Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 114 ... 481 482
renzohob

Gesink nog absoluut noet goed, reed in t rood op t klimmetje vandaag (zie strava gesink)

Yeez

'@renzohob jij moet trainer worden.

Onbekende gebruiker

Movistar reed daar met Soler ook volle bak om demarrages te voorkomen, denk dat iedereen daar met op dat moment met een hoge hartslag rijdt. Als je kijkt hoelang hij met die hartslag reed kan je het ook meteen relativeren. Beetje rare conclusie idd.

TheArt

Enig idee van de selectie voor vrijdag? Zijn er nu nog zes over van de voorlopige startlijst (Tankink eraf vanwege Catalonië): Boom, Grondahl, Roosen, Van Emden, Van Hoecke en Wynants. Wie zou daar nog bijkomen? Leezer lijkt me de meest logische naam.

kelderfan

'@rahimns
Je hebt gelijk, want cyclingfever heeft de volgende startopstelling voor de Settimana Coppi e Bartali van TLJ
Battaglin, Bouwman {de 3e. man van de TLJ TTT-ploeg}, Eenkhoorn, Kuss, Martens, Olivier en Powless.
Dat wordt ook een leuk rondje om te volgen.

tdola

Leezer idd meest logisch, Wagner is ook nog optie. Van Poppel en groenewegen zullen gespaard worden tot zondag voor Gent Wevelgem en woensdag erna dwars door Vlaanderen.

Met een beetje mazzel kan er in die laatste 2 wedstrijden voor een mooie plek gesprint worden.

S. Morgenstern

Leezer lijkt me inderdaad.

Bouwman {de 3e. man van de TLJ TTT-ploeg}

Wie is in jouw inschatting dan de tweede?

Laatst gewijzigd
kelderfan

Bennett natuurlijk.
Gesink in ieder geval niet, want hij is vandaag afgestapt in zijn thuiskoers; dichtbij huis natuurlijk.

S. Morgenstern

Bennett rijdt in Catalunya.

kelderfan

Ja, je hebt gelijk Powless op 1, Olivier op 2 en Koen op 3.
Gesink heeft ook al knieproblemen.

S. Morgenstern

Olivier? Die jongen die terug komt van een pittige blessure en überhaupt nooit bekend stond als tijdrijder? Merkwaardig. Ik zou daar na Powless duidelijk voor Bouwman kiezen en dan een groot vraagteken plaatsen wie je daarnaast opstelt in een mogelijke A-ploeg.

Ik hoop dat ze goed evalueren of er misschien een probleem is met nieuwe afstellingen qua schoensol. Meen dat er buiten Tolhoek en Gesink ook tijdens de winter al knieproblemen waren bij Martens en De Tier.

kelderfan

Ja, dat kan geen toeval meer zijn.
Maar ik volg je even niet. Als je 't A-team bedoelt zijn dat natuurlijk Roglic, Bennett, Kruijswijk, Bouwman, Gesink? en Jos van Emden. Gesink lijkt mij gezien zijn rug niet meer automatisch de man voor de TTT-ploeg.
Bedoel je de mannen, die nu in de Settimana Coppi e Bartali gaan acteren in de ITT/TTT-ploeg zijn dat Powless, Bouwman, Olivier en dan mannen als Kuss en misschien wel Eenkhoorn?

S. Morgenstern

Ze reden daar in Italië de laatste jaren altijd met twee ploegen (van maximaal vier renners) in de ploegentijdrit. Mocht dat nu weer zo zijn, dan lijkt het me dus een interessante vraag wie ze naast Powless en Bouwman op gaan stellen in de A-ploeg. Wat jou betreft is dat blijkbaar zonder twijfel Olivier, wanneer je hem werkelijk boven Bouwman in zou schatten. Blijf dat echter uiterst merkwaardig vinden.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Nee ik schat hem op 't zelfde niveau, dat lijkt mij gezien 't verleden toch niet vreemd. Daan Olivier komt terug van een blessure, maar Olivier is al enige tijd weer in training. Dus waarom is dat uiterst merkwaardig?
Vorig jaar kon dat nog met 4 man per team, maar nu er maar 7 man per team mogen deelnemen, wordt 't toch wel anders.
Je kunt moeilijk een rijder 2 x 't parcours laten rijden.

Laatst gewijzigd
Sandy Casar

Geen Lars Boom in de klassiekers. Erg balen :(

jvh93

Was enigszins te verwachten. Dit gaat wel kansen bieden voor de jonge jongens natuurlijk om lekker aanvallend te koersen en kijken hoe ze zich gaan houden daar. Wat betreft Boom hoop ik dat hij snel op zijn oude niveau terugkomt en in de tour kan knallen tijdens de kasseienrit. Denk dat het anders erg lastig voor hem gaat worden (net als gesink overigens) om volgend jaar tegen dezelfde voorwaarden een contract te krijgen.

S. Morgenstern

Dus waarom is dat uiterst merkwaardig?

Omdat Olivier geen bijzondere tijdrit heeft en net een zware blessure heeft gehad, terwijl Bouwman eerder in het seizoen redelijk in vorm was en daarnaast een behoorlijke tijdrit heeft. Waarom zou je beide voor een ploegentijdrit op gelijke hoogte inschatten?

