'@Kelderfan
Quote: @Fanny. Wat vind je van de opstelling voor de Volta Ciclista a Catalunya met aan ’t roer Grisha Niermann en Frans Maassen.
TLJ start hier met een uitstekende selectie voor het AK en voor een ritoverwinning.
Dus mogen er, als er geen gekke dingen gebeuren (valpartijen, ziekte), ook hele goede resultaten verwacht worden, zeker met de in mijn ogen beste ploegleiders van TLJ, waarbij ik de andere ploegleiders zeker niet af wil waarderen.
Gezien deze ploegleiders verwacht ik ook een aanvallend ingesteld team, waarmee er goede resultaten gehaald kunnen, misschien wel, moeten worden.
Zo niet, dan zal dit mij tegenvallen.
Maar eerst zaterdag maar eens kijken of TLJ een leuke, misschien aanvallende koers MS kan rijden.
Ik verwacht niet echt iets van deze ploeg, maar ik laat mij graag verrassen met een plaats bij de top 10/15 door een van deze geselecteerde renners, waarbij Van Poppel als kopman natuurlijk een grote kans maakt om de beste TLJ renner te worden.
Kijken hoe hij er momenteel als sprinter voor staat tussen al die sprinttoppers die aan de start staan.
Daarnaast ben ik benieuwd hoe de 2 jonge knechten tw Powless en Bouwman het gaan doen in deze hele lange koers qua afstand (bijna 300km) die ze beiden nog nooit hebben gereden (hooguit misschien een keer ongeveer 225km).
Hebben ze al de inhoud om deze koers tot het einde uit te rijden.
Zal ook meegenomen zijn met het oog op de later in de week te rijden koers Coppi e Bartali met 4 etappes plus 1 TTT en 1 ITT.
Dat is altijd beter dan alleen maar op je eigen houtje te trainen
'@Fanny
Als voorbereiding op de Coppi e Bartali had ik die jongens liever zien rijden in de T/A. Niet dat 't niet goed is gegaan in die koers, maar zo'n MSR voor een jonge neo, die voorzichtig zou worden gebracht, lijkt mij toch niet logisch.
Dat zij beter kunnen koersen dan op eigen houtje trainen kan ik alleen maar beamen.
Maar Danny Van Poppel had meer aan Lindeman en Martens gehad in de MSR, omdat die in principe toch veel langer mee kunnen.
'@kelderfan: Tirreno als voorbereiding op een tweede of derde rangs wedstrijdje? Dus 1100 km (?) in een week is beter dan 200 tot 250, of misschien wel 300 op een dag.
Maar laat ik voor de grap eens meegaan in de redenering: waar had v Poppel zich dan kunnen voorbereiden op die 300 km?
Of had de sprinttrein die in ontwikkeling is maar uit elkaar gehaald moeten worden?
Nee, een zware WT-koers van een week is dan natuurlijk veel logischer...
Buiten dat de zwaarte van Sanremo blijkbaar wordt overschat, is het misschien aardig om de eerste deelname van Vermeulen aan Luik in herinnering te nemen; starten met de strikte opdracht om ergens tussen 150 en 200km af te stappen. Deelname lijkt me niet goed? Wanneer er goed over nagedacht wordt, dan mag het helemaal geen probleem zijn. Helemaal wanneer je ook Bouwman daarin betrekt, aangezien die ondertussen zo'n koers makkelijk aan moet kunnen.
Leuk filmpje van groenewegen. Jammer dat rund um den finanzplatz niet in zijn programma past. Dat lijkt me een wt 1dags koers waar groenewegen een goede kans zou hebben op winst.
Zou van Poppel daar rijden als opwarmertje voor de giro? Of te ver van Israël wellicht en dus niet handig in de planning?
'@vlek
Ja, dat is veel logischer, want jij weet toch ook wel, dat een GT rijden een renner een boost geeft. Dus ja ook een zware ronde van 1 week.
Maar je gaat volkomen voorbij aan het feit, dat TLJ Powless en Eenkhoorn op een rustige manier zouden brengen.
Dat Bouwman verder mee kan in de MSR is zeker zo. Toch had niemand iets gezegd, als hij Catalunya of de T/A had gereden.
Vermeulen is op andere manier gebracht en ja die LBL was een goede les, ook wat de omstandigheden betreft.
In de Dauphine heeft hij toch laten zien, dat hij daardoor stappen heeft gemaakt. Maar niet genoeg volgens de leiding {zie zijn verhaal bij PEZ}.
Zo'n zwaar WT-rondje van een week past inderdaad uitstekend binnen een verhaal van een jonge renner die daarmee dan een mooie stap vooruit kan zetten. Zeg maar, het tegenovergestelde verhaal van diegene waarin starten in Sanremo niet logisch zou zijn voor een jonge renner die rustig zijn stappen zou moet zetten. Beide punten tegelijk willen maken heeft weinig zin.
Ik zou niet weten op welke manier ik daaraan voorbij ga. Ik heb ook nog niets gezien wat die 'rustige manier' tegen zou spreken.
Dat denk ik ook niet; hij had prima op zijn plek geweest in een van beide koersen. Zoals hij ook prima op zijn plek is in de twee koersen die hij in plaats daarvan gaat rijden. Bouwman kan nu eenmaal, hoewel nergens bij uitstek, in heel veel koersen met goede redenen worden opgesteld. Waarmee je zou verwachten dat niemand 'wat heeft te zeggen' van het specifieke ontbreken in de koersen waar de keuze in een bepaalde periode niet op is gevallen..
Was een prachtige overwinning van Jos van Emden, dat er nog veel mogen volgen. Over renners die je 't gunt: zou clement en kruijswijk ook beide nog eens een overwinning gunnen, kruijswijk heeft veel teleurstelling moeten verwerken met z'n 2e plaatsen en mislukte klassementen in de giro. Ook clement mag nog eens een grote binnenhalen na al dat geknecht
Ze moeten een boete betalen wanneer ze met een man minder starten en Tankink is een prima vervanger. Het is voor Tolhoek balen, maar verder wel verstandig om met knieklachten voorzichtig om te gaan. Hopelijk valt het allemaal mee en haalt hij eventueel die Italiaanse koers.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.