Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 154 ... 481 482
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

ook een optie....

horsm

Haha Leipheimer terughalen!

Adrianus en Patrick

Is het geen optie om
Christian vandeVelde of TJ van Garderen terug te halen? hebben hun naam nog mee ook!

kelderfan

Zo ik lees, dat Gesink uit de lappenmand lijkt gestapt. Dat is weer een renner, die weer mee kan doen.
@LB117
Voor volgend seizoen is Tejay van Garderen een welkome versterking, als bruin 't kan trekken. Dat is zeker een mooie optie.

kelderfan

'@ghostwriter
Nog even terugkomend op Sunweb en de te kleine selectie. Nu lees ik, dat Sunweb wel geld heeft om voor 't vrouwenteam en 't beloftenteam een campus te bouwen. Dan heb ik toch wel gelijk, dat 't niet om geld gaat.
Zij wisten dus van te voren, dat 't mis kon gaan.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@kelderfan nu ga jij er dus vanuit dat dit gebouwd wordt van het sponsorbudget

defietser

Geen van Garderen. Alleen jeugdig talent.

ghostwriter

'@kelderfan
Nogmaals, een paar echt knechten erbij zullen niet opeens voor betere resultaten zorgen. Hoeveel knechten hebben die jaar voor resultaten gezorgd voor LottoNL? Geen één! Als Roglic en Groenewegen weg waren gevallen had LottoNL nu op twee overwinningen gestaan. De slechte resultaten van Sunweb hebben niets te maken met een te kleine ploeg maar met het feit dat vier van hun kopmannen (Matthews, Dumoulin, Kelderman en Theuns) allen fysieke ongemakken hebben (gehad) en Oomen vooralsnog een beetje tegenvalt. Resultaten worden geboekt door kopmannen en maar heel af en toe door knechten. Met Matthews, Dumoulin, Kelderman, Theuns en Oomen heeft Sunweb genoeg kopmannen. LottoNL heeft er met Boom, Gesink, Roglic, Bennett, Groenewegen en Van Poppel maar één meer.

KJP

Als Boom en Gesink het predikaat kopman nog mogen dragen dan Bauhaus toch ook zeker.

kelderfan

'@ghostwriter
Helemaal juist verder, maar onze twistpunt was 't te kleine team en mijn stelling, dat 't teamleiding van te voren kan weten, dat een of meerdere renners kunnen uitvallen door malheur. Het is toch ook zo, dat een kopman goede ondersteuning moet hebben om te kunnen scoren.
Nu heeft TLJ met Groenewegen en Roglic ook mannen, die zonder trein 't kunnen afmaken en dat is kwaliteit. Danny van Poppel kan het ook alleen, dat heeft hij bij SKY laten zien.
Bij Sunweb kan Kelderman het ook alleen, dat heeft hij bij TLJ geleerd. Maar Theuns en Matthews hebben toch een treintje nodig.
Nu heeft Sunweb wel voor de toekomst ingekocht. Maar 't talent bij TLJ komt sneller tot resultaat. Ik verwacht Powless direct met een zege naar huis komen.
@defietser
Naast 't jonge talent als Foss verwacht ik toch wel een man als Van Garderen {alleen al vanwege de naam} om TLJ wat meer body te geven.
Dat maak ik op uit de deal met Jumbo.

tdola

Wie weet als bmc niet doorgaat en tejay van Garderen niet aan zijn portemonnee denkt. Maar ik ben bang dat het te hoog gemikt is, maar zeg nooit nooit. Zou mooie deal zijn, acht de kans iets groter als Bennett zou vertrekken, maar nog steeds relatief klein.

KJP

Tejay, daar betaal je sowieso teveel voor man. Presteert nauwelijks en kan zeker niet goed knechten dus waarom? Niet dat ik het echt heel haalbaar acht, maar als je dan dat extra budget hebt ga dan voor een Henao of een Dylan Teuns ofzo, die het kopmanschap over kunnen nemen op de vlakken waar TLJ. Als zou ik zelf eerder voor twee breedte investeringen gaan van het kaliber Konrad, Reichenbach en Buchmann. Daarmee heb je in ieder geval ook meer ruimte voor jonge gasten als Powless, Tolhoek en Bouwman om regelmatig verantwoordelijkheid te krijgen.

kelderfan

'@KJP
Daarom was die suggestie van Jan Tratnik e/o Robert Power nog niet zo slecht.

Rawolf

Oomen is toch zeker geen kopman bij Sunweb? Alleen in tweederangs koersen, dan kan je powless ook al kopman noemen lol.

Kimjungpoels reichenbach is een ijzersterke meesterknecht en Konrad en buchmann is ook niet niks en nog groeiende beide. Geen renners die je er even bij zou nemen als selectievulling.

