Scorito-algemeen

1 2 ... 93 ... 606 607
kasjaar

'@Starlynk, tja, je moet prioriteiten stellen natuurlijk ;)
Zal je tip onthouden haha.

Heb ook nog maar 2 vrouwen over en 5 mannen, alle captains die ik overwoog voor afgelopen ronde zijn eruit gevlogen. Nu maar Raonic als Captain dan.

Bij formule 1 hetzelfde probleem als @Barry, met Sainz valt amper nog punten te verdienen. 't is bijna hopen dat ie gewoon uitvalt en in ieder geval niet 8e eindigt achter Hulkenberg.

WK Kwartfinales waren geen succes. Hoop nog een klein beetje te stijgen maar ook dat ziet er niet best uit.

En tja de tour dan nog over, daarover heb ik net een analyse gehouden in 't andere forum.

Truste.

fmvbeest

'@Matt89, ik had aan het begin van de dag tsitsipas ook al door maar nog 4 C-spelers die een wedstrijd moesten spelen, ging er toen vanuit dat ik een betere optie zou krijgen maar ze hebben alle 4 verloren hehe. Nu het tussen tsitsipas of een b speler gaat durf ik het risico nu wel te nemen (ook omdat ik flink voor sta in vriendenpoule).

Pietje Precies

Qua F1 een heerlijke kwalificatie voor mij:
Raikkonen 3 vs Verstappen 5 @1200
Ricciardo 6 vs Perez 12 @800
Magnussen 7 vs Hulkenberg 11 @1000
Grosjean 8 vs Sainz 16 @1700
Gasly 14 vs Stroll 19 @1000

Nu hopen dat er morgen niks geks gebeurt en dan kan ik 7400 puntjes bijschrijven! Maar goed, de start blijft hectisch en de auto kan het halverwege ook zomaar begeven, fingers crossed.

De uitschakeling van Kyrgios is wel erg vervelend. Die had ik anders lekker tegen Gulbis kunnen spelen. En anders had Barty nog gekund. Nu is het voor mij ook kiezen tussen Tsitsipas of Raonic. Qua EV komt Tsitsipas er beter uit, maar het is wel een groot risico. Nog even goed over nadenken dus.

Het meest dubbele is dat zodra Tsitsipas wint, een nederlaag van Raonic misschien wel gunstiger is. Dan loop je nu even 50 punten mis, maar heb je in de kwartfinale wel Tsitsipas tegen McDonald voor potentieel 200 x 6.

Wat dat betreft is voor een absolute top-klassering deze ronde gokken op Tsitsipas een must. Maar ik speel deze pauper tennisspellen eigenlijk met als doel 'schade beperken'. Helemaal vervelend dat Raonic zijn partij eerder begint, dus dan weet je ook nog niet of je wel/niet blij moet zijn met zijn uitslag :p

bakfiets

Ik ga voor cibulkova als captain. Heb nog 2 D spelers waarvan 2 vrouwen nog. Ik sta ergens top 20 dus wil ik hoge plaats behouden moet ik voor een d speler gaan.

kasjaar

'@bakfiets, soowww. Jij hebt 't goed getroffen!

kasjaar

'@starlynk, zou jij mij toevallig nog kunnen accepteren voor de forum poule van de tour? Vind 't leuk om alle andere selecties ook te kunnen zien, heb me gisteren aangemeld. Ik dacht ik vraag ff hier dan ben je waarschijnlijk beter bereikbaar.

Starlynk

'@kasjaar: Als het goed is ben je nu geaccepteerd!

Pietje Precies

Jeetje, wat een ellende voor Haas. Waren volgens mij al vrij maf met elkaar in gevecht, maar werden vervolgens volgens mij erg hard gehinderd. Bij nader inzien lijkt het vooral eigen schuld.

Laatst gewijzigd
Pietje Precies

:(

wesley1983

Voor de eerste keer een 5/5 en dit na 10 races. Wel amper 5000 punten bijgeschreven maar ik zie geen veilige match-ups voor mijn coureurs boven de 1000 punten. Nog 2 races zo opstellen en dan waarschijnlijk een volledig nieuw team kiezen! Mss dat ik enkel Gasly zal behouden.

Laatst gewijzigd
kevinraar

slecht dag 2100 punten en het begon allemaal zo goed met 99 procent nu nog maar 93 procent

Ajvenema

Ik vind het F1 spel helemaal leuk, maar ik wordt nu gestraft voor Mn goeie keuzes, kan alleen nog maar boven de 1000 pakken als ik Mn coureurs tegen de top 6 laat winnen, en dat gaat niet gebeuren:)

wesley1983

Had Gasly tegen zijn ploegmaat Hartley uitgespeeld voor 1000 maar voor de volgende race plots interessanter geworden om uit te spelen tegen Stroll voor 1200 (tegen Hartley amper 800) nadat hij bestraft werd na het inhalen van Perez.

