Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 220 ... 481 482
KJP

WIIIEEE was het nou!????

kelderfan

'@rahimns
Je hebt gelijk. Maar als 't Kuss is, dan is 't een meevaller, want De Tier is ziekjes lees ik.

Kruijswijk is al blij, dat hij tenminste nog Koen Bouwman mee gaat krijgen, want anders stond hij er alleen voor.
Er moet geklommen worden en Stef Clement is er niet bij. Hoe is 't met Clement?

Yeez

'@rahimns @kelderfan stef had rugklachten? Geen idee hoe ernstig het is en of hij de tour rijdt.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Ik weet alleen dat hij rugklachten heeft... maar zonder een serieuze voorbereiding lijkt me dat de Tour bijna uitgesloten is.

Borsje

Als de 'oude' klachten zijn teruggekeerd zou dat wel heel vervelend voor hem zijn.

ghostwriter

Ik zou Powless graag wat meer eendaagse wedstrijden met een heuvelachtig parcours zien rijden. Hij heeft natuurlijk een goede rijdrit en als iemand dan een beetje kan klimmer wordt er al snel het label van een (toekomstige) klassementsrenner op hem geplakt maar Powless is nog erg jong en moet eerst maar eens uitvinden wat voor een type wielrenner hij is. Trouwens wil ik niet zeggen dat ze hem bij LottoNL daar niet de tijd en ruimte voor geven. Ik vind het alleen zelf jammer dat we hem nog weinig in eendaagse wedstrijden hebben kunnen zien aangezien hij in 2016 en 2017 heeft laten zien juist als aanvallende wielrenner goede uitslagen te kunnen rijden.

Hopelijk is McNulty één van de wielrenners waar LottoNL interesse in heeft en lukt het ze om hem aan te trekken. McNulty is van nature duidelijk een betere klimmer dan Powless en ook een betere tijdrit. Ik begrijp dat de helft van de WorldTour ploegen waarschijnlijk interesse in hem heeft maar met Kuss (zijn oude ploeggenoot) en Powless erbij heeft LottoNL misschien een 'leg up' op veel andere ploegen. Met Powless en McNulty zou de ploeg twee van de grootste Amerikaanse talenten onder contract hebben staan. Voor Jumbo (het bedrijf) is dat misschien niet zo interessant maar Bianchi zal daar waarschijnlijk wel erg blij mee zijn gezien de groote van de Amerikaanse markt.

Ik zie liever dat LottoNL een paar talenten van kaliber McNulty aantrekt dan dat ze voor iemand als Teuns gaan. Juist nu ze een wat ruimer budget hebben kunnen ze zich nog meer profileren als een ploeg waar grote talenten hun eerste stappen in de WorldTour kunnen zetten. Talenten als Bol en Vd Berg zijn leuk om erbij te hebben maar gezien het budget moet het ook mogelijk zijn om één of twee talenten van de 'hors catégorie' aan te trekken. Zeker aangezien een ploeg die zich wil profileren als goede keuze voor jonge talenten kan het zich permiteren om deze talenten relatief goed te betalen. Daarbij kunnen talenten bij de LottoNL ploeg vaker voor eigen kans rijden.

Laatst gewijzigd
Wielerfan1987

Ik zie een jongen als Bol of vd Berg eerlijk gezegd als een 1 op 1 vervanging van van Hoecke die ik weinig indruk vind maken.

Daarnaast hoop ook ik op een uitzonderlijk talent.

Een jongen als McNulty, of wellicht meer voor de langere termijn een jongen als Andreas Leknessund.

Er zijn er natuurlijk ook niet veel die opkomen uit het beloftencirquit en als dergelijk talent te boek staan dus de vijver om uit te vissen is niet groot.

Hetzelfde geld voor grote talenten als Oomen of een O'Connor die dan vaak net een of twee jaar bij de profs rijden en zich thuis voelen in hun huidige team, en/of waar anderszijds door de grote ploegen veel geld voor geboden wordt.