S. Morgenstern

Dit gaat wel kansen bieden voor de jonge jongens natuurlijk om lekker aanvallend te koersen en kijken hoe ze zich gaan houden daar.

Dat misschien wel, maar voor een ploeg die met de beste mee wil doen in de zwaarste van de Vlaamse koersen is het wel rampzalig om de enige die dat in zich heeft te verliezen. Leuke koersen rijden is nog wel mogelijk in E3 en Vlaanderen, maar qua uitslagen valt er daar met deze selectie niets te verwachten. Ondertussen moet Teunissen overigens lezen dat hij bij zijn ploeg dit weekend voor Matthews moet rijden, met daarnaast Andersen of Teuns als tweede kopman. Die zal zich ook nog wel eens achter de oren krabben of hij voor zijn eigen kansen nu werkelijk een goede keuze heeft gemaakt.

Laatst gewijzigd
Koogie

Roosen en Jansen moeten lang mee kunnen as vrijdag...top-10 zou knappe prestatie zijn!

tdola

Zeer jammer/teleurstellend, maar misschien ook wel een beetje te verwachten van boom.
Een goede Boom was zeer welkom geweest en had voor nodige wt punten kunnen/moeten zorgen.
Maar als ie zoals vorig jaar na 180 km wegviel, dan waren we ook niet vrolijk geworden.

Serieuze aderlating, maar nu mogen Jansen en roosen en Wijnants wrs wel in bepaalde wedstrijden voor eigen kans gaan en wellicht eens in vroege ontsnapping mee.

Na Gesink en nu boom beetje down periode voor tlj, na al eerder Parijs Nice goed begin maar daarna minder en Tirreno mooie overwinning Roglic maar net paar seconden tekort voor hoge top 10 Bennett.
Hopelijk kruijswijk en Bennett mooie resultaten in Catalonië en laten we hopen dat groenewegen en van Poppel in Gent Wevelgem en dwars door Vlaanderen positief uit hun slof schieten. En stiekem roosen en Jansen super in E3.
En de jonge garde in coppa e bartoli knallen.

Op naar betere resultaten/tijden!

klassementsrenner

Daar gaat Boom contract bij TLJ. Die verlening kan hij vergeten.

Laatst gewijzigd
achtpuntzes

Klote zeg, dat malheur bij Gesink en Boom.

Ook triest van de vele negatieve reacties.

Denewar

dus

wijnands
van hoecke
van emden
roosen
groendahl
leezer
......

Fanny

'@kelderfan
Quote: Ja, je hebt gelijk Powless op 1, Olivier op 2 en Koen op 3.

Ik denk dat Bouwman een betere tijdrijder is Olivier.
Op het glooiende NK parcours in Montferland dit jaar verloor Olivier ongeveer 1.30 min op Bouwman.
Trouwens ook toptalent Oomen verloor bijna 1 minuut op Bouwman.
Powless kan ik op Europese bodem nog niet goed inschatten qua ITT.
Maar gezien zijn uitslagen in de VS lijkt hij mij een goede ITT renner en waarschijnlijk beter als Bouwman.
We zullen het gaan zien in de TTT (1e dag 2e rit) en afsluitende ITT in de Coppa a Bartali.

@Vlek
Ik heb geen idee hoe ze die TTT gaan doen/rijden en wat er telt voor het Algemeen Klassement.
Ik heb even gekeken naar de vorige jaren.
Het lijkt erop dat ze de beste geselecteerde renners in 1 groep laten starten en die laten tellen voor boniseconden.
Maar misschien kun je het hieronder even goed en duidelijk uitleggen.
Dit jaar dus met, denk ik, 7 renners.
Dus hoe de organisatie dat gaat doen ?
Misschien dit jaar wel een gewone TTT met alle renners van TLJ gezien het maximale aantal van 7 renners.

Dan Boom en Gesink.
Zeer teleurstellend natuurlijk maar helaas weinig aan te doen.
Hopelijk valt het mee met Geesink indien hij enige rust houdt, alhoewel dat voor hem wel moeilijk is als trainingsbeest.
Voor Boom is het nog erg moeilijk om in te schatten wanneer hij weer volledig fit is na zijn toch zware operatie en griep.
Mijn gevoel zegt dat het voor hem wederom een moeilijk jaar gaat worden, zeker als hij niet 100% hersteld en fit is en blijft.
Maar er liggen nu mooie kansen voor de 2e garnituur om zich in de kijker te rijden.
Indien bovenstaande renners (Boom en Gesink) enige wedstrijden gaan missen, dan zal er waarschijnlijk ook geschoven worden met de renners van TLJ, alhoewel TLJ wel vaak aan het schema vasthoudt die in de winter is gemaakt.

Laatst gewijzigd
tdola

Zwaarste aankomst in Catalonië valt weg, niet gunstig lijkt me voor Bennett en kruijswijk, 4e etappe zal nu de scherprechter zijn denk ik, als die wel intact blijft........

1 2 ... 114 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.