Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 118 ... 481 482
schipperaar

Op de man spelen gaat je voortreffelijk af, lijkt eigenlijk zinloos een discussie als je eigen gelijk al direct voorop stelt, nog veel succes, benieuwd wie er onder dit topic ooit echt gewerkt heeft gezien de zeeen van tijd om drie keer niks.

Witte Trui

'@ schipperaar; laten we sprinters vooral afrekenen op hun sprints en overwinningen. Dan doet Groenewegen het tot nog toe gewoon formidabel. Tuurlijk, Matthews is veel meer dan een sprinter en breder inzetbaar (ook als kopman).

Daarnaast is natuurlijk sprake van een fantastisch jaar van Sunweb vorig jaar, vooral met Matthews, Kelderman en natuurlijke Dumoulin. Wanneer je die verwachtingen hebt voor dit jaar, valt het tot nog toe wat tegen, zelfs wanneer je rekening houdt met de tegenslagen (uit eigen keuze natuurlijk ook een magere ploeg qua aantal renners). Maar de grote afspraken komen met de 3 grote rondes nog.

Tot nog toe presteert TLJ dit jaar beter dan verwacht mocht worden (ook qua koers opvatting) met de 8 overwinningen. Sunweb blijft dan toch wat achter, ook al steken enkele jonge renners hun neus goed aan het venster.

schipperaar

'@wt
Als ooit varensgezel had ieder een vaste taak maar ook de stuurman moest kunnen reviseren, koken en meehelpen met laden en lossen, schoonmaken, ook de kaptein. Bij SUNWEB lijken ze dat te begrijpen, bij JUMBO poetst Tankink zijn schoenen niet om energie te sparen, veel te eenzijdig en dat lijken ze nog altijd niet in te zien, de achterstand wordt steeds groter en staat los van budget natuurlijk..

Witte Trui

'@schipperaar; een topsporter moet vooral ook kunnen rusten. Dat Tankink zijn schoenen niet zelf poetst omdat dit hem energie zou kosten, zie ik als belangrijke ervaring. Daarnaast vind ik wel dat iedereen moet kunnen koken (ook de stuurman). Of die dat ook echt moet doen, hangt van de afspraken en tactiek af. Ik denk dat als je Groenewegen meer laat koken, hij minder zal gaan sprinten (en dus overwinningen zal behalen). Leuk dat Arnd en Bauhaus vaker een knechtenrol vervullen, maar die halen samen de overwinningen van Groenewegen niet hoor.

Nog een vraagje; ben jij toevallig de bedenker van het oude motto van Sunweb met het '1t4i-prinicipe' dat je hier zo op hamert ;-) ?

Akiria

Knappe overwinning van Pascal... maar goed de eerste pannenkoeken zijn voor de kinderen. De grote vissen komen volgende maand en dan gaan we weinig meer zien van TJL

Yeez

'@akiria waarom zou je niet blij mogen zijn met een overwinning zonder een sneer uit te delen? Nog zo’n iemand die niks te vertellen heeft thuis...

schipperaar

'@wt
Als je een beetje gevolgd had, veelzijdigheid siert de mens en prestaties, Oomen zit 's avonds op de piano, denk je nou echt dat dat energie kost? Ik maakte ook me eige ete na een dag fietsen en Koos deed graag de afwas tussen de It. en Franse bootees.
Tent opzetten deed Koos dan weer terwijl ik de supermarkt onveilig maakte. Koos mocht uitslapen tot half acht als ik het ontbijt klaar had en hij deed de tent dan weer omdat ik altijd meer tijd nodig had om me fiets op te tuigen. Daarna ging het volle bak naar een dubbele grandcafé na 50/60km met geheid een tarte myrtilles en chantilly erbij, energie leveren brengt energie op.

horsm

Zou het geen zin hebben om Van Poppel bij de E3 op te stellen ipv GW. Nu hebben ze daar helemaal geen afmaker.

Akiria

"Knappe overwinning" ik vind het een geweldige prestatie van Pascal, een jonge renner met veel potentie.Alleen verwacht ik verder niet heel veel meer van de rest van de ploeg in de voorjaars- klassiekers, en dat lijkt mij kijkend naar de ploeg ook niet zo gek. Maar wat heeft dat met mijn thuis situatie te maken? Begrijp ik niet helemaal..