Pietje Precies

Pfff, door die straf is het wel een nare middag geworden. Heb je zulke mooie duels voor/na de kwali en verprutsen ze het zo tijdens de race :(

Filipo

Hoe schatten jullie de kansen in van Giorgi tegen Makarova? Reëel om te denken dat ze kan winnen? Ze is nog mijn enige D-speler.

kasjaar

Grosjean en Sainz die elkaar eraf rijden kostte me al 3400 punten, dan ook nog aan 't einde Gasly die straf krijgt om exact achter Stroll te eindigen zorgt ervoor dat ik een monsterscore behaald heb van 1500 punten!

En dat terwijl ik richting 5/5 leek te gaan..

BarryE1

Sainz - Hulkenberg ging toch al mis, dus positief dat Sainz en Grosjean er gezamenlijk af gingen.Overigens was de match-up Sainz - Hulkenberg voor 1100 punten, voor de volgende race verandert daar niets in?! Krom spel toch eigenlijk.

Verstappen die niet finisht kost me wel 600 "zekere punten". Hetzelfde duel volgende race levert nu wel 800 punten op.

Al met al niet eens een heel gek weekend, had eigenlijk 4 zekere match-ups en Sainz tegen Hulkenberg. Scoor eigenlijk vrij steady elke ronde net een paar 100 punten boven gemiddeld. Daardoor op 91,8%. Maar kan met mijn rijders niet altijd een lekkere match-up vinden zoals dat in het begin van het spel Grosjean tegen Perez kon voor 1600 punten.

klumper

Sta gewoon eerste in de cycling index, best tevreden mee.

Kan toch aardig mee komen met de kenners hier.

Stond vanmorgen op 98,6 % voor de Tour, inmiddels alweer gezakt naar 93,6 % dus wellicht van korte duur.

wesley1983

Kerber of Raonic kapitein? Gokkantoren geven Kerber de beste kans (mindere quote), maar haar tegenstandster Kasatkina is wel een groot talent. Mijn gevoel zegt Raonic....
Edit: kan het missen van kapiteinpunten eigenlijk niet veroorloven want het gaat echt dramatisch Wimbledon (amper 24,6%)

Laatst gewijzigd
Pietje Precies

Ik ben vandaag helaas flink gekelderd. Zo zonde dat Kyrgios eruit lag, waardoor ik gedwongen werd Tsitsipas of Raonic captain te maken. Ik ga deze ronde voor Kerber.

fmvbeest

Hehe ja, ik had hetzelfde. Hoopte nog een C mee te nemen naar ronde 4 maar verloor ze alle 4 afgelopen zaterdag :p Kon me wel een gokje veroorloven in m'n eigen subpoule maar Isner was erg steady. Wordt een spannende pot Raonic - Isner. Kijk ook al erg uit naar de rest van de onderste helft. Djoko - Nishikori en Del Potro - Nadal (al is het nog niet zover) en dan zou Djoko - Nadal een erg mooie halve finale zijn. Als dan ook nog de winnaar tegen Federer staat in de finale is mijn toernooi helemaal goed :)

kasjaar

Er is hier al meerdere malen aangegeven dat er veel fout is met de opzet van 't tennissen. Maar ik kom er nu voor 't eerst ook pas achter dat het gat tussen ronde 4 en de kwartfinale in punten veel te groot is.

In ronde 4 had ik een B-speler als captain die me 250 punten oplevert terwijl Kerber (ook B-speler) mij deze ronde 720 punten op gaat leveren. Dat is echt belachelijk..

Laatst gewijzigd
BarryE1

Kerber zou ik heroverwogen, puur vanwege het feit dat ik haar deze ronde ook als captain selecteer.

Starlynk

Allebei mijn B-vrouwen naar de halve finale, maar heb Raonic captain gemaakt dus die zal dan wel verliezen :P

Pietje Precies

Ja, in de kwartfinale zit er een enorme jump in de punten.

A: 25 --> 60
B: 50 --> 120
C: 100 --> 200
D: 150 --> 200

Terwijl vervolgens de halve finale 'slechts' deze jump heeft:
A: 60 --> 80
B: 120 --> 160
C: 200 --> 200
D: 200 --> 200

Qua categorie B is dat een stijging van 140% gevolgd door een stijging van 33.33%. Welke dwaas dat ooit bedacht heeft....

Verder vind ik het ook erg vreemd dat als je zo'n belachelijk oplopende puntentelling hebt, je dit voor categorie C en D vanaf de kwartfinale laat stoppen....

Iedere keer wind ik mij er weer over op hoe opzichtig slecht dit spel in elkaar steekt en het zo bizar lang moet duren voordat er iets aan gedaan wordt. En het is nog maar de vraag hoe het nieuwe spel eruit komt te zien.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 93 ... 606 607

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.