Quote:
Gijs Van Hoecke: “Er zijn komend jaar twee sprinttreinen. Een voor Dylan en een tweede voor Danny van Poppel. Ik zit samen met Wagner in het treintje voor Danny. Ik rijd het eerst op kop tot 500 meter voor de streep, dan komt “Waggie” met Danny in zijn wiel en hij moet het afmaken. Moet wel alles kloppen en op zijn plaats vallen.” Gijs rijdt met nummer 13 op zijn rug … een omgekeerde 13 natuurlijk. Dat snapt elke kenner van de koers.
In mijn ogen gaat Van Hoecke samen met Wagner en Van Poppel de Giro rijden.
Daarom zal hij nu/op dit moment op hoogtestage zijn.
'@Fanny
Ik maar hopen, dat 't anders uitpakt. Battaglin lijkt mij een betere lead-out in de Giro; want de aankomsten zijn niet altijd biljart-vlak.
Bij oplopende aankomsten heeft Danny van Poppel meer aan Batta en ook Van Hoecke met Van Emden lijken mij prima om hem af te zetten op 500 - 1000 m. van de aankomst.
Danny heeft tot nu toe nog weinig nut van zijn trein gehad.
En die rit waarbij ze de laatste tien kilometer van de koers op kop hebben gereden en Van Poppel won, bovenop enkele andere sprints waarin het redelijk ging en verder het (minder zichtbare) standaard minimale effect van het hebben van knechten die je in de finale uit de wind zetten. Verder heeft hij inderdaad maar weinig nut gehad van zijn knechten.
Dat is geen leuke dag voor TLJ en zijn renners. Ze zijn al met 1 renner minder gestart en nog eens 3 renners Boom, Olivier en Leezer, die nog fit zijn en ook snel zijn afgestapt.
Die Battaglin blij met zoveel steun. Stef Clement zal wel flink schelden. Het peloton heeft lekker in zijn wiel gezeten en daarna nog eens valpartij door de gladde wegen. Lars Boom en Daan Olivier zijn nog niet terug.
Dat brengt mij toch bij mij punt, dat door 't wegvallen van Lobato en niet fitte renners TLJ achter de feiten aanloopt. Quickstep Floors heeft er een mannetje bij gehaald en lijkt mij, dat TLJ nog een renner moet gaan halen.
@Fanny
Dat Battaglin een vraagteken is bij het verlengen, lijkt mij geen goede zaak.
Volta Limburg is binnen een programma met in dezelfde week op nog twee plekken een WT-koers en ergens op een berg wat voorbereiders op een grote ronde, niet veel meer dan een extraatje, of in de huidige situatie een soort bufferkoers voor het huidige 'restje' van de selectie. Realisten zullen zien dat er niet zonder reden nog maar een WT-ploeg aan de start stond, enkel voor de drukmakers om niets is zo'n koers een aanleiding om problemen te zien in de grote van de selectie.
En de betweter heeft weer een reden om 't te bagatelliseren.
Waarom rij je zo'n koers mee? Dit is echt slecht voor 't moraal van de ploeg. Stef Clement zal hier echt niet blij mee zijn.
Ook Lars Boom zal zich goed voelen. Die heeft er weer zin in. Hij heeft weer km's buiten gemaakt en dat is altijd beter dan binnen op Strava.
Het had een leuke koers kunnen zijn voor wat jonge renners, het geeft Battaglin een kans om voor zichzelf te rijden en de organisatie van de koers zal er in ieder geval blij mee zijn geweest. Waarom hadden ze volgens jou niet moeten rijden? Voor mij hoeven ze het niet te doen hoor, maar ik zie ook weinig aanleiding om er een probleem in te zien dat ze deze koers opnemen in hun programma.
Vind jij het nu trouwens met terugwerkende kracht dus een goede beslissing om niet in Drenthe te starten?
'@vlek
Dat je keuzes moet maken is een feit. Als zij dit niet hadden opgenomen in 't programma, dan is er denk ik niemand, die dat jammer had gevonden.
Maar 't wordt wel een ding, dat je steeds meer renners op hoogte-stage stuurt. Dan moet je ploeg niet inkrimpen maar uitbreiden.
Nu maak je Battaglin kopman en je stuurt drie jongens de weide in, die niet fit zijn. Dat zegt toch wel iets. Daar heeft @ti-raleigh een punt.
Op het moment dat je een programma maakt ga je van een fitte selectie uit... was dat het geval geweest was er nu ook nooit een probleem geweest voor deze wedstrijd, de realiteit is helaas dat er een waslijst is aan renners die nu net uit de lappenmand komen of nog niet geheel fit zijn, dan kan je 2 keuzes maken. Niet starten of roeien met de riemen die je hebt en het risico lopen dat je een goede uitslag misloopt. In beide gevallen zou er kritiek zijn, wat ik al eerder aangaf in een wedstrijd zoals deze kan je eigenlijk alleen maar verliezen. Daar kan je een groot ding van maken of het gewoon accepteren zoals het is.
'@ti-raleigh en misschien is dat percentage nu net wat hoger als waar vooraf rekening mee kon worden gehouden. Hoe dat intern werkt weet ik verder niet. Maar je moet toch een planning maken, er zal bij meer ploegen dit soort problemen voorkomen. Ik bedoel Sunweb had helemaal geen ploeg om hier aan de start te staan en dat is ze ook op een bak met kritiek te komen staan. Zoals ik zeg, je doet het niet vaak goed.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.