Scorito-algemeen

1 2 ... 81 ... 606 607
kevinraar

Als al mij landen die ik Door heb naar de volgende ronde niet doorgaan kan ik de volgende alsnog alles goed hebben?

bakfiets

Kevin, volgens mij bedoel je of je na de poule fase punten kan scoren op uitslagen van ploegen die door zijn maar die je niet hebt door laten gaan. Dat kan volgens mij.

zeewolde

Ja dat klopt. Na de poule fase moeten we opnieuw voorspellingen invullen van de op dat moment bekende wedstrijden. Dus eerst de 1/8e finales, en na deze wedstrijden de voorspellingen voor de kwartfinales etc.

kevinraar

Bedankt wel een raare regel had liever alles in 1 keer voorspeld

dazzler2120

Dat zou dus ook betekenen dat als jij nu net allemaal teams laat doorgaan, die niet doorgaan, je in het 2de deel geen teams meer hebt.
Het lijkt mij wel goed om dat open te houden/in 2 delen te splitsen.

kevinraar

Ok dan had wel graag grzien alles na de groepsfase gelijk voorspellen en niet ook per ronde

Pietje Precies

Ik ben er trots op dat ik 1e sta in de subpoule. Dit betekent namelijk dat jullie allemaal meer goals hebben voorspeld in ronde 1 (dat is de tie-breaker) :p

kaboutertje

'@pietje
Wellicht hebben er ook mensen wedstrijden 0-0 voorspeld;)

hartstikkebedankt

Haha je hebt ook echt bij alles 1-0 of 2-0 ingevuld :P

kevinraar

ik had egyte-urugay 1-0 voorspeld de volle punten gepakt gaat goed nu Marokko nog 2 keer scoren in de tweede helft

zeewolde

Jammer pietje, Marokko scoorde wel. Maar in de eigen goal.

Starlynk

Hop, hop, affluiten die Scorito.. prachtig eindresultaat! :p Nu hopen dat mijn tweede gok van de dag (een gelijkspel bij Portugal - Spanje) net zo goed uitpakt als de eerste ;)

ditisdavid

Ik had een gelijkspel staan voor deze wedstrijd :(

kasjaar

Mooie 2e plek achter Starlynk, heb ik in ieder geval één kleine buffer voor m'n komende foutjes ;)

Starlynk

Ah, je hebt Isco en overwinning voor Spanje.. Dat had ik eerst ook, totdat die bondscoach gewipt werd.. Nu dus een gelijkspel en Ronaldo als topscorer. Ben benieuwd of mijn wissel goed uitpakt! Waarschijnlijk maakt Isco een hattrick en ligt Ronaldo huilend op het veld :p

kevinraar

1 fout 1 winnaar goed en 1 uitslag helemaal goed voorlopig niet slecht

Starlynk

Nou dat begint al prima! :)

kevinraar

kut ronaldo hopen dat spanje nog minstens 2 keer scoort heb in de winnaar nog goed

hartstikkebedankt

Lekker hoor Starlynk

Ik weet eigenlijk niet waarom ik Ronaldo niet als topscorer heb geselecteerd, maar goed ik had deze wedstrijd op 1-1 gezet dus weer wat puntjes erbij

kevinraar

ik heb ronaldo ook niet voor aanvallers krijg je minder dan verdeigers en middevelders dus dacht neem maar 1 aanvaller dat werd neymar

hartstikkebedankt

Bij de meeste middenvelders is de kans ook wel minimaal 2 keer zo klein dat ze scoren dan de aanvallers, welke topscorers heb je nog meer dan kevin?

Starlynk

Zoooo, tot nu toe redelijk blij met mijn wissel Isco - Ronaldo bij de topscorers.. ;) Lekker bezig Cristiano! Plekkie 6 van heel Scorito nu. Afwachten hoe lang mijn geluk aanhoudt, want heb nog wel wat meer gokjes opgenomen :p Maar goed, deze punten zijn alvast binnen, zullen we maar zeggen!

