Scorito-algemeen

1 2 ... 79 ... 608 609
kevinraar

Ik ben gestegen van 670 naar plek 299

Pietje Precies

Hebben we 4 van de 5 hetzelfde ;)

Maar ik bedoelde ook niet dat je geen goede teamselectie zou hebben, enkel dat er bij F1 nog wel een klein beetje tactiek bij kwam kijken (al was het maar dat 5 toppers pakken niet handig was) en bij tennis totaal niet.

Vergelijkbaar met @kaboutertje ben ik in twee races gigantisch veel plekken gestegen, nadat ik ook behoorlijk gefrustreerd was dat de resultaten nog niet mijn kant op vielen. Bij jou is het een kwestie van tijd voor de uitslagen goed gaan vallen. Je hebt alleen 'de pech' dat Raikkonen en Gasly niet bijzonder veel meer opleveren, maar met Grosjean en Hartley daarentegen (op basis van die 1800 vs Stroll) kan je nog echt veel punten gaan scoren. Als ik die punten van Hartley zou hoor, maakt die een hele goede kans om in de transferperiode in mijn team te komen.

Laatst gewijzigd
Starlynk

'@kasjaar: https://www.scorito.com/gp-manager/scorito-gp-2018/wielerflits-forum-poule?code=9be8e8cc-34d4-419e-bbd6-cd8e85b3ed7d

@FrankP: een optimalisatie oplossing in Excel maken is niet zo simpel. Maar als het niet heel veel opties zijn, dan heb je met de hand natuurlijk vrij snel de meest optimale gevonden. Als er geen maximum zit op je aantal spelers, dan moet je gewoon simpelweg de spelers pakken met de hoogste EV/prijs ratio, totdat je budget op is. Als je wel een maximum aantal spelers hebt, dan moet je waarschijnlijk ook een paar van de spelers met de meeste punten pakken, ongeacht de prijs (ligt er een beetje aan hoe strak het budget is).

Mocht je wel echt een geautomatiseerd optimalisatiemodel willen hebben, dan kun je beter bijvoorbeeld R gebruiken en een optimalisatiepackage gebruiken (ik vind zelf lpSolveAPI wel relaxed werken). Als je dat niet kunt, dan wil ik het ook wel voor je doen. Stuur me maar ff een PB dan.

kasjaar

Bedankt voor de Starlink naar de poule ;)

Ben waarschijnlijk niet zo'n spectaculaire toevoeging want net als bij anderen ben ik ook gegaan voor de twee haasjes en Gasly. Verder heb ik ergens misschien te naïef gedacht door Alonso en Sainz mee te nemen, die leverden toen namelijk veel punten op maar Alonso nu nog maximaal 900 (hopelijk nu iets meer) en Sainz verdiend door die veel te constante resultaten nog maar 700 punten tegen Alonso of lager, terwijl hij er 1500 verdiend tegen z'n teamgenoot Hulkenberg (waar hij nu al 2 races op rij 1 positie achter is geëindigd terwijl ik dat dus als zijn duel had). Er zit wel potentie in maar 't komt er nog niet uit.

Karperdrol

zijn de scores aangepast bij de GP? ik dacht dat ik gister 5000 punten had, blijkt er nu 6100 te zijn?

dazzler2120

'@Karperdrol had je wellicht het duel magnussen vs perez?
Door het te vroeg afvlaggen is perez teruggezet naar p14, en magnussen dus naar p13. Maar hele nette score!

Laatst gewijzigd
Karperdrol

'@Dazz2120 thanks! ja ik had dit duel.

Pietje Precies

'@kaboutertje, jij bent Raybar op Scorito?

Ik ben weer begonnen aan een update van de top-100 analyse (leek me een mooi moment zo na de Giro en Roland Garros en al een aardig aantal F1 races achter de boeg). Voorlopig nog niet veel deelnemers gedaan, maar je staat er verdomd goed voor: 12 fraaie score's en EK/WK als enige 'slechte' ... dus nog ruimte voor verbetering!

Qua die Index vind ik het wel jammer dat 'proefperiode-deelnemers' niet uit het definitieve spel worden geschrapt. Bijvoorbeeld het F1-spel heeft volgens mij best wel veel deelnemers die enkel de proefperiode gespeeld hebben en vervolgens het spel niet gekocht hebben. Doordat deze mensen nu in de poule blijven, wordt er gedeeld door 15.503, terwijl dit misschien eigenlijk 13.000 zou moeten zijn ofzo. Hierdoor zijn alle percentages veel te hoog en te dicht op elkaar. Terwijl je dit bij Roland Garros bijvoorbeeld niet had.

vanhamel

'@Pietje Precies - heb je vaker zo'n analyse gedaan en online gezet? Ik ben wel benieuwd omdat ik een poosje 1e heb gestaan... :)

kaboutertje

'@Pietje
Klopt, de huidige nummer 4 heeft niks te verdedigen op Wimbledon, dus daar ligt nog een 'gevaar'.

