Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 147 ... 481 482
xistnc

'@Poeksel
Er was een finalerondje, de slotklim werd al eerder beklommen. Vermoedelijk is er een groep op achterstand uit koers gehaald. Of ze zijn gewoon zelf bij de eerste beklimming afgestapt bij de bussen.

Anyway, TLJ was wel de enige ploeg met slechts één renner in de einduitslag :D

Cofidis was de enige ploeg met 7 renners in het eindklassement.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@Poeksel
Van wat ik ervan begrijp, heeft de ploeg zichzelf opgeblazen bij het terugbrengen van Roglic naar 't 1e. peloton {na de valpartij van Roglic};
dus de DNF's is die jongens niet aan te rekenen. Op een gegeven moment had Roglic nog alleen De Tier en ik denk Powless bij zich en nog niet teruggekeerd in 't 1e. peloton.

S. Morgenstern

De Tier en Kuss.

Jorco

Ik lees regelmatig dat er nieuwe knechten gezocht moeten worden omdat de huidige niet voldoen...

Hieronder even de opstellingen van de 2 grootste races die TLJ de afgelopen jaren gewonnen heeft.
Toevallig ook beide koersen bijna volledig bekeken dus kan wel iets van een oordeel geven.
In de ToC waren alle renners bergop erg belangrijk voor Bennett en waren er zelfs momenten dat er echt een bergtrein was.
Vermeulen is vervangen, had van mij best mogen blijven, maar schat Kuss en zeker Powless toch echt hoger in (dus goed doorgeselecteerd).
Nu in de RvB was Roglic constant goed beschermd tot aan de laatste klim, en TLJ heeft nou eenmaal geen Quintana die ze in steun meesturen. Maar iets van het niveau dat Trek en/of Bora meeneemt zou wel super zijn natuurlijk. Maar zouden Powless en misschien de Tier en Battaglin bergop niet ongeveer hetzelfde kunnen over een paar jaar? En dan zijn Tolhoek en Olivier afgevallen door blessures (wel echte klimmers).

Natuurlijk zouden wat extra versterkingen welkom zijn, maar een topper komt niet van een matige ploeg naar TLJ om Roglic, Kruiswijk of Bennett te ondersteunen. Die komen dan omdat ze denken dat ze hier kopman kunnen zijn.. Net zoals een Leipheimer, Menchov, Luttenberger, Rasmussen en de vele renners voor de klassiekers (Freire, Flecha, Vanmarcke, Breschel etc..) gedaan hebben.
En dat terwijl de Rabobank tijd toch echt bekend staat als de periode van het grote geld.
TLJ is geen Sky, Astana, Bahrein waar ze even een berg geld neerleggen en een lading toprenners hebben en daarnaast willen ze graag zoveel mogelijk Nederlandse toppers onder contract hebben. De dure toppers, Dumoulin, Terpstra, Poels, zijn niet te betalen of willen niet, en dus nemen ze de goedkopere, Boom, Clement, weer terug en proberen ze jongeren op te leiden. Lijkt mij een prima zaak en misschien moeten we ons er eens bij neerleggen dat we kijken naar een leuke middenmoter die regelmatig verrast met aankopen die goed uitpakken en die we hopelijk lang in het Geel/Zwart (nu dan) kunnen zien.

Hieronder de selecties:

Tour of California 2017 met Bennett:
61 GESINK Robert
62 BENNETT George
63 BOUWMAN Koen
64 DE TIER Floris
65 LINDEMAN Bert-Jan
66 OLIVIER Daan
67 TOLHOEK Antwan
68 VERMEULEN Alexey

Ronde van Baskeland 2018 met Roglic:
171 ROGLIC Primoz
172 BATTAGLIN Enrico
173 KUSS Sepp
174 LINDEMAN Bert-Jan
175 MARTENS Paul
176 POWLESS Neilson
177 DE TIER Floris

tdola

'@jorco
Ik denk dat je het probleem goed schetst. De subtoppers die goede versterking voor tlj zijn als ondersteuning kopmannen zijn te duur of denken bij tlj een kopman te kunnen zijn.

Je zal een keer wat geluk moeten hebben bij aantrekken renner (wat Jürgen van den broek dus juist niet bleek te zijn), of een vlot doorstotende jonge renner.

En tlj stelt soms 2 kopmannen op in race (Tirreno Roglic en Bennett, eerder rondje in Spanje kruijswijk en Bennett), die elkaar zonodig ook moeten ondersteunen.

Fanny

Superprestatie van prima donna Primoz Roglic en TLJ in Baskenland !!!
Chapeau !
Dit wordt algemeen gezien als de zwaarste WT ronde van 1 week met een tijdrit.
Winnen in het hol de leeuw met een overmacht aan vooral jagende (domme) Movistar renners is een uitzonderlijke goede prestatie mede doordat hij ook nog eens in het begin van deze etappe gevallen is waarna hij en zijn hele ploeg vol in de achtervolging moesten.
Extra knap dat hij overeind bleef als enige TLJ renner in de laatste 70km tegenover een overmacht aan andere ploegen die meerdere renners in het gedecimeerde peloton hadden.
Wat koele klasbak is dat aan het worden en wat kan hij in de toekomst nog meer voor TLJ betekenen.
Ik zou hem bewegen om zijn contract nog verder te verlengen.
Ik denk dat hij een van populairste renners van TLJ gaat worden in de komende jaren.
Hij heeft mijn hart (gisteren) in ieder geval sneller laten kloppen.

