Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 149 ... 481 482
tdola

Ik vind vooral Danny van Poppel opvallend, en twijfel dan ook of die startlijst klopt. Hij is namelijk pas na ddv en Gent Wevelgem op hoogtestage gegaan dus dat zou dan wel kort zijn!?

S. Morgenstern

Gesink en Tolhoek zijn volgens mij hooguit twee dagen eerder begonnen. Dag of negentien op hoogtestage voor hun, iets korter voor Van Poppel.

Rahim Vlasblom
admin

Danny zal uiteindelijk zo'n 2,5 week op hoogte zijn geweest dat lijkt me toch een vrij normale periode voor een hoogtestage.

ghostwriter

'@kelderfan
Een klassementsrenner die één keer een top 10 klassement heeft gereden en het goed zou doen als hij weer top 10 zou rijden vind ik een middelmatige klassementsrenner. De top richt zich op het podium, middelmaat richt zich op de top 10 en alles daaronder kan zich nauwelijks klassementsrenner noemen en zich beter ergens anders op richten.

AHampsten

Die ghostwriter :)

kelderfan

'@ghostwriter
Dat klopt toch niet.
Er zijn renners onderweg om ronderenner te worden, zoals TLJ-renner Powless en er zijn renners, die voorheen meededen om de knikkers en 't door de leeftijd nog maar af en toe kunnen laten zien, zoals TLJ-renner Gesink.
Dan is de definitie "kan zich nauwelijks klassementsrenner noemen en zich beter ergens anders op richten" in mijn ogen niet correct.

Ik zag net een filmpje over de zege van TLJ-renner Roglic, die vorig jaar in de Algarve heeft gewonnen {Thomas Sky deed dat ook} en nu even de Pays Vasco naar zich toetrekt. Grisha Niermann zegt als kenner, dat deze Roglic ook in Grote Rondes gaat meedoen.
Maar die jongen is gevallen en geschaafd in de laatste rit. Dat had ook verkeerd kunnen aflopen en is hij dan per definitie geen Grote Ronde renner.
Ik vind, dat je potentie moet kunnen zien, zoals ik dat zie bij Powless en ook Tolhoek om direct in GT's mee te gaan doen.

ghostwriter

'@kelderfan
Je zegt het zelf Powless is ONDERWEG om klassementsrenners TE WORDEN. Dat is ze hij nog niet. En ook bij het andere punt zeg je ook zelf dat Gesink VOORHEEN meedeed om de knikkers en dus NU niet meer. Dus wat precies klopt er niet? Daarbij begrijp ik niet waarom je Gesink (een voormalig klassementsrenners) en Powless (een toekomstig klassementsrenners) erbij haalt terwijl we het over Bennett (een huidige ronderenner) hebben.

Laat ik het zo zeggen, stel een lijst op van alle wielrenners die zich in grote rondes op het klassement richten met de beste (volgens mij Froome) op één, de op één na beste (volgens mij Quintana) op twee, etc., etc.. Waar denk je dat Bennett in dat lijstje voorkomt? Volgens mij lijkt het mij duidelijk dat Bennett ergens in het midden zou staan of net daar onder. Dus: middelmaat. Dat neemt trouwens niet weg dat het alsnog ongelofelijk knap is om een middelmatige klassementsrenner te zijn. Sterker nog, het is zelfs knap om een slechte klassementsrenner te zijn. Om als klassementsrenner te worden uitgespeeld moet je namelijk een behoorlijke bak aan kwaliteit hebben. Dat neemt niet weg dat Bennett een middelmatige klassementsrenner is. Misschien kan hij ooit een goede klassementsrenner worden maar dat is hij voorlopig nog niet.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@ghostwriter
Ik bedoel je duidelijk te maken, dat Bennett nog onderweg is om echt kapitein te worden, maar hij laat wel zien, dat hij daarin steeds beter wordt.
Hij komt ook uit een situatie met pijn in zijn zijde; dat nu hopelijk is opgelost.
In de T/A is hij de nr. 9 geworden in 'AK en in de Volta Cataluya is hij de nr. 6; wat moet hij in jouw ogen meer doen om 't predikaat Ronderenner te verdienen.
Gesink heeft zelf gezegd, dat hij de terugkeer tot Ronderenner niet heeft uitgesloten; hij wil alleen zijn wielerbestaan afsluiten met een zege in de Giro en TdF.

