Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 150 ... 481 482
kelderfan

BP wordt nu ingevuld met Battaglin, De Tier, Eenkhoorn, Lindeman, Martens, Olivier en Wagner.

S. Morgenstern

Boom en Clement dus recent 'vervangen' door Olivier en Wagner? Boom toch nog niet goed genoeg lijkt me en Clement misschien nog last van die valpartij in de Volta.

gardeyn

'@kelderfan: als Roglic en Groenewegen geblesseerd waren geraakt/uitgevallen:
Was dat de ploegleiding aan te rekenen?
En als sunweb nog 3 goedkope renners (niveau vermeulen, keizer en lunke) onder contract had gehad, hoeveel wedstrijden hadden ze dan gewonnen? Ik vermoed net zoveel als nu.....

S. Morgenstern

Drie renners van het niveau van de slechtste man in de selectie erbij, is het wondermiddel voor betere resultaten. Dat weet toch iedereen..

kelderfan

'@gardeyn
Je geeft zelf 't antwoord, dat weet je niet. Je weet nog Bouwman met Vermeulen en tegen alle verwachting in een WT-zege.
@vlek
Nog drie renners van 't niveau Leezer erbij en je zit gebakken.

ghostwriter

'@kelderfan
Slechte resultaten hebben normaliter weinig te maken met een kleine selectie maar met een gebrek aan (fitte) kopmannen die resultaten kunnen rijden. Sunweb heeft niet het budget om een extra kopman erbij te halen om goede resultaten te rijden. Dus het antwoord op jouw vraag is nee. Het heeft niets te maken met een te kleine selectie. Met drie knechten erbij had Sunweb echt niet meer gepresteerd dan nu.

kelderfan

'@ghostwriter
Ik maar denken, dat Sunweb beter bij kas is, dan TLJ. Die extra kopman zat er niet in dus; vandaar die ene zege.
Trouwens die zege van Sunweb is behaald door een kopman?

S. Morgenstern

Ik maar denken, dat Sunweb beter bij kas is, dan TLJ. Die extra kopman zat er niet in dus

Een extra kopman zit er momenteel bij Sky ook niet in, dus die zullen dan ook wel hetzelfde budget hebben als TLJ!?

Trouwens die zege van Sunweb is behaald door een kopman?

Door een jong getalenteerd speerpunt. Of je hem nu kopman of renner van de tweede lijn wil noemen moet je zelf weten, maar dat het niet een renner is die er is om de achterkant van de selectie op te vullen mag duidelijk zijn.

Loek de Rooij

Min of meer wel ja, Kelderfan. Diezelfde man had in de scheldeprijs misschien ook wel gewonnen als hij andere/geschiktere ondersteuning had gehad. Zelfde geldt voor Matthews. En ja, andere mannen zouden ook uit een ontsnapping kunnen winnen. Misschien hadden ze wel de Volta kunnen doen en daar gewonnen. Om simpelweg te stellen dat 3 extra krachten geen verschil zouden maken is wat mij betreft te kort door de bocht. Kelderfan draaft soms door, maar hier heeft hij gewoon een punt. Slechte ploegleiding is overdreven, maar daar zou men het bij TLJ ook op gooien.

S. Morgenstern

Het punt is alleen dat een grotere selectie en meer koersen op het programma, onherroepelijk te kosten gaat van iets anders. Bijvoorbeeld van het behouden van Bauhaus. Sunweb heeft gekozen voor een forse investering in de bovenkant van hun selectie. Dat heeft zijn nadelen, dat wordt niet ontkend, maar om de oplossing van het malheur van de kopmannen bij een grotere selectie te leggen is onzin.

Laatst gewijzigd
kelderfan

"Een extra kopman zit er momenteel bij Sky ook niet in."
Uch waar kan ik dat terugvinden; jij hebt zeker wel een bron.
Dus Bauhaus na zijn 1e. zege meteen kopman; ik heb zeker wat gemist.

S. Morgenstern

Dus Bauhaus na zijn 1e. zege meteen kopman

Waar zie je iemand dat zeggen?

Laatst gewijzigd
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan nu had je de kans gehad om een hele bladzijde van het Sunweb topic te vullen.... toch wel jammer ;)

AHampsten

Lijkt wel een debatplek voor wielerfreaks hiero

Rawolf

Lijkt het niet alleen

ghostwriter

'@kelderfan

"Ik maar denken, dat Sunweb beter bij kas is, dan TLJ."

Soms begrijp ik jouw logica niet. Wat heeft het feit dat Sunweb meer geld heeft dan LottoNl te maken met het feit dat Sunweb niet genoeg geld heeft voor een extra kopman? Als ze een extra kopman zouden aantrekken zullen ze waarschijnlijk drie knechten moeten ontslaan.

"Die extra kopman zat er niet in dus; vandaar die ene zege."

Die ene zege komt niet doordat er geen extra kopman is maar doordat de kopmannen die er zijn tot nu toe een ongelukkig jaar hebben.

"Trouwens die zege van Sunweb is behaald door een kopman?"

Nee, door een wielrenner die in bepaalde wedstrijden een vrije rol krijgt. Dus?

Laatst gewijzigd
Hermannmg

Beetje off topic wellicht maar voor diegene die geen Ziggo hebben: de twee TLJ documentaires van Giro en Vuelta van vorig jaar staan online:

Giro: https://vimeo.com/230358371
Vuelta: https://vimeo.com/235798318

kelderfan

"Als ze een extra kopman zouden aantrekken zullen ze waarschijnlijk drie knechten moeten ontslaan."
Hoe zit 't dan met jouw logica in deze.
Waarom zouden zij drie knechten moeten ontslaan om 1 kopman extra te halen.

S. Morgenstern

Een extra kopman heeft tenslotte juist ook extra knechten nodig...

Laatst gewijzigd
ti-raleigh

Da's onzin. Zie Quick Step.

kelderfan

'@ghost
Quote: Cyclingnews;"Chris Froome to face tough competition at Tour of the Alps
Aru, Pinot, Lopez and Bennett eye mountainous race ahead of Giro d'Italia."
Nog even terugkomend op Bennett, die gaat acteren in de Tour of the Alps.
Cyclingnews is 't niet eens met jouw zienswijze, want zij zien in Aru, Pinot en George Bennett toch mogelijke concurrenten voor Chris Froome.

Rahim Vlasblom
admin

'@Vlek..... ik kom echt niet meer bij.... fantastisch

Jorco

Als we Poels nu al “betere knechten” noemen... zullen we bij betere knechten een Kiryenka of Knees noemen (als we over Sky praten) en de renners die bij elke andere ploeg kopman zijn buiten beschouwing laten.
Of gaan we nu ook net doen alsof Quintana een knecht voor Landa is...

gardeyn

'@seph: ik denk dat de kopmannen van Sunweb bij elkaar zoveel kosten dat ze voor de 2e en 3e lijn minder te besteden hebben dan TLJ voor de 3e en 4e lijn. Maar eens dat ze meer hadden moeten winnen.

Laatst gewijzigd
horsm

En ook:, TLJ kiest voor de sprint en Sunweb voor het klassement. Logisch dat TLJ meer overwinningen pakt. Aan het einde van het seizoen zal Sunweb wel meer WT punten hebben.
L

1 2 ... 150 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.