Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 182 ... 481 482
S. Morgenstern

Van Poppel is gehaald als kopman, heeft reeds een overwinning in een grote ronde op zijn naam staan en rijdt al vijf seizoenen op het hoogste niveau. Het belangrijkste in deze Giro, waarin hij is opgesteld als een van de kopmannen, waarvoor hij zich speciaal op hoogte heeft voorbereid en enkele klassiekers heeft laten schieten, is het winnen van een rit en niet het uitrijden van de koers.

Laatst gewijzigd
ghostwriter

'@vlek
Ik durf te wedden dat als je aan Van Poppel en LottoNL de keuze voorlegd tussen het winnen van een etappe om vervolgens in de eerste week al te moeten afstappen en het uitrijden van de Giro zonder een etappe te winnen ze voor het laatste gaan. Natuurlijk is de doelstelling om etappes te winnen maar het behalen van de doelstelling is niet altijd het belangrijkste, zeker niet op de lange termijn. Dit is de eerste grote ronde die Van Poppel rijdt sinds de Vuelta van 2015. Zijn ontwikkeling tot een waardige kopman is belangrijker dan een incidenteel succesje en voor zijn ontwikkeling tot zijn waardige kopman is het uitrijden van de Giro veel belangrijker dan het winnen van een etappe.

S. Morgenstern

Hij zou zich een waardige kopman tonen door het winnen van een rit. Die weddenschap durf ik dus wel aan..

Yeez

'@vlek moet zeggen dat @ghostwriter hier een goed punt aanhaald. Het uitrijden van een ronde zal op termijn meer uitbetalen dan een etappe winnen en na de 1ste week afstappen. Bij Van Poppel zal na zijn magere jaren bij Sky naar de lange termijn gekeken moeten worden.

S. Morgenstern

Kijk je echt naar de ontwikkeling van Van Poppel op de lange termijn, dan zul je moeten vaststellen dat zijn ontwikkeling niet staat of valt bij het uitrijden van deze koers. Het plan dat ze daarvoor met hem hebben opgesteld kan onmogelijk zo matig in elkaar steken.

Het is prima om de silver lining van het onsuccesvol uitrijden van deze ronde te benoemen. Het is echter een denkfout om hem tot belangrijkste aspect van deze weken te bestempelen en de daadwerkelijke prestaties als minder belangrijk weg te zetten.

Laatst gewijzigd
Timocycling

van Poppel moet gewoon presteren in dit matige (sprinters)veld. Daar hoort minimaal een top 3 bij en eigenlijk ook een keer ritzege. Stop met dat gepamper, gewoon presteren. Daar verdient hij ook naar.

Bulcke

'@vlek: is het nu echt zo lastig om de visie Van iemand anders als een mogelijkheid te zien of die je alsof? Door je eigen mening zo stellig neer te zetten is het nog geen waarheid.

Ik denk dat bij het moeten kiezen zoals ghostwriter zegt er voor uitrijden gekozen zal worden. Liever volgrns jaar een betere sprinter dan dit jaar een extra overwinning. Wat niet wegneemt dat de verwachtingen en in ieder geval de hoop wel hoger zullen liggen dan dat.

Wat het met pamperen te maken heeft (@timo) is mij niet helder.

S. Morgenstern

Liever volgrns jaar een betere sprinter dan dit jaar een extra overwinning.

Liever dit jaar een betere sprinter toch? Is het nu echt zo moeilijk om de onmogelijkheid van het tegendeel te zien?

Bulcke

Nee hoor dat is niet zo moeilijk. Ik weet alleen niet waar de keuze van jumbo op zal vallen. Denk alleen dat jumbo voor denlange termijn kiest. En natuurlijk hopen ze op een overwinning nu

Timocycling

'@Bulcke: ik bedoel te zeggen: van Poppel is gehaald als sprintkopman, dan moet hij ook gewoon presteren dit jaar. Dat is toch niet teveel gevraagd voor een kopman? Heeft ook weinig echte concurrentie hier in Italië. Ik vind het dan slap om te zeggen dat uitrijden al genoeg is. Beetje prestatiedruk kan m.i. absoluut geen kwaad.