Pietje Precies

Starlynk, mazzelpik! Ik heb zelf overigens ook Ronaldo, dus ik mag ook niet klagen! Ik had alleen graag nog een goaltje van Spanje gezien voor de toto.

----------------

Jullie hebben trouwens nog een Index-analyse van mij te goed!

Van de top-100 van de Index (na de update van afgelopen maandag en dus voor de start van het WK) heb ik al hun score's in een Excel bestandje gegooid. Er staan nog wat mensen in de top-100 die aan 1 spel niet hebben meegedaan, in dat geval is die cel leeg gelaten, zodat die score niet is meegenomen in het gemiddelde. Hieronder zie je de gemiddelde score van de huidige top-10, top-25, top-50 en top-100 per spel:

https://imgur.com/pyD4hCo

Deze sterk uiteenlopende gemiddeldes zeggen wat mij betreft qua hoofdlijn 4 dingen:

1. Sommige spellen zijn cruciaal om (hoog) in de top-100 te komen. Bijvoorbeeld Topcoach dat voor 20% meetelt. Maar in mindere mate ook Match Duel (10%) en de Tour (10%). Zoals laatst al door mij gepost, moet Scorito deze percentages in de toekomst gelijker gaan trekken wat mij betreft. Echter vind ik het voor nu wel prima, omdat sommige spellen die slechts licht meetellen ook echt heel matig in hun opzet zijn.

2. Bij sommige spellen is skill écht belangrijk. Dit geldt voor de budget-spellen. En sommige spellen zijn bijna meer geluk dan wijsheid, zoals de tennisspellen en het WK Darts. Het Formule 1 spel (GP) heeft daarentegen een stuk hogere gemiddelde score's dan ik vooraf had verwacht, ondanks dat het seizoen nog niet zo lang onderweg is. Dit lijkt dus wel een spel waar je met skill het verschil kunt maken, zeker gedurende het spel vordert (in begin natuurlijk hoge variantie door crashes etc).

3. Met name Roland Garros bleek erg lastig te voorspellen. Al is het lagere gemiddelde hier goed verklaarbaar door de betere categorie-indeling van Scorito (geen topfavoriet in categorie D, etc) en het moeten betalen voor deelname, waardoor vooral de lui die vaak laag eindigen zullen zijn afgehaakt. Ik verwacht dat het gemiddelde van de top-100 bij Wimbledon dan ook fors zal dalen richting de 70-75%. Ook bij andere spellen zoals de Tour en de Vuelta zal het gemiddelde waarschijnlijk gaan dalen (klassiekerspel en Giro scoren immers ook lager).

4. Ik denk dat een hoop lui uit de top-100 nog niet écht fanatiek speelden ten tijden van het EK, omdat de Index toen volgens mij nog niet bestond. Ik verwacht dan ook dat de top-100 dit WK een stuk beter zal scoren, mede omdat ik vermoed dat er bij dit spel helaas een hoop niet-betalende 'deelnemers' in de poule zitten. In de toekomst hoop ik dat Scorito deelnemers die na de proeffase stoppen, uit het spel kickt. Dit is met Topcoach denk ik helemaal een groot 'probleem'.

------------

Verdeling vind ik de verdeling van score's wel geinig. In totaal heeft de top-10 130 score's (namelijk 13 spellen de man), waarvan 22, oftewel 17%, een score van 99% of hoger zijn. En slechts 4 onder de 50%, waarvan 1x geen deelname aan een spel (Oggybas - Wimbledon). In totaal heeft de top-100 logischerwijs 1300 score's staan, waarvan 9% een score van 99% of hoger. Geen enorme aantallen wat mij betreft.

https://imgur.com/1hnPcrG

Voor dat je moest gaan betalen voor Scorito had ik de verwachting dat dit aantal zou gaan toenemen, doordat het aantal mensen met 13 serieuze deelnames zou gaan stijgen en daardoor ook het puntenaantal dat nodig is om in de top-100 te komen. Maar nu denk ik dat de gemiddelde score per goed spel in de toekomst richting de 85-90% zal gaan bewegen, doordat vooral de minder goede deelnemers af zullen zijn gehaakt / zullen haken.

