Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 206 ... 481 482
kelderfan

Ik had toch goed gezien, dat Gesink er steeds beter in komt. Gisteren nog 20e. en vandaag doet hij toch een mooie poging naar ritwinst, al was Nieve natuurlijk in zijn element. Maar een 2e. plek in deze laatste bergetappe is toch een prima resultaat.
Bennett toch nog een plaatsje gestegen.
@ghostwriter
Waarom niet die Ben O'Connor erbij? Want met 4 GT-mannen sta een stuk sterker in je vel.
Dan kun je 't als volgt koppelen Giro Bennett/O'Connor; TdF Kruijswijk/Roglic/Gesink; Vuelta Bennett/Kruijswijk/O'Connor.

Laatst gewijzigd
ghostwriter

'@kelderfan
Omdat Jumbo dan wel erg veel klassementsrenners heeft en ze beter dat extra geld kunnen investeren in de ondersteuning van de kopmannen. Daarbij zie ik de meerwaarde van Bennett gewoon niet. Die top 10 plaatsen leveren alleen veel media aandacht op als het door een Nederlander wordt gereden. Zeker nu Sunweb met Dumoulin, Kelderman en Oomen drie van de vijf beste Nederlandse klassementsrenners heeft moet Jumbo moet wat beters komen dan Bennett. Het liefst zou ik trouwens zien dat ze Mollema proberen terug te halen. Trek lijkt me momenteel geen fijne ploeg om bij te horen en Jumbo kan hem waarschijnlijk een betere ondersteuning aanbieden.

Laatst gewijzigd
KJP

Persoonlijk zou ik eerst nog eens wachten met een nieuw talent. Tolhoek ontwikkeld zich uitstekend, er is een traject ingegaan met Powless en je hebt nog Roglic, Kruijswijk en Bennett.

Dan heb je met Bouwman nog een jongen díe het verdient om af en toe voor eigen kans te gaan en ook Gesink zal dat af en toe willen.

O'Connor aantrekken gaat 1 op 1 ten koste van kansen die je Powless, Tolhoek en eventueel ook Kuss het komende seizoen kan geven.

Poeksel

Tolhoek vandaag ook goed gereden trouwens.

hartstikkebedankt

Gesink wel een aardige rit gereden vandaag hoor, en een aantal keren goed geknecht MAAR voor een renner van (ooit) zijn statuur vind ik het toch echt niet te rechtvaardigen.

Ik weet niet hoeveel hij nog verdient bij de ploeg maar als het nog steeds een van de topsalarissen is, dan is het minimum om deze tactiek van rittenkapen te verantwoorden, ook daadwerkelijk een rit winnen. En dat is niet gelukt, een tweede plek is dan gewoon geen resultaat. Ook voor de WT-punten moet ie zeker in de kleinere rondes toch echt weer top-10 gaan rijden en geen kleurloze Paris-Nicen, Catalonyas, Romandies etc. meer afleveren. Net 31 jaar, malheur nu wel achter zich gelaten, het moet toch allemaal nog wel lukken in principe voor iemand met zijn talent en statuur? Hoe denken jullie daarover?

S. Morgenstern

Gesink heeft een prima ronde gereden.

KJP

Het gaat gewoon fout als je nog steeds dezelfde verwachtingen bij Gesink hebt als vroeger, het is niet meer die renner die meedeed om het podium in de Vuelta en rondes van een week kon winnen.

