Schitterende overwinning van onze voormalige skivlieger Roglic !!!
Hier kun alleen daarom al TLJ fan van zijn. Een ontzettende leuke wielrenner die als het aan mij ligt nog jaren voor TLJ mag koersen.
TLJ heeft met deze renner toch een echte grote topper in de ploeg.
Goed dat Plugge zijn contract tussentijds heeft kunnen verlengen.
Uit zijn interview na zijn overwinning maak ik op dat hij morgen in de koninginnenrit bergop er ook nog eens vol voor gaat en wederom gebrand is op een ritoverwinning.
Voor zondag in de ITT rit verwacht hij minder kans te hebben op een overwinning omdat het te vlak voor hem is.
Hij baalde volgens mij wel door het tijdverlies van gisteren vanwege een valpartij, toen hij vanachter werd aangereden, maar nog meer vanwege de slechte prestatie van de TTT die door TLJ werd gereden.
Hij staat op een onoverbrugbare afstand in het AK en zal morgen weer voor een etappeoverwinning gaan.
Ik ben ervan overtuigd als hij gisteren geen pech had gehad en er een betere TTT was gereden hij ongetwijfeld mee had gedaan voor een podiumplaats.
Knap dat hij die teleurstelling vandaag heeft omgezet naar deze mooie overwinning.
Hij leek trouwens helemaal niet erg moe na zijn overwinning in deze meer dan 230km verreden etappe met bergop aankomst.
Dan P-N
Gesink deed het rustig aan en zal morgen denk ik vol in de aanval gaan als hij er natuurlijk de benen voor heeft.
En dat is op dit moment een hele grote vraag.
Ik weet het niet hoe hij er momenteel voor staat.
Trouwens mooi dat Martens vandaag voor TLJ in een kopgroep zat die helaas niet tot het einde reikte.
'@Fanny
Wat P-N betreft:
Martens heeft een slechte winter gehad en is duidelijk nog niet in zijn beste doen. Hij heeft zich wel getoond. Maar Gesink heeft zich nog steeds goed verstopt in 't peloton. Ik weet ook niet wat ik er van denken moet.
Wat T/A betreft:
Ben ik met je eens, dat Primoz Roglic 't goudhaantje is en hij heeft wederom een hele mooie overwinning behaald. Plugge is ook trots.
Gisteren had hij pech, maar de TTT was niet goed en daar mag hij zeker van balen. Maar dat vingertje zegt genoeg. Zijn 1e. en 't smaakt naar meer.
Als jij gelijk hebt, dan zie ik hem morgen wederom met Bennett in de aanval gaan.
Ik kwam net op tijd terug om 't laatste stukje van de T/A live mee te maken. Dat was echt genieten.
Dus Roglic Go, go!
Geweldige overwinning van Roglic wat is die sterk. Op naar winst in de tijdrit al is dit wel een top deelnemersveld!
Vond het overigens wel opmerkelijk dat Roglic en Bennet zo los van elkaar reden in de finale. Roglic zat steeds goed van voren en op de belangrijke momenten kwam ook Bennet aan de andere kant van de weg naar voren.
Die Eurosport commentatoren manmanman
Even voor alle fans met vragen over de TA selectie.. van Poppel knalt het peloton op een lint voor de eerste beklimming van de slotklim waardoor Primoz vooran kan starten.. Bennett zat er iets achter in een trein van Sky volgens mij en kon daardoor mooi mee opschuiven met de overige klassementrenners.
Prima gedaan en prima ploeg. Zal morgen ongeveer hetzelfde gaan alleen zal dan iemand anders de kopmannen vooraan afzetten denk ik.
Vorig jaar opperde iemand dat TLJ Jumbo Roglic moest inzetten in de Ardennenklassiekers. Op dat moment had ik daar weinig gevoel voor omdat hij op dat gebied nog niks bewezen had. Maar bij de overwinning van vandaag heb ik het gevoel gekregen dat hij misschien ook dat wel zou kunnen. Na een lange etappe van 230 km nog zo scherp van voren zitten en dan vrij vroeg aangaan. De manier waarop hij het volhield maakte echt indruk op mij. Deze man is zo veelzijdig, wij en hij weten nog lang niet wat hij allemaal kan. Forza Primoz!
'@Jorco
Bedankt voor de aanvullende info.
De keuze voor Danny van Poppel in de T/A is volgens mij niet in twijfel getrokken. Heuvels kan hij wel aan en dat heeft hij al laten zien.
Maar het blijft een feit, dat 't in de TTT niet goed ging. Van Emden, Van Hoecke en Van Poppel lijken mij prima in orde.
Er liggen morgen weer aardig wat heuvels onderweg en het zou geweldig zijn, als 1 van die mannen Roglic en Bennett bij de laatste klim kan afzetten.
'@koel, schreef 9 mrt. om 00.10 :
"Die veronderstelde corrigerende- en positieve werking kun je vergeten, sommige mensen zijn zo vol van zichzelf, dat ze iedere correctie als aanmoediging beschouwen….
