Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 199 ... 481 482
Rawolf

Ik zie liever Groenewegen Roosen Jansen leezer Martens kruijswijk Roglic Clement

AHampsten

Gesink doet ook mee met de TDF. En Wagner is een klasbak lead out

Yeez

Wagner gaat sws niet mee

AHampsten

Waarom niet?

S. Morgenstern

Hij heeft dit seizoen zo goed als nooit met Groenewegen, Roosen en Jansen gekoerst en is sowieso nergens onderdeel geweest van die trein.

kelderfan

Ja leuk die TdF.
Kruijswijk met Clement en Roglic met NN oh, nee hij gaat niet voor 't klassement; dan nog Gesink als ondersteunende aanvaller en Groenewegen met Roosen, Jansen en Martens. Het hoeft elkaar niet te bijten, maar toch krijgt Kruijswijk niet de steun, die hij zou verdienen.
@vlek
Gesink en Danny van Poppel gaan naar Hammer Sportzone Limburg met ook Leezer en dan waarschijnlijk ook Van Emden en Van Hoecke.
Kan dat een beetje kloppen?

S. Morgenstern

Team LottoNL-Jumbo
71 Enrico Battaglin
72 Pascal Eenkhoorn
73 Robert Gesink
74 Bert-Jan Lindeman
75 Bram Tankink
76 Gijs Van Hoecke
77 Danny Van Poppel

Dit geeft de organisatie van Hammer Limburg. Ik meen dat Van Emden en Leezer op de voorlopige startlijst van de Dauphine stonden.

Laatst gewijzigd
AHampsten

Wagner rijdt Giro niet. Gezien zijn ervaringen met Dylan lijkt de TDF me een uitgelezen moment aan te sluiten

kelderfan

Zo ook Enrico Battaglin en Pascal Eenkhoorn mee naar Hammer Limburg.
Ja dan lijkt 't er toch op, dat Leezer mee gaat naar de Dauphine. Maar eigenlijk verwacht ik toch ook Koen Bouwman.
Er zit een proloog en een TTT in 't programma van de Dauphine.
Powless en Van Emden zijn de tijdrijders en Koen Bouwman met Stef Clement zouden daar goed bij passen.
Mijn plaatje voor de Dauphine zou dan zijn Powless met Bouwman, Clement, De Tier, Kuss, Van Emden en Leezer?
Voor de TdS lijkt mij dan kopman Kruijswijk met Battaglin, Bennett, Gesink, Lindeman, Tolhoek en Wynants geen verkeerde keus.

S. Morgenstern

'- Clement zit in Team Kruijswijk.
- Gesink gaat naar de Tour de France en gaat daarvoor niet nog even een zware WT-koers rijden.
- Even aannemend dat Bouwman, 'de tijdrijder', werkelijk verschil veel zou maken in vergelijking met de grote motoren die ze nu aan de klimmers hebben gekoppeld: Ik betwijfel of de TTT in de Dauphine echt belangrijk is zonder kopman voor de toptien.
- Bennett zal zich na de Giro op de Vuelta richten en in voorgaande jaren is meermaals gebleken dat het rijden van de Dauphine of Zwitserland daar qua frisheid een probleem kan geven.

Laatst gewijzigd
Fanny

'@Kelderfan
Ik meen ergens gelezen te hebben dat Bouwman dit jaar niet de Dauphiné rijdt maar de Tour de Suisse te beginnen met een TTT van 18km en afsluitend met een ITT van liefst 34km.
De Dauphiné heeft een proloog van 6,6km en een TTT van 35km.
Ik denk dat Bouwman de Dauphiné (start 3 juni) niet gaat rijden (al zal hij dat wel graag hebben gewild na zijn succes van vorig jaar met een ritoverwinning en bergtrui), omdat deze koers te kort na de Giro zit die pas op 27 mei de laatste etappe heeft.
Tour de Suisse start pas bijna een week later op 09 juni.

Wielerfan1987

Volgens PCS staat Clement voor de Dauphiné op de rol hoewel ook ik eraan twijfel of hij daar zal starten, ik ga er vanuit dat hij met Steven naar Zwitserland gaat.

Gezien de tijdritten in Zwitserland verwacht ik daar in grote lijnen een team als volgt:

Kruijswijk
Clement
Powless
Bouwman
Van Emden?
....................

Gesink gaat naar mijn verwachting na de Giro op rust en hoogtestage.

Een mogelijke opstelling in grote lijnen voor de Dauphiné zou kunnen zijn:

Bennett
De Tier
Martens
Kuss
Lindeman
................
.................

Van Emden zou eventueel nog in plaats van Suisse de Dauphiné kunnen doen met oog op die proloog wat toch een beetje zijn specialiteit was en is.

S. Morgenstern

Voorlopige selectie voor de Dauphine: Powless, De Tier, Kuss, Van Emden, Boom, Leezer en Wagner.

Zwitserland dan iets in de richting van: Kruijswijk, Clement, Tolhoek, Bouwman + drie renners uit Battaglin, Lindeman, Tankink en Wynants.
Slovenië: Roglic + Groenewegen en zijn trein.

Laatst gewijzigd
jvh93

'@wielerfan ik verwacht eerlijk gezegd Dat ze met van Emden wel geleerd hebben van vorig jaar. Toen reed hij tussendoor ook nog en heeft hij zichzelf opgeblazen waardoor de tour een drama werd. Lijkt me niet dat ze dat nog een keer gaan laten gebeuren

Laatste man

Ik gok voor de Tour nog steeds op deze namen.
Kruijswijk, Roglic, Gesink, Clement, Groenewegen, Roosen, A. Jansen en Boom.