Hoe hoog zijn salaris nog is weet ik niet, misschien wel hoger dan dat hij op het moment zou moeten verdienen. Dat neemt niet weg dat Gesink binnen de rol die hij en Lotto Jumbo samen voor hem uitgekozen hebben gewoon meer dan prima vervuld. Werkt hard, helpt de kopmannen, forceert veel voor zijn kopmannen en schuift mee wanneer dat kan. En ja dan stuit je soms alsnog op een rittenkaper die beter is.

skylimit

'@vlek het enige goede dat Gesink gedaan heeft eindelijk weer eens een grote koers zonder valpartijen uitgereden. Vandaag toch weer te afwachtend gekoerst om de etappe te kunnen/willen winnen. (ja, hij kon Nieve niet volgen ....die zich de driekwart van de ronde voor Yates uit de naad heeft gewerkt). Trouwens die Bianchi fietsen vertonen ook regelmatig mankementen op het moment supreme,
misschien maar goed dat er nieuwe fietsensponsor komt als Bianchi overstapt naar een ander team;)

stephano

Ik vind het een genot om naar Gesink te kijken. Hij rijdt altijd om te winnen, zelf of voor een teammaat. Hij wordt hier tweede net als in de tour en wint in de Vuelta. Bovendien komt hij telkens terug. Hij zorgt nog steeds voor ontzettend veel publiciteit en ik heb hem zelden op een onvertogen woord kunnen betrappen. Ja ik had ook de hoop dat ooit hij voor het podium zou gaan in de tour maar ik geniet nog steeds van hem als wielrenner.

Laatst gewijzigd
Wielerfan1987

Toch lijkt die O'Connor mij geen slechte.

Je moet er als ploegmanager ook gewoon rekening mee houden dat bijvoorbeeld een jongen als Kuss niet de stappen gaat zetten die je van hem verwachtte, of bijvoorbeeld dat dit al de top is van wat van een Bouwman, Tolhoek, de Tier en/of Bennett verwacht mag worden.

Wat ik bedoel te zeggen, stilstand is achteruitgang want de rest van de ploegen staat ook niet stil en selecteerd ook door en zoekt verder naar talenten.

Daar komt bij;

Zoals nu met Tolhoek, Boom en Olivier, en vorig jaar Gesink moet je er altijd rekening mee houden dat er mannen uit kunnen en zullen vallen en een tijd niet inzetbaar zijn.

Een extra renner met de juiste leeftijd en klimnende kwaliteiten kun je altijd wel een aardig programma bieden met kansen als schaduwkopman her en der dus ik zie niet in waarom ze O'Conor niet zouden benaderen.

Ik hoop dat Bennett blijft, maar wellicht wil hij zelf verder kijken in het peloton... er zijn legio redenen waarom je rennersbestand aan wijzigingen onderhevig is, dus voor een renner als O'Connor is dan ook naar mijn idee altijd wel plaats.

Ik denk alleen dat zowel zijn huidige ploeg als bijvoorbeeld Scott, Sunweb en/of Trek interesse in hem zullen hebben als schaduwkopman of meesterknecht, zeker na deze Giro en afgelopen maanden.

kelderfan

'@Wiellerfan1987
Eens, want de jonge garde doet 't goed, maar door blessures van o.a. Tolhoek en Olivier stagneert de opgaande lijn.
Powless lijkt nu het eerst de aansluiting te vinden, maar Kuss heeft kennelijk wat langer nodig.
Maar blijven vernieuwen en zoeken naar nog betere renners lijkt mij de weg voor TLJ.
Dus laat die O'Connor maar komen.

KJP

O'Connor had zich keihard de top-10 in gereden deze Giro he? Dat betekent niet dat je hem ff in een rijtje met Tolhoek, Powless zet van we proberen het af en toe even.

Die wil volgend jaar kopman zijn in de meeste rondjes waar hij start, en dan zit ie bij Dimension Data prima.

Rawolf

Gesink is niet de renner die hij ooit leek te worden maar zeker een hele goede renner voor tlj ook als hij een subtop salaris krijgt binnen de ploeg.

tendam

Ooit leek te worden? Gesink WAS gewoon een heel goede renner. In de jaren 2008-2011 hield hij zo'n beetje in z'n eentje het Nederlandse wielrennen hoog. Daarna kwam helaas de klad erin,, mede door de vele valpartijen en blessures, en nu is hij vooral een renner die nog steeds kan afzien als een beest, maar daar niet zo heel hard meer mee gaat. Nog steeds niet onverdienstelijk, maar als rittenkaper niet goed genoeg want hij mist de explosiviteit, en als klassementsrenner ook niet goed genoeg meer... rest hem nog een rol als knecht?