S. Morgenstern

Kiezen voor de lange termijn boven de prestaties van dit moment, staat niet gelijk aan het verkiezen van het uitrijden van deze Giro boven het winnen van een rit.

Laatst gewijzigd
Bulcke

'@timo: Ik ben gewoon een beetje alergisch voor woorden als pamperen, geen verkeersdrempel over komen en andere denigrerende opmerkingen naar topsporter die hun leven in het teken zetten vandere hun sport.

@vlek: grote kans . Er zijn slechts zelden twee opties

ghostwriter

'@vlek
Eén etappe winnen in een grote ronde maakt je geen waardige kopman over een heel jaar gezien. Van Poppel is momenteel kwalitatief gezien geen waardige kopman. Als hij een etappe wint is dat niet omdat hij één van de betere sprinters is want dat is hij duidelijk niet. Een kopman hoort op zijn gebied bij de beste te horen en Van Poppel hoort dat niet. Het uitrijden van een grote ronde zal hem hopelijk wel richting dat niveau helpen.

@Timocycling
Niemand zegt dat het uitrijden "al genoeg is". Alleen lijkt het me duidelijk dat Van Poppel momenteel niet het niveau heeft om in een grote ronde een waardige kopman te zijn. Het was aan het begin van dit jaar al duidelijk dat Van Poppel een bepaalde inhaalslag moet maken qua niveau. Hij heeft bij Sky twee jaar stil gestaan in zijn ontwikkeling (doordat ze hem in een verkeerde houding op zijn fiets hadden gezet). Dit jaar staat dus vooral in het teken van zijn ontwikkeling. Winnen is een onderdeel van die ontwikkeling.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Wanneer hij hier een rit weet te winnen, dan zou hij daarmee tonen dat hij het voor een ploeg als TLJ waard is om als een van de kopmannen aan een grote ronde te beginnen. Kun je je eigen doelpalen verder plaatsen waar je wil..

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Helaas weer pech voor Daan Olivier, heeft zijn voet en enkel gebroken...

https://twitter.com/LottoJumbo_road/status/993866918309265410

S. Morgenstern

Wat een pechvogel, niet normaal.

Rhohan

Mentaal is het al niet de sterkste renner, dus dit kan dubbel zo hard aankomen.

Denewar

Sneu voor Olivier.

Enkel en voet gebroken bij val in Amerika.....

Zullen nu met 5 of 6 van start gaan

jvh93

Sterke battaglin vandaag zeg! En bennett zat er volgens mij ook prima bij, jammer dat de sprint net te lang was voor batta

tendam

Battaglin was waarschijnlijk de sterkste, maar moest teveel werk opknappen. In de Giro is hij altijd beresterk op dit soort aankomsten, en verder eigenlijk nooit. Rare kwast.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Er viel wel net een gaatje voor Bennett, dus die verliest volgens mij wel weer wat seconden.

kelderfan

Jammer dat Battaglin het niet kon bolwerken tegen Wellens en Woods. Er komen nog kansen, denk ik.

kelderfan

shit, dat Daan Olivier niet kan starten in de ToC en wat pech voor die jongen. Hopelijk is hij er weer snel bij. De spoeling is niet zo groot bij TLJ.

Fanny

Vandaag zowel goed nieuws met een mooie 3e stek voor Battaglin en slechts nieuws met de valpartij van Olivier.
Dat gaat jammer genoeg toch wel een paar maanden kosten eer Olivier weer op niveau is door die gebroken enkel en voet.
Helaas startte Battaglin net wat te ver van achteren door de eerdere valpartij/wegversmalling anders had ik nog moeten zien of Wellens dan gewonnen had.
Maar het goede bericht is dat er volgens mij morgen weer zo een zelfde aankomst is.
Ik zou zeggen gewoon weer proberen.
Overigens was Gesink weer goed in de weer om Bennett in een goede positie te krijgen.
Hij lijkt mij goed in vorm en daarom verwacht ik hem in een vluchtgroep naar de top van de Etna.

kelderfan

'@Fanny
TLJ kan wel wat geluk gebruiken in de Giro en direct in de ToC, want met het uitvallen van Daan Olivier heeft TLJ wel een probleem met de bezetting.
Gelukkig zijn Gesink, Battaglin prima in orde in de Giro.

1 2 ... 182 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.