Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 152 ... 481 482
Hengacity1

Ik denk dat je Bennett ook bij het rijtje Roglic, Groenewegen, Kruijswijk mag zetten. Wint de TOC en rijd zonder hoogtestages top 10 in Tirreno en Baskenland.
Bennett gaat zonder meer top 5 rijden in de giro als hij niet valt of ziek word.
Met Bouwman, Gesink en ik dacht Tolhoek krijgt hij tevens ijzersterke knechten mee.

jvh93

'@Henga eerst maar een kijken hoe zijn vorm in de Giro is. Ik verwacht zelf eerder dat hij voor een top 10 plaats moet gaan strijden (mede gezien het deelnemersveld). Maar dat hij een geode ontwikkeling bij TLJ heft doorgemaakt is een ding dat zeker is

DemPolS

'@henga ik denk dat je gelijk hebt. Bennet haalt inderdaad (stiekem) gewoon hele goede resultaten.

DemPolS

Het nadeel van Kruijwijk is gewoon dat hij super constant is op een heel hoog niveau. Maar dan ook nooit eens wat wint, zelfs niet in een 1.1 etappe koers.

horsm

Ik vind ook dat Bennett zich supergoed ontwikkelt, hoor - maar de druk van drie weken als kopman voor een klassement gaan is wel hoog. Vorig jaar was hij echt volledig op toen hij uit de tour stapte. Ik ben benieuwd hoe hij het in de Giro gaat doen. Tweede helft top tien zou ik al geweldig vinden. Top vijf denk ik niet.

Laatst gewijzigd
ghostwriter

'@DemPolS
Inderdaad, maar voor een ploeg als LottoNL heeft een kopman als Kruijswijk ook zonder overwinningen een enorme waarde. Ik geloof er heilig in dat Kruijswijk het niveau heeft om als alles meezit op het podium te kunnen eindigen in de Tour en de Giro en Vuelta zelfs te kunnen winnen. De klassementstrein van Kruijswijk zal de komende jaren ook steeds sterker worden met talentvolle klimknechten als Bouwman en Tolhoek. Ik zou wel graag zien dat LottoNL na dit seizoen Lindeman en Battaglin met extra knechten voor het hooggebergte. Zeker aangezien Roglic zich goed blijft ontwikkelen en in de toekomst ook voor het algemeen klassement in grote rondes zal gaan.

Persoonlijk vind ik dat LottoNL zich geheel moet richten op Kruijswijk en Roglic als klassementsrenners en Groenewegen en Van Poppel als sprinters. Alle andere wielrenners van de ploeg moeten in de eerste plaats hun waarde hebben als knecht voor één van die vier. Ik zou Boom bijvoorbeeld alleen een nieuw contract geven als hij (naast zijn kopmanschap in de klassiekers) zich ook wil schikken in een rol in de sprinttrein van Groenewegen of Van Poppel. Ook zou ik kijken of het niet beter is om (naast Lindeman en Battaglin) iemand als Boom of Bennett te laten gaan en het salaris wat die zou verdienen te besteden aan topknechen voor Kruijswijk en Roglic.

Laatst gewijzigd
defietser

Bennett is al een superknecht. En kan evt. als kopman uitgespeeld worden.

ghostwriter

'@defietser
Ik denk dat als Bennett deze Giro een top tien klassement rijdt hij niet bij LottoNL zal verlengen als hij niet de garantie krijgt dat hij niet voor een andere klassementsrenner te hoeven knechten. Als hij dat wel wilt doen dan zou ik hem er inderdaad zeker bijhouden aangezien Bennett een geweldige meesterknecht voor Kruijswijk zou zijn. Ze zouden kunnen afspreken dat Bennett in de Giro of Tour voor Kruijswijk knecht en de Vuelta dan als (co-)kopman mag rijden. Er moet dan wel nog een meesterknecht voor Roglic bijkomen tenzij Gesink die rol op zich wilt nemen.

Laatst gewijzigd
KJP

Ik vind dat je rondom Roglic gelijk hebt, die verdient het zo langzaamaan om overal waar hij start kopman te zijn. Bij Kruijswijk zie ik dat heel anders, ik zou die juist eerder in een rol als kopman laten starten maar wel met vrijheid voor de andere starters. Buiten de Giro heeft hij nog maar zelden mee kunnen doen om de knikkers en dus zou ik niet op voorhand mannen als Bennett (Die heeft zich al bewezen) maar ook mannen als Tolhoek, Bouwman Powless (We hebben echt nog geen idee wat het plafond van die drie ligt) zich altijd zomaar laten opofferen voor Kruijswijk. Daarvoor is Kruijswijk te vaak niet goed genoeg.