Laatst gewijzigd
kelderfan

''rest hem nog een rol als knecht?
Ja, dan wel als meesterknecht toch.

veld

tendam heeft het bij het rechte eind. Dus m.i. een zeer fikse salariscorrectie en die gebruiken voor een zeer goede klimknecht.

Wielerfan1987

'@Kim

En Jumbo zou hem geen gevarieerd programma kunnen bieden waarin hij ook in diverse wedstrijden als kopman uitgespeeld zou (kunnen) worden?

Voorlopig hebben renners als Gesink, Bennett en Battaglin nog niet verlengd, er bestaat dus altijd kans dat 1 van deze renners wegvalt en er een plek open komt die ingevuld moet worden in voor O'Connor interessante wedstrijden.

Daarnaast heb ik recent (ook tijdens de Giro en na zijn val) interviews gelezen van Ben waarin hij heel reeel overkomt, hij lijkt zelf ook te beseffen dat hij nog jong is en dat hij nu zo'n doorbraak meemaakt afgelopen weken heeft ook hen verrast.
Hij lijkt me niet het type jongen dat gelijk zichzelf overschat en een rol als absoluut kopman in een grote ronde voor zich opeist.

tendam

Ik snap het gedoe over z'n salaris ook niet helemaal... heeft iemand enig idee wat Gesink verdient? Volgens mij niet. Ik denk wel dat z'n status nog vrij hoog is bij z'n ploeg, en dat hij die status nergens anders zou hebben. Hij lijkt zelf ook wel erg vaak te willen benadrukken dat hij zoveel heeft geknecht voor Bennett, en dat grote kerels zoals hij tegenwoordig geen klassementen meer rijden... het eerste is niet meer dan normaal, het tweede is gewoon niet waar gezien de huidige nummer 1 en 2 van de Giro. Gesink is zelf gewoon niet zo goed meer.

Laatst gewijzigd
Wielerfan1987

Ik vind die hele discussie over Gesink een non Discussie...

Die jongen heeft in zijn tijd het gewicht van het Nederlandse wielrennen moeten dragen en is naar mijn idee nog altijd HET gezicht van het Nederlandse wielrennen van de afgelopen 10 jaar (nu wellicht achter Dumoulin dan welliswaar)

Hij bezit bergen ervaring van goede en slechte tijden en beslissingen en is gewoon ook een voorbeeldprof.
En laten we eerlijk zijn, hij kan echt af en toe nog wel uithalen hoor, hij wordt nu door sommigen afgevoerd als een tweederangs renner maar hij heeft in 2016 nog een pracht van een Vuelta etappe gewonnen en is sinds het begin van die Vuelta diverse keren ook dichtbij andere overinningen in zowel Tour als Vuelta en nu Giro gekomen.

Mensen vergeten voor het gemak nog even dat Gesink nog geen 6 maanden terug in een corset rondliep en zelfs moest slapen vanwege gebroken ruggenwervels.
Ik kan uit ervaring meespreken dat dat soort blessures langer doorwegen dan een half jaar, ja het bot is herstelt in de tussentijd, maar zijn hele gestel heeft een opdonder gehad van die Blessure.
Natuurlijk heeft hij al hier of daar een opleving gehad en voelt hij zich goed, maar ik kan je vertellen, ik ben zelf na een vergelijkbaar iets nu na 1,5 a 2 jaar eindelijk weer op hetzelfde niveau qua fysieke kracht en fitheid als voorheen ondanks dat ik mij al een jaar 'hersteld' en fit voelde.

Verbaas je dus niet als Gesink dit jaar gewoon nog weer ergens vriend, maar toch voornamelijk vijand heel erg gaat verrassen met een mooie heroische overwinning, want dat zit er nog steeds in.

