Scorito-algemeen

1 2 ... 84 ... 606 607
Pietje Precies

Belangrijker dan Rusland - Egypte gaan de poulefase wedstrijden niet meer worden: 30% Rusland, 41% gelijkspel, 29% Egypte.

Bizar hoe groot de Salah-hype is onder de Scorito'ers (want Rusland is op de betting market zeer ruim favoriet)!

Crashtester

'@Pietje Precies:

Het is natuurlijk niet eerlijk om Scorito en de betting market te vergelijken, omdat de betting market de eerste poulewedstrijden van Rusland en Egypte meeneemt, terwijl de spelers op Scorito de uitslag van Rusland - Egypte moesten voorspellen vóór deze wedstrijden. En laten we eerlijk zijn, de vorm van Rusland was zo ver afwezig dat op voorhand Egypte een reële kans had. Na wedstrijd 1 werden die odds logischerwijs bijgesteld.

hartstikkebedankt

'@Pietje, dit riekt wel aardig naar hindsight bias; Rusland was vooraf gewoon een ploeg in matige vorm (het laatste jaar 2 wedstrijden gewonnen van de 11), die vrij weinig scoort en vooral veel treffers incasseert. Tel daar bij op de hoge druk van spelen in het thuisland. Daarnaast is Egypte meer dan Salah, ook niet met denderende resultaten de laatste tijd maar gewoon een stugge ploeg op voorhand.

Starlynk

Rusland was vooraf ook wel favoriet, maar wel een stuk minder ruim, en gezien de vorm van Rusland en Salah was het natuurlijk wel een hele mooie wedstrijd (vooraf) om een gokje in te wagen.

Pietje Precies

Eens Crashtester, ik begrijp je gedachtegang. Echter is dat ook niet het geval:
https://imgur.com/Jy2MFCg

Rusland is op de betting market altijd flink de favoriet geweest. En het thuisvoordeel weegt behoorlijk op tegen de last van de hoge druk. Verder vind ik persoonlijk Egypte heel weinig meer dan Salah, nog een paar oké spelers, maar that's it. En van Salah wisten we nota bene dat hij (waarschijnlijk) niet 100% fit zou zijn. Ik denk echt dat te veel mensen zich door Salah hebben laten leiden. Verder tikte ik die post bij 0-0 stand hè, ik had ook gewoon 'op mijn bek kunnen gaan' ;)

BarryE1

'@Pietje Plausibel punt dat de verhoudingen wat scheef lopen t.o.v. wat je op basis van de betting market mag verwachten. Het is ook maar net hoe je de statistieken uitlegt, even heel simplistisch: 71% geloof niet in een overwinning van Egypte. Maar zeker eens dat je op basis van de betting market hier ten eerste een iets hoger percentage mag verwachten, ten tweede een andere verhouding tussen winst Rusland en gelijkspel. De conclusie dat dit door de Salah-hype komt, is wat mij betreft wat te kort door de bocht. Het is zeker een factor, maar de mate waarin dat is ontzettend lastig aan te tonen. Vooraf werd bijvoorbeeld ook geschreven over het "slechtste Rusland sinds tijden". En zo kunnen er meer motieven zijn om een gelijkspel of overwinning Egypte te voorspellen.

Pietje Precies

Ja, de Salah-hype is slechts een hypothese. Maar ik denk wel een zeer plausibele (immers een van de weinige spelers van Egypte die iedereen kent).

Verder heb je gelijk qua laag vertrouwen in Rusland, bij Egypte vs Uruguay hadden immers veel meer mensen een overwinning voor Uruguay (dan voor Rusland bij Rusland vs Egypte).

Laatst gewijzigd
Pietje Precies

Hophop, die 2e ronde is erg lekker begonnen!

Starlynk

Argh, 1-0 :p

BarryE1

10x de juiste winnaar gekozen maar tot op heden slechts 1 wedstrijd exact goed, dat is toch treurig!
4x 2-1 ingevuld waar het 1-0 had moeten zijn;
1x 2-0 ingevuld waar het 1-0 had moeten zijn;
2x 2-0 ingevuld waar het 2-1 had moeten zijn;
1x 4-0 ingevuld waar het 3-0 had moeten zijn;
1x 2-0 ingevuld waar het 5-0 had moeten zijn.

Note to self: volgende keer wel vaker 1-0 invullen i.p.v. 2-1 maar desalniettemin is dit toch wel een aardig lijstje.

Stuff

Hier ook lekker begin. 3e in de forum poule. Enige verschil met nr 1 is Ronaldo vs Griezmann.
Ook alle uitslagen zo ongeveer hetzelfde. Alleen maar 1-0 of 2-0 uitslagen.

@Pietje precies ben jij die SSRF Vincent op scorito?

Laatst gewijzigd
Pietje Precies

Jup! Op Brazilië vs Zwitserland na hadden we ook overal dezelfde uitslag (ik had daar nogmaals 1-0). In deze ronde hebben we ook maar twee uitslagen (jij 2-0, ik 1-0) verschillend.