Wielerfan1987

Ik vind het uberhaupt 'raar' dat van Bennett gezegd moet worden dat hij 'Stiekem' hele goede resultaten behaald.

Ik schaar hem qua type renner in hetzelfde rijtje als Kruijswijk. Een heel goede renner met een degelijke tijdrit.
Naar mijn idee zal hij op de klassementstoppers altijd zowel bergop als in een tijdrit tijd moeten toegeven, bovendien heeft hij absoluut geen sprint in de benen.

Maar waar Kruijswijk vaak in het voorjaar nagenoeg onzichtbaar rondrijd voor een top 20 of misschien top 10 plek rijd Bennett al jaar en dag overal waar hij start met een aanvallende instelling.

Alleen al daardoor zou het feit dat hij resultaten haalt niet als 'stiekem'te bestempelen moeten zijn...

Ik ben een groot fan van Bennett.

Die jongen is gewoon van grote waarde voor zijn werkgever.
Hij is een echte doorzetter die ondanks die fysieke tegenslag met die steken in zijn zij altijd de kleuren van zijn werkgever toont in grote en kleinere wedstrijden en die door het jaren heen altijd wel een van de renners van de ploeg is geweest die WT punten binnenhaalt.

ghostwriter

'@KimJungPoels
In de kleine rondes heb je gelijk, ik zou Kruijswijk in die rondes wel als kopman aanstellen maar ik zou jongens als Bouwman en Tolhoek (die ik als twee van zijn vaste knechten aan zou stellen) zeker de vrijheid geven om in de aanval te gaan. Het zou bij Powless zomaar kunnen dat hij in niet al te lange tijd zelf als kopman kleine rondes zal rijden. Ik dacht alleen voornamelijk aan de grote rondes. Ik zou Kruijswijk volgend jaar de Tour en Roglic de Giro als kopman laten rijden en beide hebben een goede klassementstrein nodig. Zoals ik al schreef zou ik Bouwman en Tolhoek als twee van de vaste knechten van Kruijswijk gebruiken en het zou mooi zijn als Bennett dan als zijn meesterknecht wilt fungeren. Roglic kan in de Giro dan Gesink als meesterknecht krijgen en Clement zou een goede tweede knecht zijn maar er moet zeker iemand bijkomen voor het hooggebergte.

tdola

Die meesterknechten zijn ben ik bang vaak niet te betalen voor team jumbo.

Als ik kijk naar renners zonder contract 2019 zou super zijn iemand als carusa, kreuziger, Pantano of amador als superknecht.
Maar denk dat die net zoveel dan wel meer verdienen dan de jumbo kopmannen.
En plugge heeft volgens mij ook aangegeven dat ze zich blijven richten op talentontwikkeling.
Eerder was de weert en vdbroeck helaas niet de gewenste versterking/superknecht, maar dat zou natuurlijk wel heel wenselijk zijn.

De rol van een battaglin zou ik niet onderschatten, in de giro die kruijswijk had kunnen winnen was hij echt supersterk. En denk dat Lindeman eerder in koers zeker zijn werk doet, maar hooggebergte is niet zijn terrein natuurlijk.

Als je kruijswijk, Gesink, Bennett en Roglic allemaal onder contract houdt zouden ze voor elkaar idd meesterknecht kunnen zijn (dit jaar Gesink voor Bennett in giro, Gesink/Roglic voor kruijswijk in tour, kruijswijk/Bennett voor elkaar in Vuelta).
Ondersteund als ze goed doorgroeien door tolhoek, Bouwman, powless, Clement (?), battaglin (?), wellicht Olivier/kuss/de tier, heb je een aardige basis, maar sterker is natuurlijk altijd welkom.

Wellicht is Pauwels de volgende oudere Belg die als versterking voor hooggebergte wordt aangetrokken.
Maar ja, liefst zouden we ook nog een sterke voorjaarsman erbij zien ipv/naast een fitte boom (stuyven oid), maar budget is niet oneindig.

Laatst gewijzigd
horsm

Pantano als superknecht van wie? Van Bennett of Kruiswijk? Waarom zou hij dat nou doen? En inderdaad, hij zal qua inkomen niet onder de kopmannen van TLJ onder doen.

