Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 196 ... 481 482
kelderfan

Ja, dat zal 't zijn. Toch jammer.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Klimmen boven 2000 meter is toch alweer anders dan tot 1000 meter en inderdaad heeft Tolhoek alleen maar in Nederland kunnen trainen en dan is het niet vreemd dat hij er vandaag doorheen zakt. Met Powless zal inderdaad wel geëvalueerd worden maar in paniek zal niemand zijn... voor een jonge groep hebben ze leuke dingen laten zien. Hun tijd komt nog wel.

S. Morgenstern

Het zal een stukje van het hele verhaal zijn.

Daarnaast is Powless een renner die zich, kijkend naar zijn beloftentijd, als klimmer nog volledig moet gaan ontdekken en een jongen van 21 met voor het eerst enkele pittige WT-koersen in de benen. Ik vind het wat ongezond om nu koersen waarin hij niet bij de beste tien zit als een stevige tegenvaller te beschouwen; alsof het een absoluut toptalent betreft. Hij wordt hier uiteindelijk vijftiende, niets mis mee.

Laatst gewijzigd
ghostwriter

Tolhoek komt terug van een blessure en Powless is eerstejaars profwielrenner. Trouwens viel Kuss vandaag positief op met een 26e plaats. Die jongen heeft duidelijk even wat tijd nodig om zich aan het niveau van de WT aan te passen maar het zou me niet verbazen als hij zich tot een goede klimknecht ontwikkeld.

Onbekende gebruiker

Zou TLJ trouwens met Poels bezig zijn. Zag op de insta een livefoto met de tekst ‘partners in crime’ met Van Poppel en Poels erop. Lijkt me dat je dat niet zomaar deelt en aangezien het budget groter wordt en Poels einde contract is. Who knows :)

Fanny

Wellens stapt af voor de Zoncolanetappe van vandaag vanwege o.a. uitputting.
http://www.welingelichtekringen.nl/anp/zieke-wellens-stapt-af-in-giro

Hopelijk zijn de jongens van TLJ allen nog goed in orde om deze verschrikkelijk zware bergetappe te beklimmen.
Ik verwacht dat Gesink of Bouwman in vluchtersgroepje (zonder Wellens dus) komen en dus later in de etappe Bennett kunnen gaan helpen.
Ik hoop dat Bennett vandaag echt goede benen heeft want met dat steile ding heeft hij vandaag een kans om op te schuiven in het AK of heel misschien zelfs een overwinning als ze hem op het laatste stukje van de beklimming van de Monte Zoncolon laten gaan.

jvh93

'@jandepandaman Poels heeft voor 2019 gewoon nog een contract bij Sky dus dat kan je vergeten ;)

kelderfan

Mooi om te horen, dat Kuss goed werk heeft geleverd om Tolhoek en Powless goed af te zetten voor de laatste klimmen.
De Tier kreeg opdracht en ging dus ook netjes mee in de aanval; hij had nog niet op die hoogte gereden. Dus al met al een goede poging en bagage voor wat nog komt.
Maar hoe zit dat. Powless was alleen op hoogtestage en Olivier en Kuss hebben getraind in Boulder. Waarom zat De Tier daar niet bij.
Van Tolhoek begrijp ik 't maar waarom niet met z'n 4 op hoogtestage; want Hart, Henao en Sivakov hebben zeker op hoogte getraind.
Wat werden die Amerikanen afgedroogd door Bernal en 2 Britten.
@Fanny
Gesink en Bouwman in de aanval maar wie moet dan Bennett beschermen, want vooraf wordt er ook flink geklommen.
Gesink geeft zelf aan, dat die laatste klim voor de kleine mannetjes is; dus heeft 't zin of Bennett voelt zich zo goed, dat hij een aanval wil plaatsen.

S. Morgenstern

Waarom rijdt De Tier geen Tirreno? Waarom stellen ze hem niet op in de Giro als invaller van Tolhoek? Waarom is hij niet op hoogte aan het trainen met Olivier en Kuss? Of....

Heeft Floris De Tier dit voorjaar veel gekoerst? Heeft hij naar de klassiekers gepiekt? Was hij tussendoor een aantal keer ziek? Moet je zo'n renner uitpersen?

Onbekende gebruiker

'@jvh93
woops zie het, dan gaf de mobiele site van PCS het verkeerd weer. My bad

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan Fanny zegt Gesink of Bouwman ... dus geen paniek. Verder worden hoogtestages niet door de ploeg betaald. Alleen de gezamenlijke hoogtestages tijdens de trainingskampen en die in voorbereiding op de grote rondes zijn door de ploeg georganiseerd. Daarom wonen veel renners tegenwoordig in het buitenland om makkelijker terrein te vinden waar ze goed kunnen trainen. Daarom ging Powless ook naar zijn eigen huis om daar op hoogte te kunnen trainen. Waarschijnlijk had De Tier zijn eigen voorbereidingen elders gedaan.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Ze hebben bij de Tour of Slovenia de ronde dit jaar wat aangepast op de aanwezigheid van Roglic en een tijdrit van 21 kilometer toegevoegd. Daarnaast lijkt het alternatief voor de sprinters die ZLM op het programma hadden staan ook gevonden; Groenewegen krijgt o.a. tegenstand van Kittel, Ewan en Cavendish.

