Van Poppel sprint na die eerste tegenvallende sprint constant bij de eerste vijf. Hij moet nog grotendeels ontdekken waar zijn krachten liggen en welke beslissingen in volle finale voor hem het meeste rendement opleveren, maar ik denk dat hij heel goed vooruit kan met deze ronde.
Gesink was weinig indrukwekkend in het eerste deel van de rit, maar kan vervolgens na kilometers beulswerk in volle finale wel heel sterk reageren op een aanval van Brambilla. Hij lijkt minder dan in zijn laatste twee grote rondes, maar met deze benen is hij niet kansloos wanneer hij vrijdag of zaterdag met een mooie groep vooruit kan komen.
Bouwman lijkt hier trouwens de omgekeerde curve van de Vuelta te vertonen, daar verwacht ik voor eigen kansen sowieso niets meer van. Blijft doodzonde dat zijn groepje in die rit niet echt voor de overwinning kon rijden.
'@vlek
Ja, bij de 1e. vijf wauw; zijn collega's zijn Viviani, Modolo, Bennett en Niccolo Bonifazio. Hij wordt dan 4e. van dit rijtje. Groenewegen lust er wel pap van.
Danny van Poppel heeft mijns inziens ook nog een lange weg te gaan. Die gaf zelf aan in het verdere verloop van de Giro wordt hij beter; dat blijkt helaas nog niet zo te zijn.
Gesink heeft zich goed laten zien bij het lamleggen van een renner, die wilde aanvallen. Toen Lammertink ging was de pijp leeg.
'@vlek ik denk dat bouwman inderdaad wat minder aan het worden is, maarja die is nog jong. Gesink daarentegen maakte niet echt aanstalte om mee te zitten vandaag, maar was in de finale wel heel sterk. Die verwacht ik vrijdag, zaterdag of misschien al wel morgen. Gesink is sowieso iemand die in de tour straks een nog beter niveau zal halen dan hier. Dat is toch meer zijn ronde
'@jessevdalen Chaves heeft nog een contract voor komend jaar. Mitchelton-Scott moet 1 van de Yates broers laten gaan omdat ze niet het budget hebben om ze beide samen met Chaves en Ewan te houden. Daarnaast hebben ze denk ik met Haig een renner die ze in de toekomst als kopman kunnen gaan uitspelen. Dus daar zie ik het gevaar niet vandaan komen.
De Yates broers komen echt niet voor 1 mio per jaar rijden..
Daarnaast moet je dan ook Kruijswijk en Bennet nog lozen aangezien Roglic ook een zekere kopman gaat worden volgend jaar..
Dat lijkt me een onwaarschijnlijk scenario.. Voor Steven zullen de ploegen niet in de rij staan denk ik.
'@rahimns
Dat Michelton 1 van Yates broers moet laten lees ik niet in 't verhaal "Transfer Mechanics Round-up"; zijn manager is aanwezig in de laatste week.
Dat Bennett in de markt is voor een move naar Michelton zie ik in geen enkele referentie.
Het hele verhaal begint bij BMC en mogelijke sponsor en de stoelendans om de fietssponsoren.
'@Kelderfan een beetje inlevend lezen en logisch nadenken en dan kom je al een heel eind met dit verhaal. Lijkt me logisch dat Trek een budget heeft liggen waar M-S nooit aan kan tippen. Niet als ze ook nog die andere 3 toppers willen houden. Ik zie ook geen reden dat Bennett daar naar toe zou gaan, die suggestie kwam ook niet van mij.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.