En voor wat betreft zijn Salaris? Maak je geen Illusies.
Als Gesink vandaag de dag nog 6 ton verdiend per jaar dan is het veel.
De tijd dat hij 8 ton verdiende ligt al enige tijd achter ons...waarschijnlijk nog voor of rond het Belkin tijdperk, Gesink was in de tijd dat de ploeg als Blanco door het leven ging de eerste van de grote mannen die vrijwillig Salaris inleverde.

Ik geloof dat Kruijswijk de absolute grootverdiener is bij Jumbo op dit moment op basis van de Giro 2016 en de contractonderhandelingen daarna, en dat met een veel minder aansprekend CV dan Gesink...

In mijn optiek is Gesink voor Jumbo en Nederland wat Boonen was voor Quick Step en Belgie (hoewel we het dan natuurlijk over hele verschillende type renner en persoonlijkheid hebben)

Robert verdiend gewoonweg veel meer credits van ons allemaal dan dat hij van velen krijgt.
Hij is een icoon, een voorbeeld, altijd trouw gebleven aan zijn ploeg en ploegmaats en hoewel het niveau iets minder is door allerhande redenen is hij nog altijd in staat tot mooie dingen als de kaarten eens goed vallen.

Laatst gewijzigd
KJP

Gesink is gewoon goud waard voor een ploeg die zelf mannen wil opleiden. Die uitlatingen over van Poppel van de week nadat ie zich kapot gereden had? Super, geeft die jongen vertrouwen.

Als dit jaar opeens Tolhoek of volgend jaar Powless zich ergens in een top-5 Van een ronde bevind? Niemand die ze beter bij kunnen hebben als Gesink.

Als je op zoek moet naar een renner die hetzelfde kan brengen als Gesink dan kom je gewoon ook in de categorie Nieve, Pellizotti, Kreuziger terecht. Jongens die heel hoog in de rangschikking hebben gestaan, wat zijn teruggevallen, maar nog steeds heel veel capaciteiten hebben in een ondersteunende rol met af en toe wat vrijheid. En de wil om die rol te vervullen natuurlijk.

ti-raleigh

Gesink is na al die pech in zijn leven gaan relativeren. Hij vindt andere dingen (zijn gezin b.v.) belangrijker dan wielrennen.

Laatste man

Hij heeft in ieder eval een neusje voor de goede ontsnapping. Nu maar winnen in de Tour.

ghostwriter

Gesink heeft deze Giro aangetoond zich niet te groot te voelen om zich te schikken in een rol waarin hij de meeste dagen moet knechten. Hopelijk laat hij de Tour alsnog links liggen omdat dit een enorm zware Giro was (kijk naar Pinot en Yates) en Gesink de meeste dagen zich niet heeft gespaard. Ik zou Clement, Roglic en Tolhoek als knechten van Kruijswijk naar de Tour sturen. Ik neem aan dat het contract van Gesink zal worden verlengd en hoop dat hij volgend jaar Powless onder zijn vleugel neemt.

Laatst gewijzigd
xistnc

Heeft iemand de Hammer Series gevolgd, afgelopen dagen? De keren dat ik inschakelde zag ik eigenlijk alleen Tolhoek dikke punten pakken voor TLJ. En in wat teruggevonden uitslagen zag ik Eenkhoorn, Tankink en Leezer wat kleine puntjes bijdragen.

Boom rijdt daar ook, maar ik heb hem nog niet gespot. Wie wel? Vanmiddag de afsluitende 'chase', daarin zou hij de rest op sleeptouw moeten kunnen nemen. Zo niet, dan wordt het tijd voor Lars om de Tour uit zijn hoofd te zetten.

Loek de Rooij

Boom reed af en toe best goed gisteren en pakte in de eerste ronde volgens mij wel punten. Nee, hij is nog duidelijk niet top, maar echt wel aan de beterende hand. Dat zie je ook in zijn uitslagen in tour de fjords. De tour zou best nog wel eens haalbaar kunnen zijn, maar plan b (pun intended) zal zeker al gemaakt zijn.

1 2 ... 206 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.