Hammers Series van vrijdag t/m zondag in Limburg.
Heb begrepen dat Gesink en Van Hoecke ziek zijn (griep).
Je zou toch zeggen dat Bouwman en Van Poppel na de afgelopen zware Giro echt rust moeten hebben omdat ze een paar dagen later alweer aan de bak moeten in Zwitserland.
Zo laat je de Giro genoemde renners wel erg veel doen (afbranden)in een korte tijd want ook de Hammer series zijn behoorlijk zwaar zeker als je met maar 6 renners start in 3 dagen.
Waarom rijdt hier bv Kruijswijk en Tolhoek niet.
Merkwaardig want Kruijswijk start wel in Zwitserland, heeft de Giro niet gedaan en hij lijkt mij niet meer op hoogtestage.
Trouwens Kruijswijk heeft sowieso nog maar weinig koersdagen gereden.
Tolhoek die al niet veel koers dagen heeft gereden vanwege eerdere knieproblemen start hier ook al niet.
Misschien ben ik ook nog andere renners vergeten die hier hadden kunnen starten.
Maar goed dat er momenteel geen geblesseerden zijn.
Jammer dat het nog vroeg in het seizoen is anders hadden eerder genoemde eventuele stage renners Van den Berg en Bol hier mooi kunnen rijden.
'@rahimns
Daar noem je een renner. Michael Valgren is zeker een beest. Die mag tussentijds wel worden losgeweekt.
Maar Astana zal die niet zo snel laten gaan, ben ik bang.
Gezien de filosofie van de ploeg zou je toch eerder denken aan Dylan Teuns. Niet in plaats van Bennett, maar als extra renner voor de kleine uwt rondes.
In P-N en de Pays Vasco liet hij zijn kunnen zien.
'@tdola
Bouwman start in Zwitserland (zie zijn Instagram).
Tolhoek heb ik nog niet voorbij zien komen voor de Dauphiné (PCS).
Ik was inderdaad Olivier vergeten.
Zou kunnen dat Van Poppel niet start in Zwitserland al zou ik niet weten waar hij dan de komende tijd rijdt want hij start als sprinter ook niet in Slovenië.
Hier rijdt volgens PCS Groenewegen.
'@Fanny
Inderdaad, ik begrijp niet waarom ze de Hammers Series niet overslaan. Het is ook niet zo dat bepaalde personen deze wedstrijd nodig hebben als voorbereiding op het volgende deel van het wielerjaar.
Het valt me trouwens op dat Van Poppel van de 44 koersdagen er maar twee niet heeft uitgereden en dat was in de Amstel Gold Race en Luik-Bastenaken-Luik (twee koersen die totaal niet bij hem passen). Vorig jaar reed hij bij Sky 62 koersdagen waarvan hij er 13 niet uitreed. Het lijkt dus dat nu hij weer terug is gegaan naar de manier waarop hij vroeger op zijn fiets zat hij een stuk fitter is geworden. Op PCS staat dat hij dit jaar ook de Vuelta zal rijden en als het hem lukt om die net als de Giro uit te rijden dan verwacht ik dat hij volgend jaar kwalitatief een grote stap zal hebben gezet ten opzichte van het begin van dit jaar.
TLJ is met van Poppel ook een bepaald project aangegaan. Dit was ook een van de argumenten van Van Poppel om naar TLJ te verkassen. Hierbij zal in het eerste jaar hardheid waarschijnlijk prioriteit zijn. Een basis creëren waar hij volgend jaar mee verder kan.
Daarom snap ik ook niet dat zoveel mensen hem na een (slechte?) eerste grote ronde sinds tijden zo afkraken. Naar mijn idee heeft hij een prima constante vorm laten zien en zat er net geen uitschieter bij. Als deze vorm ieder jaar beter wordt, gaan we nog veel plezier beleven aan Van Poppel.
Van Poppel heeft gewoon een goede Giro gereden met goede uitslagen. Zich elke keer laten zien in de finale en x-keer top 5 + 1 keer een 2de plek. Dat hij niet wint is geen probleem. Dat komt volgend jaar wel. En misschien in de Vuelta al wel een keer. Hadden zijn DNF's bij SKY niet te maken met knieproblemen?
Gesink is vandaag jarig.