Na het WK schat ik in dat ik mijn maximale score zo ongeveer wel bereikt heb. Moet nog even goed kijken naar het schema, heb er nog niet heel veel naar gekeken moet ik zeggen. Verwacht met name dat de Europese ploegen aangevuld met Brazilië het goed gaan doen.

De Tour wordt dit jaar denk ik erg lastig met al die toppers aan de start. Sta ook eerste in de cycling index, dat vind ik eigenlijk nog mooier dan de algehele index :). Het wordt in ieder geval weer een hele mooie puzzel. Die puzzel maak ik overigens zonder uitgebreide berekeningen in Excel. Kijk enkel naar het aantal etappes waarop renners kunnen scoren en hoeveel punten ze hierin dan pakken naar mijn mening, dit gaat me voorlopig uitstekend af ;)

Pietje Precies

Ja, ergens in januari of februari in dit topic. Maar was vooral een analyse wat de gemiddelde score van de top-10 / top-25 / top-100 per spel was, etc. Ik zal binnenkort eens voor je kijken / het toevoegen aan de nieuwe analyse.

Ja, inderdaad, knap van de nummer 4 dat ie al zo hoog staat!

Pietje Precies

'@emolema:
Edit: de linkjes die ik hier had gepost lijken niet te werken. Maar misschien kom je er wel door in je browser in te tikken 'wielerflits.nl' gevolgd door: /wielerforum/topic/scorito-algemeen/page/36 en eigenlijk vooral page 38. En anders flink terug klikken naar pagina 38.

De eerste post is niet zo spannend, de tweede analyse was interessanter (al zeg ik het zelf :p). En die heb ik destijds ook doorgezet naar Scorito.

Op dat moment stond jij trouwens 30e in de Index, @emolema. Destijds kwam Raybar uit mijn excel-bestand al als potentieel nieuwe leider in de Index.
Destijds waren er immers in de top-100:
- maar liefst 45 mensen zonder 99% score bij een individueel spel
- 20 mensen met slechts één 99+% score
- 27 mensen met twee 99+% scores
- maar 4 mensen met drie 99+% scores
- maar 2 mensen met vier 99+% scores
- maar 1 iemand met vijf 99+% scores
- maar 1 iemand met zes 99+% scores

Raybar was diegene met vijf 99+% scores. Daarnaast had hij een relatief erg lage klassiekerspel score staan (60.2), een relatief erg lage Giro score staan (79.4) en een relatief lage EK-score staan (60.3).

Laatst gewijzigd
vanhamel

Thanks!

Je hebt me destijds wel genoemd. Had een erg matig openingsweekend in het Klassiekerspel.

“Nu is de nummer 1 van gisteravond naar plek 30 ofzo gezakt. En stijgen er mensen meer dan 150 plekken om in de top-15 te belanden. Vind ik allemaal wel erg fors.”

TheStrikers

Iemand die weet waar je een WK Poster kan krijgen. Ik zoek er nog 1 namelijk :p.

Embargo97

Pietje, ik moet zeggen dat het een machtige analyse was op pagina 38.

Ik baal er wel nog steeds van dat we het budgetspel geen vervolg kunnen geven, dat waren nogeens mooie weken

Embargo97

*ik zie trouwens net dat jullie wel een budgetspel hadden voor de Giro, maar even in de gaten houden komende weken

Zadelpen

Groot nieuws!!!

Team Zadelpen gaat de tour doen! We zijn echt benieuwd hoe deze nieuwe, verfrissende equipe meteen hoge ogen zal gaan werpen. Contractbesprekingen starten in een dag of 3, maar de contouren van het gezelschap plus de gekozen strategie liggen reeds gespreid.

Mooi om te zien, helemaal vanuit het niks naar de top. En wij zijn er bij om dat mee te maken. Wat een voorrecht, dat wordt genieten.

Gids03

Vraagje weet iemand of kane weer helemaal fit is bij engeland of doet hij de 1e wedstrijden niet mee???

Jori

Hoogstens wat trager ;)
https://www.telegraaf.nl/sport/2136665/fifa-harry-kane-weegt-bijna-100-kilo

bramverbruggen

Kane doet gewoon mee, captain van Engeland. gewoon fit!

