Dit zijn de UCI punten die vooralsnog zijn gegeven tijdens de Giro.
MTS = 782
QS = 552
Bora = 416
Bahrain = 264
TLJ = 248
BMC = 224
Sunweb = 204
LS = 124
Movistar = 108
EF = 108
Sky = 104
Katusha = 88
FDJ = 80
Astana = 52
AG2R = 52
DD = 4
UAE = 4
Trek = Nada!
Doet TLJ het niet eens zo slecht. Wees blij dat je geen Trek fan ben deze Giro!
En ja, geen probleem, dat doe ik gewoon even voor jullie.
Als jullie lief zijn doe ik dit over een paar dagen weer incluis punten voor einstand GC :)
Of die kiwi terug in de top 10 of een ritzege en dan zou het zeker wel geslaagd zijn. Nu zit ik, ondanks die redelijke ranking van TLJ op de lijst van me, toch wel met een dubbel gevoel wat betreft hoe succesvol deze Giro is voor de ploeg.
Tuurlijk, goede leerschool voor van Poppel en bijvoorbeeld Bouwman, maar zoiets kan iedere ploeg wel bedenken.
Waarom zat een Gesink of Bouwman, desnoods Lindeman niet in de kopgroep vandaag ? Leek toch niet zo moeilijk om vandaag mee te schuiven...
Gemiste kans, zeker voor Gesink. Lijkt mij niet gezien de huidige situatie dat een vluchtgroep de komende dagen ruimte gaat krijgen met het oog
op de bonificatie-seconden.
Hee feitje. Wist je dat er maar 4 mannen in de kopgroep zaten die soort van kans hebben op de etappezege. En de winnaar werd gebracht door Morkov terwijl ze kop over kop aan het rijden waren vooral, zie interview van Poppel. En dat zelfs notoire vluchters als: Polanc, Ulissi, Pantano, LLS, De Marchi, Mohoric niet meezaten. Krijg je als het een vlakke aanloop is. Heb je meer mannen die weg kunnen rijden dan op lastigere stukken.
Natuurlijk is het jammer dat LottoNL niet meezat met de goede mannen. Maar doe nou niet alsof meezitten een a-b-c'tje is..
Dat er allemaal mannen in de kopgroep terecht kwamen die daar eigenlijk niet hadden willen zitten, laat toch juist zien dat het totaal geen keuze was van wel of niet mee gaan? Dat het juist heel ingewikkeld was om de sleutel te vinden tot wel of niet meezitten? Volgens mij zijn die verhalen van Van Emden en Van Poppel een perfecte illustratie van de ingewikkelde puzzel die het eerste uur gisteren is geweest, niet van een eerste uur waarin het niet zo moeilijk was om mee te zitten.
Waar die Konrad vandaag vandaan kwam is al net zo'n raadsel als die tijdrit van Aru...
Was al voor Yates gelost, dat hij die nog inhaalt snap ik wel, maar dat hij minuten dichtrijd en zelfs wegrijd uit het groepje Pozzovivo en Bennett is gewoonweg bizar....
Hopen dat zowel Konrad als Froome die inspanningen van vandaag morgen zullen moeten bekopen...
Bennett achtste of negende in het klassement lijkt me een degelijk resultaat. Waarschijnlijk voor hem zelf een kleine teleurstelling, maar net als bij Van Poppel is het degelijk genoeg om in de toekomst op verder te bouwen.
Gesink morgen het eerste uur vastplakken aan het wiel van Van Emden of Van Poppel, dan zit er met zijn benen in de laatste uren mogelijk nog wat in.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.