'@koel
Dank je hebt gelijk. Voor die ene dag presteerden ze natuurlijk ook voor geen meter...
Snelle research leert dat Engels trouwens de afgelopen twee jaar zowel Giro (Kruijswijk) als Vuelta (Kruijswijk, Bennett, Gesink) gedaan heeft en ook Zwitserland (Kruijswijk) vorig jaar.
Interessant ook om wat oud nieuws terug te lezen:
http://www.wielerflits.nl/nieuws/123890/lottonl-jumbo-lijft-addy-engels-in.html
Ik val in herhaling, maar besef dat dit een wel zeer apart forum is.
Dagelijkse porties opportunisme, nog meer domheid, "geel"heid, pesterijtjes, betweterigheid, enkele echte en kundige fans, discussievaardigheden etc etc.
Kortom vele aspecten die schrijvers en lezers trekken. Jawel, de humor ligt zeker ook bij TLJ (forum)
Enige gemis zou kunnen zijn dat we geen beoordelingen in poll of punten aan de inzenders kunnen geven.
Dat zou corrigerend en positief kunnen werken, maar ook min-of strafpuntjes gaan opleveren waardoor we diegenen tot korte of soms iets langere bankzitters kunnen maken.
Zo'n soort schorsing bijv. waar we het al maanden over hebben inzake Froome maar die ook niet is toegepast.
Heb ik nu ook een domme bijdrage geleverd of kunnen we hier dan ook mee leven? ;)
'@simplex
En wie gaat dan beoordelen wie de enkele echte kundige fans zijn zoals jij beweert? Want dat lijkt me nogal subjectief. Maakt dan het feit dat je veel feitjes kent je een enkele echte kundige fan.
En corrigerend en positief werkend? En min- of strafpuntjes? Het is toch gewoon een forum waarin soms meningen, soms argumenten, soms feiten worden gedeeld? Je kunt het natuurlijk heel serieus nemen, maar het gaat er toch gewoon om dat je met elkaar in gesprek gaat en die meningen, argumenten en feiten uitwisselt? Gewoon omdat we wielrennen en in dit topic Team Lotto-Jumbo interessant vinden.
Het is de mooiste sport die ik ken, en al sinds ik klein ben supporter ik voor Nederlandse ploegen en wielrenners, dus die hebben dan extra mijn aandacht. Maar laten we alsjeblieft geen puntensystemen gaan verzinnen, of het allemaal en onszelf te serieus nemen, het gaat om iets wat we allemaal leuk vinden, afgezien van een paar trollen die af en toe opduiken. En daarin zijn we allemaal ongeveer gelijk, want we lezen, kijken en horen waarschijnlijk allemaal veel over deze sport. En door dat met elkaar te delen, zonder voortdurend over elkaar of elkaars mening heel zuur te gaan zitten doen, komen we er allemaal (nog) meer over te weten. Lijkt me dat het daar om zou moeten gaan. En niet wie het het beste weet, puntensystemen of op strafbankjes zitten...
Rahimns, ik zeg ook niet dat de ploegleiders slecht liggen bij de renners, maar stel er zijn renners die twijfels hebben over een ploegleider, waar kunnen de renners dan terecht, daar moet toch iemand voor zijn, in elk bedrijf is dat zo, normaal gesproken. Ik kan me ook voorstellen dat renners voorkeuren hebben wie ze graag als ploegleider willen hebben, maar wie ook zeker niet. Hoe zit dat eigenlijk precies , wordt daar rekening mee gehouden?
Maar volgend jaar Parijs-Nice schrappen uit de WT lijkt mij een goed plan. Door al die zieke renners komt 't programma onder druk te staan.
Vorig jaar ging 't met Timo Roosen een tijdje niet goed.
Nu ook Leezer niet meer opgestapt is, wordt TLJ wel erg geplaagd. Maar ja, Gesink heeft met Roosen en Martens voldoende steun voor zijn doelen.
'@Robertowilco Ik ga ervan uit dat elke werknemer gewoon geëvalueerd word net zoals in elk ander bedrijf. Denk ook dat binnen zo'n ploeg snel genoeg duidelijk is of een ploegleider wel of goed ligt en of hij zijn werk naar behoren doet. Daarnaast is de invloed van een ploegleider tijdens de koers ook maar minimaal... ook hij is afhankelijk van de benen van de renners. Je kan wel van alles willen maar als een renner het fysiek niet kan uitvoeren houdt het natuurlijk ook op. Verder weet ik dat Niermann veel met de jongere renners optrekt, maar is verder volgens mij niet een vaste ploegleider voor een bepaalde groep of renner.
Dit lijkt me normaalgesproken ook meteen de ploeg voor Vlaanderen. Ik denk dat enkel Leezer in plaats van Tankink nog een mogelijkheid zal zijn, maar die verwacht ik in die weken in Vlaanderen vooral gekoppeld aan Groenewegen (Wevelgem, Dwars door Vlaanderen, Scheldeprijs en dan mogelijk nog in Roubaix).
Weinig aanleiding om op dit moment te verwachten dat Boom daar al goed genoeg is zodat ze hem als kopman aan kunnen wijzen. Ik denk niet dat ze daar met een kopman starten; de mannen in vorm (Roosen en Van Emden) komen daarvoor voor zo'n koers wat kwaliteit tekort. Ik denk dat ze gewoon met het hele trosje moeten proberen om attractief te koersen.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.