Het lijkt mij een hele gezonde manier om met Boom (en zijn ontbrekende puzzelstukjes) om te gaan; de positieve lijn van deze winter zal hij nu door moeten trekken richting de zomer, om genoeg vertrouwen te hebben in een voortzetting van de samenwerking. Ik had het ook heel onverstandig gevonden om nu signalen af te geven waardoor de volger die toekomst van Boom bij TLJ wel heel 'positief' in zou schatten.
'@Jessevdalen
Dat stukje viel mij ook meteen op.
Indien Boom geen goede zomer voor TLJ rijdt zie ik zijn contract zo goed als zeker niet verlengd worden en al helemaal niet met salaris wat hij nu zal hebben.
En blijft zijn hartprobleem, die nu schijnt verholpen te zijn, in zijn hoofd zitten tijdens de voor hem als kopman zware (voorjaars)koersen.
Niet onbelangrijk voor hem richting zijn toekomst bij TLJ.
Ik schrijf hem dit jaar nog niet af als renner, maar ...........
Het zal moeilijk voor hem worden zeker als de jonge renners Roosen en Jansen ook nog eens goed gaan presteren in de komende voorjaarskoersen.
Als alleen knecht verder rondrijden in het peloton zie ik hem niet meer doen voor TLJ.
Tja, Boom. De kans wordt idd wel heel klein dat die grote klassieke overwinning er alsnog gaat komen. Maar het is ook niet velen gegeven. Sep Vanmarcke heeft natuurlijk veel meer ereplaatsen dan Boom, maar die grote overwinning lukt ook maar niet. En hij is maar twee jaar jonger. En van Langeveld had ik ook iets meer verwacht.
Zo neemt straks een gouden generatie (Boom, Dekker, Gesink) afscheid zonder de verwachtingen helemaal in te lossen.
Horsm,
Wat een voorbarige opmerkingen. Thomas Dekker heeft inderdaad zijn carriere verprutst. maar Boom en Gesink zijn A. Nog niet gestopt. B. hebben nog geen afscheid genomen en C. Een bovengemiddelde erelijst.
Ik zie Als Gesink nog 2 of 3 mooie overiningen pakt heeft hij toch gewoon een mooie carriere gehad.
Stop eens met negatief doen!
Ik zou het mooi vinden als Boom en Gesink beide hun contract verlengen maar dan zullen ze waarschijnlijk wel akkoord moeten gaan met een behoorlijke salarisvermindering. Daarbij moet ze duidelijk worden gemaakt dat (hoewel de ploeg in hun dienst zal rijden op de dagen dat ze voor een overwinning willen gaan) ze in het gros van de koersen ook veel knechtwerk moeten doen. Boom zou ik bijvoorbeeld aan de sprinttrein van Groenewegen toevoegen (met naast Boom ook Roosen en Jansen heeft Groenewegen dan een sprinttrein die voor geen enkele andere onder hoeft te doen) maar dan moet hij wel (tijdens de contractonderhandelingen) aangeven dat hij zich daar geheel voor kan motiveren.
Anders kan LottoNL hem beter laten gaan en iemand als Capiot of Vd Hoorn aantrekken. Die zullen goedkoper zijn en zullen zich geheel in een rol van knecht kunnen schikken. LottoNL heeft het budget niet om naast het sprinten en het rijden van algemeen klassementen zich ook specifiek van de kasseienklassiekers en heuvelklassiekers een doel te maken. De wielrenners die bij LottoNL onder contract staan moeten dus iets toevoegen aan de sprinttreinen of klassemenstreinen van de ploeg. Als ze daarnaast als kopman in klassiekers uitgespeeld kunnen worden dan is dat natuurlijk mooi meegenomen. Als LottoNL geen echte kopmannen heeft voor de klassiekers kunnen jongens als Battaglin, De Tier, Roosen en Jansen een kans krijgen om voor zichzelf te rijden.
TLJ lijkt me voor een renner als Capiot geen aantrekkelijke ploeg, aangezien ze niet zoveel van die kleine Vlaamse koersen rijden waar hij kansrijk zou zijn. Ik denk dat zo'n renner eerder voor een ploeg zal kiezen die dat wel doet, dan voor een ploeg waar hij buiten de grootste van de Vlaamse koersen vooral voor een (andere) sprinter zal moeten knechten.
Zonde zeg! Bouwman in deze vorm alleen op weg naar de zege voor mannen als Rosa en Mollema... vervolgens heel hard gevallen 1,5 kilometer voor de streep, maar wat laat deze jongen toch potentie zien dit jaar. Dat wordt wat in de giro met Tolhoek en Bennett!
Bijgevoegd een foto.
https://twitter.com/valebianco88/status/977202876496908294?s=21
Mocht het zo blijken te zijn dat Capiot werkelijk met dit soort mannen mee kan strijden, dan kun je vanaf dan zijn naam noemen in de context waarin je hem nu gebruikte; die van de mannen die nu de finale kleuren. Daarmee zou je dan een potentiële kopman hebben van een ploeg die daarnaar op zoek is. Het is echter nogal onzinnig om zijn naam te noemen als kopman voor dit werk, zolang hij zoiets nog nooit heeft laten zien. Uitslagen in koersen die TLJ niet rijdt spreken daarnaast, zoals eerder aangehaald, eerder in het nadeel van een match.
Of TLJ een kopman zoekt in jouw context is de vraag; maar versterking op dat terrein lijkt mij echt nodig. Jasper Stuyven is een betere optie in jouw context, maar ik denk niet, dat Trek die jongen wil laten gaan.
Bram Tankink heeft ook een jasje uitgedaan vandaag in de Volta Ciclista a Catalunya. Of die nog in staat is om mee te kunnen doen in 't Vlaamse werk {DDV, RVV} is de vraag.
Wat betreft de Settimana Internazionale Coppi e Bartali hebben Powless en Battaglin het goed gedaan, naast Koen Bouwman.
Eenkhoorn {wat ik al eerder aangaf} kon 't helaas niet meer bijbenen; maar ja, wat wil van zo'n jonge gast.
Kuss, Martens en Olivier hebben zeker de kar getrokken om de vluchters terug te halen. Ik ben benieuwd naar 't verhaal van @Fanny.
Wat betreft Catalunya is Bennett een plek gestegen in 't AK. Die Bennett mag toch ook wel in aanmerking komen voor nieuw contract bij TLJ.
Morgen wil Steven Kruijswijk nog een keer proberen om zijn plek in 't klassement te verbeteren. Hij doet 't toch steeds beter in de kleine UWT rondjes.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.