Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 162 ... 481 482
S. Morgenstern

Dat type voorjaarsrenner rijdt na Roubaix zelden specifieke koersen om zich voor te bereiden op de Giro. Kijk bijvoorbeeld wat Castelijns en Van Emden vorig jaar reden.

Yeez

'@kelderfan waar zie jij van emden?

kelderfan

'@jessevdalen
Die Van Emden is toch een ander verhaal. Die is al onderweg vanaf de T/A en heeft daarnaast nog M-SR; E3; GW; RVV en P-R goed gereden; dat die jongen rust krijgt is te begrijpen nu Yorkshire is vervallen. Maar Wagner heeft o.a. de T/A niet uitgereden en nog een paar DNF's achter zijn naam; maar dan zal @vlek wel weer zeggen, ja hij de 1e. 100km gewerkt voor de kopmannen.

S. Morgenstern

Ze hebben nagenoeg evenveel koersdagen..

kelderfan

't scheelt maar 2 dagen; maar Van Emden heeft geen DNF's en rijdt nog de LBL in voorbereiding met Van Poppel.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan Dan zal Tom Dumoulin wel ook niet de Giro rijden.... die heeft bijna nog helemaal niets gedaan dit jaar ;)

En ja het zou zeker een goede zaak zijn als Bennett een contractverlenging krijgt.

Rouvoet

In de Wielerrevue zegt Van Poppel dat Wagner niet meegaat omdat zijn vrouw ergens in het begin van de giro is uitgerekend

Loek de Rooij

Haha, heeft die Kelderfan ook nog gelijk.

S. Morgenstern

Lol... Maakt verder de argumentatie niet minder krakkemikkig, maar wel humor.

Van Hoecke dan dus de vervanger van hem. Benieuwd welke renner dan de plek van Tolhoek in gaat nemen.

Yeez

'@rouvoet heb je een link?

kelderfan

"Van Hoecke dan dus de vervanger van hem. Benieuwd welke renner dan de plek van Tolhoek in gaat nemen."
Dat is echt minder krakkemikkig. Wie denk je?

Yeez

Dat zal de tier wel zijn

kelderfan

Team LottoNL-Jumbo trekt opnieuw naar Kühtai voor hoogtestage lees op de site van TLJ.
Bennett met o.a. Van Poppel en Van Emden; daarnaast Powless en Kuss zullen zich voorbereiden voor de 2e. helft van 't seizoen.
Dat lijkt mij een goede zaak, want vanuit die hoogtestage zijn Bouwman, Tolhoek, De Tier en Olivier doorgebroken in o.a. de Vuelta.

gardeyn

'@vlek: van Hoecke zat al in de voorselectie. Battaglin als vervanger van Wagner?
En is Tolhoek al definitief afgehaakt?
Met Battaglin erbij wordt de ondersteuning van Bennett iets ruimer.

Yeez

Powless en kuss verzin je er zelf weer bij? @kelderfan

gardeyn

'@jesse: dit is toch geen geval van krakkemikkige argumentatie vam Kelderfan, want Powless en Kuss staan op de rol voor de genoemde Amerikaanse koersen.

Fanny

'@ Vlek en @ Kelderfan
Natuurlijk gaat Van Hoecke naar de Giro.
Hij was toch op hoogtestage in de Sierra Nevada.
Tolhoek is het grote vraagteken.
Gaat hij alsnog naar de Giro (ik kan het bijna niet geloven) of wordt hij toch ivm het knieprobleem vervangen.
Ik gok op de Tier als zijn vervanger.

Vandaag weer een heel goed resultaat gehaald door een jonge ploeg in de laatste 5e etappe van deTour of the Alps (slechts 90 renners gefinisht) door met z'n allen (behalve Kuss) deze mooie, maar zware koers uit te rijden resulterend in een uitstekende 5e plaats in het AK voor klasbak Bennett en hele mooie 17e plaats voor zijn (super)knecht Bouwman.
De 2e plaatsen van Bennett (4e en 5e etappe) en de 3e plaats van Bouwman in de 4e etappe waren van een hoog strijdgehalte en waren heel mooi om te bekijken.
Ook de rode trui (tussenprintklassement) van de jonge Eenkhoorn mocht er zijn.
De hele ploeg heeft vandaag erg goed zijn best gedaan om hem in deze trui te krijgen.
Ploegleiders Grischa Niermann en Jan Boven zijn vol lof over de teamprestatie in deze week van deze overwegend jonge ploeg (TLJ Nieuws).
Ook Bennett en Eenkhoorn schreven mooie woorden over TLJ en de teammaten op hun eigen tweets.
Dat geeft aan dat het deze heel goed klikte tussen de ploegleiders en de renners onderling.
Op naar een mooie voor TLJ geslaagde Giro d'Italia.

