelta heeft gewonnen. Dat spelelement is nu weg omdat Hans van de administratie niet meer meedoet. Je blijft dus over met allemaal mensen die op zijn minst enigszins kennis van zaken hebben (en waarschijnlijk geen Degenkolb zullen nemen).

Je moet het spel dan interessant maken door renners precies zo te prijzen dat je "kenners" aan het twijfelen brengt. Van Garderen voor 1m bijvoorbeeld.. Dan gaan de mensen die gezworen hebben om Tejay nooit meer te nemen toch weer twijfelen ;) De andere kant op moet je de toppers dan ook heel duur maken, want Valverde voor 3m neemt iedereen, maar voor 5m?

Natuurlijk komt er dan wat meer geluk bij kijken, want je kunt dan niet meer zonder meer zowel Froome, Porte, Valverde, Nibali, Kittel, Gaviria en Sagan in je ploeg klikken en je moet dus keuzes maken die uiteraard ook verkeerd kunnen uitpakken. Maar dat is ook al zo als je meer budget hebt, alleen wordt de differentiatie van teams dan niet gemaakt bij de toppers, maar bij de subtoppers. Dat is een beetje hoe het nu is in in het tennisspel; iedereen heeft Nadal, dus dat maakt geen klap uit, maar het spel wordt bepaald door wie Cecchinato, Puntintseva of Keys heeft... Dat vind ik nog veel suffer. Dan heb ik liever dat ik moet kiezen tussen de toppers en daar op wordt afgerekend. Ik heb liever dat ik slecht eindig bij Roland Garros omdat ik Zverev en Djokovic heb gekozen ipv Thiem, dan omdat ik Keys niet heb gekozen.

Laatst gewijzigd
Jori

Ik vind het opzich wel leuk, betekent dat je de puzzelstukjes nog beter moet leggen dmv teampunten, iets wat scorito daarin toch uniek maakt.
Door het kleinere budget worden nu ook eindelijk de pareltjes gewaardeerd, voorheen was het leuk, maar kwam je verder met 1 grote klepper thuislaten en dan de rest selecteren, ipv een leuk pareltje vinden, uitzonderingen daargelaten.

Wel natuurlijk lastig dat diezelfde mensen dus pittig hard hier meelezen, mss dat we ze op het verkeerde been kunnen zetten:
Die Porte is wel goedkoop he, das een makkelijke. Voor 500.000 extra had ik het nog zwaar gehad, maar dit is helemaal prima!
Majka is te duur, die heeft nog helemaal geen enkel resultaat gereden en eindigt in Californië zelfs achter een 60% fitte Yates

1 2 ... 74 ... 606 607

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.