Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 195 ... 481 482
kelderfan

'@Fanny
Er volgt toch nog iets intern wat betreft 't wangedrag van Lars Boom; hij heeft inmiddels zijn excuses aangeboden.
Ik hoop niet op 't overtrokken gebeuren als bij Lobato, want Preben nam 't niet zo hoog op. Maar ja hij benadeelt zijn ploeg en dat is niet goed.
@EmPeHa
Natuurlijk gaat Koen Bouwman echt zijn kans krijgen in rondes als Utah. Dat wordt ook een pittig rondje.

BramDeTank

Super blij met hoe het momenteel bij TLJ gaat maar enige nuance mag wel mijn inziens. Waarom moet zo'n beetje elke renner die goed bergop mee komt, een klassement toegeschreven worden? Alle respect voor Tolhoek en hoe hij zich terug knokt momenteel maar dat gaat toch nooit geen ronderenner worden.. En ik denk eerlijk gezegd ook niet dat hij dat zelf wel zo ziet.
Tuurlijk snap ik dat hij 4e stond in het klassement en graag een top 10, of zelfs top 5 plek had gereden in de TOC.

Leuk als je ploeg voor een top 10 plek mee kan doen in een grote ronde maar dit is toch ook gewoon direct jaren lang het probleem van TLJ (en de voorlopers) geweest? Alles op zij schuiven om maar die top-10 plek in een grote ronde te halen. Voor die etappe zeges meedoen is toch zeker zo mooi? En die mogelijkheid ga je gewoon steeds meer krijgen doordat de ''2e lijn'' steeds beter bezet raakt, met veelbelovende talenten. Maar ook de jongens die toch dikwijls als te licht werden bevonden (ook door mij), lijken dit jaar toch echt serieuze stappen te zetten. TLJ lijkt ook steeds meer een ploeg te worden die het van het opleiden en de langere trajecten moet hebben en dat is een goede zaak. Qua budget blijf je het toch afleggen.

Als de ontwikkelingen zich zo doorzetten en de kern van het team blijft intact, beschik je binnen nu en 2 jaar over een ploeg die zowel in het AK, sprint en etappe zeges in de moeilijkere aankomsten in grote rondes om de knikkers mee kunnen doen. Wel zou ik graag wat focus op de klassiekers zien, want dit blijft toch wel een verloren voorjaar zo elke keer. Boom is gewoon niet geworden wat ervan gehoopt werd, en met het stijgende budget zou er toch iets mogelijk moeten zijn.

Nogmaals probeer hier echt TLJ niet te bashen oid. Hoop vooral dat ze op deze voet doorgaan.

kelderfan

'@BramDe Tank
Een goed verhaal en ja TLJ zou ook moeten kijken naar de voorjaarsklassiekers. Zij hebben kennelijk al Jasper Stuyven benaderd. Zijn team heeft meteen gereageerd en Jasper langer gebonden.

jarinboybro

Ik geniet deze giro wel echt van TLJ, zowat elke rit meedoen om een etappezege, en daarnaast nog eens een klassement. Maakt het extra leuk om te volgen!

S. Morgenstern

Waarom moet zo’n beetje elke renner die goed bergop mee komt, een klassement toegeschreven worden?

Waar zie je dat gebeuren? Zelfs in de verhalen over Powless, die nu eenmaal exact de karakteristieken van een ronderenner lijkt te hebben, werd gesproken over een iets bredere aftasting van zijn mogelijkheden. Bouwman wordt helemaal genoeg ruimte geboden om iets anders dan het bovenstaande te worden; het lijkt zelfs niet de bedoeling van hem een klassementsrenner te maken door de vrijbuiter eruit te halen. De Tier krijgt ook juist de ruimte om zich naast het ondersteunende werk vooral op explosiever heuvelwerk te richten. Tolhoek lijkt zich zelfs puur als klimmer te ontwikkelen, met daarbij de heuvelklassiekers waar ze voor hem mogelijkheden zien en geen verhalen over ambities om er een klassementsrenner van te maken. Zo'n beetje elke renner? Lijkt me nogal mee te vallen.

Laatst gewijzigd
EmPeHa

Cyclingweekly suggereert dat Bianchi een tweede team naast TLJ zoekt om te sponsoren. Daar zien zij een oplossing voor Dimension Data dat Cervélo kwijtraakt.
http://www.cyclingweekly.com/news/racing/cervelo-sponsor-team-sunweb-2019-giant-joining-bmc-racing-say-sources-380358

Yeez

Perfecte lead-out van lotto-jumbo! Alleen is viviani te snel. Van hoecke zsm verlengen trouwens! Wat een lead-out weer.

S. Morgenstern

Voorbereiding uit het boekje, heel goed gedaan door die laatste mannen. Van Emden doet wat hij dit hele jaar al doet, Hoecke laat hier de laatste week voor mij eigenlijk voor het eerst zien echt goed te kunnen worden in dit werk en Van Poppel ook prima, maar natuurlijk niet van het niveau van Viviani.

Laatst gewijzigd
Yeez

Nogmaals: Van Hoecke aub verlengen!

S. Morgenstern

Of een nog betere renner aantrekken..