Mijn frivoliteit bij Uruguay werd genadeloos afgestraft, het leek bijna verboden om een tweede goal te mogen maken!

Pietje Precies

Ouch, nog een keer 1-0 waar ik 2-0 had voorspeld.

Ik ben wel van mening dat het voetbal aan wat subtiele wijzigingen toe is. Bij te veel wedstrijden is er te weinig actie & spanning en zijn er te weinig kansen & doelpunten. Negatief spel (continu met iedereen inzakken zoals Iran of juist continu overtredingen maken om de counter eruit te halen zoals Spanje) is zo veel makkelijker en wordt zo veel meer beloond dan positief spel.

kevinraar

Deze ronde nog niet super nog maar 180 punten

Thijmen1411

Wimbledon staat online! Wat vinden jullie van de categorie indeling van Scorito? Interessant om Murray bij B-spelers te plaatsen, als je z'n oude resultaten op Wimbledon bekijkt. Dat komt natuurlijk door z'n blessure, maar ik had zelf eerder Zverev (A-speler) met hem geruild aangezien hij nog steeds niet genoeg heeft laten zien op Grand Slams. Dat betekent niet dat ik hem niet meeneem hoor!

Starlynk

Mja, Zverev ook niet best in Halle.. Ik twijfel toch wel ;)

Heb overigens maar weer een forumpoule aangemaakt voor de liefhebbers:

https://www.scorito.com/tennis-manager/wimbledon-2018/wielerflits-forum-poule?code=572f2d9d-55e3-4a85-b19a-5c20f97a03f8

En nog een keer de TdF forumpoule voor wie hem gemist heeft in het aparte topic:

https://www.scorito.com/cycling-manager/tour-de-france-2018/wielerflits-forum-poule?code=aa4b3aa7-b837-4b9e-8140-fbe24db78c72

Diede34

Gelijkspelletjes gokken in deze poule is altijd gevaarlijk, maar deze juiste 1-1 met een goal voor mijn topscorer Eriksen is wel erg lekker, flinke stijging, want denk niet dat veel mensen deze goed hebben...

kevinraar

ik niet gaat super slecht sta op maar 48.2 procent

Stuff

Drukke scorito-tijden nu!

Midden in het WK, Formule 1 dit weekend, en tussendoor flink puzzelen voor de tour en wimbledon! Kom tijd te kort. Na een dagje werken ook weer een pagina of 5 in het tourtopic gemist...

BarryE1

Idem, waarbij F1 steeds verder zakt op het lijstje, staat hier laag qua spelbeleving.

ditisdavid

Die goal van Neymar levert me 46 punten extra op, bijna terug in de top-10 van de forumpoule daardoor en door de zege van Kroatië gisteren. Nu twee wedstrijden waar de spreiding qua voorspellingen relatief groot zal zijn.

Pietje Precies

Ik was even bang dat we deze ronde alweer een 1-0 zouden krijgen waar ik een 2-0 had (Uruguay en Spanje), maar gelukkig liet Kuipers lekker lang doorspelen. Ook mooi Neymar die hem maakte! Scorito-wise een heerlijk toernooi tot dusver.

Pietje Precies

Die puntentelling blijft trouwens wel wat maf. In ronde 1 vielen er 38 doelpunten.

Vervolgens had ik die ronde 19 voorspelde doelpunten en sta nu op 1222 punten en die dude onder mij had maar liefst 58 (!!!!) voorspelde doelpunten en ook 1222 punten. Ronde 2 heeft ie ook weer doodleuk 58 doelpunten voorspeld :p

Meest bijzondere vind ik:
België 4-2 Tunesië
Polen 3-0 Colombia
Brazilië 4-2 Zwitserland

Maar daarnaast heeft ie nog een shitload aan 3-2's. Anyway, door de vrij simplistische puntentelling kunnen zulke uiteenlopende voorspellingen toch nog (na 24 wedstrijden !!) een zelfde puntenaantal opleveren...

Terwijl diegene 4 plekken onder me ook 1222 punten heeft met 15 voorspelde doelpunten waaronder 5x een 0-0......

Laatst gewijzigd
Pier Tol

Tja Pietje, niet iedereen vind het leuk om bij zo'n spel alleen maar 1-0 of 2-0 voor de (licht) favoriet in te vullen en bijvoorbeeld geen gelijke spelen.

Dat zal misschien aan het einde wel wat meer punten opleveren, maar persoonlijk vind ik die statistische benadering niet bevorderlijk voor het spelplezier. Maar goed, ieder zijn ding natuurlijk.

fmvbeest

Je moet ook vooral niet teveel waarde aan die uitslagen toekennen, die zijn zo vluchtig. 1.5*toto vind ik al behoorlijk. Je hebt andere spellen die ook punten toekennen voor 'aantal goals van land goed' en dat soort onzin maar dan krijg je pas echt rare ongein.

1 2 ... 84 ... 606 607

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.