Gesink weg.... (1, 2, 3,...10) Oke.
Waarom?
Hij wint bijna een touretappe afgelopen tour, heeft volgens mij nog steeds de meeste top-10 noteringen in grote en kleine ronden van alle actieve Nederlandse wielrenners.
Heeft qua publiciteit mede omdat hij zoveel tegenslag heeft gehad maar telkens weer terug een enorme waarde.
Maar elke keer als hij even niet goed rijdt wordt er geroeptoeterd. Tsja....
En natuurlijk zijn er goede renners bij andere ploegen die ook bij TLJ uitstekend van pas zouden komen. Ik weet ook nog wel wat buitenlandse renners: Nibali, Porte en Aru schijnen ook uitstekend te kunnen wielrennen...
Quote:TLJ; George Bennett "Dat pakte in de laatste kilometer goed uit. “Het was een superexplosieve finale. Jammer dat ik net tekort kwam om de etappe te winnen. Dat heeft puur te maken met het feit dat ik wat minder wedstrijden in de benen heb. Het wordt met de race beter."
George Bennet zegt eigenlijk waar 't om gaat, dat de renners door wedstrijden te rijden beter worden.
@stephano
Gesink moet zeker niet weg, maar hij is duidelijk nog niet waar hij zou willen zijn. Hij moest weer laten lopen en dat geeft iets aan.
Dus de focus nu op Catalunya om in beter weer aan zijn vorm te werken.
'@kelderfan Dat ben ik helemaal met je eens. Hij is absoluut nog niet goed genoeg. Dat zal hij zelf ook toegeven. Maar ik heb er vertrouwen in dat hij echt wel weer wat moois gaat laten zien, zoals in de Vuelta van 2016 en in de tour van 2017 voor zijn val. Een Gesink die de aanval kiest en opportunistisch fietst vind ik een genot om naar te kijken.
Je kunt twisten of het vaak genoeg is maar dat geldt voor vele renners. Het is maar weinigen gegeven om constant een hoog niveau te laten zien.
De oude Gesink was de meest constante renner (buiten pech gevallen gerekend) die waar hij ook reed nooit een klassement buiten de top 10 reed... toch heeft Mollema de bijnaam constant te zijn...
Toegegeven.. sinds zijn hartaandoening is het allemaal wat minder en minder constant dan voorheen.
Je hebt met Gesink echter nog altijd een man in huis die vrijwel elk seizoen wel een mooie verrassing neerzet zoals die prachtige overwinning in de Vuelta, en daarnaast genereerd Gesink nog altijd bijna evenveel publiciteit als Dumoulin.
Voor een ploeg als TLJ telt dat gewoon heel zwaar.
Daarnaast is hij een natuurlijke mentor voor jongene talentvolle renners als Powless e.d.
Die rol als mentor lijkt mij ook op zijn lijf geschreven. Ik weet nog hoe hij in de ToC mijn favo bij de hand nam.
@skylimit
Dat is precies wat ik altijd aangeef. Gesink gedijt veel beter in warm en droog weer. Hij had veel beter Abu kunnen rijden en dan Catalunya.
Ik ben ook bang, dat de Giro hem niet gaat bevallen, want in die tijd kun je nog sneeuw tegenkomen.
'@skylimit
Er is een onderscheid op de site van de UCI tussen de World Ranking (Froome op plek 1)
En de Worldtour ranking (Impey op plek 1, Gesink op plek 27)
Deze laatste zal meen ik na afloop van P-N en Tirreno weer geupdate worden.
Ik denk dat het verschil zit in het feit dat de WorldTour ranking elk jaar in Januari weer op blanco begint met het resultaat dat Impey leider is als winnaar van Down Under wat hem al 100 punten opleverde.
En ik denk dat de World Ranking de beste van het moment is met alle koersen van vorige jaargang en die daarvoor nog meetellend ofzo...
'@rahimns
Ik lach @Poeksel niet uit hoor, maar in dat overzicht ontbrak Dylan Groenewegen en die heeft veel meer punten gescoord dan Robert.
Groenewegen: Dubai 30; Algarve 40; KBK 200; P-N 60 = totaal 330 p.
Gesink: TDU 85; Cadel 40; P-N 0 = totaal 125 p. Hopelijk heeft hij nog wat in de tank. Met de Tank als PL kan 't alleen maar goed komen.
@Poeksel
Dylan Groenewegen ontbreekt op 't lijstje van UCI. Maar dat begreep je al.
'@rahimns
Klopt maar 't gaat om de UCI-punten en die worden ook voor die andere wedstrijden gegeven. Kijk maar eens bij PCS.
PCS geeft punten en je hebt de UCI-puntentelling; dus die "onzin" komt wederom bij jou vandaan.
Gesink is weer goed bezig.
Ik vind dat Roglic en Bennett toch een stuk leuker koersen, maar dat zal ook wel onzin zijn.:)
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.