Laatst gewijzigd
Yeez

'@borsje oude klachten? Verder zou Tolhoek in deze vorm qua klimmen niks onder doen voor Clement, maar voor de ttt lever je dan wel veel in...

S. Morgenstern

Clement is zonder klachten voor de Tour de France voorlopig een veel betere renner dan Tolhoek.

KJP

Bol en van den Berg lijken me eigenlijk nu al betere renners dan van Hoecke om eerlijk te zijn. Als je de mogelijkheid hebt dan moet je mannen als van Hoecke/Wagner gewoon vervangen door Bol/Van den Berg. Je verliest dan wel wat ervaring, maar met Gesink, Clement, van Emden, Marten evt Boom heb je dat al.

Wie zitten er overigens allemaal in het categorie toptalent zonder contract op WT-niveau hier? McNulty, Philipsen, Evenepoel, Leknessund, Pogacar, Bagioli, Moschetti, Kanter, R. Stannard, Bjerg, Rivera? Of mogen jongens als Dewulf, Battistella, Williams, Hirschi daar ook bij?

horsm

Dus door Clement's tourdeelname kan definitief een streep? Dat zou echt jammer zijn. Tolhoek is leuk, maar ik denk dat Kruijswijk & Roglic juist een renner nodig hebben die betrouwbaar en ervaren is. Maar misschien kan Martens die rol vervullen. Hij kan er nog aanhangen als het peloton uit slechts 40 man bestaat. En verder zal het wel betekenen dat Gesink meer zal moeten knechten en minder kan ritten kapen. (Of proberen te kapen. Of was ritten kapen nou het zelfde als ritten proberen te kapen?? )

M.a.w.: het zal dan wel Martens ipv Boom worden; Gesink moet in de derde week bij Stevie & Rogla blijven, terwijl Antwan meegaat in de traditionele omvangrijke vluchten in de laatste twee bergritten, eventueel om zich terug te laten zakken voor de kopmannen.

Wieler-flitsvoorspelling: de seizoens-posters die elke tour terugkeren om op Gesink te mopperen zullen elke bergetappe met veel bombarie vragen waarom Gesink niet in de ontsnapping zit, vaak met opmerkingen over zijn salaris erbij, waarbij dit vergeleken zal worden met dat van de jonge Zeeuw die er tenslotte wel 'in vliegt.'

Ik kijk er nu al naar uit!

Laatst gewijzigd
Yeez

'@vlek eens dat Clement een betere renner is voor de tour, maar zonder voorbereiding blijft riskant.

Yeez

'@kimjungpoels mcnulty en philipsen zijn zonder contract ja. Hirschi en Kanter zullen wel naar de grote jongens van Sunweb gaan. Pogacar gaat naar UAE. Stannard naar Scott. Moschetti naar Trek (allen al getekend). Leknessund en Bjerg zijn nog te jong denk ik, net als Evenepoel die naar Axeon gaat en een aanbieding van Etixx heeft.

Dus alleen die 1ste 2 denk ik.

KJP

Dan zijn er niet veel namen over haha, benieuwd of Lotto er daar één van binnen weet te halen. ;)

kiryienka

Philipsen heeft volgend jaar nog een contract bij Hagens Berman Axeon. Die zijn dit sinds dit jaar Procontinentaal, dus mag/kan niet zomaar naar een Worldtour-ploeg.

tendam

'@kiryienka
LottoNL heeft Groenewegen en Tolhoek weggehaald bij Roompot toen ze nog onder contract stonden. Als dit in het contract is bedongen kan het gewoon. Maar die Philipsen gaar natuurlijk naar een Vlaamse ploeg. De nieuwe Boonen was het toch?

Clement en Tolhoek zouden allebei hun waarde kunnen hebben in een Tourploeg. Clement meer als betrouwbare kracht en motor in de ploegentijdrit, Tolhoek meer als berggeit. Allebei heeft zo z'n voordelen.

