Zojuist de mooie vrij heldere TV beelden gezien van de Coppi e Baratli met de uitstekende tactische overwinning van Eenkhoorn.
Sterke sprint van hem.
Hij lijkt goed in vorm want hij leek mij niet moe in de 2e etappe tw de TTT.
Bouwman en Powless waren de grote motoren voor TLJ in deze TTT, waarbij Kuss het erg moeilijk had en regelmatig een gaatje moest laten.
De tijd had volgens mij nog veel sneller gekund als ze met de 4 sterksten waren gefinisht want er waren zeker 3 a 4 renners die in de laatste kilometers niet overnamen en dus niet op kop kwamen en achterin bleven zitten.
Jammer van deze tactiek, maar ploegleider Sierk de Haan wilde denk ik graag dat alle renners gezamenlijk zouden finishen.
Ook het parcours leende zich volgens mij meer voor 4 renners dan voor 7 renners.
Benieuwd wie er morgen voor TLJ gaat aanvallen in de bergetappe met aantal steile stukken en finish bergop.
Alhoewel, het kan ook zijn dat ze de leiderstrui van Eenkhoorn gaan verdedigen.
Ik zou in ieder geval een renner van TLJ meesturen want dan hoef je zelf niet op de kop van het peloton te rijden en kun je jezelf sparen voor de laatste 20-25km.
'@sepi
Alles op zijn tijd natuurlijk maar een 20tal baantjes zwemmen kan geen enkel kwaad net als een 3km loop, reed zelf met triathlon stuur omhoog waarbij rug/arm en schouderspieren goed van pas komen, Dumoulin lijkt de enige liggende klimmer gezien zijn wk tijdrit.
@gw
Ziek is ziek natuurlijk maar het kwam wel heel snel en onvewacht en Dylan leek er totaal niet rouwig met de bergen int voorruitzicht, integendeel.
@gardeyn &co
Ik zie in Matthews niet direkt een sprinter, wint toevallig als Dylan er niet is maar houdt meer van bergen en ik hep nou eenmaal niks met sprinters als ze niks meer kunnen dan dat, wel met allrounders, Sagan, Valverde, Dumoulin etc.
'@Fanny
Maar hoe heeft Daan Olivier het gedaan in die TTT of kan ik die beelden ook terugzien.
Sepp Kuss heb ik van te voren al aangegeven moet nog aan 't Europeesche niveau/weer wennen; die zien wij later op gang komen.
De sterke mannen zullen m.i. Bouwman, Powless, Martens en Battaglin zijn geweest.
Ik vind het moeilijk om achter het binnenkomen met vijf renners een tactische keuze te zien. Het lijkt mij veel beter te verklaren op basis van de verhoudingen binnen deze selectie. Aangezien Eenkhoorn in de ochtend nog de hele rit in de aanval was, denk ik bijvoorbeeld niet dat er vier renners sterk genoeg waren om door te gaan zonder de anderen. Powless en Bouwman zijn natuurlijk geen Roglic en zullen geen tempo rijden waarmee ze mannen in vorm (Battaglin en Eenkhoorn) of taaie krachten (Martens) echt in de problemen krijgen. Daarnaast mag het ook geen verrassing zijn dat renners als Battaglin, Oliver, Kuss (bepaald geen tempobeulen) en ook ochtendvluchter Eenkhoorn in zo'n ploegentijdrit uiteindelijk niet heel veel meer kunnen dan aanhaken bij het tempo van Powless, Bouwman en Martens.
'@Kelderfan
De beelden waren om 17.30 u te zien op PMG sport (IT) en volgens mij vanavond ook nog op RAI sport (IT) alleen weet ik niet precies het tijdschema.
De sterke mannen van TLJ in deze TTT waren Bouwman, Martens en Powless.
Battaglin en in mindere mate Eenkhoorn konden nog net aanhaken.
Olivier verloor 16 sec en Kuss bijna op 1 minuut (52 sec).
Op bericht van TLJ stond ook dat het volgens Eenkhoorn heel hard ging met deze onervaren groep met dus een zeer nette 4e plaats als eindresultaat op slecht 1 sec van nr 2 en 3 en waarbij ze toch een paar grote WT ploegen versloegen.
Daardoor is zelfs Eenkhoorn nog iets uitgelopen op Craddock en dus start hij morgen in de leiderstrui.
Beelden van TLJ vanaf ongeveer 43min.
Daarin is een sterke kopbeurt te zien (Powless waarschijnlijk), kun je zien dat Battaglin en Olivier niet meedraaien en dat Kuss na een kopbeurt niet meer weet aan te haken. Heel veel meer kun je uit die beelden niet halen.