ghostwriter

'@kelderfan
Dat Bennett nog onderweg is klopt, dat hij laat zien steeds beter te worden klopt en dat hij uit een situatie met pijn in zijn zijde komt klopt maar dat alles neemt niet weg dat hij momenteel een middelmatige klassementsrenner is. Ik zeg niet dat Bennett meer moet doen om het predikaat klassementsrenner te krijgen. Ik begrijp ook niet waarom je denkt dat ik dan wel heb gezegd aangezien ik hem keer op keer een (middelmatige) klassementsrenner noem. Het lijkt me dus duidelijk dat ik hem een ronderenner vind. Ik vind hem alleen ook een middelmatige klassementsrenner. Pas wanneer er (gezien zijn kwaliteiten) van hem verwacht mag worden dat hij in de top vijf zal eindigen zal ik hem een goede klassementsrenner vinden. Hoeveel klassementsrenners denk je dat er zijn? Zo'n 30 lijkt mij en Bennett hoort zeker niet bij de beste 15. Dus is hij middelmaat.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

De verwachting over zijn mogelijkheden in de komende Giro staan echter niet gelijk aan wat hij tot nu toe heeft laten zien. Belangrijk onderdeel van topsport; reële ambities. Gelukkig lopen die van Bennett en zijn ploeg redelijk synchroon en gaat hij met een sterke ploeg om zich heen naar de Giro, waar de ambities gewoon in de top vijf mogen liggen.

Laatst gewijzigd
AHampsten

Kudos voor kelderfan

kelderfan

TLJ heeft er weer een zege bij Alexey Vermeulen wint een bergrit in de Ronde van Marokko en heeft de macht gegrepen.;)
Hij wordt nog steeds getoond met 't TLJ-shirt, dan wel van vorig jaar.

Wheely

Alexey hadden ze nooit moeten laten gaan.

Yeez

Feit is dat Kuss het geen haar beter dan Vermeulen doet, minder zelfs. Leeftijd is nagenoeg hetzelfde, al denk ik dat Kuss als klimmer en beginnend beroepsrenner (3de jaar pas na zijn mtb periode) meer potentie heeft. Die moet de tijd krijgen.

kelderfan

Kuss is zeker een betere klimmer en die verdient zeker wat meer tijd om te wennen, want dat hij kan klimmen liet hij wel zien in de rit Brigham City › Snowbasin Resort, waarin hij 2e. werd;
Alexey Vermeulen is ook gehaald als tijdrijder met o.a. Campenaerts en Steven Lammertink.
Alleen heeft Alexey 't klimwerk wel geleerd bij TLJ en na die zege van Koen Bouwman had ik wel verwacht, dat hij zou worden verlengd of alsnog verlengd.

S. Morgenstern

Hoeveel renners uit die kopgroep waaruit Bouwman won, rijden er op dit moment in de WT? Waarom zou een aardige prestatie in zo'n rit reden zijn om een contract te verlengen?

Het verlengen van het contract van dat soort jongens zal vooral gebaseerd zijn op de potentie die ze voor de toekomst zien en de mogelijkheden die er zijn om door te selecteren middels het halen van renners waarin meer mogelijkheden worden gezien. De afweging Kuss of Vermeulen is wat dat betreft vast een discussie geweest, maar daar zal die rit in de Daupine nauwelijks een rol in hebben gespeeld.

