'@fanny okey... dat is vrij duidelijk. Ze gaan dus echt vol voor Bennet (wat goed is hoor), maar ik dacht juist dat Bouwman in dit soort ettappes van extra waarde kon zijn. Ik zie bouwman namelijk niet zo snel in het hooggebergte excelleren. Maar misschien op deze manier wel.
Groenewegen, Roosen, Jansen, Leezer, Boom en als zesde renner Martens, Wagner, Wynants of Tankink zullen wel naar Noorwegen gaan.
Powless, Kuss, Tolhoek, De Tier, Eenkhoorn en Martens en/of Wynants dan naar Californië.
Wat inwisselbare renners eventueel wisselen en je hebt de opstelling voor je koers.
Voornaamste vraag is of het lukt om op tijd een vervanger daar te krijgen.
Wakker liggen om die vraag gaat mij niet lukken.
'@rahimns
Grapje, maar dat is wel vervelend om dan met 1 man minder te moeten starten in de ToC.
Maar 't is een WT; dus lijkt 't mij verstandig om Noorwegen met 1 man minder te starten.
Powless met Kuss, De Tier, Tolhoek, Wynants en Eenkhoorn moet toch mogelijk zijn?
@Fanny
Ik verwacht dat Battaglin morgen Bennett wil terugbetalen voor 't werk, wat Bennett heeft gedaan voor Battaglin.
Hopelijk is Gesink zo goed om morgen wat te proberen; al zal 't een race naar de voet van de Etna worden
Denk dat niet nog geen rit voor Gesink zal zijn (ondanks dat ik zelf in een ander topic wat anders zei). Die gedijt denk ik beter bij een zware bergrit dan bij een rit met een lange, relatief makkelijke aanloop.
Of Bouwman veel zal moeten knechten voor Bennett is denk ik een beetje gissen. in the Tour of the Alps deed hij veel voor hem, maar mocht hij meen ook wel zijn eigen gang gaan.
'@vlek
Ik zie bij Tour des Fjords de volgende namen bij PCS Jansen, Eenkhoorn, Boom, Leezer, Tankink en Wagner.
In de Tour of Norway staan tot nu toe Groenewegen, Boom en Jansen op de rol.
Ik denk dat Noorwegen door Groenewegen, Boom, Jansen, Leezer, Martens, Tankink en Wagner wordt verreden.
Dan zou de ToC door Powless met Kuss, De Tier, Tolhoek, Eenkhoorn, Roosen en Wynants kunnen worden gereden.
Ja, waarom Roosen. Omdat ik die ook eens wil zien in dit soort werk.
Blijkbaar waren er gisteren wat woorden tussen Battaglin en Bennett na de finish, denk dat dit vooral komt door de tijdsverlies die Bennett opliep en was hij wat geïrriteerd daarover maar nu juichte hij volop na de overwinning van Enrico, dus dat is blijkbaar goed uitgepraat.
Battaglin had het even lastig op het steilste stukje van de slotklim, maar koos daarna steeds een goed wiel om vooraan te komen. Bennett maakte daar gebruik van, om vervolgens het gat te laten vallen. Win/win dus, optimaal uitgevoerd.
Als er gisteren woorden waren, dan moet Bennett niet zeuren. Battaglin kon winnen, nee, had moeten winnen. En Sjors zelf laat veel te vaak secondjes liggen in vergelijkbare situaties. Vreet dan een ander achterwiel op, dat hoeft heus niet per se dezelfde kleur te hebben als je eigen wiel.
Goed voorbeeld van een voorkeur die zich probeert te vermommen als een onderbouwing van een vermoeden.
We weten dat Groenewegen de komende koersen met zijn treintje op pad zal gaan. Wat we willen heeft daar verder totaal geen invloed op.
Ik denk verder dat Groenewegen en Roosen na Noorwegen op hoogtestage gaan.
In het interview in de Gelderlander voor de Giro gaf Bouwman aan dat hij iets meer voor Bennet zal moeten knechten dan oorspronkelijk het plan was. Dit omdat Tolhoek niet fit was en vervanger Lindeman niet voor de steilste etappes geschikt is.
https://www.gelderlander.nl/sport/koen-bouwman-in-topvorm-naar-de-giro~a24f0032/
Als er een kansje is, zal hij het echter niet laten.
Battaglin zei voor de rit van vandaag ook dat hij eigenlijk alleen de laatste kilometer voor eigen kans mocht rijden. Tot dat punt was het de bedoeling Bennett te ondersteunen.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.