Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 221 ... 481 482
kelderfan

Die Antwan Tolhoek stijgt wederom met stip in 't klassement. {ik heb 't niet kunnen volgen}. Uit de uitslag zie ik alleen Floris De Tier de rol heeft moeten lossen en dat was ook een beetje te verwachten. Hopelijk gaat 't een stuk beter met hem, want morgen is hij nodig om Tolhoek en Powless van voren te houden.

Wat betreft eventuele nieuwe mannen en waarom.
1) Brandon McNulty als tijdrijder en hij kan ook goed heuvel/bergop;
2) Jan Polanc als ondersteunende renner voor Roglic; hij was o.a. prima in de Giro; of een andere ondersteunende klimmer voor de GT's;
3) Dylan Teuns als kopman voor de kleine Rondes als Polen, P-N, Pays Vasco en Waalse klassiekers + AGR; dan kan Roglic door naar GT's ;
4) Hartthijs De Vries of Cees Bol of Julius van den Berg of Stephen Williams {SEG}.
Dylan Teuns omdat Jumbo kennelijk plannen heeft voor winkeluitbreiding in Belgie en omdat TLJ kennelijk belangstelling had voor Tim Wellens; dan is Teuns een prima 2e. man in rij.
Ik denk in plaats van Tankink, Wagner, Lobato en Lindeman?

Yeez

Jammer dat Tolhoek al 40 seconden op dag 1 aan zijn broek kreeg... ben benieuwd derest van deze ronde naar hem. Hij ziet er goed uit.

@kelderfan de tier en kuss moesten lossen en tolhoek zal wel minder beurten hebben gereden dan Powless, Van Emden en Boom

Yeez

Sorry ik zie dat Kuss er ook nog bij was, die is in orde. Eindelijk lijkt hij in vorm te komen

mus van de maasstad

Ik zou boom nog niet afschrijven voor de tour. Heeft blijkbaar vandaag erg hard gereden in de ttt

mooiman

'@Kelderfan
Mooi rijtje, ik stem voor!

ti-raleigh

'@ mus
Ik neem aan dat ze meer dan 1 zwaluw nodig hebben.

mus van de maasstad

Ik hoop in ieder geval dat hij goed genoeg is om mee te gaan. Want als ze zowel boom als clement moeten missen voor de TTT...

Daarnaast is een boom in vorm gewoon een hele goeie voor de sprinttrein.

kelderfan

'@mus
Zoals hij vandaag reed ja, maar hij mag morgen laten zien dat 't goed zit. Als hij goed is, dan kan hij morgen die jongens afzetten voor de klim, die zeg op km 126 begint en de dag erna natuurlijk naar Valmorel. Daarna moet De Tier beter zijn om wat klimwerk te doen voor Tolhoek en ik denk Powless.

kelderfan

'@jessevdalen
Die Sepp Kuss komt er wel. Het is ook een grote overgang voor die jonge Amerikanen.

Jotto-Lumbo

Ik moet wel zeggen dat Sepp Kuss bij mij nog niet meer indruk maakt dan Alexy Vermeulen in zijn eerste jaar en helemaal niet in zijn 2de (die maakte ook geen indruk op mij btw). Ik ben benieuwd of Kuss wel meer potentie in zijn tweede jaar kan tonen. Anders ben ik bang dat het een zelfde soort verhaal wordt als met Vermeulen. Helemaal met een verhoogd budget van Team Jumbo.

Wielerfan1987

Voor wat betreft Kuss moeten we gewoon ook in ogenschouw nemen dat hij pas vorig jaar voor het eerst een volledig koersjaar draaide (en dan bedoel ik een Amerikaans koersjaar)

De stap naar de WT is voor een renner als hij die na Mountainbiken nu pas 3 jaar ofzo koerst op de racefiets gewoon ook erg groot.
Ik zou Kuss dan ook zeker niet afschrijven, ook niet als het volgend jaar nog steeds iets tegenvalt.

Voor wat betreft de geopperde versterkingen ben ik het helemaal eens met Polanc, hij zou heel goed een rol als die van Clement kunnen spelen voor met name Roglic maar ook Kruijswijk.

Ook McNulty lijkt mij een mooie toevoeging.

De plekjes zijn echter beperkt en veel zal ook afhangen of bijvoorbeeld Clement nog wel een jaar door wil (hij heeft natuurlijk al eerder aangegeven dat zijn cariere niet oneindig is en hij lijkt dit jaar meer last van fysieke problemen te hebben).
En daarnaast is het natuurlijk de vraag of ze Bennett en/of Battaglin, en natuurlijk Boom kunnen en willen behouden.

En dan zijn er nog de aflopende contracten van Olivier )waar ik persoonlijk fan van ben) die ik nog wel een jaar de kans zou geven gezien de potentie die er toch in moet zitten nog.