Martens als vervanger voor Boom is nog een optie, als die laatste onvoldoende vorm toont. Boom heeft een klik met Groenewegen en kan op veel gebieden knecht spelen (mits fatsoenlijke vorm).

kelderfan

"Gesink gaat naar mijn verwachting na de Giro op rust en hoogtestage"
Waarom moet Gesink steeds op hoogtestage? Hij zou als rittenkaper naar de Giro gaan. Het lijkt mij nu Bennett alle hulp nodig heeft, dat Gesink niet aan zijn doel toekomt. Met de sprinttrein van Super Dylan krijgt Kruijswijk een klein aantal ondersteunende mannen mee; nu alleen maar Clement.
Roglic laat zien, dat hij wel tot ritwinst kan komen, dus wordt 't m.i. weer heel lastig voor Gesink om als rittenkaper mee te gaan naar de TdF.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@Fanny
Ja de Dauphine zit wel heel dicht op de Giro. Dus dan is 't wel begrijpelijk dat Koen Bouwman naar de Tour de Suisse gaat.
Alleen er wordt wel een TTT verreden in de Dauphine. Met alleen Powless en Van Emden {ook kort op de Giro} als motoren lijkt mij dat weinig; want Lars Boom is voor mij nog steeds een groot vraagteken.

S. Morgenstern

Waarom moet Gesink steeds op hoogtestage?

Nu zou dat zijn om in een zo goed mogelijke vorm in de Tour de France te kunnen starten. Ik weet niet of een hoogtestage werkelijk nodig is, maar dat een deelname aan de Dauphine of Zwitserland niet binnen die plannen past lijkt me vrij duidelijk.

alleen maar Clement.

Ja, zoals Bennett nu alleen Bouwman heeft...

Jotto-Lumbo

Soms zet ik vraagtekens bij het programma wat TLJ rijdt en de invulling daarvan. Nu rijden ze bijvoorbeeld Slovenië (snap ik met Roglic) met kopmannen Groenewegen én Roglic. En laten ze WT wedstrijden Dauphine en een klein beetje Zwitserland links liggen. Zelfde gold voor Californië. Groenewegen heeft voor de TDF straks alleen een WT etappe wedstrijd Paris Nice gereden. Is dat niet karig voor een absolute kopman op het allerhoogste niveau?

S. Morgenstern

En laten ze WT wedstrijden Dauphine en een klein beetje Zwitserland links liggen.

Zwitserland starten ze met de nummer drie van vorig jaar als kopman. Dauphine is een koers die in zekere zin geslachtofferd wordt door het rijden van Slovenië met Roglic. Ik denk echter dat een rustigere aanloop zich voor Roglic ook uit kan betalen in de Tour de France (vorig jaar zal goed bevallen zijn), dus of daar werkelijk vraagtekens bij gezet moeten worden valt te betwijfelen. De keuze om niet in elke WT-koers met een kopman te starten, is volgens mij in ieder geval een keuze die zich de laatste jaren steeds beter uitbetaalt in de koersen waarvoor die anderen worden 'geslachtofferd'.

Is dat niet karig voor een absolute kopman op het allerhoogste niveau?

Nee, dat is voor een sprinter absoluut geen vreemd programma. Hoeveel WT-koersen met voldoende sprintkansen zijn er tenslotte buiten de grote rondes? Ik denk dat Californië wat dat betreft de enige enigszins interessante koers is die hij had kunnen rijden.

Laatst gewijzigd
Wielerfan1987

'@jvh

Vorig jaar werd van Emden dan ook nog opgesteld in de Tour mede door de kracht waarmee hij uit de Giro kwam.

Volgens mij staat een start in de Tour voor hem dit jaar niet op het programma dus kan hij best nog Dauphine of Zwitserland doen voor hij het NK rijd en op vakantie gaat.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Vorig jaar reden Roglic en Groenewegen de SterZlmtoer als voorbereiding op de Tour nu doen ze Slovenie. Lijkt me een prima alternatief. En kijkend naar de profielen van de Dauphine en de TdS heeft Groenewegen in beide wedstrijden ook weinig te winnen.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@vlek
quote:"Ik weet niet of een hoogtestage werkelijk nodig is, maar dat een deelname aan de Dauphine of Zwitserland niet binnen die plannen past lijkt me vrij duidelijk."
Precies toch. Die laatste hoogtestage heeft zich nog niet uitbetaald in de Giro; dus wat staat er in de weg om met Kruijswijk de TdS te rijden in voorbereiding op de TdF.

S. Morgenstern

Ik vond Gesink zondag slecht, maar verder is hij een aantal keer toch behoorlijk belangrijk geweest voor Bennett, is zijn niveau redelijk en zou het niet verbazen wanneer hij in een van de laatste bergritten voor de overwinning kan rijden.

dus wat staat er in de weg om met Kruijswijk de TdS te rijden in voorbereiding op de TdF.

Deze herhaling van je Clement voorstel van vorig jaar valt niet serieus te nemen. Helemaal niet meer sinds de Vuelta na de Tour de France rijden, toen het je even anders uitkwam, al teveel van het goede zou zijn. Evenals de hoogtestage in Oostenrijk bejubelen, om op andere momenten dezelfde manier van voorbereiding te verfoeien wanneer hij persoonlijke voorkeuren in de weg zit..

Laatst gewijzigd
kelderfan

De hoogtestage in Oostenrijk komt toch prima gelegen voor de mannen, die niet in de TdF rijden, zijn volgens mij jouw eigen woorden.
Het gaat mij toch niet om de hoogtestages, maar om Gesink, die in mijn ogen wel wat meer ingezet kan worden en wat je zelf ook zegt: "zondag was hij niet echt goed". Dan is mijn constatering toch niet verkeerd en wat dat met Clement te maken heeft, dat is toch een ander verhaal.

1 2 ... 199 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.