Yeez

'@vlek sarcast jij ;) spek voor de bek van @kelderfan

Overigens. Gesink zal morgen wel meezitten gok ik zo. vandaag als enige TLJ laten lopen en op achterstand binnen (3:10) op de Zoncolan heb je toch niks aan een knecht. Die rijdt alleen maar in de weg. Eigen tempo zal het beste zijn en daarvoor moet Bennett in de Astana/Orica trein plaatsnemen!

S. Morgenstern

Gesink zal dit weekend sowieso een rit mee moeten zitten. Ik vind het lastig inschatten in welke rit ik hem de meeste kans geef. Ik denk eigenlijk dat zo'n tweede dag van een zwaar weekend, zonder slotklim waar de echte lichtgewichten in het voordeel zijn, hem het best zou passen. Morgen niet proberen mee te zitten is echter geen optie.

Yeez

'@vlek eens, die lichtgewichten zijn erg in het voordeel op zo’n steile klim als de Zoncolan, maar proberen moet hij altijd!

Netraam

Rogers was ook geen lichtgewicht, maar hij won er wel. Niet geprobeerd is altijd mis, en een potje beendrukken bergop kan Gesink wel.

jvh93

Wat een verademing dat er dit jaar 2 sterke sprinters zijn, Danny zit nog aan het begin van het traject sprinttrein bij TLJ maar behaalt de ene ereplaats naar de andere (helaas valt het nog niet goed, op de 1e keer na) en Dylan harkt de ene na de andere overwinning binnen. Wat een weelde dit seizoen tot dusver en wat ga ik met veel spanning naar de tour kijken straks. Maar eerst nog vol spanning voor de rest van de Giro omdat het team bergop ook prima zijn mannetje staat :D:D

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

In mei heeft de ploeg nu al 12 top 5 noteringen gepakt waarvan 3 overwinningen... dat is geen slecht resultaat.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Dit is trouwens wel een hele sterke sprint, als je Hagen op een oplopende aankomst zo uit het wiel kan rijden

https://twitter.com/BrainOnWheels/status/997509558787559424

kelderfan

Dat is een mooie zege voor Super Dylan, die had in de Giro moeten rijden. Maar @jessevdalen {vlek is toch altijd de leukste} mee eens dat Gijs van Hoecke weer prima werk heeft geleverd {dus verlengen yes}.
Danny wordt steeds beter? Hij liet zich weer beet nemen nu door Sacha Modolo; Viviani dacht juist zo doe je dat en gebruikte Danny als lead-out. Iedereen blij. Daarin is Dylan Groenewegen toch een stuk slimmer. Jos van Emden liet even fijntjes weten, dat hij de sprint anders gewild; maar dat ging hij nog met de ploeg overleggen.

S. Morgenstern

Ik kan me niet voorstellen dat Van Emden na de evaluatie van de sprint bij zijn mening zal blijven; Van Poppel maakt in zijn coaching naar de anderen vandaag nergens fouten.

kelderfan

'@vlek
Ik denk in deze met jou mee, omdat Jos van Emden wel een prima tijdrijder is, maar in 't lead-out werk niet kan tippen aan Van Hoecke, Jansen en Roosen.
Gijs van Hoecke past beter bij 't treintje Groenewegen denk ik zomaar, want in de TdF kan Groenewegen volstaan met Roosen, Jansen en Martens. Daarbuiten zie ik hem met Roosen, Jansen en Van Hoecke als een supertrein. {wat een rotwoord}. Misschien kan Lars Boom wel met Danny een team vormen, want sprinten kan Danny wel maar keuzes maken gaat niet echt lekker. Met Lars Boom voor hem gaat 't denkelijk wel een stuk beter.

S. Morgenstern

Wat jij wil..

kelderfan

'@vlek
Dank is groot.
@rahimns
Ik zou 't heel vervelend vinden, als Bennett niet zou verlengen; want hij, Roglic en Kruijswijk zijn toch de krenten in 't rondewerk.
Powless heeft nog even nodig; dus het verlengen van Bennett zou prioriteit moeten hebben.

BramDeTank

'@Vlek

Even terug te komen op je reactie van gisteren (pagina 197). Met het ''toe schrijven van klassementen aan renners'' bedoelde ik natuurlijk de gemiddelde reactie hier op 't forum en elders. Niet inhoudelijk het programma van TLJ, wan't dat is met een tolhoek bijvoorbeeld zeker niet het geval.

Goede lead-out voor V. Poppel vandaag, komt aan pure snelheid nog wat te kort lijkt het, maar heeft de tijd nog om te groeien.

Die sprint van Dylan is toch wel weer indrukwekkend om te zien.. Die heeft mij het afgelopen jaar echt verbaast.

kelderfan

Jammer dat Tolhoek en Powless niet verder kwamen dan een 20e. en 24e. plek in de uitslag. Powless is plaatsje opgeschoven naar boven in 't AK.
Dat viel een beetje tegen na de etappe naar Gilbratar Road. Maar ja, Tolhoek komt ook terug van een langdurige blessure. Powless heeft kennelijk de hoogtestage niet zo goed verwerk. Evaluatie nodig?

S. Morgenstern

Powless knew he lacked the high-end climbing legs for that effort. The sickness from the Tour of the Basque country knocked him off his bike for a week in April when he was forced to go on antibiotics. He had just two weeks of intense training prior to California.

Stukje uit die link op de vorige pagina.

1 2 ... 195 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.