Voorlopige selectie voor de Dauphine: Powless, De Tier, Kuss, Van Emden, Boom, Leezer en Wagner.

Laatst gewijzigd
BramDeTank

Poeh, denk dat Bennett toch een hele straffe klim heeft gereden... Als die mannen als Aru en Carapaz nog in haalt, nadat die materiaal pech had aan het begin van de klim. Leek toen toch al serieus wat achterstand op het ''peloton'' te hebben.. Zonde, maar al met al knap, denk ik, benieuwd naar de reacties nu.

Fanny

Bennett inderdaad een geweldige topklim gereden na zijn fietswissel.
Wellicht de snelste van het merendeel van de top 10 mannen.
Misschien dat hij de fiets van Bouwman (ongeveer zelfde lengte) heeft gekregen.
Gesink heeft hem denk ik weer een stuk bergop in gang getrokken.
We zullen het later wel horen wat er aan de hand was met de fiets van Bennett.
In ieder geval goede samenwerking in het team.
Jammer van de pech van Bennett, maar er komen nog wel meer grote bergetappes waar er kansen liggen en er misschien dan geen pech is.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Weer een zege voor Groenewegen die lekker aan zijn zelfvertrouwen aan het werken is. Weer prima werk van de ploeg rondom hem. Morgen zal het helaas niet voor hem zijn. Maar met 3 zeges zal hij met een goed gevoel op hoogtestage gaan.

kelderfan

'@Fanny
Ja ik ben ook benieuwd wanneer die pech is ontstaan; want op de berg reden motoren met reservefietsen van de kopmannen {dus ook voor Bennett}.
Hij is wel gezakt in 't klassement en kan dat morgen zich hopelijk weer verbeteren. Die Giulio Ciccone blijft mij boeien om er bij te hebben en zeker niet in plaats van Bennett. Ik hoop dat er groen licht komt op de rustdag. Ook die McNulty heeft op mij indruk op mij gemaakt.
Sky heeft vannacht en vandaag goede zaken gedaan zeker met Froome.

Gelukkig heeft Dylan Groenewegen de volgers weer in juichstemming gebracht. Hij heeft de heuvelrit goed doorstaan en was wederom de snelste.
Dus in Noorwegen gaat 't buiten beeld goed met TLJ.
Hij krijgt van mij als bijnaam Super Dylan.

tdola

We vinden t bijna normaal van groenewegen, maar is toch luxe zo een sprinter.

Toch een hc koers en de totaal overwinningen teller, waar sommige toch veel waarde aan hechten, tikt zo lekker door.

kelderfan

'@tdola
Dat is zeker zo. In dat veld {Tour of Norway}, als hij de heuvels kan overwinnen, is hij de snelste man in 't veld. Maar, ja je moet 't wel even doen. Dus #chapeau.
@Fanny
Ik lees net dat Gesink erbij was om Bennett te helpen. Bennett is wel zeer teleurgesteld door de mechanische pech is wel 2 plekken gezakt en dat is zuur.
Dus eigenlijk maar goed, dat Gesink en Bouwman bij Bennett zijn gebleven, want bijv. Battaglin kon wel steeds terugkomen in de afdaling, maar hij was niet in staat om Bennett te helpen.

S. Morgenstern

Battaglin zet hem vandaag toch zo goed als vooraan af aan de voet van de Zoncolan? Als dat al niet valt onder 'Bennett kunnen bijstaan', dan vraag ik me af wat wel als zodanig gezien mag worden..

BramDeTank

https://www.youtube.com/watch?v=ej3KhdN9myU

kelderfan

'@vlek
Battaglin, Gesink en Bouwman hebben Bennett afgezet, maar Battaglin haalde bijna de bocht niet {goed in beeld gebracht} in zijn ijver om er toch bij te zijn.
Hij en Koen waren er ook snel weer vanaf; alleen Gesink kon wel niet veel betekenen, maar heeft nog geprobeerd om Bennett weer op gang te krijgen.
Het was toch balen voor Bennett! Maar ja morgen kan hij misschien wel omhoog kijken.
@Bram de Tank
Leuke reacties maar even wachten wat 't verhaal wordt.

BramDeTank

'@Kelderfan

Hoe bedoel je? Dat wordt toch 2x aangegeven? :P

S. Morgenstern

Battaglin heeft Bennett vandaag dus goed kunnen helpen..

kelderfan

'@BramDe Tank
Ja maar hoe zit 't met dat mechanische probleem, wat volgens Gesink kan gebeuren. Maar voor Bennett niet leuk uitpakte.;)

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan verandert dat wat aan de zaak dan ???

Laatst gewijzigd
1 2 ... 196 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.