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

E3 is een koers waar de sterkste twintig tot dertig een finale rijden, meestal met een handje vol van de allerbeste daar uiteindelijk voor. TLJ heeft voor zo'n koers buiten Boom geen renners die je eventueel als 'afmaker' op kan stellen. Nu lijkt het nieuwe parcours van Wevelgem ook die kant op te gaan, maar daar is misschien nog net iets meer mogelijk als sprinter.

horsm

Eeh..... Schipperaar, dat klinkt als een le-gen-darische fietsvakantie die je hebt gehad. Fijn, en leuk voor je. Maar wat is precies je punt? Dat daarom sprinters zich op het klimmen moeten gaan richten en dat het goed is dat Oomen piano speelt terwijl Tankink niet eens zijn eigen schoenen poetst?

schipperaar

'@horsm
Uitstekend gezien weer, Pascal lijkt het al te snappen, Zeeuwen weten wat werken is en heeft daardoor hard gewerkt aan zijn sprint.
En ja schoenen poetsen(ik deed het voor 9 man als broekkie) kost niks meer energie dan piano spelen maar dat Dylan aan zijn klim capaciteiten heeft gewerkt lijkt er voor als nog niet op en kom niet met verhaal dat ie dan niet meer kan sprinten, Valverde logenstraft alles door gewoon hard te werken maar dat lijken we in nl steeds meer verleerd anders was er geen tijd voor wf .

Witte Trui

Mij is hij ook kwijt, maar dat kan schijnbaar ook aan mij liggen...

S. Morgenstern

Knetterhard werken om de beste sprinter ter wereld te worden is leuk en aardig, maar stelt natuurlijk niets voor wanneer je weet dat je met nog harder werken ook een betere klimmer kan worden, zodat je in bergritten voor die kopmannen kan werken.

Laatst gewijzigd
horsm

Valverde is toch een ander type renner dan Groenewegen? Hoe vaak heeft Valverde bijvoorbeeld op de Champs Elysees gewonnen? En ook voor Dylan zit er maar 24 uur in de dag. Je kan niet de hele winter op snelheid trainen en dan daarna ook nog bergop trainen. Zeker niet als je ook nog wil zwemmen, schoenpoetsen, koken en pianospelen terwijl de tent ook nog niet is opgezet omdat Koos teveel heeft gedronken.

Rawolf

Jammer dat er niet gebanned word op forums

schipperaar

'@horsm
Dat kan toevallig wel maar uit alles blijkt alweer dat je het zelf nooit geprobeerd hebt en het dus niet slim is om te oordelen, Matthews bewijst het tegendeel, werken in de bergen en ook nog sprinten maar die weg lijkt te lang voor Dylan, veel te snel content(één zege) en uitstappen na twee dagen, niet erg maar werken voor elkaar doet de sfeer nou eenmaal goed, ook een voetbalteam kan niet zonder. Naast legendarisch, van Albertville naar Alpe dhuez via Madeleine en Glandon en dhuez nog onbepakt in een dag hadden
we vooral lol en geen vluchtheuvels, kan t iedereen aanraden, geen betere stage denkbaar.

Laatst gewijzigd
gardeyn

En wanneer heeft Matthews voor het laatst een massasprint gewonnen?

Yeez

8 en 10 staan Bennett en Kruijswijk nu. Bennett weer niet op zijn slimst gekoerst, plek 5 zou nog mogelijk voor hem moeten zijn, maar veel kansen komen er niet meer.

kelderfan

TLJ met Bennett en Kruijswijk in de toptien Volta Ciclista a Catalunya.
Een goede dag voor TLJ mag toch wel gezegd worden.

Roelien

Even 1 klein dingetje @schipperaar: Pascal komt toch echt uit de kop van Overijssel (Genemuiden)... Ook harde werkers hoor!

Fanny

Uitstekende TTT gereden door de jonge TLJ ploeg, vooral omdat ze voor het eerst in deze samenstelling reden met veel onervaren TTT renners.
Slechts ruim 1 seconde verwijderd van de 2e plaats achter Sky die 11 seconden sneller was en voor bv Trek, Movistar. EF-Drapac.
Eenkhoorn blijft dus mooi de leider in het AK.

Laatst gewijzigd
schipperaar

Ha Roelien, sorry foutje, mooi de kop van Overijssel en ja opt platte land zien almaal har werkers tuurlijk.

kelderfan

Ja dat is mooi voor zo'n jongeling. In Catalunya zag ik Bernal in de aanval. Het moet van de jonge garde komen lijkt 't.
Clement had 't moeilijk, want die zat toch ver achterin zo te zien.

Kpenty

'@schipperaar mooi dat je dan niet reageerd op de reactie van @gardeyn waarin hij vraagt wanneer Matthews voor het laatst een massasprint heeft gewonnen.

Hoe kijk je btw tegenover een Kittel en Cavendish dan?

Een klimmer als Quintana gaat toch ook niet trainen om nog mee te kunnen doen bij een echte massasprint?

1 2 ... 118 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.