Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 203 ... 481 482
Yeez

'@kelderfan en @rahimns ik zeg al dat ik bennett (vanuit mijn oogpunt) best naar Scott zie gaan als Simon Yates naar Trek gaat.

jvh93

In principe is M-S wel een van de meest logische ploegen voor Bennett kijkend naar zijn roots. Toch hoop ik dat hij blijft

Yeez

Zoals Traksel al zegt, Gesink is in vorm deze giro en was gisteren ook lekker bezig. Jammer dat geen 1 vlucht het nog gehaald heeft behalve Chaves min of meer op de Etna dan. Ik denk dat vandaag de 1ste kans gaat zijn, maar van emden is al mee.

19 en 20 zijn de etappes waar het voor Gesink moet gebeuren!

Fanny

Toch vreemd dat Van Emden mee is in de vlucht.
Absoluut geen klimmer. Zie het nut hiervan absoluut niet in.
Wat voor tactiek zou hier dan achter zitten van TLJ.
Ik denk dat een van andere TLJ renners mee had moeten zitten zoals bv Lindeman of Bouwman.
Als Gesink bv later in de aanval gaat op die laatste klim kan hij nog wat hebben aan deze renners.
Maar misschien hebben deze renners de oversteek niet kunnen maken en zijn ze al redelijk vermoeid of ze willen alleen Bennett bij staan in de finale van deze etappe.

Yeez

Kwestie van mee kunnen zitten en op de goede plaats zijn @fanny je kan niet zomaar mee willen zitten.

Imbatido

Je kan natuurlijk altijd Gesink in het wiel zetten bij Van Emden en zorgen dat je er samen bij bent. Zoals Schachmann met Morkov later is overgestoken. Ik heb weinig serieuze pogingen van Gesink gezien deze Giro om er bij te zitten.

Yeez

Achja de vlucht heeft het toch nog niet gehaald. Als hij morgen of zaterdag wint is alles vergeten ;)

tendam

'@imbatido
Die pogingen krijg je dan ook niet te zien... hij zal het wel hebben geprobeerd, maar hij is sowieso niet sterk vanaf het vertrek en gisteren heeft hij natuurlijk wel een jasje uitgedaan op kop van het peloton (wat daar het nut van was weet ik ook niet).

StonedCamel

Het is wel een beetje ongelukkig als je als ploeg 1 van de 2 renners mee hebt zitten die het minst bergop gaan in een etappe die bergop finisht. Van Emden zit nu in een positie waaruit hij nooit kan winnen. Al had Bouwman, Lindeman of Battaglin daar gezeten hadden ze een kans gemaakt. Ik ben toch benieuwd welke tactiek hierachter zit, hij was samen met van Hoecke (en vPoppel uiteraard) nou juist degene die ik vandaag niet had laten aanvallen maar hij zit er wel bij. De rest kan allemaal winnen met een goeie dag.

xistnc

Van Emden wordt in zo'n vroege fase vaak gebruikt om ervoor te zorgen dat de juiste renner meezit in een ontsnapping. Maar je hebt zoiets natuurlijk nooit helemaal in de hand.

Bij een vlak begin is de spoeling altijd ruimer qua soorten renners die mee kunnen zitten.

Laatst gewijzigd
Fanny

Ben het wel eens met Imbatido.
Dan had bv Gesink bv met Van Emden mee moeten gaan om een oversteek te maken.
Van Emden had het dan evt. later kunnen laten lopen.
Quick Step deed dat wel met de juiste en goede tactiek (combi aanval) met Morkov en Schachmann en hebben dus nu een hele goede kans om deze vluchtetappe te winnen.
Ik dus heel benieuwd wat ploegleider Niermann van deze (voor mij onnozele) tactiek te zeggen heeft na afloop van deze (berg)etappe.
Ik weet het niet, maar misschien kan iemand anders dit aan mij uitleggen.
En kom dan niet met het feit dat niemand anders van TLJ in de kopgroep kon komen.
Ik denk dat de andere betere klimmers dan Van Emden niet in deze etappe geïnteresseerd zijn.
Het wordt vandaag in mijn ogen als TLJ fan een saaie etappe die alleen in het laatste uur interessant kan zijn waarbij Van Emden dan vroeger op de meet is dan anders.

S. Morgenstern

Kom niet met het feit dat niemand anders in de kopgroep kon komen? Het is inderdaad geen feit, maar feitelijk wel wat de uitkomst was van de dobbelsteen worp in het eerste uur.

S. Morgenstern

Waarom je het overigens wel als feit mag presenteren dat er met een andere tactiek iemand anders in de kopgroep had gezeten ontgaat me volledig..

Yeez

'@vlek jouw uitleg ontgaat me ook volledig hier... heb je door wat je zelf zegt nu? Misschien iets meer jip en janneke taal om het duidelijk te maken?

S. Morgenstern

Dat je in dit geval niets anders dan de uiteindelijke kopgroep als feit kunt beschouwen en dat je huiverig moet zij over ieder argument waarbij een andere uitkomst als zekerheid wordt gepresenteerd.

