Opvallend geen Boom en Martens.. hopen dat van Poppel boven zich uit kan stijgen. Anders wordt het een karige Milaan-Sanremo voor de TLJ supporter.
Ik maak me toch een beetje zorgen om Boom. Hij staat straks zonder wedstrijdkilometers aan de start van het klassieke voorjaar. Dat kan natuurlijk nooit goed gaan. Helemaal bij een type als Boom die in een bepaalde flow moet zitten zoals de BinckBank tour en de Tour of Britain van vorig jaar. Ik ben bang dat we weer geen Boom in normale vorm gaan zien dit jaar in het voorjaar. Enorm zonde..
Opstelling voor MS volgens TLJ.
Riders
Danny van Poppel, Neilson Powless, Gijs Van Hoecke, Jos van Emden, Koen Bouwman, Enrico Battaglin & Maarten Wynants
Staff
Sports Directors: Sierk Jan de Haan & Addy Engels
Soigneurs: Michal Szyszkowski, Dries Bos & Luc Schiemsky
Mechanics: Dirk Janssen & Jan-Willem van der Heijden
Bus driver: Piet de Vos
Doctor: Peter Verstappen
Wagner dus ziek (griep) en Boom start niet(reden onbekend).
Misschien komt deze zware lange koers nog te vroeg voor hem.
Ziet er voor hem donker uit vwb de voor hem belangrijke voorjaarskoersen.
Maar misschien is het juist wel beter voor hem om hier niet te starten.
Als vervangers voor Wagner en Boom dus Powless en Bouwman die hoofdzakelijk in de eerste 150-200km zullen moeten knechten voor kopman Danny Van Poppel.
Misschien mag 1 van de twee mee in een vluchtgroepje (al denk ik van niet gezien de ploegleiders) en dat maakt het leuker voor de TLJ volgers.
Ook voor Van Poppel is het afwachten hoe hij deze langste koers van de WT op het eind verteert met de beklimming van de Cipressa en de Poggio met daarna nog eens een sprint.
Ben al blij als 1 van de TLJ renners bij deze lange zware koers bij de eerste 10 eindigt.
Ik denk dat Powless gewoon een dagje mee mag peddelen en af stapt wanneer het beste bij hem eraf is.. het is WT dus ze zijn verplicht met het maximale aantal renners te starten meen ik.
Powless zijn volgende wedstrijd is de Coppi e Bartali in Italië, dus kan hij net zo goed deze wedstrijd starten en voortijdig in de remmen knijpen dan dat hij een training afwerkt in zijn eentje.
Hij is dan gewoon weer de ervaring van koersen in een profpeloton in een historische koers als deze rijker.
'@fanny
Wat vind je van de opstelling voor de Volta Ciclista a Catalunya met aan 't roer Grisha Niermann en Frans Maassen.
Kruijswijk zal toch ook wat willen laten zien, nu hij Bennett meekrijgt. Bennett lijkt in vorm te komen.
Dus ik verwacht wel een aanvallend concept met als belangrijkste doel 't AK voor die twee en als 2e. doel rittenwinst voor Gesink e/o Tolhoek.
Krijgt Floris De Tier nog een kans voor een goede klassering; nu landgenoot Tiesj Benoot 't heel goed doet, zal Floris De Tier toch ook wat willen laten zien.
Sunweb niet in Yorkshire zou wel eens kunnen betekenen dat TLJ straks ook problemen heeft. Wie moet er nu naar Wallonië? Van Hoecke kan niet alles oplossen tenslotte, maar goed dat Powless Kuss mee krijgt in de Volta Limburg Classic want anders moet Battaglin weer alles alleen doen.
11 - Enrico BATTAGLIN
12 - Stef CLEMENT
13 - Pascal EENKHOORN
14 - Sepp KUSS
15 - Paul MARTENS
16 - Neilson POWLESS
Kruijswijk is geen landgenoot van de Tier, dus de kans dat Kruijswijk het moreel van de Tier beïnvloed is vrij klein. Daarentegen is het punt van Devenyns wel belangrijk, je moet daar als landgenoot en collega toch maar mee om kunnen gaan. Zeker nu zowel Boonen als Eddy Planckaert niet meer actief zijn in het peloton.
De Tier maakte een goede indruk in de Vuelta a Andalucia en hopelijk kan hij in de Volta a Catalunya laten zien dat hij daadwerkelijk een grote ontwikkeling als klimmer heeft doorgemaakt. Na zijn goede presteren in de Strade Bianche zou ik hem in de heuvelklassiekers van dit voorjaar een vrije rol geven.
'@vlek
Feel the pain StradeBianche Throwback; ja dat is eigenlijk wel een punt; dus ja Vermeulen maar snel terughalen.
En Sunweb niet Yorkshire oh, wat jammer nou. Teunissen mag toch ook wel eens kopman zijn. Gauw terughalen die man, want met Boom wordt 't weer heel matig dit voorjaar.;)
@ghostwriter
Ja, die De Tier was nog beter in de Ruta en hopelijk heeft hij Kruijswijk geen nachtmerries bezorgd.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.