'@Vlek
Eenkhoorn kon bij de beloften en zeker daarvoor bij de junoren ook een best aardige tijdrit rijden hoor, en ik neem zomaar aan dat ze bij zijn overstap naar TLJ ook de nodige aandacht daaraan zullen hebben besteed.
Vooraf had ik zelf Kuss en Battaglin als de minste tijdrijders van deze TLJ selectie aangemerkt.
Ik weet overigens niet hoe het parcours eruit heeft gezien maar het is een gegeven dat een kleinere groep renners op een technisch parcours normaliter beter tot zijn recht komt, als dit het geval was dan was het wellicht verstandiger geweest om met de beste 4 vol door te rijden (mits de tijd van de 4e renner gold vandaag en Eenkhoorn uiteraard bij die 4 zat).
Maar ik heb op het moment het verslag van de ploeg zelf nog niet gelezen.
Ja, maar hij had vandaag in de ochtend dus de hele rit in de aanval gereden.
Olivier mag daar, zeker in zijn huidige situatie, ook bij. Alledrie renners waar je niet veel aan hebt in zo'n ploegentijdrit.
Volgens mij hebben ze dit zo ongeveer gedaan, behalve dan dat die vier dus niet hard genoeg reden om Battaglin te lossen.
Als je na dag 1 kan terugkijken op een etappeoverwinning, een degelijke TTT en je hebt verschillende leiderstruien binnengesleept mag je alleen maar tevreden zijn. Mooie leerervaring voor de jonge talenten en dat was vooraf ook de bedoeling van deze 4 dagen. Nu heb je met Powless nog achter de hand een perfecte uitgangspositie voor de komende dagen. Ik hoop vooral dat ze ervan genieten en er veel van leren. Tot nu toe wijst alles erop dat ze met Powless wel eens de jackpot binnen hebben gehaald. Die momenten die ik tot nu toe van hem gezien heb zijn best wel indrukwekkend... ook nu leek hij de sterkste te zijn in de TTT trein.
'@Fanny @vlek
Bedankt voor de beelden en info.
Ik had gehoopt, dat Daan Olivier al verder was, maar wat S.J. de Haan ook al aangaf, dat Olivier eerst de Settimana Int. Coppi e Bartali moet verteren en dat hij dan weer stappen kan zetten. Gelukkig zijn Powless en Bouwman dik in orde; dus laat maar zien. De jonge garde mag 't doen.
Van Olivier mag je ook niet verwachten dat hij na die schade aan zijn knie nu alweer top zou zijn. Normaal gesproken is Olivier echter een degelijk tijdrijder (niet super, maar meer dan voldoende)
Voor de Settimana morgen hoop ik dat ze het voor elkaar krijgen om ofwel Powless ofwel Bouwman in de vlucht van de dag kunnen krijgen zodat de ploeg niet het volle gewicht van de achtervolging hoeft te dragen aangezien ze met deze beide renners ook een goed klassement kunnen realiseren.
In de E3 hoop ik ook dat TLJ een van hun beoogd beste renners in de vlucht van de dag kunnen krijgen.
Ik denk namelijk dat bijvoorbeeld een Roosen of Jansen meer kans maakt de finale te halen als zij voorop rijden op het moment dat de toppers aan de boom gaan schudden.
Zo heeft Teunissen van Sunweb vorig jaar natuurlijk ook een keer een mooie klassering gereden in het voorjaar.
En in mijn geheugen staan ook nog de 3e plaats i n Roubaix van Tjallingii en de winst van Hayman in Roubaix vanuit de kopgroep.
Op die manier lijkt de kans op een succesvolle gooi naar een top 10 gewoon het grootst voor TLJ met de renners die ze aan de start zullen brengen.
'@Wielerfan1987
Quote: Voor de Settimana morgen hoop ik dat ze het voor elkaar krijgen om ofwel Powless ofwel Bouwman in de vlucht van de dag kunnen krijgen zodat de ploeg niet het volle gewicht van de achtervolging hoeft te dragen aangezien ze met deze beide renners ook een goed klassement kunnen realiseren.
Inderdaad @Wielerfan.
Zeker nu Eenkhoorn als leider van het AK van start gaat moet er nmm iemand van TLJ mee in de vlucht gaan zodat ze inderdaad niet op de kop van het peloton hoeven te rijden.
Of dat nou juist Powless of Bouwman moeten zijn weet ik zo net nog niet.
Misschien kunnen deze rijders zich beter in de buik van het peloton ophouden en hun energie sparen voor de laatste 20-25 km.
Ik zou dan voor de vluchtgroep Kuss of Olivier opofferen, daar ze ook nog eens op een respectabele afstand in het peloton staan.
