Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 144 ... 481 482
S. Morgenstern

Ik denk dat De Tier duidelijk minder is dan hij eerder dit seizoen of vorig jaar in deze koers was. De uitslagen van hemzelf zijn wat dat betreft geen belangrijk argument, maar wel de momenten van werk die de ploegleiders van hem vragen. In de vorm van vorig jaar of dit voorjaar had hij in die eerste twee ritten altijd een van de laatste twee renners voor Roglic geweest, terwijl hij nu veel eerder werd ingezet.

jvh93

Kan absoluut ook een kwestie van enigszins krachten sparen zijn natuurlijk, voor wellicht de naderende heuvelklassiekers. Als je dan eerder je werkt doet en rustig kan uitbollen naar de finish verbruik je beduidend minder energie dan wanneer je de gehele rit scherp moet zijn en tegen het einde nog moet pieken. Ik zie hem tot dusver gewoon een prima seizoen rijden waar hij in mijn ogen echt wel weer stappen aan het zetten is, gaan we nog wel plezier van beleven maar denk niet dat hij ooit een veelwinnaar zal worden

Yeez

Alle renners van tlj vandaag met de handrem erop voor Roglic?

kelderfan

Roglic maakt de dag. Een mooie dag voor TLJ met winst in de ITT en op plek 1 overall. Een dubbelslag.

Yeez

Verschil met nummer 3 Mollema 1.33 😱

stephano

Goed gedaan Roglic :) Verschil met Landa en Izagirre is groot. Dat moet te doen zijn.

kelderfan

Het leuke in deze is, dat UWT overwinningen voornamelijk worden geboekt de Ronderenners van TLJ en met name door Roglic.
Die nu toch wel de kopman is. Mocht hij nu in de TdF voor 't AK gaan, dan mag hij toch ook wel extra mannetjes claimen?
Nu heeft hij met Kruijswijk en Gesink geen ondersteuning. Kruijswijk krijgt Clement mee, maar wie gaat Roglic dan ondersteunen.
Gesink lijkt mij geen optie.

S. Morgenstern

Die plaat weer?

Laatst gewijzigd
Borsje

Er zijn toch wel meer ploegen met meerdere kopmannen zonder dat er 'persoonlijk' ondersteund wordt?

Rahim Vlasblom
admin

Roglic heeft toch al aangegeven niet voor een klassement te gaan maar voor etappezeges.

kelderfan

'@vlek
Roglic heeft in deze toch wel laten zien, dat hij de man is bij TLJ. Hij zorgt voor de UWT-punten.
Mocht hij deze ronde winnen, dan wordt zijn plaats op de ladder toch de bovenste sport. Het is nog wel afwachten of zijn team sterk genoeg is, om de aanvallen af te slaan. Roglic kan 't niet alleen. Hij mag hopen op de steun van Movistar en Astana, die wel een plekje hoger willen staan.

S. Morgenstern

Roglic is onderdeel van een hele sterke ploeg in de Tour de France, met enkele hele sterke klimmers die desgewenst een leidende Roglic geweldig kunnen ondersteunen, ondanks dat jouw dat om een of andere reden geen optie lijkt..

Hij mag hopen op de steun van Movistar en Astana, die wel een plekje hoger willen staan.

Dat zijn dus de voornaamste om juist niet als bondgenoten te verwachten. QS, Bora en Trek zijn waarschijnlijker; verdedigers van plekken.

Borsje

'@ vlek, eens. Verwacht toch wel QS als belangrijkste bondgenoot.

Canabliz

Zou Roglic echt wel graag voor een klassement zien gaan in een grote ronde om te zien hoe ver hij komt. Ik geloof dat het niet de bedoeling was om dat dit jaar te proberen maar wie weet...

kelderfan

"Er zijn toch wel meer ploegen met meerdere kopmannen zonder dat er ‘persoonlijk’ ondersteund wordt?"
Welke kopmannen hebben dan geen persoonlijke ondersteuning?

xistnc

'@rahimns
Net als Bennett, vorig jaar? Geloof het maar niet. Als hij zich doorontwikkelt zoals hij nu aan het doen is, rijdt hij in juli 'gewoon' voor het klassement.

Rahim Vlasblom
admin

'@Xistnc Hij heeft dat tot nu toe niet uitgesproken... misschien dat als hij zaterdag na de laatste etappe inderdaad met de eindoverwinning naar huis gaat, dat hij zijn doelen voor juli veranderd. Maar voorlopig ga ik ervan uit dat hij dit jaar gewoon de plannen doorzet. Van mij mag hij natuurlijk. Ik denk dat hij met Kruijswijk, Gesink en Clement een enorm sterk blok zou vormen in de Tour, dus ik zou heel gelukkig zijn als de ploeg van gedachten veranderd en hem samen met Steven als kopman gaat uitspelen.

kelderfan

"Ik denk dat hij met Kruijswijk, Gesink en Clement een enorm sterk blok zou vormen in de Tour, dus ik zou heel gelukkig zijn als de ploeg van gedachten veranderd en hem samen met Steven als kopman gaat uitspelen."
Precies mijn idee, maar dat betekent dat Lars Boom alleen erbij kan zijn, als hij in goede doen is; want anders kun je beter als team voor een extra klimmer gaan.

xistnc

Lars Boom heeft inmiddels zoveel conditionele achterstand opgelopen, dat het helemaal niet realistisch is om hem in de Tour te verwachten. En als het met Gesink niet gauw de goeie kant op gaat na zijn afstappen in Catalonië, dan geldt daar hetzelfde verhaal. Op status alleen redden deze heren het intussen niet meer, gezien de andere kandidaten met grotere kansen op succes die zich inmiddels hebben aangediend.

Rahim Vlasblom
admin

Ik denk dat Jansen op dit moment de plek van Lars zal gaan innemen, en als Gesink niet op tijd echt fit is je inderdaad aan een de Tier zou kunnen denken, maar een extra klimmer zou in ieder geval niet het gevolg zijn denk ik. Groenewegen wil je in dit geval ook niet tekort doen.

xistnc

Lijkt me niet verstandig, om zo'n jonkie als eerste grote ronde de Tour voor te schotelen. Sowieso heeft hij nog best weinig etappekoersen gereden.

kelderfan

Groenewegen doe je met Jansen en Roosen als zijn lead-out mannen niet te kort.
Gesink zou eigenlijk de Giro moeten laten vallen om daarvoor de ToC te gaan rijden; dan heeft hij een prima voorbereiding voor de TdF;
want mij ideale droom voor de TdF zou zijn: Kruijswijk met Clement; Roglic met De Tier en Gesink als vrijbuiter;
daarnaast natuurlijk Groenewegen met ja Van Emden en Roosen. In de sprintersritten kan Clement inspringen als tijdrijder.

kelderfan

Pascal Eenkhoorn rijdt morgen in de Ronde van Vlaanderen U23 met o.a. Julius van den Berg en Marten Kooistra;
verder nog de nodige jonge neo's als Tadej Pogacar, Tobias Foss gelinkt met TLJ en Jasper Philipsen.

ti-raleigh

Ik geloof nooit dat QS bondgenoot wordt. Wat hebben die te verliezen? De 2e plek ja. Maar met een beetje pokeren heel veel te winnen. Een scenario waarbij Roglic save is maar Alaphilippe niet, pas dan zullen ze 'helpen'.

Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan Eenkhoorn zou hem toch niet rijden omdat hij zondag start in Parijs-Roubaix... zijn die plannen opeens veranderd.... dan heb ik iets gemist?

1 2 ... 144 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.