Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 163 ... 481 482
kelderfan

"Dan zal Tom Dumoulin wel ook niet de Giro rijden…. die heeft bijna nog helemaal niets gedaan dit jaar"
Je hebt een punt, maar goed dat je 't hebt nagevraagd.;)

ghostwriter

Tratnik blijft het goed doen en zou misschien een wat oudere wielrenner zijn die LottoNL kan testen. Hij heeft een goede tijdrit en lijkt goed in het heuvelgebergte.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@kelderfan dat staat wel volledig los van jouw opmerkingen... was hij wel gegaan dan zou zijn programma er niet anders hebben uitgezien.

kelderfan

'@rahimns
Als je al van te voren weet, dat 't met al die hoogtestages een probleem is om voldoende renners te selecteren, dan snap ik niet, dat er niet naar een extra renner is gezocht. Of is de optie, die jijzelf hebt geopperd, dat er stagiaires in beeld zijn voor de 2e. helft van 't seizoen of eerder.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan dat weet je niet van te voren want je houdt als ploeg in eerste instantie geen rekening met zwangere echtgenotes, uitval van renners en andere ongeplande ongemakken. Of er stagaires in beeld zijn voor het 2e deel van het seizoen dat weet ik niet, dat zou best kunnen maar daar heb je voor 1 augustus in ieder geval niets aan, want dan mag je die pas inzetten. Eerst maar eens afwachten of Tolhoek weer inzetbaar is binnenkort en Wagner zal waarschijnlijk niet 3 weken thuisblijven maar na de geboorte van zijn kind weer snel inzetbaar zijn en dan nog is het echt geen ramp als je in die Noorse koersen met een renner minder start.

Romāns Vainšteins

Is die Wagner hetero ?

Laatst gewijzigd
defietser

We zien wel wie er meegaan. Wij beslissen er gelukkig niet over. En zoals een goed kapitein zegt. De beste stuurlui staan waarschijnlijk aan de start.

oscarito1908

Met zwangere echtgenotes valt nu juist prima te plannen. Als alles goed gaat tenminste. En de koers wacht op niemand.

Fanny

'@ghostwriter
Quote: Tratnik blijft het goed doen en zou misschien een wat oudere wielrenner zijn die LottoNL kan testen. Hij heeft een goede tijdrit en lijkt goed in het heuvelgebergte.
Dat had ik eerder hier ook al aangegeven.
Lijkt mij ook geen dure renner.

kelderfan

'@Fanny; @ghostwriter
Tratnik zou zeker een goede aanvulling zijn voor de kleine rondjes. Maar een jongen als die Giulio Ciccone {Bardiani} of nog een jonge landgenoot van TLJ'er Roglic, zoals Tadej Pogacar zijn in mijn ogen ook goede aankomende talenten. Met Giulio Ciccone heb je een renner voor de Giro en daarnaast ook voor de ToC.

S. Morgenstern

Wel lastig dat de twee koersen waarvoor hij een aanvulling zou zijn net gelijktijdig vallen..

ghostwriter

'@kelderfan
Ik zou Tratnik vooral als een vervanger van Lindeman zien en iemand is die doordat hij nog nooit bij een WT heeft gereden en tot en met 2016 nog bij een CT ploeg rondreed misschien bij de Jumbo ploeg nog een grote stap in zijn ontwikkeling kan zetten. Hij werd vorig WK tijdrijden al 10e en met een betere tijdridfiets en een betere begeleiding kan hij misschien wel tot de beste tijdrijders van de wereld gaan horen. Het zou leuk zijn als de Jumbo ploeg met Roglic, Tratnik en Pogacar een kleine Sloveense enclave zou krijgen. Als ze dan toch bezig zijn moeten ze Mohoric ook maar even contracteren. ;-)

Laatst gewijzigd
veld

Helemaal eens met Ghostwriter, maar dan ook nog een Teunissen of Stuyven halen. Eventueel te financieren met niet meer of tegen heel veel lager salaris verlengen van Boom en Gesink.

Romāns Vainšteins

Wellicht dat Stuyven idd wel eens verkassen wil bij TREK, je hebt dan wel een prima kopman voor de keien en ook voor de tour is het nagenoeg in ieder type ploeg een prima renner om mee te hebben, of je nou sprints/AK of ritwinst nastreeft. Een toezegging op het absolute kopmanschap zie ik hem bij TREK namelijk nooit helemaal/hoogstens halfgaar verkrijgen.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

In hoeverre wilt TLJ serieus werk gaan maken van het klassieke voorjaar. Ze hebben dan inderdaad de keuze om een renner te halen die zich al bewezen heeft, daar zou dan Stuyven voor in aanmerking komen aangezien die een aflopend contract heeft. Mike Teunissen is ook een optie maar die is natuurlijk niet voor niets weggegaan en ik vraag me af of die gewoon daar niet op zijn plek zit. Een andere keuze is om voor volgend jaar volledig te vertrouwen op de verder ontwikkeling van Timo Roosen die nu al dicht tegen die top aanzat en dan samen met Jansen en hopelijk weer een betere Boom als ervaren kracht. Eigenlijk heb je dan best een aardig team voor die periode en zou je misschien eerder op zoek moeten naar een renner voor het heuvelwerk. Want daar schiet je eigenlijk echt te kort. En dan zou je kunnen uitkomen bij bijvoorbeeld renners als Konrad, Schachmann of Molard.

horsm

En Ik denk dat in de toekomst Van Poppel, Groenewegen en misschien Eenkhoorn ook wat kunnen in sommige Vlaamse koersen. Dus ik denk niet dat er iemand daarvoor bij moet.

