Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 201 ... 481 482
kelderfan

'@Fanny
Ja, ik denk gezien de ritten 18 en 19, dat @vlek/tendam gelijk hebben, dat morgen een vluchtgroep wel kan wegblijven. Dus ja, dan is misschien wel Enrico Battaglin de man in de vluchtgroep. Want juist in die ritten 18 en 19 zullen de klimmers wel bij Bennett moeten blijven om hem van voren te houden.

kelderfan

In Noorwegen wordt 't Nederlands podium met Jakobsen, Hofland en Timo Roosen. Dus Roosen zit er weer keurig bij.
Ook Jansen is goed met een 4e. stek.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Juist in die laatste ritten kan Bennett iets hebben aan een vooruitgeschoven renner. Morgen zou enkel voor de rit zijn.

kelderfan

'@vlek
Quote:"Ja, ik denk gezien de ritten 18 en 19, dat @vlek/tendam gelijk hebben."
Je hebt gelijk hoor. Omdat Bouwman en Gesink de beste mannen zijn bergop, lijkt mij, dat zij zich morgen nog zullen sparen.

Laatst gewijzigd
Poeksel

Omdat er geen echte sprintkopman is mochten Roosen en Jansen ieder voor zich sprinten, neem ik aan?

ghostwriter

Ook zonder pech had Bennett nu tiende gestaan in het algemeen klassement. In de Giro en Vuelta is een top tien klassering momenteel gewoon het maximaal haalbare voor Bennett. Op termijn kan hij misschien top 5 klasseringen gaan rijden maar veel verder zal hij ook niet komen. Ik blijf erbij dat ik hem geen nieuw contract zou geven aangezien hij qua salaris zeker bij de grootverdienaars wil gaan horen. Verder zou ik ook Boom geen nieuw contract geven aangezien ik denk dat de ploeg zich beter op Roosen en Jansen kan richten voor de klassiekers. Jumbo moet een deel van het geld wat ze op de salarissen van Boom en Bennett besparen investeren in het doorselecteren van de ploeg. Tankink vertrekt sowieso al en ik zou de contracten van Wagner en Lindeman niet verlengen.

Dan heeft de Jumbo ploeg de ruimte voor minstens zes (aangezien Lobato al is vertrokken) nieuwe wielrenners. Aangezien het budget omhoog gaat, Boom als grootverdienaar wegvalt en Gesink waarschijnlijk ook genoegen moet nemen met een salarisvermindering zal er een relatief groot deel van het budget vrijkomen. Ik hoop dat ze dat gebruiken om Bol en Vd Berg (die beide waarschijnlijk relatief goedkoop zullen zijn) aan te trekken en zich daarnaast richten op het binnenhalen van talenten van de 'hors catégorie'. Dan denk ik aan talenten als Philipsen, McNulty, Almeida en Berg. Natuurlijk zal de concurrentie groot zijn voor talenten van dat kaliber maar met het budget wat vrijkomt hoeft het financiele plaatje er bij de Jumbo ploeg voor hun niet minder uit te zien dan bij rijkere ploegen.

Loek de Rooij

Hoe kom je erbij dat Bennett zonder pech ook 10e gestaan had? Hij had dan 7e of 8e gestaan. Top5 in deze ronde zou te veel gevraagd zijn, maar ik zou er ook niet zomaar vanuit gaan dat dit nooit haalbaar zou zijn. Tot nu toe blijft hij elk jaar verbeteren. Ik denk niet dat ze het plan hebben om een groeitraject tot kopman in het grote ronde na 1 grote ronde (waarin de doelstelling wordt behaald als hij top10 rijdt) in de prullenbak te mieteren. Bij de genoemde mannen is het nog maar de vraag hoe ze op prof niveau gaan preteren en ze kunnen ook niet de kopman Bennett vervangen. Bij Bennett weet je nu in ieder geval wat je hebt.

Ik hoop wel op versterking voor het voorjaar. Ik denk dan aan Taco van der Hoorn en hoop heel stiekem op een verrassing zoals Wout van Aert.

Laatst gewijzigd
horsm

Volgens mij was en is het plan om Bennett in de grote rondes 'een beetje' kopman te laten zijn: d.w.z. hij krijgt ondersteuning waar nodig, maar de ploeg heeft ook andere doelen: sprinten met van Poppel, punchen met Battaglin, ontsnappen met Bouwman & Gesink en tijdrijden met Van Emden.

En dat lijkt me voor de Giro en Vuelta een prima plan. Bennett kan daar keurig onderste regionen toptien rijden door aan te haken, en dat geeft de ploeg de vrijheid om voor dagprijzen te gaan zonder het risico te lopen met lege handen thuis te komen.

Tot nu toe alles prima. En 8ste of 9de of 10de maakt ook niet veel uit.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Lars Boom zegt nu, dat hij weer 't goede gevoel terug heeft en het is even afwachten, hoe hij 't verder gaat doen. De TdF lijkt mij te vroeg, maar misschien is de Vuelta iets voor hem. Afscheid nemen lijkt mij nog te vroeg.
Ik hoop juist, dat George Bennett gaat verlengen, want TLJ heeft nu Kruijswijk en Bennett voor 't AK; dat lijkt mij 't minste. Want Roglic komt er snel aan, maar heeft nog even nodig en ook Powless heeft nog wat tijd nodig en zo als de plannen liggen nog 2 seizoenen.