Dan PR
Ik denk dat we blij mogen zijn als er 1 renner van TLJ bij de eerste 10 eindigt.
Meer kunnen we niet verwachten van deze overwegend jonge klassieke ploeg maar natuurlijk laat in mij positief verrassen.

ti-raleigh

Ik verwacht sowieso 3 renners bij de eerste 30, Van Emden, Roossen en Wijnants. Maar top 10... ? Denk het niet. Zou knap zijn. Dylan weet ik niet hoe ver die komt.

kelderfan

'@jorco
Goed verhaal.
Toch vind ik de zienswijze van Kruijswijk beter. Nu heeft Roglic 't gehaald, maar hij heeft 't mede door de val heel zwaar gehad. Movistar had dat goed gezien. Wat er met Kruijswijk gebeurde in de Giro, had hier ook kunnen gebeuren.
@vlek
Gelukkig heb jij 't gezien; dus ik had 't toch goed, dat Kuss steeds beter ging rijden.
@Fanny
Die Roglic is echt een kanjer, want met zo'n val kan 't zomaar verkeerd aflopen. Je moet toch even herstellen van zo'n val.
Gelukkig rijdt hij in de Romandie met Kruijswijk en Daan Olivier; hopelijk krijgt hij verder goede ondersteuning, want Bouwman rijdt met Bennett in Italie en De Tier rijdt de klassiekers met Gesink. Hoe is 't met Tolhoek, die er lange tijd uit is.

ti-raleigh

Kennelijk hebben ze veel vertrouwen vandaag dat er mannen lang meegaan, want ze doen geen moeite om in de kopgroep te zitten

kelderfan

'@ti-raleigh
Ik denk dat de tactiek is rustig houden en sparen voor de finale. Als er 3 man bij de 1e. dertig zitten is de missie geslaagd, lijkt mij.
Gelukkig reageert Lars Boom heel positief. Hij baalt natuurlijk, maar wil heel goed voor de dag komen in 't volgend seizoen bij TLJ.
Want met een kopman voor dit werk, krijgt de jonge garde Roosen en Jansen de gelegenheid te groeien in dit werk.
Je ziet bij de klimploeg, dat zij met een kopman boven zichzelf uitsteken en stappen maken => Sepp Kuss, Floris De Tier en Neilson Powless.

Roelien

'@kelderfan Zoals het er nu naar uitziet, start Tolhoek weer in de Waalse klassiekers...

ti-raleigh

'@ kelderfan
Als Roossen vandaag bij de eerste 15 komt, weet ik niet of Lars volgend jaar wel de onbetwiste kopman zal zijn. Bovendien zie ik in Lars ook niet bepaald een mentorfiguur.

kelderfan

'@ti-raleigh
Helaas geen Roosen bij 't 1e peloton; dus Lars Boom kan gerust zijn.
@Roelien
Bedankt voor de info; want ik verwacht wel wat van die jongen.

jvh93

Jansen wel bij de eerste 20. Hij en roosen hebben absoluut potentie in dit werk dus als Lars boom geen goed seizoen rijd verder kan het weleens over zijn voor hem in het team. Wynants leek ook sterk vandaag, dus verwacht voor hem eerlijk gezegd nog wel een jaartje verlenging voordat hij met pensioen gaat

kelderfan

'@jvh93
Ja die Wynants nog even houden, want nu Tankink toch echt gaat stoppen, heb je toch een ervaren renner nodig in dit team.
Jansen lijkt mij zeker prima in orde. Met die top-twintig plek mag hij heel tevreden zijn.

Laatst gewijzigd
AHampsten

Tolhoek dus zonder hoogtestage en slechts 7 koersdagen naar de Giro.

Hmmm

ghostwriter

Ik zou het contract van Boom alleen verlengen als hij aangeeft dat hij zich geheel kan motiveren voor een rol in de sprinttrein van Groenewegen en pas daarnaast het kopmanschap in de klassiekers. Kan hij dat niet dan zou ik Roosen en Jansen de komende jaren als kopmannen in de klassiekers gebruiken en Groenewegen en Van Poppel in de iets lichtere (semi-)klassiekers.

Laatst gewijzigd
wieler4live

'@AHampsten hoe weet je dit

Janitjoe

https://www.procyclingstats.com/race/giro-d-italia/2018/startlist

wieler4live

Tolhoek was toch mee op hoogte stage

Roelien

Tolhoek is mee op hoogtestage!

wieler4live

En ik geloof dat hij ook nog tour de alps gaat rijden

tdola

Is roosen nog gefinisht in Parijs Roubaix? Kan m niet in uitslag terugvinden, ook niet bij dnf.

Roelien

https://twitter.com/tlj_supporters/status/983033439283707904?s=21

Wielerfan1987

'@Wieler4life

Volgens mij rijd Antwan het Ardens drieluik, met de Waalse Pijl op 18 april en Luik op 22 lijkt het mij uitgesloten dat hij dan ook nog de Tour of the Alps zal doen die wordt verreden van 16 t/m 20 april.

1 2 ... 147 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.