Hengacity1

Gaat Bennett na de Tour of the Alps nog weer terug op hoogte weet iemand dat? Misschien Rahims??

Ik begreep dat hij van 2 April tot 15 April Sierra Nevada heeft gedaan.. is dat niet wat kort??

KJP

'@Random

Het gaat in deze ook niet om selectievulling maar om renners die net achter je kopmannen voor een resultaat kunnen gaan en ook in de allerbelangrijkste wedstrijden een rol als meesterknecht kunnen vervullen. Wat dat betreft denk ik dat je voor het geld wat Tejay nog steeds verlang je ook gewoon Reichenbach + Konrad kunt hebben.

Daarbij denk ik dat beide renners prima kunnen leven met bijvoorbeeld de volgende seizoensopbouw:
- Reichenbach koppelen aan Roglic in de rittenkoersen van een week als meesterknecht, meenemen naar de Giro als meesterknecht/schaduwkopman voor bijvoorbeeld Roglic als die het toch eens in een grote ronde gaat proberen en vervolgens meer vrijheid geven in de Ronde van Zwitserland en de Vuelta.
- Konrad koppelen aan Kruijswijk waardoor hij in het gehele voorjaar gewoon voor eigen kans mag gaan in de rondes van een week en als kopman wordt uitgespeeld in de heuvelklassiekers. Vervolgens in de Tour in principe knecht voor Kruijswijk.

Ik denk dat je als TLJ dit soort mannen inmiddels voldoende perspectief kunt bieden om ze binnen te halen. Het zijn absolute versterkingen net onder het niveau van je kopmannen. De vraag is alleen hebben ze echt zoveel extra budget gekregen.

ghostwriter

'@Random wielerliefhebber.
Oomen is in WorldTour wedstrijden regelmatig kopman bij Sunweb. Alleen in grote rondes (de Vuelta van vorig jaar en de komende Giro) is hij vooraf al duidelijk een knecht. Oomen reed vorig jaar al geweldig in de Vuelta en het mag best verwacht worden dat hij in kleine WordTour rondes nu top 10 kan rijden. Alleen lijkt hij dit jaar een beetje in de malaise van het team mee te gaan. Op de laatste dag een top 10 klassering verliezen in Parijs-Nice was bijvoorbeeld erg vervelend en daar baalde hij duidelijk enorm van.

Laatst gewijzigd
Adrianus en Patrick

Net of Kelderman nou " geleerd heeft om alleen te winnen " bij Rabo/TLJ. die gast klampt aan een dat doet hij goed. maar winnen is toch iets anders.

kelderfan

'@KimJungPoels
Die Patrick Konrad indien haalbaar is inderdaad een versterking en zou met Roglic e/o Kruijswijk een goede combi kunnen vormen.
Een zo'n renner lijkt mij genoeg, want Reichenbach oud renner van IAM {link Clement} lijkt mij goed te zitten bij Groupama - FDJ.
Daarnaast doet TLJ 't goed met het aantrekken van jong talent of Teunissen kan misschien nog losgeweekt worden bij 't armlastige Sunweb.

kelderfan

'@LB117
Kelderman moest 't inderdaad helemaal alleen doen in de Vuelta 2017.;)

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Konrad is 1 van de pareltjes van Bora-Hansgrohe die zie ik niet weggaan daar.

Wielerfan1987

'@Random

En ik maar denken dat Oomen bij monde van de Sunweb ploeg zelf de aangewezen kopman in Parijs Nice was??

Fanny

Prachtig ontroerend verhaal van good old Bram Tankink in de Volkskrant.
Zondag rijdt hij zijn laatste AGR.
Na een half jaar zwaait hij af bij TLJ na 18 jaar prof wielrennen.
Een groot renner en altijd in dienst van de ploeg.
Ik zal zijn komische verhalen, tweets enz gaan missen.
Ik hoop dat TLJ nog een soort van PR baantje voor hem heeft, al weet ik niet of hij nog in het wielerwereldje wil blijven.

https://www.volkskrant.nl/sport/nu-bram-tankink-zijn-kop-op-orde-heeft-kan-hij-stoppen-met-fietsen~a4592535/?hash=5e2aff646ad1f64eefe2af0bdfb783a8da1a84cc

Laatst gewijzigd
Loek de Rooij

Opmerkelijke anekdote ook over Gesink. Voor wie nog twijfelde aan zijn mentaliteit....

kelderfan

'@Fanny
Bedankt nog maar eens voor de link nu naar Bram Tankink. Je realiseert je meestal niet wat 't voor de wielrenner zelf betekent.
Maar die Bram Tankink heeft zich ontpopt tot een topknecht. Ik hoop ook, dat hij op een of andere manier bij TLJ blijft betrokken.

1 2 ... 154 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.