KJP

Inderdaad, het belang van Clement wordt nu hij wellicht afwezig is wel een beetje overdreven. Je zou bijna gaan denken dat Stef een meesterknecht van het kaliber Porte/Thomas is of anders toch minimaal Reichenbach/Oomen. Maar met Tolhoek ipv Clement lever je op het ene vlak wat in en krijg je er op een ander vlak wat bij.

Dus mocht het zo gaan zijn dan valt de schade allemaal wel mee.

S. Morgenstern

Hetgeen Clement vorig jaar in de Giro liet zien, of het jaar ervoor in de Tour de France, is niets om te onderschatten.

horsm

'@KimJung, ik denk i.d.d. dat Kruijswijk meer aan Clement heeft gehad dan Dumoulin aan Oomen.... Los daarvan, iedere renner heeft een ander type nodig, en Kruijswijk heeft vaker aangegeven dat hij niet zoekt naar iemand die op kop van een groep kan gaan sleuren, maar een renner die altijd bij hem in de buurt is en hem door het peloton loodst, en als wegkapitein / leider kan functioneren en ploeggenoten kan aansturen of zelfs uitkafferen waar nodig, en die ook er iets langer aanhangt in de bergen. Tolhoek kan natuurlijk prima bidonnen halen, maar de andere taken van Clement zie ik hem niet overnemen. Clement heeft de afgelopen anderhalf jaar natuurlijk ook zijn volledige training, voorbereiding, etc afgestemd op Kruijswijk.

KJP

We gaan het vanzelf zien. Ik denk dat Tolhoek beter gaat zijn dan op dit moment wordt verwacht en dat Clement langzaamaan toch een beetje op zijn retour is. Dus ik verwacht dat beide (Op een wat andere manier) toch gewoon van prima waarde zouden kunnen zijn.

Maar uiteindelijk valt of staat alles ook met de vorm van Kruijswijk zelf. Als hij bij wijze van spreken zo goed is als in de Giro 2016 dan zou een goed klimmende Tolhoek absoluut van heel erg veel waarde zijn voor Kruijswijk. Zeker als iemand als Gesink gewoon de rol van Clement als piloot e.d. kan overnemen, en kijkend naar hoe Gesink in de Giro reed lijkt me dat prima te kunnen.

konipen

Waarom rijdt Primoz Roglic niet in Zwitserland? Stellen ze dit 'goudhaantje' niet veel te weing op bij LottoNL-Jumbo? Na zijn overwinning in Romandië is hij nergens meer opgesteld. Hij rijdt de Tour, dus waarom niet in de Dauphinee of in Zwitserland? Zijn ze niet al te zuinig op hem?

Stevo1

ronde van slovenië rijdt hij.

Adrianus en Patrick

Clement is waarschijnlijk een goede knecht, maar wel een lul van een kerel volgens de verschillende Ziggo documentaires althans..
Als hij niet fit is en dus zelf niet 100% presteert altijd thuislaten dan is het een verstorende factor van jewelste

ghostwriter

'@kiryienka
Volgens mij mag een wielrenner van een PCT altijd naar een WT ploeg ongeacht hoe lang zijn contract nog loopt. Philipsen en McNulty zijn dit jaar de "grote vissen" die nog niet bij een WT ploeg hebben getekend. Als de Jumbo ploeg ervoor kiest om naast Tankink ook Wagner, Boom en Lindeman geen nieuw contract te geven dan hebben ze (gezien het verhoogte budget) behoorlijk wat ruimte in het salarishuis om het salaris van Bennett flink te verhogen en Bol, Vd Berg, Philipsen en McNulty aan te trekken.

@konipen
Roglic heeft niet (veel) minder wedstrijddagen (25 tot nu toe) dan andere klassementstrenners die de Giro hebben overgeslagen en zich op de Tour richten. Kijk bijvoorbeeld naar Kruijswijk (21), Landa (22), Quintana (20) en Bardet (24).

Laatst gewijzigd
tendam

'@lb117
Ik heb die docu's niet gezien, maar Clement staat inderdaad bekend als een man met een mening. Daarom deed hij het ook goed als co-commentator bij de NOS.

1 2 ... 220 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.