Vroeger hadden we op school “vlekkenwater”, bestaat dat nog dat jij weet…? "
De eerste zin kan ik wel volgen, zo werkt het nu eenmaal en specifiek op dit podium.
Ik ken het vlekkenwater nog wel uit die tijd en ik denk dat dit op meerdere wijzen nog bestaat.
Alleen op lagere scholen niet meer denk ik. Daar is het nu CTR alt delete vermoed ik.
Maar je kan als je alcohol verdraagt toch nog steeds "een vlekje wegwerken".
Maar wat mij betreft dan wel onschuldig.
Met zgn. lijkenpikkers (?) wordt het wat moeilijker deze weg te werken. Zelfs met hulp van een vlekje of nog wat foute posts zal het de beoogd frustrant daarbij niet gaan helpen.
on topic.
laten we ook de symbolische puntentoedeling maar vergeten (strafbankjes ben ik nog niet zeker van) . Werkt inderdaad ook niet en na wederom een gigantisch succes, nu van Roglic, moeten de opstellingen weer wat worden aangepast. Inderdaad oppurtunisch reacties, want Van Poppel 1 dag slecht nu weer goed en wat te denken hoe men over "onze"Robert schrijft.
Zou zelfs een sooike niet zo doen,.
'@simplex
Leuk geprobeerd, maar Roglic heeft niet 1-dag nodig; die kan het morgen weer.
Ik heb 't nog een keer teruggekeken, maar wat die Roglic deed met al die klasbakken van Sky in zijn wiel wauw#
Gesink heeft nog een weg te gaan, maar dat is toch geen schande. Dat hij weer kan meedoen is al prachtig, gezien de blessure.
Dat is toch nog een mooie rit geworden in de T/A en met George Bennett op drie gaat 't niet verkeerd. Daar kan hij mee verder richting Giro.
Jammer dat topper Roglic zo'n pech heeft en dan nog een half uur op een nieuwe fiets moet wachten.
Dat was ook met Kruijswijk een keer aan de hand.
Als je kijkt naar de klim km's dan denk ik, waarom geen jongens, als De Tier e/o Bouwman meegenomen.
P-N gaat als een nachtkaars uit. Gesink zal wel achter z'n oren krabben. Te vroeg, te nat en te koud.
Shit val een sterke Roglic !
Die ging vandaag weer voor een overwinning en gezien zijn rijden had ik hem hiervoor hoog ingeschat.
Maar, een eveneens sterke Bennett heeft dit voor mij meer dan goed gemaakt.
Achteraf jammer dat hij net niet wat eerder mee was gegaan met die 4 koplopers op de laatste berg.
Kijken of Bennett zich in de top 10 van het definitieve AK kan rijden in de afsluitende ITT van a.s. dinsdag.
Misschien dat Roglic ondanks dat het vlak is toch nog een top 3 kan rijden in diezelfde ITT.
Zou erg mooi zijn, na al die valpartijen in deze T-A.
Ex TLJ renner Kelderman staat er nu het beste voor en kan dus dinsdag geschiedenis schrijven door de T-A te winnen voor Sunweb na de valpartij vandaag door collega renner Dumoulin.
Daar zal @Kelderfan denk ik erg blij mee zijn.
Over P-N zullen we het vandaag maar niet meer hebben.
Die viel vandaag erg tegen voor TLJ.
Gesink heeft dus nog niet echt de benen.
Benieuwd wat of hij morgen nog iets kan/doet.
'@Fanny
Dat ben ik zeker, want Wilco Kelderman is goed bezig en staat er goed voor, gezien ook de tijdrit. Die mis ook nog steeds bij TLJ.
Bennett heeft gelukkig de dag goed gemaakt voor TLJ met een sterke maar te laat ingezette eindsprint bergop dan.
Zeker shit met die topper/kanjer Roglic, die toch wel een heel sterke indruk maakt.
'@klassementsrenner Inderdaad, Bennett gauw verlengen. En wat mij betreft Geaink en Boom niet meer( tenzij voor max 5ton samen), en met da n
vrijkomend budget proberen mannen als Oomen, Teunissen, Kelderman, Van Baarle (terug)te halen. Als Jumbo inderdaad in Belgie voet aan de grond wil krijgen kan besteden van extra budget aan Vaamse renners (in plaats van bv Wagner, Martens en Battglin) heel nuttige investering zijn, mij dunkt effectiever dan een paar miljoen in een opleidingsploeg steken.
Wat betreft de wijze van rijden van Roglic: vergis ik me of rijdt hij zelden c.q. niet graag direct in het wiel (in de zin van recht achter zijn voorganger). Volgens mij pakt hij (liever) heel vaak wat extra wind door er net een beetje naast te rijden, met in dit geval een val als gevolg. Doodzonde want normaal gesproken was deze finale denk ik wel wat voor hem geweest.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.