-----------

Kleine analyse van het aantal 99% of hoger scores per deelnemer (in de top-100). Er staan nog altijd 33 mensen in de top-100 die geen 99+ % score hebben staan. Dit aantal lag in de vorige analyse volgens mij op 45 (maar toen had je ook nog maar 12 spellen en waren er denk ik meer mensen met een 0-score bij 1 van die 12 spellen). Verder zijn er nog maar 3 mensen die 4 of meer 99+ scores hebben staan. Waaronder de nummer 1 van de ranglijst: Raybar aka @kaboutertje met maar liefst 5 scores van 99% of hoger!

https://imgur.com/4irt0o8

-------------

Verder een overzicht hoe de top-25 eruit zou kunnen zien na het WK. Ik denk dat de gemiddelde score op het WK best wel hoog kan gaan liggen. Al met al is dit een concept dat de serieuze deelnemer best aardig ligt (zie Matchduel) en heb je de KO nog niet vooruit hoeven voorspellen (enkel de WK-winnaar). Echter is dit concept wel kort en loopt de puntentelling op het einde fors op. Door het grote aantal deelnemers, waaronder vast ook een hoop niet serieuze, denk ik dat de top-100 gemiddeld wel 90% kan scoren bij dit spel. Als ik bij iedereen zijn EK/WK-score verander naar 90% is dit de nieuwe top-25:

https://imgur.com/LVD3tlZ

Zoals je ziet komt Raybar180 dan op een monsterscore van boven de 96.000 (!!) punten uit. Verder zijn er behoorlijk wat stijgers en dalers in de top-100, de grootste stijger is Maeske 13 van plek 99 naar plek 9. Dit komt doordat hij (of zij?) geen EK-score had staan. Er is dus hoop voor de mensen net buiten de top-100 zonder EK-score of met een hele lage EK-score! De grootste daler is Kalarie van plek 16 naar plek 55.

Helaas gaan we deze stand nooit te zien krijgen. Immers eindigt Wimbledon ook op 15 juli en is de Tour dan ook een week van start. Op basis van de Australian Open en Roland Garros heb ik het gemiddelde voor Wimbledon bepaald op 72% & voor de Tour op basis van het Klassiekerspel / de Giro / vorig jaar Tour, op 88%. En het WK nog steeds op 90%. Vervolgens zou dit na de Tour de nieuwe top-25 kunnen zijn (oude plek = huidige plek, dus de plek voor het WK):

https://imgur.com/SBwOQUd

Al met al verschuift er in de top dan alsnog niet zo veel. Maeske 13 zou nog iets verder stijgen, namelijk naar plek 6, en verder zijn er nog een aantal andere die flink zouden stijgen. Verder zou het heel goed kunnen dat er wat nieuwe namen bovenin gaan verschijnen die geen (of een lage) WK-score hadden staan en een lage Wimbledon/Tour-score.

-----------------

Tot zover deze analyse, mocht iemand nog leuke andere ideeën of invalshoeken hebben, laat het me dan vooral weten! En sta je in de top-100 en wil je weten waar je uit zou komen (buiten de top-25), vraag het gerust!

Laatst gewijzigd
Pietje Precies

Kak, waarom werken die linkjes niet....?

Edit: nou, dan maar Imgur in plaats van Tinypic. Nu staan de afbeeldingen ook nog mooi gelijk in de post in plaats van dat je op de linkjes hoeft te klikken.

Doei Tinypic!

Laatst gewijzigd
Starlynk

haha Pietje wat een werk! Mooi hoor :)

1 2 ... 81 ... 606 607

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.