Maar nu we toch een boom over de selectie hebben opgezet, op mijn boodschappenlijstje zou staan: een jonge renner voor de kasseien (Schip? Vd Hoorn?), of een kasseien-subtopper die ook in de spintrein kan (mocht Boom niet meer op niveau komen) (Teunissen?). Van Poppel zou ik, voorzichtig aan, zich laten richten op de klassiekers, terwijl Dylan op snelheid blijft focussen. Roglic zou ik niet al te snel ombuigen tot grote ronderenner. Na Baskenland lijkt alles erop dat hij wereldtop aan het worden is in rondjes van een week. Ik zou dat niet zomaar weggooien. Zoveel renners zijn er nou ook weer niet die daartoe in staat zijn. Kruiswijk niet te veel onder druk zetten en zijn eigen ding laten doen. Voor hetzelfde geld zit alles weer een keer mee, maar dat kan je niet afdwingen.

Laatst gewijzigd
defietser

De volgende renners erbij voor het nieuwe seizoen:

In: Jasper Philipsen; Tobias Foss; Tadej Pogacar en Mikkel Berg en Jan Willem van Schip

Uit: Bram Tankink, Robert Wagner, Gijs van Hoecke, Lars Boom??, Robert Gesink??

Rest verlengen voor minimaal 2 jaar i.v.m. continuïteit.

ghostwriter

'@defietser
Ik zou Boom en Gesink erbij houden als ze accepteren dat hun primaire taak het werken voor een kopman (respectievelijk Groenewegen en Roglic) is en dat hun kopmanschap in de klassiekers en rittekapen in kleine en grote rondes pas van tweede belang is. Ik zou naast Tankink ook van Wagner, Lindeman en Van Hoecke afscheid nemen (en bij een paar andere aankijken wat ze het rest van het jaar laten zien).

Het liefst zou ik Battaglin ook laten gaan maar als Bianchi er per se een Italiaan bij wil hebben zou ik hem behouden en zich vooral op heuvelklassiekers en kleine rondes laten richten. Tankink, Wagner, Lindeman en Van Hoecke zou ik dan vervangen met Boy van Poppel (als sprintaantrekken voor zijn broertje Danny), een klimknecht die direct van waarde zal zijn (misschien is Pauwels haalbaar) en twee talenten.

Laatst gewijzigd
Yeez

'@defietser altijd wel leuk hoe jij klakkeloos de grootste talenten ter wereld opnoemt. Die wil elke ploeg hebben. Helaas is dit geen team Sky... een beetje realiteit zou leuk zijn

defietser

'@jesse Je moet een beetje inventief zijn. Dan betaal je nog niet de hoofdprijs. Nu vastleggen. En zeker niet na bv. de Tour de l' Avenir

Yeez

'@defietser als die renners al door “simpele” wielervolgers worden opgemerkt. Dan weten de wt ploegen het denk ik ook wel ;) veel ploegen zullen nu al geïnteresseerd zijn en de prijs zal daardoor hoog oplopen vrees ik zo. En daarin kan tlj niet tegen de grote ploegen op!

defietser

'@jesse Je bent wel een doemdenker. Zie bv. Groenewegen, Primoz, Powless, Bennett

En zo simpel zijn wij per slot van rekening ook weer niet.

Yeez

'@defietser Roglic en Bennett waren geen supertalenten toen ze bij de ploeg kwamen. Vooral Roglic is een stukje scouting en geluk geweest. Van Bennett was het potentieel ook niet te zien. Niemand had verwacht dat die zo goed ging worden. Dezs jonge jongens zijn talenten waarvan iedereen kan zien wat voor capaciteiten en potentieel ze bezitten.

defietser

'@jesse zowel bij Roglic als bij Bennet kon je in de beginjaren al zien, dat zij de potentie bezaten om goede klassement rijders te worden. Het is toch wel jammer, dat jij dat als kenner niet hebt herkend. 😊

S. Morgenstern

Waarom zouden ze inderdaad niet gewoon de grootste talenten uit het beloftencircuit halen? Beetje inventiviteit, wat goede wil en dan moet dat geen probleem zijn. Dom als ze het niet doen toch..

defietser

'@vlek niet zo sarcastisch. Wij weten wel dat jij de wijsheid in pacht heb.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Natuurlijk zal ook TLJ zich richten op de grootste talenten uit het beloftencircuit, dat doen ze al een paar jaar... en met een beetje geluk zal je er best wel weer 1 of 2 binnen weten te slepen. De ploeg kan ondertussen laten zien dat talentontwikkeling ze goed af gaat en dat helpt zeker. En er zal ook zeker nu al gesproken worden met die jongens, maar ze allemaal binnenhalen is natuurlijk wel een lastig verhaal. Daarnaast zie ik verder geen aanleiding om nu al te zeggen dat de ploeg afscheid moet nemen van bepaalde renners, zeker niet van Gesink en Boom. Eerst maar eens afwachten hoe de komende maanden zich ontwikkelen.

defietser

'@rahimns jij begrijpt het helemaal.

1 2 ... 152 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.