Welke forumleden zijn wel fit na hun verjaardag?
va Avermaet bij Jumbo ? Sjezus wat een slecht idee. Ze hadden Stuyven moeten pakken maar dat is niet geprobeerd/gelukt helaas. Was echt een kerel waar je zowel nog mee vooruit kon als dat het publiek hem wel gemogen had, op dat laatste vlak hoef je niet met Avermaetteke aan te komen.
Er is ook helemaal geen sprake van RV.
"Tenzij Patrick Lefevere nog op de proppen komt voor Van Avermaet, lijken Katusha-Alpecin en LottoNL-Jumbo naast Bahrain en BMC de enige WorldTour-ploegen die plaats en budget zouden hebben voor de beste Belgische renner."
Daar staat niet dat er interesse is van de kant van TLJ.
'@Sephiroth
Je bedoelt Dylan Teuns die vorig seizoen Tour de Pologne heeft gewonnen voor Rafał Majka en Wout Poels, oh ja en ook nog Kelderman.
Stefan Küng is de tijdrijder, die kan TLJ natuurlijk altijd gebruiken om mee te kunnen bij TTT's ;
Nils Politt lijkt mij juist een goede en sterke renner voor 't Vlaamse werk.
Dylan Teuns is een beetje een ei, wel erg gepassioneerd maar niet supersnugger. Bovendien een echte wachtwachtpoeffer en ze hebben geen totaal team om zo'n renner naar zijn aankomsten te loodsen. Valgren zou wel een schot in de roos zijn want die heeft alles eigenlijk wel wat hem zowel succesvol als retepopulair zou maken bij de hollandsche wielervolger.
Precies! Dat wordt regelmatig over het hoofd gezien wanneer er weer een kopman wordt genoemd voor die drie klassiekers. Enkel een kopman toevoegen aan een selectie die zich verder focust op andere doelen is niet voldoende; zo'n renner halen vraagt om grotere veranderingen die niet binnen de huidige plannen passen.
Mochten ze inderdaad een aansprekende Belgische renner willen halen, dan lijkt Van Aert me van de beschikbare renners de meest logische naam om achteraan te gaan. Daaronder zou je nog kunnen denken aan Lampaert. Die komt er in de grootste koersen (nog) niet echt aan te pas, maar laat nu al een aantal jaar hele mooie dingen zien in de koersen daar net onder. Daarnaast heeft hij in de sprinttrein en in tijdritten goed op zijn plek zijn. Van der Sande misschien nog als wildcard? Steengoede renner zonder parcoursen waar hij voor eigen kansen echt op zijn plek is, dus weet ik eigenlijk niet precies waarvoor hij gehaald zou moeten worden, maar goed is hij wel degelijk. Ik weet niet waarom hij zelden tot nooit in Vlaanderen rijdt (slechte wringer misschien), maar misschien pakt zo'n switch geweldig uit. Qua renner om aan Van Poppel te koppelen misschien ook wel een aardige.
Ik lees zojuist terug dat er hier forumista's zijn die denken dat Roglic een rol van betekenis gaat spelen in het AK in de Tour. Nu durf ik mijzelf geen kenner te noemen (eerder volger), maar ik verwacht eigenlijk dat ze bij TLJ zowel Primoz als Kruijswijk in een zetel willen afleveren bij de 1e bergetappe. Kruijswijk zal m.i. in beginsel de man voor het AK zijn, met Roglic als Plan B bij eventuele tegenslag. Ik ben uiteraard zeer tevreden over zijn prestaties dit jaar, maar top 10 zie ik (nog) niet gebeuren. Waar mogelijk zal ie dan (afhankelijk van de positie van Kruijswijk) in week 2 en 3 de vrijheid krijgen voor eigen succes? Plek 7-12 schat ik overigens in als maximaal haalbaar voor Kruijswijk.
GvA is denk ik meer iets voor ploegen met een dikke knip die direct resultaat willen.
Valgren zou een sensationele aanwinst zijn. Daarmee haal je echt een zwaargewicht binnen voor het voorjaar.
Van Aert? Ja man, graag! Realistisch?
Ik denk persoonlijk dat TLJ moet kijken naar gasten die bij hun ploeg zichzelf aan het ontdekken zijn, maar nog niet tot volledig wasdom zijn gekomen. Ik zie bijvoorbeeld bij BORA veel jonge gasten opkomen die van de ploeg ook ruimte en kansen krijgen als Koning Peter aan het uitrusten is.
(Wilde) suggesties; Woods? Stuyven? McCarthy?
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.