Wat de nieuwe aanwinsten betreft: ja, Brandon Mc.Nulty en Wout van Aert natuurlijk altijd.
Bol en vd Berg zullen wel een stage krijgen in Oostenrijk.

horsm

Roglic heeft misschien niet zo heel lang nodig. Misschien kan hij volgend jaar al wat Dumoulin kan in een grote ronde .

Wielerfan1987

Zou die Ben O'Connor niks zijn??

Is ook nog maar 22 jaar en contractvrij eind dit jaar.
Zou een mooi project zijn voor TLJ.

Nadeel is dat hij nu wel erg gewild zal zijn

kelderfan

'@Wielerfan1987
Ja, die Ben O'Connor van DD lijkt mij zeker een prima aanwinst voor TLJ, maar ja hij zal wel door meer ploegen worden begeerd. Maar als zij die jongen weten te strikken, dan zit 't wel goed met de klimploeg.
Daarom kwam ik op Robert Power, die ook transfervrij is eind dit jaar, maar wel heel veel concurrentie heeft bij Michelton. Misschien is dat wel een goed alternatief.

veld

Als we het toch even over volgend seizoen hebben; ik zou Boom zeker niet verlengen en Gesink alleen tegen een sterk verlaagd salaris, bv 2,5 ton. En behalve eventuele jonge beloften zou ik alle proberen om Mike Teunissen terug te halen en Roglic te carmeren met het binnen hengelen van Tratnik; die kan geweldig tijdrijden (ttt,s!) en ook goed helpen in heuvelritten . Ik denk ook dat hij ook in Vlaanderen nuttig kan zijn.

mollemarijden

'@veld
Mee eens Boom gaat niet meer heel veel laten zien en Gesink moet het met minder doen.

jvh93

Boom en Gesink eventueel alleen verlengen met een prestatiecontract zoals Gilbert deze heeft bij quick step. Presteren ze niet, ontvangen ze minder. Presteren ze wel ontvangen ze meer

Laatste man

Niemand weet onder welke voorwaarden Boom en Gesink nu rijden.

Boom haalt bijna elk jaar wel 2/3 overwinningen op niveau. Gesink kan zelf nog aardig uitschieten en stelt zich verdienstelijk op naar de ploeg. Die gaan niet zomaar weg. Het zijn niet meer de kopmannen van vroeger, maar ze hebben nog wel hun waarde.

kelderfan

'@LM
Het gaat niet zo zeer om de voorwaarden, want dat is aan de ploeg, maar Lars Boom heeft nog een lange weg te gaan en ook Gesink is nog niet waar hij wil zijn of beter kan zijn. Hij stelt niet voor niets steeds zijn geplande aanval uit en hij heeft nu nog 3 ritten om 't te laten zien. Waarbij in twee van de drie ritten 't belang van Bennett in het gedrang komt.

Adrianus en Patrick

Kunnen we nou een keer ophouden over het salaris van Gesink.. Hij is nog steeds een goede renner in de ploeg en al ca. 10 jaar aan boord heeft een PR waarde en kan in de grote rondes iets laten zien.. dus een fors lijkt mij redelijk..
Verder weet niemand hoeveel hij op z'n loonstrook heeft staan dus waar hebben we het over....

Als we dan willen zagen laten we ons dan richten op mensen als Wagner, Lindeman of Clement die ongetwijfeld ook een forse som opstrijkt, en de verschillende docu's zwaar negatief over komt en ook geen deuk in een pakje boter rijdt..

Laten we een van onze beste renners nou in ere houden.

UrbanSteel

'@Laatste man

Boom haalt bijna elk jaar wel 2/3 overwinningen op niveau.

Overdrijven is ook een kunst. ;)

Overwinningen van Boom vanaf 2014 ;
10-09-2017 OVO Energy Tour of Britain
07-09-2017 OVO Energy Tour of Britain - Stage 5 (ITT)
11-08-2017 BinckBank Tour - Stage 5
04-08-2015 Post Danmark Rundt - Tour of Denmark - Stage 1
09-07-2014 Tour de France - Stage 5

StonedCamel

'@UrbanSteel:
Dan heeft hij dus sinds zijn terugkeer naar TLJ weer duidelijk de opgaande lijn te pakken :)

Ik denk dat een prestatiecontract voor zowel Boom als Gesink prima is. Gesink lijkt me ook een prima wegkapitein, heeft veel ervaring en is een echte teamplayer.

UrbanSteel

'@StonedCamel

De Energy Tour of Britain kan ik nu niet direct een aansprekende koers noemen , die etappe in de BinckBank Tour was wel grote klasse.

xistnc

Bij dat soort renners maakt portretrecht een belangrijk deel uit van hun contract. Voor Gesink vermoedelijk meer dan voor Boom, maar ook voor Boom zal dat substantieel zijn. Dat deel van het contract leent zich sowieso niet voor prestatiebeloning.

Yeez

Boom heeft nog een mooi programma tot de tour om zijn topvorm te bereiken.

Tour des fjords
Hammer series noorwegen
Dauphine

En dan een hoogtestage, zlm of slovenie.

Die kan dus nog naar de tour, maar of TLJ dat wil is de vraag.

EmPeHa

'@Stonedcamel: hoe ga je prestaties van een teamplayer beoordelen en belonen? Gesink toont altijd inzet, dus je weet wat je aan hem hebt.

gardeyn

'@jesse: ZLM gaat niet door dit jaar.

1 2 ... 201 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.