Voorbeeld: verwijzen naar QS als de goede tactiek die je vandaag moest toepassen, met daarbij de aanname dat TLJ in dat geval nu met Gesink of Bouwman bij Van Emden in de kopgroep had gezeten. Zo'n argument gaat dus volledig voorbij aan het feit dat het toepassen van zo'n tactiek meerdere uitkomsten kent dan enkel degene die we nu bij QS waar kunnen nemen. Die bewuste tactiek is vandaag waarschijnlijk veel vaker mislukt, dan geslaagd. Het valt in het geheel niet uit te sluiten dat TLJ vandaag met zo'n plan is gestart.

Laatst gewijzigd
Yeez

'@vlek dank voor de uitleg. Volledig mee eens overigens!

Fanny

'@Vlek
Wat dacht je van de tactiek (combi-aanval) die Quick Step heeft gehanteerd met Schachmann en Morkov.
Er zitten dus wel mindere renners van geen WT ploegen die wel mee sprongen erbij zoals:
Androni met Davide Ballerini (Ita) en Mattia Cattaneo (Ita)
Israel Cycling met Ruben Plaza (Spa)
Willier met Giuseppe Fonzi (Ita)
Het blijft voor mij vreemd dat geen enkele redelijke klimmer van TLJ erbij zit maar jij mag dat anders zien.
De kans op een nieuwe overwinning was dan redelijk aanwezig geweest en daar koers je dan tenslotte voor buiten het AK van Bennett.

xistnc

'@Funny
Er zitten ook heel veel betere renners van wel WT ploegen niet mee.

S. Morgenstern

Die tactiek van QS is een hele goede, populair ook in dit soort ritten, maar geen enkele garantie op een succesvolle uitkomst. Het lijkt me dan ook niet juist om te denken dat de geslaagde toepassing van QS vandaag de enige is geweest.

Voorbeeld van zo'n tactiek en hoe de uitkomst binnen enkele minuten een 'mislukking' kan zijn: na allerlei aanvallen en groepjes die even een seconden of tien voor het peloton uitrijden, zit er een man of vijftien vooruit die net iets meer ruimte lijken te krijgen. Van Emden ziet dit en rijdt met Battaglin in zijn wiel voor de derde keer vandaag naar de kop van de koers. Schuiven in hun zog nog wat renners mee en de tijdelijke kopgroep wordt twintig man. Wat mannetje slaan een beurt over, Van Emden haakt ergens vooraan weer in om deze groep met Battaglin vooruit te houden, iemand laat een gaatje vallen, niemand wil of kan het dichtrijden en plots rijden er tien man weg van de rest van de kopgroep en hebben we de vlucht van de dag te pakken.

Laatst gewijzigd
Fanny

Het jammere van Eurosport is dat ze het eerste uur niet laten zien (meestal het interessantste op de finale na) en dus kunnen we ook niet zien hoe een kopgroep zich formeert.
Wat dat betreft ben ik het wel met Kroon van Eurosport eens om ongeveer het eerste uur en ongeveer het laatste uur á anderhalve uur van een etappe zoals bv deze te laten zien.
Bij bergetappes ligt dat misschien anders.
Ook zouden ze ervoor kunnen kiezen om in het eerste kwartier van de uitzending te laten zien hoe de vluchtgroep is ontstaan mits er natuurlijk beelden van zijn.
Benieuwd of onze Kiwi (Bennett) vandaag nog een poging gaat wagen om als 11e te eindigen.

Yeez

Bennett 11de nu op 1 seconde van plek 10 en 1,55 van plek 7 (dennis). De loodzware ritten van morgen en zaterdag moeten hem nog naar plek 7 kunnen helpen met 2 goede dagen. Maximale haalbare gezien de top 6 en de namen daarin.

kelderfan

'@Fanny
Kiwi George Bennett is geslaagd en gezakt naar plaats 11 {heeft Michelton nog steeds belangstelling?} Is hij ook wat minder geworden, wat Eurosport aangeeft. Hij heeft 't wel geprobeerd. {ik zag gelukkig nog net de finale met de winst van wederom Quickstep}
@jessevdalen
Ik hoop echt, dat George Bennett morgen beter voor de dag komt. Het kan zijn, dat hij de tijdrit nog in de benen voelde. Hetzelfde geldt eigenlijk voor Robert Gesink, die morgen en zaterdag heeft om het beoogde doel te bereiken. Wat dat zou echt straf zijn.

Yeez

'@kelderfan probleem is nu dat de vlucht het denk ik niet gaat halen nu morgen en zaterdag doordat dumoulin en co graag de bonificaties willen aan de streep nu yates een zwak moment heeft getoond.

kelderfan

'@jessevdalen
Dat heb ik al eerder aangegeven; alleen vandaag krijgt de vlucht alle ruimte, maar geen Gesink helaas.
Wel straf, dat Van Emden toch nog een top-tien scoort en wel in de vluchtgroep terecht komt. Achteraf is hij er toch wel blij mee.
In Noorwegen heeft TLJ 't niet gered, want Amund Jansen is als 5e over de streep gekomen. Dat is niet genoeg voor de zege, want Albasini is als 2e. over de streep gekomen en wint 't AK in de Tour des Fjords.

Yeez

Toch erg knap van Roosen en vooral Jansen deze ronde!

1 2 ... 203 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.