Imbatido

Advertorial: Nog animo onder de Scorito-spelers om mee te doen in de FIFA World Cup Fantasy? Erg leuk spel, vol van tactiek. Ik heb een subleague aangemaakt voor Wielerflits users.
http://www.wielerflits.nl/wielerforum/topic/fifa-world-cup-fantasy

Pietje Precies

Nu ik zo met die Index aan het rekenen ben, valt me pas écht op dat het aantal punten wat je per spel kan verdienen niet echt fair. Op dit moment ben ik wel blij dat de tennisspellen en het dartsspel maar beperkt meetellen en de voetbalspellen zwaar, maar de verhouding is wel wat vreemd. Bijvoorbeeld een Match Duel 10% en alle tennisspellen bij elkaar 16%.

Wat mij betreft moeten ze de tennisspellen en het dartsspel flink op de schop gooien richting een budgetformat / andere puntentelling / captainfactor x2. Het liefste het duffe Match Duel spel ook een wat andere opzet/puntentelling. En vervolgens de punten voor de Index aanpassen naar:
Topcoach 16% (nu 20%)
Match Duel 8% (nu 10%)
WK/EK 6% (nu 8%)
Klassiekerspel 8%
Giro 8%
Tour 8% (nu 10%)
Vuelta 8%
AO 6% (nu 4%)
RG 6% (nu 4%)
WI 6% (nu 4%)
UO 6% (nu 4%)
Darts 6% (nu 4%)
F1 8%

WK/EK naar 6% omdat twee jaar meetellen a 8% wel erg zwaar is. Oplossing kan ook zijn om de score maar 1 jaar mee te laten tellen. Verder heb ik volgens mij ergens een keer wat gelezen over een internationaal voetbalspel (a la Topcoach ?).

In dat geval zou je bij Topcoach nog wat meer af kunnen snoepen (14%), Match Duel naar 6% en darts op 4% laten om zo bijvoorbeeld het internationale voetbalspel 6% te kunnen geven.

wesley1983

Daarom dat ik nog niet zo hoog sta in de ranking, topcoach 20% van het aantal te verdienen punten (verklaart veel) maar ik heb nog geen enkele keer meegedaan daar, dus weet ook nog niet hoe dit spel precies in mekaar zit, dus eerste jaar zal wel een leerfase zijn. Ook nog een blanco bij 2 tennisspellen (Wimbledon en US open) en ook bij het WK/EK nog geen percentage. Dus in totaal 36% dat ik nog geen punten heb, nu sta ik daarmee 3200e, dus ik stel wel de vraag dan hoeveel mensen er dan punten hebben voor al de spellen. Nu is er dus een volledig vertekend beeld van die ranking toch doordat het zolang duurt tegen dat iedereen overal punten heeft verdient.
Edit: gaat dit dan nog een jaar duren tegen dat ik weet waar ik sta als ik alle spellen heb meegespeeld want topcoach loopt maar af in mei/juni? Tegen dan kan ik andere goede percentages in andere spellen alweer verspeeld hebben, bizar allemaal toch?

Laatst gewijzigd
Pietje Precies

Zodra het nieuwe voetbalseizoen start, begint je nieuwe Topcoach-score te lopen. Echter telt je oude score (in jouw geval dus 0) nog tot de winterstop voor de helft mee. Dus het zal nog even duren (tot januari) voordat jij écht gaat stijgen in de ranglijst, maar met WK, Wimbledon en US Open ga je al wel behoorlijk stijgen.

Ik denk dat best veel mensen nog een blanco score bij het EK/WK hebben staan, maar verder hebben steeds meer mensen alle spellen minimaal 1x gespeeld. Ik vind het dus ook niet bizar, maar juist logisch (vergelijkbaar met de ranking in het echie bij Tennis en Darts). Jij bent gewoon nog niet van 'de oude Scorito stempel' ;)

wesley1983

'@Pietje: vroeger deed ik gewoon mee bij Scorito voor de 3 rondes van het het wielrennen, daar is dan het klassiekerspel bijgekomen wat ik alleen maar kon toejuichen want ik ben een echte koersliefhebber. Ook voetbal kan mij bekoren dus aan matchduel doe ik ook al lang mee maar topcoach vond ik te ingewikkeld (eigenlijk nog niet echt de tijd genomen om het echt te begrijpen ook). Doordat het nu betalend is ben ik ook van plan om alle andere spellen er maar bij te nemen (dat te beginnen was met het dartsspel, daarna het F1-spel en heb ik ook al 2 tennisspellen meegedaan ondertussen). Denk dat er velen zijn die hetzelfde denken als ik nu het betalend is door dan ook maar de andere sportspellen er maar bij te nemen. Dus volgens mij is Scorito nog groeiende qua ranglijst/aantal personen die nog in bepaalde spellen geen score hebben en denk ook wel dat dit de opzet is van Scorito om zoveel mogelijk mensen te bereiken.
Edit: heb eens mijn puntenaantal/64*100 gedaan en daarmee zou ik rond de 65e plaats algemeen uitkomen.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 79 ... 608 609

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.