Zitten deze niet mee in de vlucht, wat volgens mij wel moet gebeuren, dan zullen dat de eersten TLJ renners zijn die moeten knechten voor de andere TLJ renners met als koerskapitein Martens.
Het beloofd in ieder geval een spannende etappe te worden met deze toch leuke jonge groep TLJ renners.
Jammer dat het niet Live op tv is.
De mogelijkheden van TLJ liggen daar nu vooral bij de voorsprong van Eenkhoorn en de relatieve sterkte binnen dit deelnemersveld van Powless en in mindere mate Bouwman. Ze zullen als eerst moeten kijken hoe zat daar het beste mee omgaan, niet hoe ze kunnen voorkomen dat ze kopwerk moeten doen.
Ik betwijfel of het vooruit schuiven van een van de twee mannen voor het klassement of van een van de twee die niet voor een klassement in aanmerking komen werkelijk de beste aanpak geven. Het eerste geeft een tamelijk grote kans dat Powless of Bouwman zichzelf dan kansloos maakt om in de finale nog mee te gaan met de beste; het zou hooguit interessant kunnen zijn wanneer je een grote groep laat vertrekken, maar dan is de kans weer groot dat je degene die niet mee zit kansloos maakt. Het tweede geeft ze ogenschijnlijk de rust in het peloton, maar dat is wel wat eenvoudig gedacht. De kans dat er een beter geplaatste mee zit in zo'n groep is behoorlijk groot; en dan? Geef je de koers in handen van andere ploegen en gok je erop dat zij het dichtrijden? Of kom je alsnog in de situatie dat je achter de groep aan moet rijden? Ik zie het voordeel niet echt van het creëren van dat soort chaos en zie ook totaal geen probleem in het op kop van het peloton moeten rijden.
TLJ heeft nu een aardige uitgangspositie om in de finale mee te spelen met drie a vier renners (Battaglin is voor de rit niet geheel kansloos lijkt me) en is wat mij betreft niet gebaat bij een onrustige rit waarin ze vroeg gaan schipperen met die positie. De leiderstrui van Eenkhoorn zijn ze normaal misschien wel kwijt na vandaag, maar met Powless zijn er voldoende mogelijkheden om aan het eind van de week op het podium te staan. Ik zou daarom de huidige situatie vooral proberen uit te spelen met het oog op dat doel en Powless en Bouwman in de finale 'verdedigend' mee te laten schuiven.
'@vlek
E3 ben ik 't met je eens. Meegaan met een sterke kopgroep is 't devies. Ik denk daarbij speciaal aan Jansen.
Maar wat had ik die nu {achteraf} in de Settimana Int. Coppi e Bartali willen zien rijden, want hij kan kopwerk doen.
Wat de Settimana betreft lijkt 't toch beter om Powless/ Bouwman mee te sturen; dan krijgen die nooit veel ruimte.
Stel maar dat 't Sky lukt om 1 man mee te krijgen in de kopgroep. Dan weet je al dat 't heel moeilijk gaat worden om met EF 't gat dicht te rijden.
Sky heeft nu met Sivakov, Dibben en Rosa de beste papieren. Die mag je niet laten gaan.
Dibben bijvoorbeeld heeft in de ToC laten zien een hele goede tijdrit te hebben. Over Sivakov en Rosa hoeven wij 't niet te hebben.
Dat zou een van de weinige goede aanleidingen zijn om mee te zitten met Powless of Bouwman.
Echt? Ik begrijp daar zelf helemaal niets van, maar op zich wel mooi dat een voorkeur voor dat type kleine koersen zo groot kan zijn.
"Echt? Ik begrijp daar zelf helemaal niets van, maar op zich wel mooi dat een voorkeur voor dat type kleine koersen zo groot kan zijn."
Ik heb nog niet zo lang geleden die Jansen kopwerk zien doen voor de Noorse ploeg. Die Jansen is echt een sterke renner.
Dus ja, hij zou het nodige kopwerk kunnen doen om Eenkhoorn te helpen bij het verdedigen van de trui.
Dat Jansen een voorkeur heeft voor de Vlaamse klassiekers is bekend, maar hij kan ook 't heuvelwerk goed aan.
Dus ja, hij zou het nodige kopwerk kunnen doen om Eenkhoorn te helpen bij het verdedigen van de trui.
Dat Jansen een voorkeur heeft voor de Vlaamse klassiekers is bekend, maar hij kan ook ’t heuvelwerk goed aan.
Ik zou zelf altijd hetgeen hij in het openingsweekend heeft laten zien en wat dat voor zijn toekomst kan betekenen, verkiezen boven knechten in een heuvelkoers. Maar ieder zijn voorkeur natuurlijk.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.