ghostwriter

Het lijkt me niet verstandig om Tolhoek naar de Giro te sturen zonder dat zijn knie echt getest kan worden in een wat zwaardere wedstrijd. De Tier lijkt momenteel goed in vorm en zou met Gesink, Battaglin, Bennett en Bouwman een goede klimploeg vormen. Bennett wordt natuurlijk de kopman van de klimploeg maar ik hoop dat de rest de vrijheid krijgt om in de aanval mee te gaan als ze voelen dat hun benen die dag goed zijn en de etappe bij ze past. Met verder Van Poppel als sprinter en Van Emden en Van Hoecke als zijn sprintaantrekkers zou de kans dan relatief groot zijn dat de ploeg ten minste één etappe kan winnen.

Chrys

Daan Olivier gaat nu op hoogtestage in de VS en zal ook naar het trainingskamp in Oostenrijk gaan.

Van Poppel, Van Emden, Bennett en Olivier sowieso naar Kuhtai. Waarschijnlijk dus ook Powless en Kuss in voorbereiding op Utah en Colorado.

ghostwriter

Ik dacht dat Powless al in de VS was?

Chrys

'@ghostwriter
Het trainingskamp in Oostenrijk is pas in juli.

tdola

Wagner niet in de giro dus?? Zou graag die tekst uit wielerrevue zien. Iemand een link?
Toch verrassend omdat het in januari wel zo aangekondigd was.
Tolhoek lijkt me onwaarschijnlijk.

De tier dan idd optie, maar dat is Martens bijv ook (die kan in sprintvoorbereiding van Poppel meer betekenen).
Nog even afwachten en we weten het.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@tdola krijg het net bevestigd inderdaad vanuit de ploeg, dus dat klopt inderdaad.

kelderfan

'@Fanny
Daan Olivier geeft aan, dat hij de test Tour of the Alps goed heeft doorstaan en dat hij op weg is naar de Rocky's om Powless te vergezellen bij de hoogtestage. Ik denk ook dat Kuss al onderweg is naar 't trainings camp.
Die jonge ploeg heeft 't goed gedaan in de Alpen en George Bennett heeft na de operatie echt grote stappen gemaakt.
Grisha Niermann had over Roglic niets dan lof, maar wat Bennett laat zien is ook niet verkeerd.
@Chrys
In Kühtai zullen de renners zich voorbereiden op de tweede helft van het seizoen. “Bijvoorbeeld op de Ronde van Spanje. Maar ook voor de twee Amerikaanse wedstrijden die in augustus op het programma staan is het trainingskamp ideaal. Tijdens de Colorado Classic en Tour of Utah fietsen de renners veel op hoogte. In Oostenrijk kunnen ze hier specifiek voor trainen”, legt Heijboer uit.
Dus Powless en Kuss gaan mee op hoogtestage in Kühtai
@jessevdalen
Powless en kuss verzin je er zelf weer bij?
Ja meestal verzin ik 't terplekke, maar in dit geval heb jij 't verhaal niet goed gelezen of begrepen.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Van Hoecke is nooit een twijfelgeval geweest toch voor de Giro... niet bij mij in ieder geval. De vraag is dus nu wie gaat Wagner vervangen, kiezen ze voor een renner als Martens om die rol over te nemen of wordt er toch gekozen voor een extra klimmer met bijvoorbeeld de Tier. Roglic, Kruijswijk en Clement zullen wel op hoogtestage gaan voor de Tour, dan hou je niet veel keus over voor de Noorse wedstrijden en de TOC. Zijn Wagner en/of Tolhoek daar wel inzetbaar dan red je het net om overal een volledige ploeg te hebben anders wordt het ergens starten met een renner minder waarschijnlijk dan in Noorwegen.

1 2 ... 162 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.