En daarnaast de Tier, die welliswaar bij vlagen wat leuks laat zien wat doet hopen op meer, maar in mijn ogen verder niet dat heeft kunnen bevestigen waarop men hoopt.
In het Waalse voorjaar hoofdzakelijk doet hij niet dat waarop men hoopt of van hem verwacht.

Persoonlijk zou ik ofwel Cees Bol, dan wel Julius vd Berg proberen aan te trekken en daarvoor van Hoecke laten gaan.
Welke twee dan de voorkeur heeft?

vd Berg lijkt meer de tempobeul en trok vorig jaar de sprints aan voor Jakobsen.
Voor een rol als wagon of machinist is vd Berg dus een goeie optie.

Bol is dan weer zelf meer sprinter en lijkt zelf meer winnend potentieel te hebben.
Heuvelop doen ze volgens mij niet heel veel voor elkaar onder, qua tijdrijden is vd Berg duidelijk de betere keuze.het hangt dan dus af welke persoonlijkheid het beste in de ploeg past.

Ik zou de ploeg opperen daarnaast met oog op de toekomst (2020 en verder) om Andreas Leknessund uit te nodigen voor het trainingskamp in Oostenrijk in Juli, dan kunnen ze met hem kennismaken om te zien of het klikt, en dan kan hij mooi meetrainen in voorbereiding op de L'avenir.

Dan de suggestie wie te laten gaan:
Zoals gezegd zou Polanc de plek van Tankink kunnen invullen, en vd Berg/Bol de plek van van Hoecke (de geopperde Williams en de Vries zijn heel ander type renners)

Daarnaast kan bijvoorbeeld McNulty nog de plek vullen die door het vertrek van Lobato is ontstaan (als de ploeg het nog nodig vind naar dat aantal renners uit te breiden).

Eventueel zou je ervoor kunnen kiezen om Lindeman te laten gaan (ik denk dat hij meer uit zijn cariere kan halen bij een vrijbuitersploeg als Roompot), maar het is wel zonde want met Bertjan verlies je dan wel een 100% loyale en toegewijde knecht die ook nog eens de nodige ervaring meebrengt en multi inzetbaar is.

Hoewel ik van Wagner geen groot fan ben zou ik die niet zomaar laten gaan, simpelweg omdat het geen blijk van vertrouwen naar van Poppel is als je twee man uit zijn treintje (feitelijk zijn hele treintje) geen nieuw aanbod doet en er alleen vd.Berg dan wel Bol voor terugneemt.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@wielerfan1987
Wagner kwam eerst te kort voor 't treintje Groenewegen; die zou ik echt laten gaan en waarom Gijs van Hoecke, die 't echt wel goed heeft gedaan in de Giro.
In de kleine Giro waar Sivakov vorig jaar de beste was en Stephen Williams is een van de kanshebbers voor deze editie. Dan zou TLJ toch slim zijn om die jongen te halen. Hartthijs is ander verhaal; hij heeft een tijdrit en kan klimmen, maar ja hij komt wel terug van blessure.
Ik zou die 4 jongens meenemen naar Tirol om hun te kunnen beoordelen.

jvh93

Ik zou van Hoecke ook behouden en Wagner laten gaan. Zijn beide renners die zichzelf wegcijferen waardoor het lastig is om ze te beoordelen, maar heb het gevoel dat Wagner op zijn retour is en steeds slechter gaat rijden terwijl van Hoecke juist beter gaat rijden.

Romāns Vainšteins

Powless vs Kuss, Wagner vs van Hoecke,.... hmmmmmmmmmmm

Lijkt me iets vd ploegleiding

Laatste man

Wagner heeft zelf aangegeven de lead-out van Dylan niet meer te doen, omdat er een andere rol gevraagd werd. Dylan wilde dit zelf eerst niet omdat hij blind vertrouwen heeft in Wagner. Wagner is daarom naar v. Poppel geschoven om daar meer sturing te geven. Hij weet goed waar ze moeten zitten, maar heeft alleen niet de motor die Roosen heeft. Als Danny nog een jaar behoefte heeft aan de ervaring van Wagner en daar in positionering, rust etc. nog van kan leren zal dat zeker meegenomen worden.

jvh93

Laten we er vooral van uitgaan dat ze bij de ploegleiding erg goed nadenken en verschillende aspecten tegen elkaar afwegen om vervolgens een volgens hen juiste keuze te maken. Ben heel erg benieuwd hoe het gaat lopen bij TLJ. ergens eind juli gaat de transfermarkt officieel open toch?