Sowieso, mijn prioriteit zou liggen bij het verlengen van de renners die ze nu hebben en blijven inzetten op talentontwikkeling.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@horsm ik denk zeker dat er een prioriteit ligt om een paar renners snel te verlengen maar ik ga ervan uit dat er zeker 2 renners gehaald gaan worden ter vervanging van Tankink en Lobato.

Laatst gewijzigd
tdola

'@rahimns
Al enig idee of ze van bepaalde renners afscheid gaan nemen? Vast niet?
Of hebben renners al laten doorschemeren dat ze gaan stoppen, bijv Wagner?

Boy van Poppel ipv Wagner lijkt me dan een inkoppertje.

ghostwriter

'@rahimns
Ik hoop dat Wagner, Lindeman en (mogelijk) Van Hoecke worden vervangen met een slag betere knechten. Met het vertrek van Tankink en Lobato moet de ploeg dan vijf/vijf nieuwe wielrenners aantrekken. Persoonlijk zou ik graag zien dat ze voor De Kort, Boy van Poppel (als sprintaantrekker voor zijn broer Danny), Tratnik en één of twee grote talenten gaan. Dan kunnen ze het extra budget voornamelijk gebruiken om contracten te verlengen en een opleidingsploeg op te zetten. Het lijkt me niet verstandig om nu een extra kopman voor de klassiekers aan te trekken tenzij ze ook van waarde als knechten voor Kruijswijk en Roglic in het hooggebergte zijn.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@tdola geen idee, buiten Tankink heb ik geen aanwijzingen dat bepaalde renners gaan stoppen of weg zouden moeten.

@Ghostwriter het ligt er een beetje aan of het promotie-degradatie model nog doorgaat en op welke basis dat gaat gebeuren. Is dat puur op WT punten dan zal je als ploeg toch echt wel moeten gaan investeren in een renner die ook in de Waalse klassiekers in ieder geval om een plek bij de eerste 15 kan meedoen.

S. Morgenstern

Ze zijn de afgelopen jaren zonder renner voor de Waalse week toch niet op een degradatieplaats geëindigd? De reden om specifiek een renner voor die koersen te halen lijkt me enkel voor meer zichtbaarheid in die koersen, waarbij zich vervolgens de vraag opwerpt hoeveel haalbare renners daadwerkelijk voor een doorslaggevend verschil zouden zorgen. Ik denk eerlijk gezegd niet dat ze er zijn.

Laatst gewijzigd
ghostwriter

'@rahimns
Als dat daadwerkelijk doorgaat kan de Jumbo ploeg ervoor kiezen om Gesink van de klassiekers een hoofddoel te laten maken. Als hij in vorm is zou hij zeker wel bij om een plek bij de eerste 15 kunnen meedoen. Met dan verder Tratnik en De Tier in een vrije rol zal de ploeg vast en zeker een redelijk punten in de heuvelklassiekers kunnen binnenhalen. Het lijkt me in dat geval belangrijken dat Roglic en Bennett van de kleine rondes een hoofddoel maken (aangezien die twee daarin heel veel punten kunnen behalen) en Kruijswijk in de Tour onder andere Roglic en Bennett als klimknechten met zich meegestuurd krijgt. Met een fitte Boom en Roosen en Jansen die een jaar verder zijn in hun ontwikkeling zal de ploeg volgend jaar in de klassiekers waarschijnlijk meer punten behalen dan dit jaar. Volgens mij is het qua punten vooral belangrijk dat de ondersteuning van de kopmannen (Boom, Gesink, Kruijswijk, Roglic, Bennett, Groenewegen en Van Poppel) wordt versterkt dan dat er een extra kopman voor de heuvelklassiekers bijkomt.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Ze hebben in ieder geval genoeg afwegingen te maken... eerst maar eens afwachten wie er wel of niet gaat verlengen bij de ploeg.

kelderfan

'@ghostwriter
Jan Tratnik heeft wel voor een WT-ploeg gereden en wel bij dat hele sterke team van Niki Terpstra.
Als je bijvoorbeeld Konrad kan contracteren heb je ook een renner voor WP/LBL, maar ik heb de indruk, dat zijn voorjaar beter loopt, dan zijn naseizoen.

mus van de maasstad

Ook al hou ik er totaal niet van om in April (!!!) al te gaan speculeren over eventuele nieuwe en vertrekkende renners wil ik toch even mijn bescheiden mening geven.

Nee, TLJ moet geen kopman aantrekken voor het Vlaamse werk. Roosen en Jansen hebben hun potentie laten zien en ik vind dat TLJ gewoon door moet gaan met hun ontwikkeling in dit werk. Mocht Boom nog terug komen op een respectabel niveau dan heb je een aardig clubje vooruitgeschoven mannen in dit werk.

Nee, TLJ moet geen kopman aantrekken voor de Waalse klassiekers. Hooguit een knecht voor Roglic, Kruijswijk, Bennet die dan dit werk goed aan kan. Maar dan moet de prioriteit wel op het bijstaan vd kopmannen in de rondes. De Waalse klassiekers gewoon als extraatje.

TLJ moet het verhoogde budget gebruiken om hun beste renners te verlengen en de 2e en 3e lijn versterken. Met zowel talent als met veteranen. Maar een kopman aantrekken is imo overbodig aangezien ze die al genoeg hebben.

1uitzondering daargelaten... WvA zou wel een mooie stunt zijn.

1 2 ... 163 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.