Laatst gewijzigd
Rahim Vlasblom
admin

TLJ test nieuwe renners vooraf ze die binnen halen bij de ploeg. Ik kan me voorstellen dat Kuss blijkbaar verder was dan Vermeulen. Zo'n beslissing wordt echt niet zomaar genomen.

Nog even nagenieten van Itzulia

https://www.youtube.com/watch?v=PUFPqA34SPA

Laatst gewijzigd
kelderfan

Grisha Niermann geeft goed aan dat Roglic een grote meneer is geworden en ik verwacht wel wat van Roglic in de TdF.
Hopelijke krijgt hij ook in de Romandie weer de kans om mee te strijden voor een goed resultaat. Hij krijgt wel te maken met o.a. Geraint Thomas.

Sijbrands

Vlek:
Hoeveel renners uit die kopgroep waaruit Bouwman won, rijden er op dit moment in de WT?

Zo ken ik er ook nog wel één:
Hoeveel renners die fietsten achter de kopgroep van waaruit Bouwman won, rijden er op dit moment in de WT?

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Want een kopgroep die vooruit blijft is per definitie sterker gebleken dan het peloton. Misrekenen, onderschatting of zelfs een vrijgeleide geven kan niet aan de orde zijn; wanneer we de prestatie van Vermeulen van die dag willen beoordelen, dan doen we dat niet het best door hem te vergelijken met de andere renners waarmee hij die dag op pad was..

Adrianus en Patrick

Ik zat even te struinen op PCS... TLJ gewoon op plek 5 in het klassment qua overwinningen dit jaar.

Zo slecht gaat het blijkbaar nog net.. bij Sunweb daar en tegen moet nog wel wat gebeuren.

https://www.procyclingstats.com/teams/wins/2018

# Team Overwinningen Top-3s
1 Quick-Step Floors 25 45
2 Team Sky 15 36
3 Movistar Team 13 32
4 Mitchelton-Scott 11 35
5 Team LottoNL-Jumbo 10 21
6 Trek - Segafredo 8 21
7 Astana Pro Team 8 31
8 Lotto Soudal 8 17
9 AG2R La Mondiale 7 23
10 BMC Racing Team 7 19
11 Groupama - FDJ 6 18
12 BORA - hansgrohe 5 28
13 Team Katusha - Alpecin 3 7
14 Bahrain Merida Pro Cycling Team 3 16
15 Team EF Education First-Drapac p/b Cannondale 3 9
16 UAE-Team Emirates 2 7
17 Dimension Data 1 9
18 Team Sunweb 1

mus van de maasstad

Ga nou niet met feiten strooien aub

Want SUNWEB is geweldig en tlj is kut

:')

kelderfan

'@mus
Kleine rectificatie, want Sunweb heeft een matige ploegleiding met geweldige renners o.a. Dumoulin, Kelderman, Teunissen, Michael Matthews en Sam Oomen.
Met die jongens erbij zou TLJ een geweldige ploeg hebben; oh ja, ook natuurlijk nog met Poels en Van Baarle.;)

Laatst gewijzigd
ghostwriter

'@kelderfan
Hoe kom je erbij dat Sunweb een matige ploegleiding heeft? Volgens mij hebben ze de afgelopen jaren aangetoond met een goed beleid goed te presteren. Ze hebben dit jaar gewoon heel veel pech (vooral met Dumoulin en Kelderman) maar elke ploeg met zo veel pech zou matig presteren.

kelderfan

'@ghostwriter
En dat heeft niets te maken met de te kleine selectie?
Dat is vragen om problemen, want pech/valpartijen/ziekte kun je niet van te voren weten.
Elke ploeg heeft wel renners, die je niet kunt opstellen.
Je maakte zelf die opstelling met de beste 10; de middelmatige 10-30; en de mannen die maar wat anders moeten gaan doen.
Dat zelfde plaatje kun je bij de ploegleiding maken toch.
Dus als je pech niet van te voren kunt inschatten, dan hoor je niet bij de beste of zelfs niet bij de middelmatige ....

1 2 ... 149 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.