Ik ben voornamelijk benieuwd wat ze gaan doen met het vermeende verhoogde budget. Gaan ze zich richten op sterkere ondersteuning (breedte) of gaan ze inzetten op een extra (of nieuwe als Bennett vertrekt) kopman en gaan ze dan vervolgens de keuze maken om weer een sterke man te halen voor de klassiekers, of gaan ze zich toch inzetten op het rondewerk? Voldoende om over te fantaseren en speculeren dus ^^

horsm

Ik hoop dat ze Boom houden. Het gebeurt niet vaak, maar als hij goed is, is hij ook echt goed, zoals vorig jaar in de BinckBank. Het is natuurlijk vaak drie keer niks, maar ik zou toch altijd kiezen voor een renner die op piekmomenten kan wedijveren met de wereldtop. 'In de breedte' is TLJ toch wel goed genoeg.

horsm

'@jvh93, volgens mij had de ploeg al eerder aangegeven dat het verhoogde budget vooral zal worden ingezet om de bestaande renners te behouden. Speerpunten Roglic en Groenewegen hebben al verbeterde contracten getekend, dus ik vermoed dat dat extra potje al bijna leeg is. Als er nog wat inzit dan zal, terecht denk ik, allereerst geprobeerd worden om Bennett te behouden.

De nieuwe aanwinsten zullen dus voornamelijk jonge talenten zijn. Een Van Avermaet zie ik niet zo snel overkomen. Gelukkig maar: ik vind het juist leuk dat de ploeg voornamelijk met eigen kweek / creatieve scouting scoort.

En ook: in de huidige kopmannen zit nog wat groei. We weten nog niet wat Roglic kan als klassementsrenner in grote rondes, ik heb het idee dat Jansen en Roosen nog een stapje kunnen maken in de klassiekers, en ook Van Poppel en Groenewegen zijn nog aan het verkennen waar hun grenzen liggen als eendagsrenners, Antwannetje en Koen ontdekken de kneepjes van het kapen.

Laatst gewijzigd
jvh93

'@horsm dan vind ik het wel vreemd dat ze genoemd worden als ploeg die geprobeerd heeft Tim Wellens binnen te halen (een man die misschien wel net zoveel zal verdienen als Kruijswijk, Roglic en Groenewegen). Daarnaast denk ik (met de nadruk op "denk ik") dat hij ook meer salaris zal vragen als Bennett ivm zijn vele overwinningen en de grote potentie in de heuvelklassiekers en rondes van een week

kelderfan

Floris De Tier gaat niet meer van start volgens de eigen site van TLJ. Hij krijgt rust om zich voor te bereiden op zijn verdere programma.
Tocht te veel gekoerst is kennelijk 't verhaal. Het ontbreken van die ene renner zorgt toch wel voor de nodige problemen/probleempjes.

horsm

'@jvh93, ik vraag me ook af waar het Wellens gerucht vandaan kwam. Renners die in contractonderhandelingen zijn verwikkeld met hun eigen team schemeren wel meer met 'geruchten' van belangstelling van andere ploegen om de prijs op te drijven.

KJP

'@kelderfan

Dat valt allemaal nog wel mee:
https://www.procyclingstats.com/rankings/me/season/racedays

Wielerfan1987

Ik denk dat de Tier vooral na ziekte te snel weer begonnen is aan een zware wedstrijdeeks, niet zozeer dat het aantal wedstrijden teveel zou zijn.

Overigens @Jvh.

Officieel mogen renners pas vanaf 1 Augustus bij een nieuwe ploeg hun contract tekenen, maar dit betekend niet dat er tot die tijd niet onderhandeld wordt, akkoorden worden gesloten en toezeggingen gedaan die al dan niet op papier worden gezet en ondertekent.
Dit soort principe akkoorden worden namelijk door de UCI niet als HET contract gezien.

En ten overvloede;

Ik ben het helemaal eens met @horm
Ik hoop dat TLJ blijft inzetten op eigen scouting en jeugdige renners.
Een Wellens zou ik nog wel toejuichen, maar mannen als v Amermaet, Greipel etc die de dertig gepasseerd zijn daar wordt ik als TLJ'er niet warm van als ze die binnenhalen.

Jeugd aantrekken en die opleiden, hun ontwikkeling zien en volgen vind ik veel interessanter.

tendam

TLJ en z'n voorgangers worden bijna altijd genoemd bij contractonderhandelingen, de ploeg komt blijkbaar wanhopig over ;)

Op zich kunnen ze Wellens natuurlijk wel gebruiken, maar ja, welke ploeg niet. Ik zou Bouwman eens zich laten focussen op de Ardennen, volgens mij schuilt daar eerder een type-Slagter in dan een echte klimmer.

horsm

'@tendam, haha... inderdaad, het leek bijna een grap te worden: 'Rabo, etc. heeft belangstelling.'

Bouwman in de Ardennen vind ik wel een idee - maar hij heeft toch ook weer niet zo'n vlammend eindschot?

1 2 ... 221 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.